MVV - De Graafschap 06.01.2023

01 jan 2023 14:12 01 jan 2023 14:50 door LRB.
LRB
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 582
Meer
Onderwerp Auteur
MVV - De Graafschap 06.01.2023 #1
Allerierst de beste winse en e gooj gezoondheid; tot veur us dit jaor deiks en gelökkig maage zien !

Laote veer us us fein kameraote rappeleere die veer aofgeloupe jaor verloore höbbe...gone but not forgotten
en op e wölkske boove uzze Geusselt zien ...veur altied bij us blieve.


Noe trök nao vriedaag....

King Koen paraat, Orhan weer sjerp en gelaoje, de rest wie altied op en top,
dus wat kin us gebäöre...?
Noa Väöre !

3:1

wiezoe? gewone mie geveul en op de historie teege die boere...

oftewel Sieske's sjörke knippe en sjeere die krooteboere ;)

1955


1975


1977


1982


1983


1986



Suukses Sies met dien 11 sjörke !

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 jan 2023 15:28
CatenaccioMestreech
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 561
Meer
MVV - De Graafschap 06.01.2023 #2
Iedereen nog de beste wensen!
Op naar een net zo goed of zelfs betere 2e seizoenshelft.

Erg veel zin in de komende wedstrijd.
Die paar weken zonder MVV is ook niks.

Ongeslagen in de Geusselt en een geheel fitte selectie, dat kan maar een ding betekenen…
3 puntjes in Mestreech.

Hoop weer op een goed gevulde Geusselt met een heerlijke ambiance.

Voorspelling: 2-1 1x King Koen 1x Blummel

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

03 jan 2023 16:58
opadiehard
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 2363
Meer
MVV - De Graafschap 06.01.2023 #3
Zo te zien zijn we verlost van ,,onze,,partytent,en is er een soort van opvouwbare sluis gecreëerd.
Iemand misschien een foto om hier te plaatsen?…..mvrgr Opa.

....

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

06 jan 2023 08:38
jasonke7
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 324
Meer
MVV - De Graafschap 06.01.2023 #4
Vendoag geit ut gelukkig weer beginne, kin neet wachte!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

06 jan 2023 22:00 06 jan 2023 22:06 door Kay.
Kay
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 248
Meer
MVV - De Graafschap 06.01.2023 #5
Jammer. Eerste helft mooi verzorgd aanvallend voetbal met zat kansen, maar gek genoeg amper schoten op doel. Na rust wat rommeliger, maar ook veel slordig balverlies van de Graafschap waar we niet van profiteerden. Kansen genoeg om het in het slot te gooien, maar te veel blijven combineren tot in de 5 en te weinig durf om uit te halen. Leuke wedstrijd met helaas de domper op het eind.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Anna D., M.V.V. 1902

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

06 jan 2023 22:22
Sjonnie
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1153
Meer
MVV - De Graafschap 06.01.2023 #6
Heb de wedstrijd vandaag niet in het stadion kunnen zien . En kan dus niet echt oordelen over de wedstrijd . En ik weet ook dat we dit seizoen ook onverdiende punten hebben gepakt . Maar dit is GVD al de 4e wedstrijd die we in de extra tijd gelijk spelen . We zijn thuis nog steeds ongeslagen 7 gewonnen 3 gelijk . Dit hadden er 10 kunnen zijn .

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

06 jan 2023 23:24
Vak G
Senior Boarder
Senior Boarder
Berichten: 52
Meer
MVV - De Graafschap 06.01.2023 #7
Laatste minuut 2 punten weggeven is en blijft enorm balen.
1e helft wordt er bij momenten aardig gebald. 2e helft nauwelijks rust aan de bal ( (1e helft soms ook) waardoor Graafschap kon blijven komen en eeuwig zonde dat de enorme ruimtes niet benut werden door aanvallen slecht uit te spelen na de 2-1.
Leroy wat mij betreft de beste man. Souren en Kostons ook weer een dikke voldoende. Steuckers en Blummel speelden een heel matige pot helaas.
Als ik de wedstrijd heel kort zou mogen samenvatten : heel spannende pot , wat goed voetbal aangaat 1 van de minste thuiswedstrijden en 2-2 is een verdiende uitslag.

Gat met 1e nr 2 wordt groter, we staan wel behoorlijk los van de laatste play off kandidaat.. Met deze smalle selectie zullen we ons op de play offs moeten gaan richten maar had niet durven voorspellen dat ik daar de pest over in zou hebben aan begin seizoen...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

07 jan 2023 03:01
Mosae
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 458
Meer
MVV - De Graafschap 06.01.2023 #8
Het moderne voetbal gaat juist om de laatste 5 minuten. Daarin worden heel vaak de wedstrijden beslist. Helaas was MVV opnieuw het slachtoffer. Alhoewel, niet verloren. Toch voelen zulke wedstrijden als verloren. Je had zonder dit, dicht in de top 2 gestaan. Zonde. Ja, Steuckers en Blummel een mindere pot. Steuckers is na (de corona dip?), iets terug gevallen.

Enfin, door de "missers" van MVV (1 punt uit 2), komt het erg dicht opelkaar te staan. De ene week kun je nu 3e zijn, en de andere week weer 6e. Het is wat het is. Spannend is het wel te noemen, maar het had soms niet gehoeven helaas.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

07 jan 2023 07:20
M.V.V. 1902
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 531
Meer
MVV - De Graafschap 06.01.2023 #9
Een voorsprong weggegeven in de laatste minuut voelt een beetje als verliezen, maar eerlijk gezegd is een gelijkspel wel terecht. Dat heeft MVV deels aan zichzelf te danken. De 0-1 viel wat ongelukkig, maar gaf geen reden tot paniek. In de eerste helft vond ik MVV bij vlagen heel goed combineren. Souren was weer heel sterk en Dzepar vond ik écht goed. Sterk in de duels, het spel continu verleggend en heel energiek. Zoals Kay schrijft: waarom niet eens eerder schieten? Waarom dat eindeloze doorcombineren? In de tweede helft daalde het niveau aan beide kanten. Na de 2-1 had MVV voor mijn gevoel kunnen doordrukken. Met name Steuckers nam bij veelbelovende aanvallen de verkeerde beslissing.
Uiteindelijk wel een vermakelijk pot gezien, stadion weer behoorlijk gevuld en Kostons, Souren en Van Bommel die allemaal wéér belangrijk waren bij de goals. MVV staat nog steeds derde met een wedstrijd minder en één punt meer dan de nummer vier.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

07 jan 2023 08:03
Driver
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 370
Meer
MVV - De Graafschap 06.01.2023 #10
Natuurlijk is het een behoorlijke domper als je alsnog in de laatste minuut een goal tegen krijgt, al werd de druk van De Graafschap wel erg hoog.
Mvv liet aardige combinaties zien met in de hoofdrol uitblinker Koen Kostons, wat is hij toch belangrijk voor Mvv geworden. Souren is een topper voor Mvv, Ik vond dat Leroy Labylle steeds veel ruimte gaf aan zijn tegenstander. Steuckers en Blummel hebben nog niet hun vorm van voor de winterstop. Ruben is het goudhaantje van Mvv, wat een snelheid heeft die jongen. Mathys is iedere wedstijd belangrijk voor ons. Dzepar is een heerlijke voetballer, Waem en van Helden zijn betrouwbare verdedigers.
Schenk had hele goede momenten met enkele zwakke momenten maar ontwikkelt zich goed.
De late gelijkmaker was een behoorlijke teleurstelling maar blijft trots op mijn clubje dit jaar.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

07 jan 2023 09:15 07 jan 2023 09:16 door opadiehard.
opadiehard
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 2363
Meer
MVV - De Graafschap 06.01.2023 #11

Kay schreef : Jammer. Eerste helft mooi verzorgd aanvallend voetbal met zat kansen, maar gek genoeg amper schoten op doel. Na rust wat rommeliger, maar ook veel slordig balverlies van de Graafschap waar we niet van profiteerden. Kansen genoeg om het in het slot te gooien, maar te veel blijven combineren tot in de 5 en te weinig durf om uit te halen. Leuke wedstrijd met helaas de domper op het eind.


Bijna niks aan toe te voegen Kay behalve 2 dingen nl: Laten we toch super trots zijn op die vaan Us….ik blijf het wonderbaarlijk vinden 3de plaats 18 wedstrijden gespeeld 34 pnt.
Ook een dikke compliment voor scheids Ruperti hij maakte er eindelijk weer eens een wedstrijd van,door dat hij door liet spelen en bijna niet floot zag je ook geen spelers de een act van een stervende zwaan uit voerden scheids een dikke 10…..Mvrgr Opa.

....
De volgende gebruiker (s) zei dank u Kay

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

07 jan 2023 13:29
tuutsje
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1171
Meer
MVV - De Graafschap 06.01.2023 #12
Ik was uiteindelijk wel tevreden. De Graafschap vond ik geen slechte ploeg. Nadat die op voorsprong kwamen hadden die een paar grote kansen om die uit te breiden. Bal die wordt voorgezet en die door twee man van de Superboeren wordt gemist onder andere. Wij laten erna zien dat we prima een achterstand kunnen ombuigen en zelfs op voorsprong komen. Dit met vlagen leuk en attractief voetbal. Met mooie sfeeracties van beide kanten en een goed gevulde Geusselt was een overwinning natuurlijk mooier geweest. Aan de andere kant moeten we ook realistisch blijven en niet vergeten waar we vandaan komen. We hebben ook nog een wedstrijd minder gespeeld dus ut keump allemaol good!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

07 jan 2023 21:54
FatyPapy1990
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 178
Meer
MVV - De Graafschap 06.01.2023 #13
Vele wedstrijden (VVV ,Jong PSV nu etc) gaan in het laatste kwartier verloren bij MVV, dat ligt ook aan de wissels (en misschien ook aan de vermoeidheid). Graafschap wisselt 4x en MVV 3x en conditie speelt een rol. Laat ik eerst positief beginnen M. Kleinen is een prima A voetballer, die zou ook in de basis kunnen beginnen maar dan hebben we 4 middenvelders. Het laatste kwartier gaan we dan wel 4 4 2 voetballen, maar dan heb je voorin wel snelle jongens nodig (Remans heeft te weinig rendement en snelheid en mij lijkt El Nasri (ok verdediger en middenvelder) of Livramento meer geschikt voor de snelle counter. Dit soort dingen zullen uitgeprobeerd moeten worden voordat de playoffs beginnen.
Nu de Links back positie. Wat was/is die Lars Schenk slecht zeg. Ik sta in de hoek naast het uitvak. Vroeger konden we Leroy Labylle op die positie bewonderen met zijn sublieme techniek (hij lost alles op met techniek, en heeft respect bij de tegenstander). Lars heeft 0 techniek en zal die ook nooit krijgen en is zeer onzeker. Je ziet het ook als hij moet ingooien… hij wacht zo lang dat alle MVV-ers gedekt zijn, en gooit de bal dan ver naar voren…hoofdzaak de bal komt niet terug bij hem. Vaak heeft hij de ruimte om op te rukken naar voren maar dat durft hij dan niet of ziet niet de ruimte die hij heeft. Meestal gaat de bal breed terug naar Waem. Nee dit is zeker geen talent. De trainer heeft 3 alternatieven die beter zijn: 1. Labylle terug op die positie en Tim Zeegers aan de andere kant (ook geen topper maar heeft minimaal meer drive naar voren) 2. El Basri (zou deze jongen graag meer zien) 3. Essers (hoe goed hij is naar zijn herstel moeten we afwachten) PS de 2 Zeegers zaten echter niet op de bank.
Nog iets: kunnen ze Blummel en enige anderen, niet eens trainen om hard te schieten op doel als ze in kansrijke positie staan. Zo iets moet toch te leren zijn. Er zijn genoeg kleine voetballers ... die hard en ook nog geplaatst kunnen schieten.
Ja laten we maar genieten van de 5,6 goede voetballers die we nu nog hebben en natuurlijk de keeper.
Tijdens de playoffs moet alles op zijn plek vallen om een minimale kans te hebben (alle spelers fit etc. en plan A, B, C). Volgend seizoen is alles weer anders (de kneusjes zullen wel blijven).
Nogmaals: Dit jaar hebben we een kleine kans om te promoveren, dan moet wel nog veel verbeteren.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

08 jan 2023 00:56 08 jan 2023 00:57 door Roed en Wit 70.
Roed en Wit 70
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 736
Meer
MVV - De Graafschap 06.01.2023 #14
Schenk kwam ook op mij gisteren onzeker over. Ter verdediging. Hij heeft een aantal malen ook best goed gespeeld. Specifiek mbt gisteren. Er waren een aantal momenten dat hij terug/breed moet spelen, omdat niemand de hoek induikt zodat hij die bal vooruit kan spelen cq links in de vrije ruimte gooien. Of hij dat had gedaan of gezien is een tweede.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

08 jan 2023 21:21
mvv4ever
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1173
Meer
MVV - De Graafschap 06.01.2023 #15
Boh wanneer houd MVV eens op met achterin rond te tikken zo.
Het was deze wedstrijd weer paar keer mis gegaan. (Als ze hem achterin de bal niet verliezen doen ze het op het middenveld wel)
Er kwam zelfs een hele grote kans van De Graafschap uit wat ze eigenlijk hadden moeten afmaken.
Als je toch ziet dat het niet lukt schiet die bal dan weg!
Voor de rest vond ik het een leuke maar vooral spannende pot.
De Graafschap kwam eigenlijk toch uit het niets op 0-1 uit een ongelukkige bal van Schenk . En de 1-1 net voor rust was ook wel lekker maar kwam ook uit het niets alleen wel verdiend.
2-1 Was volgens mij buitenspel kon dit niet zien maar vanuit mijn kant leek dit zo.
De Graafschap zat te drukken en je zag eigenlijk de 2-2 al vallen. En ja wel weer in de laatste minuten, maar heb dit liever dan in de 60ste minuut want dan hadden we deze wedstrijd verloren.
Wel helaas uit een corner. En als ik me niet heb vergist doordat kleijnen hem als corner uit kopt terwijl hij hem makkelijk over de zijnlijn kon koppen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.509 seconden