Willem 2 - MVV Maastricht, zo 26-3-23, 14.30

20 mrt 2023 16:44 21 mrt 2023 03:01 door Ben Salemans.
CatenaccioMestreech
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 550
Meer
Onderwerp Auteur
Willem 2 - MVV Maastricht, zo 26-3-23, 14.30 #1
Komende zondag om half 3 staat de uitwedstrijd tegen de Tilburgers op het programma. Ze hebben in het Koning Willem II stadion een geweldig gelegen uitvak tussen hun twee harde kernen in. Er waren afgelopen week al 325+ kaarten verkocht, en met nog 6 dagen te gaan komen daar vast nog wat supporters bij!

Buiten dat het een leuke awayday is, is het ook voor beide teams een belangrijke wedstrijd in de strijd voor play-off plek.
Tussen MVV en Willem 2 zitten exact 3 punten.
Zouden we deze winnen, dan ga je van plek 7 naar plek 6 over FC Eindhoven heen op basis van doelsaldo.
Verliezen is jammer, maar geen ramp aangezien wij deze wedstrijd nog te goed hadden.
Maar dan zullen we de volgende wedstrijd erna thuis tegen Eindhoven moeten winnen.

Een smetje voor ons is de afwezigheid van Ruben van Bommel die opgeroepen is voor Oranje onder 19. (Schandalig dat dit zomaar kan in de belangrijkste periode van de competitie).
Kans is dus aanwezig dat El Azrak start op die plek.

Bij Willem 2 missen ze ook een paar vaste krachten:
Meerveld viel afgelopen wedstrijd uit met een hamstringblessure.
Hun aanvoerder Llonch en middenvelder Mathieu zijn ook geblesseerd en doen hoogstwaarschijnlijk ook nog niet mee.

Laten we hopen dat we goed voor de dag komen in Tilburg.
Het zal een lastige kluif worden, maar kansloos zijn we niet.
Benieuwd wat Verberne met de opstelling gaat doen.

Hup MVV'ke!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

20 mrt 2023 19:30
FatyPapy1990
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 174
Meer
Willem 2 - MVV Maastricht, zo 26-3-23, 14.30 #2
Catenaccio een mogelijke opstelling zou zijn (4-3-1-2) Ze hebben niks meer gebakken de laatste x uit-wedstrijden, dus ik zou zeggen we halen Plan B uit de kast, countervoetbal met een meer gesloten verdedigend block (inzakken en compact spelen, en W2 laten komen) ….
Weet niet of Maurice ook nog een andere vulpen heeft, als die ene (4-3-3).
In ieder geval genoeg wisselen (Feyenoord wisselde een kwartier voor het einde 3 spelers tegelijk… pakte prima uit).
De eerste Maas-stad heeft al bijna een hoofdprijs.

Matthys
Essers Van Helden Waem Labylle/El Basri
Souren Kleinen Dzepar
Steuckers
Kostons Livramento/El Azrak

ps ik zou starten met Labylle (en evtl later wisselen met El Basri mocht hij het niet meer kunnen belopen)
Livramento of El Azrak weet niet met wie ik zou starten?
Mochten we achter komen, Blummel erin voor ..... wie niet in de wedstrijd zit en evtl omschakelen

ze kunnen nog 5 dagen oefenen

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

21 mrt 2023 03:00 21 mrt 2023 03:40 door Ben Salemans.
Ben Salemans
Administrator
Administrator
Berichten: 748
Meer
Willem 2 - MVV Maastricht, zo 26-3-23, 14.30 #3
Volgens www.mvv.nl/nieuws/nabil-el-basri-en-rube...-bommel-geselecteerd keren Nabil El Basri en Ruben van Bommel pas op zaterdag 25 maart terug in Nederland. De kans dat ze (kunnen) meespelen op zondag 26 maart in de uitwedstrijd tegen Willem II is dus erg klein.


Ik ben lid/donateur van Veer Zien MVV (VZM)! Jij toch ook? Niet? Meld je dan nu aan: www.veerzienmvv.nl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

22 mrt 2023 17:04
CatenaccioMestreech
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 550
Meer
Onderwerp Auteur
Willem 2 - MVV Maastricht, zo 26-3-23, 14.30 #4
Uitverkocht uitvak aankomende zondag.
Met 500 Sjengen naar Tilburg!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

26 mrt 2023 15:14
Peter Pan
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 781
Meer
Willem 2 - MVV Maastricht, zo 26-3-23, 14.30 #5
Wat doet het weer pijn aan de ogen om naar te kijken, awkut.

Iedereen denkt dat hij De Bruyne is en denkt dat iedere pass de spits 1 op 1 met de keeper moet zetten, maar niemand kan überhaupt een bal in de voeten van een medespeler spelen als hij zou willen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

26 mrt 2023 15:30 26 mrt 2023 15:31 door Driver.
Driver
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 367
Meer
Willem 2 - MVV Maastricht, zo 26-3-23, 14.30 #6
1e helft heeft Mvv het Willem2 niet moeilijk kunnen maken. Willem 2 speelt ook niet geweldig. Clinton Essers speelt erg zwak, Koen Kostons mist wederom een 100% kans en loopt er wat verloren bij. Waem, van Helden doen het goed, Labylle speelt weer een sterke wedstijd. Remans onzichtbaar, Kleinen veel onnodig balverlies en slap ingrijpen, Mathys vindt ik wat onzeker, niet gewend van hem.
We missen natuurlijk twee belangrijke spelers Ruben van Bommel en de uitgevallen Souren.
Hopelijk herstelt Mvv zich in de tweede helft...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

26 mrt 2023 15:37
moonghoya66
Senior Boarder
Senior Boarder
Berichten: 59
Meer
Willem 2 - MVV Maastricht, zo 26-3-23, 14.30 #7
Als je geen druk zet MVV zijnde zal je moeilijk tot scoren komen..hopen op beterschap in de 2de heldt


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

26 mrt 2023 16:26
Sjonnie
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1152
Meer
Willem 2 - MVV Maastricht, zo 26-3-23, 14.30 #8
Wat laat je het hier weer liggen GVD .

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

26 mrt 2023 16:29
ASR
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 278
Meer
Willem 2 - MVV Maastricht, zo 26-3-23, 14.30 #9
Helaas, een betere tweede helft maar niet overtuigend genoeg. Dan mis je in de 92ste minuut een uitgelezen kans op de 1-1 en valt die aan de andere kant wel door Joeri.
Vervelend dat Telstar in de 93ste minuut nog de drie punten pakt.
Het gaat nog héél lastig worden de play- offs te halen. Vrijdag moet een driepunter worden tegen concurrent Eindhoven.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

26 mrt 2023 16:49
En noe?
Expert Boarder
Expert Boarder
Berichten: 142
Meer
Willem 2 - MVV Maastricht, zo 26-3-23, 14.30 #10
gekeken naar het schakelprogramma en in mijn ogen een futloos mvv, koen volledig uit vorm. remans ( heeft ie meegedaan)? Maar goed vrijdag de kans om eindhoven te passeren op de ranglijst. 3 punten dus noodzakelijk. anders met 5 ploegen stijden om 2 play-offs plekken.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

26 mrt 2023 16:55
moonghoya66
Senior Boarder
Senior Boarder
Berichten: 59
Meer
Willem 2 - MVV Maastricht, zo 26-3-23, 14.30 #11
Middenveld constant balverlies, Kostons heeft het weer laten liggen maar dat zijn wij nu gewoon van hem, Steukers geen enkele goede pass vandaag , Remans loopt mee op het plein maar ook niet meer dan dat, Labylle weer sterk . Jammer dat Souren weer uitvalt met een blessure, die jongen kent echt veel pech. Willem II is geen topploeg en niet beter dan MVV, het verschil zit bij de afwerking. Had MVV een betere en efficiëntere spits gehad stonden we zeker een 3tal plaatsen hoger. Maar MVV moet meer druk naar voren zetten..deze afwachtende houding begrijp ik niet zo goed , dat werkt niet en het is tijd om het anders te gaan doen. Hallo Maurice ?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

26 mrt 2023 17:17
moonghoya66
Senior Boarder
Senior Boarder
Berichten: 59
Meer
Willem 2 - MVV Maastricht, zo 26-3-23, 14.30 #12
Souren zijn blessure is vrij ernstig. Zo jammer voor die jongen :-(


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

27 mrt 2023 09:25
kyleman333
Senior Boarder
Senior Boarder
Berichten: 50
Meer
Willem 2 - MVV Maastricht, zo 26-3-23, 14.30 #13
Weer een kans laten liggen om minimaal 1 punt te pakken tegen een Willem II dat ook echt niet overhield. Kostons is enorm belangrijk geweest het hele seizoen, maar als je al zijn gemiste 100% kansen achter elkaar zet krijg je een aardige compilatie. Had geloof ik dit seizoen de uitgelezen kans gehad om mee te doen om de topscorerstitel. 2 keer mis je zo'n kans en 2 keer ligt hij er 120 seconden later aan de andere kant wel in. Verdedigend stond het wel beter, vond Waem en zeker van Helden erg sterk. Ook Labylle goed. Essers vind ik al een tijdje uit de toon vallen. Aan de bal heel matig en geen echte sterke verdediger. Zou echt liever een van de Zeegers vast op die plek zien.

Souren volgens zijn eigen twitterkanaal zijn kaak gebroken op meerdere plekken.... Lijkt me lastig in te schatten hoe lang die er uit ligt maar zou zomaar meerdere maanden kunnen duren. Beterschap Nicky!

Hopen op een overwinning in de Geusselt komende vrijdag tegen een directe concurrent! We hebben nog 2,5 maand om naar de vorm van de 1ste seizoenshelft te groeien ervan uitgaande dat we de play offs toch 'gewoon' nog halen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

27 mrt 2023 10:35
Buurke76
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 165
Meer
Willem 2 - MVV Maastricht, zo 26-3-23, 14.30 #14
ik hoop het niet, maar zie het pessimistisch in. Als je hier geen punten pakt tegen zo een zwakke concurrent dan pis je dadelijk op het eind van het seizoen naast de pot.
Kostons kan het niet alleen. Er is geen enkele back-up voor de spitspositie. Livramento moet gewoon de 1-1 maken maar zoals zo vaak beloont MVV zichzelf niet.
Blummel en Remans hebben 0 rendement, en als dan van Bommel ontbreekt is het zeer matig voorin.
Ik zie toch iedere week hier en daar leuke spelers rondlopen bij clubs die meer brengen dan het de huidige basisspelers bij ons.

Als je kijkt naar de backs en buitenspelers hebben we gewoonweg geen kwaliteit om mee te doen bovenin. Voor de winterstop zat alles mee, nu zit het tegen of kunnen we gewoon niet beter. Elke wedstrijd denken we (wellicht) beter te zijn dan dat we eigenlijk zijn.

Als ik dan toch pessimistisch mag zijn, dan zie ik het niet rooskleurig in voor volgend seizoen als de huurlingen weggaan en van Bommel zijn heil hogerop zoekt...
dan blijkt het een leuk seizoen te zijn geweest maar geen fundament om verder op te bouwen.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Sjonnie, Sjarelke

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

27 mrt 2023 10:56
Sjarelke
Expert Boarder
Expert Boarder
Berichten: 144
Meer
Willem 2 - MVV Maastricht, zo 26-3-23, 14.30 #15
Heb de wedstrijd via ESPN gezien. Erg jammer weer dit verlies en vooral omdat het totaal onnodig was. Vooral in de tweede helft was MVV gewoon de betere ploeg. Zoals altijd bleef het bij breien voor de 16 meter, tikkie breed, en dan ineens weer helemaal naar achteren. Veel te weinig schoten op doel. Zeker met dit natte weer levert schieten juist extra gevaar op omdat de keeper de bal uit zijn handen kan laten glippen of de bal verraderlijk doorrolt. Zoals meerdere fans op dit forum al aangeven, we missen stootkracht voorin. Kostons is al wekenlang hopeloos uit vorm, getuige de enorme kans die hij mist. De zoveelste dit seizoen. Livramento probeert het wel maar is te licht voor dit niveau en ook Kleinen is geen gelijkwaardige vervanger van Souren. Dan is het gemis van Van Bommel (alhoewel die de laatste weken ook niet goed speelt en mijns inziens wat naast zijn schoenen loopt) toch wel een aderlating als het gaat om aanvallende impulsen. Als positieve noot toch wel de sterke wedstrijd van Labylle, Waem en van Van Helden. De verdediging stond best goed. Ook de invalbeurt van El Azrak was best goed. Fel, vol vechtlust en bovendien technisch vaardig. Die jongen verdient een basisplaats.

Vrijdag tegen FC Eindhoven, een ploeg waar MVV het altijd lastig mee heeft. Souren (mijns inziens de beste man van MVV) zijn we waarschijnlijk de rest van het seizoen kwijt vanwege zijn onfortuinlijke kaakbreuk. Dat is qua voetballend vermogen (in verhouding) vergelijkbaar met een Nederlands Elftal dat Frenkie de Jong kwijt is. De regisseur op het middenveld die snel het spel kan verleggen, gaan we dus lang missen. Het is wel heel hard nodig dat er vrijdag gewonnen wordt.

Hopelijk winnen we vrijdag 'gewoon' van FC Eindhoven. Daarna komen wat mindere goden langs dus als we dan wat punten kunnen pakken maken we nog kans op de play-offs. Aan mijn support zal het niet liggen!
De volgende gebruiker (s) zei dank u opadiehard

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.214 seconden