R#da- MVV, zondag 5 februari 12.15 uur

20 jan 2023 12:56
Mappie
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 305
Meer
Onderwerp Auteur
R#da- MVV, zondag 5 februari 12.15 uur #1

MVV met 500 supporters naar Roda JC

Donderdag 19 januari 2023

Na veel inspanningen aan MVV-zijde en de uiteindelijk welwillende medewerking van onze collega's in Kerkrade heeft ervoor gezorgd dat er uiteindelijk meer supporters meereizen naar Roda JC-MVV. Van géén naar 150 en 300 naar uiteindelijk 500 supporters die mee kunnen reizen om MVV op zondag 5 februari de broodnodige steun aan de ploeg van Maurice Verberne te geven.

Het tijdstip van de wedstrijd is eveneens nu bekend. Die stond eerst om 14.30 uur gepland en is nu verschoven naar 12.15 uur.


Over dik 2 weken de derby met Aachen-Nord.
Wedstrijd is vervroegd en er mogen 500 man mee. Wordt het een boycot of een ontbijtcombi? :P
En uiteraard het belangrijkste, wat verwachten we van de wedstrijd? Al meer dan 30 jaar daar niet meer gewonnen, het wordt wel weer eens tijd, en in dit seizoen zou het zomaar mogelijk kunnen zijn.....

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

24 jan 2023 12:08
Angel-Side official
Verified
Verified
Berichten: 54
Meer
R#da- MVV, zondag 5 februari 12.15 uur #2
Moedeloos. Als voetbalsupporter ben je speelbal van overheden, overijverige burgemeesters, incompetente clubs, plaatselijke sherrifs , en het vieze stinkende geld van een perfecte voetbalzondag voor de buis. Van 14:30 naar 12:15. Uiteraard met drogredenen. We gingen van 300 supporters, naar uiteindelijk 500. Om 12:15. In zwaar beveiligde bussen. Clusters. Wegafzettingen, drones. Helicopters. We zien de strateeg van de politie al hijgend en zwetend als een veldheer met pionnetjes op het white board zijn treiter fetish botvieren. Gemeensschapsgeld wordt met een blanco cheque uitgeven als water om vervolgens via de politiek en politiebonden te zeuren en zeiken over de excessieve kosten. Werkverschaffing zoals dat alleen in de ambtenarij voorkomt. Of een malafide autogarage die stiekem wat leidingen lostrekt en een plasje olie onder de motorkap gooit. Dat gaat wat centjes kosten meneertje.

Nadat bij onze laatste uitwedstrijd (#adomvv) al 1 bus zonder geldige en legitieme redenen zonder pardon werd teruggestuurd, zijn de voorwaarden voor Roda JC - MVV bekend gemaakt. Wederom zijn we overgeleverd aan krankzinnige willekeurige beperkingen. Dit keer schijnt Roda JC de volledige regie te hebben over de aantallen , zelfs de plaatselijke wethouder opteerde voor een vol uitvak, maar Roda JC vertrouwt zijn eigen organisatie niet of wil gewoon ordinair supportertje pesten en handhaaft 500. Het spijt ons, ook aan de supporters die wilden gaan. Als voetbalsupporter schurken sommige maatregelen echt tegen het onteren en vercriminalisering van gewone supporters. We hebben besloten om gezamelijk, met alle partijen die de reizen organiseren, niet af te reizen onder deze absurde voorwaarden. Wij zijn geen speelbal. Wij zijn geen criminelen. Normaliseer de voetbalbeleving in Nederland. Het spijt ons MVV, het spijt ons Team, het laatste wat we willen is jullie in de steek laten. Maar voor ons is de grens bereikt.
Voetbal is er voor supporters. 500 supporters is voor ons on-accetabel daar wij dan moeten selecteren en veel supporters moeten teleurstellen.

Namens de @angelside, sv1902 en supportersclub
Bijlagen:
De volgende gebruiker (s) zei dank u Huib, ASR

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

24 jan 2023 18:30
Kay
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 250
Meer
R#da- MVV, zondag 5 februari 12.15 uur #3
Hoewel ik de beweegredenen begrijp, betreur ik deze keuze. Het team kan de support goed gebruiken en het was voor de supporters een kans geweest om een positieve kant te laten zien. Hopelijk onderschat ik het effect van een statement als dit en heeft het uiteindelijk een positieve uitwerking.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

24 jan 2023 19:03
Roed en Wit 70
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 744
Meer
R#da- MVV, zondag 5 februari 12.15 uur #4
Om een echte inschatting omtrent dit statement te maken en zelf op te maken hoe belachelijk deze maatregelen dan zijn, zouden ze benoemd moeten worden. Clusters zijn ook bij andere wedstrijden geweest. Wegafzettingen zijn op zich niet negatief om bussen te laten doorrijden. Ook bij andere wedstrijden was het vwb kaarten, wie zich het eerst opgeeft... Als er 1000 kaarten waren geweest met de maatregelen, was het dan wel ok geweest. Jammer, het waren toch 10 bussen support voor de spelers geweest in een wedstrijd die al moeilijk wordt. De enige positieve uitwerking moet dan uitgaan van het uitzwaaien zoals al 'n paar keer eerder.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Sjotelsplak, jovkle

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

30 jan 2023 23:55 30 jan 2023 23:55 door De heeg.
De heeg
Junior Boarder
Junior Boarder
Berichten: 22
Meer
R#da- MVV, zondag 5 februari 12.15 uur #5
Schandalig dat ESPN vrouwenvoetbal uitzend ipv. 045 - MVV zondag. En al helemaal met de boycot!
De volgende gebruiker (s) zei dank u CatenaccioMestreech

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

30 jan 2023 23:56
FatyPapy1990
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 181
Meer
R#da- MVV, zondag 5 februari 12.15 uur #6
Vooral de late tegen-goals tegen Jong PSV, R#da, DeGraafschap en uit tegen Heracles deden ons echt pijn; het betrof 4 x 2 = 8 punten . Dit had al evtl. voorkomen kunnen worden met extra wissels en dus tijd rekken.

Dus een voorsprong uit handen geven doet echt pijn…. daarom moet je die voorsprong in de laatste minuten proberen vast zien te houden, door of
1. te gaan verdedigen
2. de doodsteek uit te delen. 

Met Kleinen erbij op het middenveld kies je voor beide opties omdat deze jongen ook genoeg drive naar voren heeft maar ook mee verdedigen kan. 

Met een wissel als T van Bommel kies je meer voor het puur verdedigen en slopen van de opbouw van de tegenstander. 

Met een speler als Livramento kies je voor de snelle counter, en de mogelijke doorsteek zoals tegen den-Haag thuis.
Tegen Nac Thuis mocht in de 78 minuut El Basri en Kleinen invallen, dat pakte ook heel goed uit. Spelers die vooral vervelend zijn voor de tegenstander omdat ze gretig zijn.
3. Kleinen en Dzepar kunnen trouwens prima beiden in het team staan… je kunt zelfs met 5 middenvelder spelen; alles een kwestie van oefenen en afspraken…. een soort van Gaaltje

Tegen laag geklasseerde teams moet je altijd voor de 3 punten gaan. Als je verliest is het jammer, aan een gelijk spel heb je relatief weinig.
Echter tegen directe concurrenten (voor de playoffs) is een gelijk spel in die zin goed dat je de tegenstander ook de 2 extra punten wegneemt.
Daarom is een gelijk spel tegen R#da ook al OK.
We hopen eigenlijk dat ze naar zo vele jaren weer eens gaan winnen, tegen deze uiterst onsympathieke club… zodat eindelijk die vloek weg is.
Dit jaar hebben we in ieder geval de spelers ervoor :-)
Dit keer hoeven we niet te per se te winnen … ik zou daarom verdedigend beginnen en de krachten sparen en vooral veel wisselen.
GRETIGE spelers die op de bank zitten en hun kans afwachten: Kleinen, Livramento, El Basri, T van Bommel, T Zeegers….ik zou er niet tegen willen voetballen als ze uitgerust naar 60 of 70 minuten erin komen.
Voorspelling 1-2

ps Alle statistieken van wedstrijden zijn terug te vinden op www.vi.nl .... door die te analyseren wordt je evtl. een klein beetje wijzer
ps Ik zal er in ieder geval geen stap naar binnen zetten (de recette gun ik ze al niet)....veel leuker een kroegje in maastricht

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

31 jan 2023 08:59
Jacques
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 3817
Meer
R#da- MVV, zondag 5 februari 12.15 uur #7
Roda speelt het hele seizoen zowel uit als thuis erg wisselvallig. Verloren gisteren van Zwolle, maar dat is natuurlijk geen schande. Voor ons jammer dat de wedstrijd pas zondag is, dat geeft Roda genoeg tijd om te herstellen van de maandagwedstrijd.

Roda trok aan het begin van het seizoen nog rond de 9.000 toeschouwers tegen NAC en VVV. Tegen TOP OSS drie weken geleden zaten er nog maar 4.600 man. Gisteren tegen de koploper "maar" 7.000 - al twijfelen de fans van Roda zelf nogal aan die telling en houden ze het op 4 tot 5.000. De fans in Kerkklaar geven het snel op bij wat tegenslag, zo blijkt weer. Maar goed dat zal niets uitmaken als wij op bezoek komen, verwacht toch minimaal 9.000 man komende zondag.

Onder Streppel speelde Roda altijd strak 4-3-3, sinds hij weg is, is het meer een soort 4-4-2. Dat betekent onder meer dat gevaarlijke man Limbombe iets meer vanaf het middenveld opereert, dat lijkt op papier geen verbetering voor Roda, maar de resultaten zijn er wel naar. In de spits natuurlijk Vente die gemakkelijk scoort. Of zou die vandaag nog vertrekken?

Maar helaas, belangrijk deel van het verhaal is toch wel dat MVV in uitwedstrijden gewoon slecht presteert, zeker de laatste maanden. Onze goede plek op de ranglijst komt door uitstekende resultaten in eigen stadion. Daarnaast was geen enkele van onze spelers geboren toen we voor het laatst uit in Kerkrade wonnen, zo zeldzaam is dat inmiddels Een derby is altijd een wedstrijd op zich en daar hoop ik dan ook weer op, want anders is Roda gewoon de favoriet in de huidige vorm van MVV en Roda. En ja, ik weet het, dat willen we allemaal niet horen. Maar dit soort wedstrijden staan altijd op zich dus vergeet alles wat ik hiervoor schreef:

Dit wordt een ouderwetse. Roda heeft de overhand maar raakt lat, paal en mist kansen voor open goal. Wij krijgen een dubieuze rode kaart rond de 70e minuut. In de 89e minuut een razendsnelle counter uit het niets en King Kostons stift de bal heerlijk in het doel, 0-1. 90+5 de tweede counter, Ruben van Bommel rondt af, 0-2. Doei Kerkklaar!

You're never as good as everyone tells you when you win, and you're never as bad as they say when you lose.
De volgende gebruiker (s) zei dank u opadiehard, Lassie80, Boschpoort, bokkesprongen

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

03 feb 2023 10:59
peeke
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 460
Meer
R#da- MVV, zondag 5 februari 12.15 uur #8
De derby tussen Roda en MVV dreigt een van sfeer ontdaan duel te worden: ‘Fans voelen zich machteloos en niet gehoord’
MVV-fans zorgen voor sfeer tijdens de derby tegen Roda JC in september vorig jaar.

Kerkrade - Het is de wedstrijd van het jaar voor Roda en MVV: de Zuid-Limburgse derby die zondag gespeeld wordt. Het dreigt een van veel charme ontdane strijd te worden. Fans van beide clubs boycotten het duel uit onvrede over veiligheidsmaatregelen.


Een verwachtingsvolle spanning hangt in het stadion. Een mengeling van luid gejuich en striemend gefluit stijgt op als de spelers het veld betreden. Een grootse sfeeractie waaraan wekenlang gewerkt is door de supporters geeft kleur aan het duel. Er is luidkeels gezang, negentig minuten lang, over en weer, om de eigen ploeg aan te moedigen en de fans van de tegenstander te overstemmen.

Het zijn ingrediënten die een derby de moeite waard maken. Strijd binnen de lijnen, rivaliteit op de tribunes die zorgt voor een zinderende sfeer in het stadion.

Zondag zal het vuurwerk tijdens Roda JC – MVV uitsluitend van de spelers op het veld moeten komen. De vakken waar normaliter de meest fanatieke aanhang zit, zullen leeg blijven. Zowel een deel Roda-supporters op de Koempel-tribune als de MVV-fans in het uitvak hebben aangekondigd niet te komen vanwege de opgelegde veiligheidsmaatregelen.

Veiligheidsoverleg
In de maanden voorafgaand aan de Zuid-Limburgse derby is uitvoerig vergaderd in het zogeheten veiligheidsoverleg met daarin de gemeente Kerkrade, politie en een plek voor de voetbalclubs. Uitgangspunt was een derby met daarbij fans van beide clubs. ‘Kom maar met een goed plan’, was de opdracht aan Roda en MVV. Ook met de ongeregeldheden van voorgaande jaren in het achterhoofd.

Gezamenlijk kwamen de clubs tot een totaal van 500 fans die vanuit Maastricht veilig konden afreizen naar Kerkrade. Het tijdstip werd op verzoek van de autoriteiten vervroegd naar 12.15 uur.

Ultras Kerkrade
De Ultras Kerkrade – de groep die doorgaans voor sfeer zorgt in het Parkstad Limburg Stadion – valt met name over het tijdstip waarop het duel is gepland: zondagmiddag om 12.15 uur. Aanvankelijk zou de aftrap om 14.30 uur zijn, het van oudsher traditionele voetbalmoment. „Dit is geen supportersvriendelijk tijdstip”, vertelt één van de leden van Ultras Kerkrade in de Roda-podcast The Voice of Kaalhei.

De argumenten voor het vervroegen – fans verlaten het stadion in daglicht en hebben minder gelegenheid om beschonken te raken – vinden ze belachelijk. „Wij kregen te horen dat het vervroegd was en dachten: daar moeten we iets mee. De ploeg heeft zeker steun nodig, maar we kunnen wel telkens blijven toegeven… We zijn er klaar mee. Ik snap dat mensen zeggen: jullie zijn gek, je hoort achter de ploeg te staan tijdens een derby. Alleen kunnen wij dit niet langer accepteren. De maat is vol.”

Gelimiteerde aantal kaarten
Bij MVV is er vooral boosheid over het gelimiteerde aantal van 500 kaarten. Het is voor hun alles of niets. „Roda heeft een capaciteit van 950 plekken. Moeten wij dan een selectie gaan maken wie er wel en niet mag gaan?”, vraagt Theo Claassen zich namens SV 1902 af. De supportersvereniging schaart zich samen met de Angelside achter de boycot. „Er komen al steeds meer veiligheidseisen. En dan ook dit nog. De lol gaat er meer en meer vanaf. We willen een duidelijk signaal afgeven.”

De boycot past in een landelijke trend waarin fans zich steeds meer verzetten tegen de toenemende maatregelen vanuit overheden om supportersgeweld in te dammen. Fans van FC Groningen, Vitesse, FC Utrecht, de lijst van recente boycots dijt steeds verder uit. „We hebben regelmatig gesprekken met burgemeesters hierover”, vertelt voorzitter Matthijs Keuning van supporterscollectief Nederland.

„Zij voelen een bepaalde onmacht: wat kunnen we nog meer doen voor de veiligheid? En supporters voelen zich ook machteloos en boos. Ze voelen zich niet gehoord en gaan boycotten. Het zijn altijd de goeden die onder een kleine groep kwaden lijden. Je hoopt dat zo’n actie op waarde wordt geschat en er enige werking vanuit gaat.”

Aardig compromis
Ze raken hiermee vooral zichzelf en de clubs, meent Vincent van der Vlies, onderzoeker namens het Auditteam Voetbal en Veiligheid. „Een gemeente zal zich hier weinig van aantrekken, lijkt me. Tenzij de fans elders voor onrust gaan zorgen, dan wel. Ze moeten zich ook realiseren: zo’n aantal van 500 fans komt ergens vandaan. Het is in het verleden meermaals fout gegaan.”

De insteek van het veiligdheidSoverleg was om in stappen terug te gaan naar normalisatie: van 500 naar 700 volgend jaar en dan naar volledige capaciteit, mits het goed verliep. Van der Vlies: „Dat lijkt me geen onredelijke gedachte. Ik kan me ook voorstellen dat een burgemeester zegt: blijf maar allemaal thuis, als je ziet hoeveel politie-inzet er nodig is voor zo’n wedstrijd. Dan is dit toch een aardig compromis?”

Groeten oet Bierum : Delfzijl
De volgende gebruiker (s) zei dank u bokkesprongen

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

03 feb 2023 11:24
Jacques
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 3817
Meer
R#da- MVV, zondag 5 februari 12.15 uur #9
"Ze moeten zich ook realiseren: zo’n aantal van 500 fans komt ergens vandaan. Het is in het verleden meermaals fout gegaan."

Bij Roda - MVV in het uitvak? Ja, in de jaren negentig heb ik op Kaalheide nog wel eens een hek het veld op zien vliegen. Maar daarna is er bij de uitsupport toch nooit meer iets noemenswaardig gebeurd? Als we nog gestraft worden voor dingen uit de jaren negentig en eerder dan zouden er een flink aantal oudgedienden niet meer De Geusselt in mogen...

You're never as good as everyone tells you when you win, and you're never as bad as they say when you lose.
De volgende gebruiker (s) zei dank u jasonke7, bokkesprongen

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

03 feb 2023 11:47
Mosae
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 466
Meer
R#da- MVV, zondag 5 februari 12.15 uur #10
Ik zelf heb er in de jaren '90 nog niet eens met 50 man gestaan....dus 500 fans is het 10 voudige daarvan.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

03 feb 2023 12:31 03 feb 2023 12:34 door Mosae.
Mosae
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 466
Meer
R#da- MVV, zondag 5 februari 12.15 uur #11
Ik weet trouwens ook nog wanneer dit was, namelijk in 1998 (eredivisie!) Joordens scoorde 0-1, maar MVV verloor met 2-1, met een handjevol supporters in het uit-vak. (Wel nog op Kaalheide). En nu wordt er getreurd om 500....

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

03 feb 2023 12:42 03 feb 2023 12:45 door webmastersfm.
webmastersfm
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 551
Meer
R#da- MVV, zondag 5 februari 12.15 uur #12

Mosae schreef : Ik weet trouwens ook nog wanneer dit was, namelijk in 1998 (eredivisie!) Joordens scoorde 0-1, maar MVV verloor met 2-1, met een handjevol supporters in het uit-vak. (Wel nog op Kaalheide). En nu wordt er getreurd om 500....


Als ik mij niet vergis stapte toen een paar honderd mvv supporters uit in station chevremont terwijl de hele politie macht stond te wachten op station Kerkrade. Ik dacht dat de hele bubs weer op de trein naar Maastricht werd gezet. Hoe precies weet ik niet meer aangezien ik met mijn klitse in een ME bus werd geflikkerd.
De volgende gebruiker (s) zei dank u jesfen, Mosae

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

03 feb 2023 13:11
Mosae
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 466
Meer
R#da- MVV, zondag 5 februari 12.15 uur #13
Oké bedankt voor de info,(25 jaar later). Dit heb ik nooit geweten haha.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

03 feb 2023 14:57
Boredass
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1241
Meer
R#da- MVV, zondag 5 februari 12.15 uur #14

webmastersfm schreef :

Mosae schreef : Ik weet trouwens ook nog wanneer dit was, namelijk in 1998 (eredivisie!) Joordens scoorde 0-1, maar MVV verloor met 2-1, met een handjevol supporters in het uit-vak. (Wel nog op Kaalheide). En nu wordt er getreurd om 500....


Als ik mij niet vergis stapte toen een paar honderd mvv supporters uit in station chevremont terwijl de hele politie macht stond te wachten op station Kerkrade. Ik dacht dat de hele bubs weer op de trein naar Maastricht werd gezet. Hoe precies weet ik niet meer aangezien ik met mijn klitse in een ME bus werd geflikkerd.


Volgens mij bereikte toen wel het merendeel het stadion ( via Chevremont)
Het jaar erop werd het wel meteen een combi en toen waren de aantallen inderdaad lager en werd een losse groep terug gestuurd

Als ik me temminste goed herriner.
De volgende gebruiker (s) zei dank u webmastersfm

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

03 feb 2023 16:03
webmastersfm
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 551
Meer
R#da- MVV, zondag 5 februari 12.15 uur #15
Dan vertrouw ik helemaal op jouw observatie. Hahaha
De volgende gebruiker (s) zei dank u Boredass

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.454 seconden