Telstar - MVV, za 14-10-2023

15 okt 2023 15:54
Duin
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 314
Meer
Telstar - MVV, za 14-10-2023 #16

FatyPapy1990 schreef : Precies Clochard , met een goede trainer waren we vorig jaar 3e geworden en misschien wel gepromoveerd.
Ook toen was het (niet) wisselen of te laat en niet te begrijpen en de oplossing zeer star.
Dit seizoen zullen we moeten uitzingen, en vrijdag zijn we er weer.
Maar ben benieuwd welke backs en trainer we volgend seizoen hebben.

En de Amerikanen gaan echt geen geld in deze club steken, volgens mij zijn het investeerders, en geen rijke olie sjeik met te veel geld.
MVV zal eerst zelf schoon schip moeten maken (goede bestuurders), maar ik denk dat dit niet gaat met de mensen die er nu zitten (dit is mijn opinion :-)).
Never listen to people with an opinion but to people with experience.


Blij dat jij geen bestuurder bent, want zo te lezen moet iedereen die niet presteert er meteen bij de eerste de beste tegenslag uit, met als toppunt Verberne?
Volgens mij heeft Verberne gisteren juist bewezen dat hij wel degelijk kan inschatten wie 'de beste' op dat moment op een positie is.
Want heb je goed gekeken naar de vervanger van Zeegers? Naar Sy die van iedereen hier een kans moest krijgen? Alleen al in de samenvatting verspeelt hij 3x de bal, onder andere bij de 2-1. Als ze bij Telstar een beetje konden voetballen hadden ze er nog 2 kunnen maken.
Terecht dus dat Zeegers al die tijd is blijven staan, al is het natuurlijk niet onze beste speler.
Maar ga hier nou niet een hetze tegen Verberne beginnen.

Het is heel simpel, vorig jaar viel (vooral in de eerste helft van het jaar) alles goed. Miraculeuze reddingen van Matthys en bijna elke doelpoging viel binnen. Nu valt er veel op de paal en op de lijn (gisteren 2x) en blijkt Matthys ook niet voor niks gewoon op KKD niveau te voetballen.
Als hij écht zo goed was waren er echt wel clubs voor hem gekomen.

Dus blijf nou gewoon eens achter je club staan en misschien moet je eens terug denken aan de heren Kalezic en Wels die Verberne voorgingen...
De volgende gebruiker (s) zei dank u itsman, kyleman333

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

15 okt 2023 16:30
Mithrandir
Expert Boarder
Expert Boarder
Berichten: 114
Meer
Telstar - MVV, za 14-10-2023 #17
Behalve dat we wederom een hotseknots wedstrijd hebben gezien. De ploeg is stuurloos op het moment van de 1-1. Terugzakken of aanvallen? Je speelde vanaf de 1-1 eigenlijk zonder middenveld. Alleen aanval en achterhoede. Daarom valt ook de 2-1. 5 spelers willen nog de 1-2 maken, andere 5 vinden het wel goed zo. Enorme ruimtes en hij zit er weer in hoor.

Wederom, was de afstemming op het middenveld waardeloos. Moment van aanval ziet het er soms leuk uit. Maar wie denkt aan de rest verdediging ? Niemand. Souren , Smeets schuiven al vaak in. Kleinen loopt ook nog mee, en in de omschakeling ligt er een zee van ruimte.

Onbegrijpelijk dat Remans boven Tasci verkozen wordt. Tasci moet nog veel leren.. Remans gaat het nooit leren. Tasci heeft een enorme dreiging, vervelend dat hij soms niet mee schakelt.. Remans doet niks goed.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

16 okt 2023 02:53 16 okt 2023 14:56 door Ben Salemans.
Ben Salemans
Administrator
Administrator
Berichten: 795
Meer
Telstar - MVV, za 14-10-2023 #18
Ik heb de wedstrijd Telstar – MVV Maastricht bij ESPN gezien. MVV speelde ronduit slecht, zeker in de tweede helft. Veel is er al over gezegd. Mij vielen enkele dingen op; vergeef het mij dat die observaties niet allemaal nieuw of origineel zijn.

Sterkhouders als Smeets, Souren, Matthys (etc.) zijn momenteel uit vorm en strooien met foute of niet begrepen passes. Ook Kostons, die op een eiland in de spits speelt, lijkt niet echt lekker in zijn vel te zitten. Anders gezegd: een groot deel van de as van het team geeft op dit moment niet thuis. Dat is heel jammer, want we weten dat de genoemde spelers echt wel goed kunnen voetballen.

In de basisopstelling ontbreken duidelijke buitenspelers in de voorhoede. Remans rommelt wat in de voorhoede, maar een buitenspeler kun je hem niet echt noemen. En MVV beschikt op dit moment, zeker in de wedstrijd tegen Telstar, niet over snel opkomende wingbacks die via de linkerkant of rechterkant van het veld in de voorhoede opduiken. Bij het ontbreken van snelle buitenspelers is het natuurlijk ook lastig voor Souren en Smeets om passes aan buitenspelers te geven. Ze kunnen de bal niet of nauwelijks in de voorhoede kwijt. Ik begrijp niet goed waarom trainer Verberne niet met Tasci als voorhoedespeler begint in plaats van Remans.

Oei, met die vorige zin krijg ik misschien gedonder, want sommigen zullen dat zien als een motie van wantrouwen tegen de trainer. Daarom zeg ik er maar snel nadrukkelijk bij dat Verberne voor mij echt niet hoeft op te stappen. Maar het is toch niet raar, alleen maar een goed bedoeld advies als ik zeg dat Verberne na 6 van de laatste 7 wedstrijden verloren te hebben wel eens wat anders mag gaan proberen. Steeds maar weer vertrouwen geven aan een groep spelers die er diep doorheen zitten, werkt niet. Gelukkig las ik dat Verberne na de wedstrijd eindelijk eens boos was op zijn spelers, omdat die in de slotminuten van de wedstrijd niet deden wat hij wilde.

De spelhervattingen van MVV, waarbij Matthys de bal moet uittrappen, zijn vaak ongelukkig, omdat ze vaak hetzelfde zijn. 9 van de 10 keer schiet keeper Matthys de bal niet op zijn Engels met een lange trap naar voren, maar speelt hij de bal naar een verdediger die vlakbij, in of rond het 16-metergebied, staat. De gedachte daarbij lijkt te zijn dat die speler dan kan beginnen met de opbouw van een aanval. Maar omdat Matthys de bal steeds zo speelt, gaat de tegenstander heel hoog staan, vlakbij het 16-metergebied. Hierdoor kan die opbouwende MVV-verdediger nauwelijks de bal naar voren kwijt bij middenvelders, die ook omgeven zijn door de hoog staande spelers van de tegenpartij. Vaak leiden dergelijke fantasieloze spelhervattingen tot gevaarlijk balverlies op de eigen helft. Als Matthys bij een uittrap veel vaker kiest voor een lange(re) trap naar voren, zal de tegenstander niet zo hoog gaan staan. Dan wordt het speelveld voor MVV groter en zijn er meer mogelijkheden.

Jacques, jij hebt vaak mooie analyses. Heb jij ideeën over hoe MVV beter kan gaan spelen?


Ik ben lid/donateur van Veer Zien MVV (VZM)! Jij toch ook? Niet? Meld je dan nu aan: www.veerzienmvv.nl
Steun MVV in deze bange tijden (april 2024) met een gift: www.gofundme.com/f/noets-de-mood-verlore-heet-steun-us-mvvke

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

16 okt 2023 07:42
Loyaal
Senior Boarder
Senior Boarder
Berichten: 74
Meer
Telstar - MVV, za 14-10-2023 #19
Denk dat je de spijker op de kop slaat, Ben.

Alleen Tasci is een echte buitenspeler en zou wat mij betreft altijd moeten spelen. Remans is meer een spits, Buifrahi een 10. Wat er ontbreekt is dynamiek en diepgang. Het is allemaal erg statisch en voorspelbaar.
Tasci speelt bij voorkeur als rechtsbuiten als linkspoot en wil dus naar binnen trekken. Heb je een back die eroverheen gaat (zoals Essers afgelopen seizoen), trekt die een verdediger mee. Meer ruimte dus voor Tasci, maar ook voor Kostons en zelfs Smeets om eromheen te spelen. Nu wordt je als buitenspeler opgevangen, omdat er geen enkele beweging is bij de andere spelers.

Smeets valt mij tot nu toe bijzonder tegen. Ik vind hem vaak erg ongelukkig en als grootverdiener en speler met de meeste ervaring, vind ik dat hij het kopje snel laat hangen. Daar waar hij juist de kartrekker moet zijn.

Verder is MVV een stuk minder fel, dan afgelopen seizoen. Dat zal ook samenhangen met een stuk zelfvertrouwen en de plek op de ranglijst. Je rent toch net iets harder als je 5de staan, dan wanneer je ergens onderaan bungelt.
En wellicht speelt ook mee, dat een te groot aantal spelers eigenlijk wilden vertrekken bij MVV? (Matthys, Souren, Kostons?)

In de verdediging heb ik nog steeds vertrouwen in Aktas (voor de duels) en Coomans (opbouw). Maar de backs geven simpelweg zoveel ruimte weg, dat teveel neerkomt op hen. Datzelfde geldt voor het middenveld waar veel te weinig druk wordt gegeven.
Maar veel zit dus in de kopjes, dat zagen we ook onder Wels. Waar het vertrouwen volledig verdwenen was en we ver onderaan bungelden. Totdat Verberne het stokje overnam en we beter gingen presteren.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

16 okt 2023 09:21
Napoleon
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1872
Meer
Telstar - MVV, za 14-10-2023 #20
We moeten de bril van verleden jaar afzetten , alles is terug te herleiden na een speler die iedereen beter liet spelen en dat is Jarne Steuckers
Die is er niet meer en dit MVV is gewoon 40% minder goed dan verleden jaar . Gezien het budget is dat ook helemaal geen schande.
Als het wat mee zit kunnen we misschien nog ergens een leuke serie neerzetten , maar het zou zo maar kunnen dat wij een beetje rond deze plek blijven spelen , althans tot aan de winterstop

Ik ga er wel vanuit als de Amerikanen de aandelen bezitten dat ze dan wel gaan investeren in de winterstop , bedoel zoals ik al in een andere post aangaf er ligt 2,5 miljoen minimaal extra op MVV te wachten de komende 5 jaar , en er wordt in 2024 al betaalt

Ik ben realistisch over het spel en zeker zou ik ook Tasci meer laten spelen , maar daar vind de staf/groep van of vond dat die verdedigend te weinig deed . Goed misschien is dat een puntje van aandacht, maar creatief kun je hem goed gebruiken

Geen man over boord , de bril van vorig jaar af , Jarne en Co speelt hier niet meer , we moeten het doen met wat we hebben en misschien ziet de wereld er in de 2de helft van de competitie er heel anders uit na de winterstop en transfer periode .
De volgende gebruiker (s) zei dank u jovkle

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

16 okt 2023 12:56 16 okt 2023 13:50 door Ben Salemans.
MF
Expert Boarder
Expert Boarder
Berichten: 115
Meer
Telstar - MVV, za 14-10-2023 #21

Napoleon schreef :
Ik ben realistisch over het spel en zeker zou ik ook Tasci meer laten spelen , maar daar vind de staf/groep van of vond dat die verdedigend te weinig deed . Goed misschien is dat een puntje van aandacht, maar creatief kun je hem goed gebruiken


Ik vraag mezelf daadwerkelijk af waar deze informatie vandaan komt dat Remans meer mee verdedigend dan Tasci. Uit de data valt te zien dat dit niet het geval is.

Hieronder de heat map van Remans & Tasci

Eerste foto in bijlage: Remans
Tweede foto in bijlage: Tasci
Bijlagen:
De volgende gebruiker (s) zei dank u jovkle

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

16 okt 2023 13:53 16 okt 2023 14:06 door Ben Salemans.
Ben Salemans
Administrator
Administrator
Berichten: 795
Meer
Telstar - MVV, za 14-10-2023 #22

MF schreef :
Ik vraag mezelf daadwerkelijk af waar deze informatie vandaan komt dat Remans meer mee verdedigend dan Tasci. Uit de data valt te zien dat dit niet het geval is.

Hieronder de heat map van Remans & Tasci

Eerste foto in bijlage: Remans
Tweede foto in bijlage: Tasci


Interessant! Hoe kom je aan die heat maps? En hoe moet ik die interpreteren? Tasci viel pas in de 80e minuut in. Is hij bijvoorbeeld in zijn kleine kwartier speeltijd veel actiever dan Remans, die in de 68e minuut werd vervangen?


Ik ben lid/donateur van Veer Zien MVV (VZM)! Jij toch ook? Niet? Meld je dan nu aan: www.veerzienmvv.nl
Steun MVV in deze bange tijden (april 2024) met een gift: www.gofundme.com/f/noets-de-mood-verlore-heet-steun-us-mvvke

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

16 okt 2023 15:30 16 okt 2023 15:33 door MF.
MF
Expert Boarder
Expert Boarder
Berichten: 115
Meer
Telstar - MVV, za 14-10-2023 #23

Ben Salemans schreef :

MF schreef :
Ik vraag mezelf daadwerkelijk af waar deze informatie vandaan komt dat Remans meer mee verdedigend dan Tasci. Uit de data valt te zien dat dit niet het geval is.

Hieronder de heat map van Remans & Tasci

Eerste foto in bijlage: Remans
Tweede foto in bijlage: Tasci


Interessant! Hoe kom je aan die heat maps? En hoe moet ik die interpreteren? Tasci viel pas in de 80e minuut in. Is hij bijvoorbeeld in zijn kleine kwartier speeltijd veel actiever dan Remans, die in de 68e minuut werd vervangen?


Deze heat maps zijn gebaseerd op de gespeelde wedstrijden. Remans is vaker gestart tegenover Tasci. Maar, tasci zijn heat map laat zien dat die overall aanwezig op het veld. Je kunt alle data bekijken met de Sofascore app!

iOS: apps.apple.com/nl/app/sofascore-live-uitslagen/id1176147574

Android: play.google.com/store/apps/dev?id=576237...47350&hl=en_US&gl=US
De volgende gebruiker (s) zei dank u Ben Salemans, jovkle

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

16 okt 2023 16:15 16 okt 2023 16:19 door Roed en Wit 70.
Roed en Wit 70
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 742
Meer
Telstar - MVV, za 14-10-2023 #24
1 kanttekening. Tasci heeft een aantal keren tijdens wedstrijden van kant gewisseld en ook op links gespeeld. Remans niet of zo te zien zelden. Als Verberne het meeverdedigen zo belangrijk vind, is dat waaraan gewerkt moet worden of een balans daarin vinden, niet meteen een creatieve speler ernaast zetten. Vwb speelminuten; tasci 433 tov Remans 327 (2 wedstrijden gemist). Benieuwd of Verberne blijft volharden in zijn tactiek en sommige spelers of keuzes durft te maken om te kijken of dat werkt.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

16 okt 2023 19:58
Buurke76
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 171
Meer
Telstar - MVV, za 14-10-2023 #25
En als Maurice nu eens het systeem omgooit, Wie weet pakt dat goed uit. Zeegers of Remans rechter wingback, Centraal dan met de 3 grote mannen die we hebben en Labylle linker wingback. 3 centrale middenvelders en 2 spitsen zodat Koen niet alleen staat. Buifrahi om Kostons heen misschien ?

5-3-2 zoals ons Oranje ook speelt en achterin wat meer zekerheid.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Vriethof18, Mosae

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.379 seconden