MVV - Cambuur, vr 20 okt. 2023, 20:00u

19 okt 2023 04:11 19 okt 2023 06:55 door Ben Salemans.
Ben Salemans
Administrator
Administrator
Berichten: 795
Meer
Onderwerp Auteur
MVV - Cambuur, vr 20 okt. 2023, 20:00u #1
Vrijdag 20 oktober 2023, 20:00 uur, staat de wedstrijd van MVV Maastricht (no. 16, 10 punten uit 10 wedstrijden) tegen SC Cambuur (no. 13, 13 punten uit 10 wedstrijden) op het programma. De seizoenstart van beide ploegen valt wat tegen. Er zal beide ploegen dus veel aan gelegen zijn te winnen.

Ik vraag mij af of MVV-trainer Verberne een of meer veranderingen in zijn basisteam gaat aanbrengen. Van de laatste 7 wedstrijden werden er 6 verloren. Verberne was boos na het onnodige verlies van vorige week bij Telstar. Dat gebeurt maar zelden. Dus wie weet, gaat Verberne voor andere spelers in zijn basiselftal kiezen. Kiest hij voor echte wingbacks? Blijft hij Remans een basisplek in de voorhoede gunnen? Of zet hij super-sub Livramento in de voorhoede in Remans' plaats? Verberne kan er natuurlijk ook voor kiezen om de bij het publiek zo populaire Tuna Tasci in het basisteam op te stellen in plaats van Remans. En blijft keeper Matthys bij spelhervattingen heel voorspelbaar kiezen voor de opbouw vanuit de achterhoede? Of kiest hij bij spelhervattingen vaker voor andere mogelijkheden zoals de lange (Engelse) trap over de middellijn? Vrijdagavond 20 oktober volgen de antwoorden op deze en andere vragen over de (basis)opstelling van MVV.


Ik ben lid/donateur van Veer Zien MVV (VZM)! Jij toch ook? Niet? Meld je dan nu aan: www.veerzienmvv.nl
Steun MVV in deze bange tijden (april 2024) met een gift: www.gofundme.com/f/noets-de-mood-verlore-heet-steun-us-mvvke

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

19 okt 2023 11:17
Buurke76
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 171
Meer
MVV - Cambuur, vr 20 okt. 2023, 20:00u #2
Goede vragen, ben ook wel erg benieuwd naar de antwoorden morgenavond. tegen Jong Psv goed gevoetbald, tegen Telstar dramatisch.
ben toch bang voor weer een nederlaag

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

19 okt 2023 12:28
Mie leef Mestreech
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 968
Meer
MVV - Cambuur, vr 20 okt. 2023, 20:00u #3
Livramento is ook geen basisspeler. Hij verdient het wel, na goede invalbeurten. Maar schieten we er iets mee op als hij in de 64e minuut bij 0-1 of 0-2 achter eruit wordt gehaald en vervangen door Remans? Remans is geen breekijzer én geen basisspeler. En zeker geen rechtsbuiten.

Misschien moet MVV maar afstappen van hun 4-2-3-1 systeem, aangezien je geen vleugelaanvallers hebt, op Tasci na.

Zet een man extra erbij op het middenveld.

Matthys

Zeegers (bij gebrek aan beter) Aktas-Nieling-Labylle

Kleinen-Souren-El Basri

Smeets (vrije rol)

Tasci-Kostons

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

19 okt 2023 12:43
Roed en Wit 70
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 742
Meer
MVV - Cambuur, vr 20 okt. 2023, 20:00u #4
Coomans eventueel voor Nieling, brengt voetballend toch wel meer. En je zou voor tasci eventueel nog Buifrahi kunnen inzetten, is iets sneller en doelgerichter.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

20 okt 2023 07:44
Ben Salemans
Administrator
Administrator
Berichten: 795
Meer
Onderwerp Auteur
MVV - Cambuur, vr 20 okt. 2023, 20:00u #5
Ja, de volgende basisopstelling (van Mie leef Mestreech en van Roed en Wit 70) lijkt me inderdaad wel wat:

Matthys

Zeegers - Aktas - Coomans - Labylle

Kleinen - Souren - El Basri

Smeets (vrije rol)

Tasci (of Buifrahi?) - Kostons


Ik ben lid/donateur van Veer Zien MVV (VZM)! Jij toch ook? Niet? Meld je dan nu aan: www.veerzienmvv.nl
Steun MVV in deze bange tijden (april 2024) met een gift: www.gofundme.com/f/noets-de-mood-verlore-heet-steun-us-mvvke
De volgende gebruiker (s) zei dank u Mie leef Mestreech, jasonke7

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

20 okt 2023 12:51 20 okt 2023 12:55 door Roed en Wit 70.
Roed en Wit 70
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 742
Meer
MVV - Cambuur, vr 20 okt. 2023, 20:00u #6
De trainers zijn volhardend in hun opvatting vwb speelwijze. Middenveld en voorin hetzelfde incl systeem. Cambuur kan zich instellen op dezelfde manier van spelen net als vorige tegenstanders. Zeegers schijnt licht geblesseerd te zijn en is afwezig, Labylle naar rechts. Laten we hopen dat de drie punten in de Geusselt blijven.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

20 okt 2023 22:53
Buurke76
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 171
Meer
MVV - Cambuur, vr 20 okt. 2023, 20:00u #7
Pfff weer teleurgesteld naar huis….ben benieuwd hoe lang de wissels het nog volhouden…40 minuten warm lopen voor 2 minuten speeltijd of zelfs 0 minuten speeltijd.
Tasci komt erin op links en geeft 5 verkeerde ballen, laat die man toch vanaf rechts invallen maar Remans staat boven iedereen bij Verberne.

Mathys die tijd trekt terwijl Smeets, Kostons er alles aan willen doen om de 2-1 te maken.

Er moet in de winterstop toch echt een spits bij want een alternatief voor Kostons is er niet in deze selectie.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

20 okt 2023 22:54
dijkie1975
Junior Boarder
Junior Boarder
Berichten: 28
Meer
MVV - Cambuur, vr 20 okt. 2023, 20:00u #8
Leuke pot voetbal gezien, waar beide teams vol voor de winst voetbalden. 5-5 had t ook kunnen wezen.
Labylle was voor mij de man van vanavond. Speelt beter rb dan lb. Slimme pasjes, goed verdedigen.
Souren die zn draai begint te vinden en weer zn acties durft te maken, t lijkt erop dat mattys zm vorm terug aan t krijgen is. Kortom genoeg aamknopingspunten voor verberne
De volgende gebruiker (s) zei dank u jovkle, bokkesprongen

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

20 okt 2023 23:13
Brncic
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 704
Meer
MVV - Cambuur, vr 20 okt. 2023, 20:00u #9
Ik was ook niet zo teleurgesteld als Buurke.
Zeker de eerste helft een goed spelend MVV gezien. Achterin degelijk met inderdaad een sterke Labylle maar ook een prima Schenk, alleen Coomans vond ik minder. Middenveld speelde goed met opnieuw een uitstekende Kleinen. Buifrahi onzichtbaar, Kostons sterk in de duels, prima goal en die kans moet hij natuurlijk maken, Remans iets beter dan de eerdere wedstrijden maar is te vaak onzichtbaar.
Tweede helft vooral een open duel dat idd net zo goed in 4-4 had kunnen eindigen, al waren de beste kansen toch echt voor MVV. Een gelijkspel met perspectief dus, al had ook nu wel weer eerder gewisseld kunnen worden.
De volgende gebruiker (s) zei dank u jovkle

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

20 okt 2023 23:35
M.V.V. 1902
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 532
Meer
MVV - Cambuur, vr 20 okt. 2023, 20:00u #10
- In mijn optiek laat je twee punten liggen. Natuurlijk, Cambuur had ook kansen om de drie punten te pakken, maar voor MVV zat er mijns inziens veel meer in. Met de spelopvatting van de eerste 20 minuten was niks mis. Daarna liet MVV Cambuur komen. Zonde. Het eerste gedeelte van de eerste helft zat MVV er kort op. En juist daar ligt de zwakke plek van de Leeuwarders: een beetje druk op de verdediging en ze weten het niet meer. Maar laat ze eruit komen en ze worden snel gevaarlijk.
- Ik begrijp weinig van het wisselbeleid van Verberne. Schenk was in mijn ogen een van de minsten in het team. Ja, hij gaf een uitstekende voorzet waaruit de 1-0 viel, maar dat was in een fase waarin MVV druk zette en minder hoefde te verdedigen. Toen het op verdedigen aankwam werd-ie er, zeker in de tweede helft, meermaals uitgekapt. Heel veel gevaarlijke voorzetten van Cambuur kwamen over zijn kant. Waarom hem er niet uit halen, Labylle links zetten en Sy op rechts zetten? Waarom werd Smeets, die het niet meer kon belopen, niet gewisseld? Ik had graag El Basri op zijn plek gezien. Zeg 15 tot 20 minuten voor tijd. Meer power, meer loopvermogen. Waarom Livramento inbrengen in de 88e minuut en niet eerder? Ook hij brengt extra power en een hoop opportunisme. Hij scoort niet voor niets vaak tijdens zijn invalbeurten. Die jongen rendeert volgens mij het beste als-ie explosief kan invallen en de verdedigers van de tegenstanders al wat vermoeid zijn. Door goed en tijdig te wisselen houd je veel meer energie in het team. Nu was het als een ballon die leegliep.
- Mijn complimenten voor Kleinen en Kostons. Met name die eerste speelde echt een puike pot. Voetbalt zo gemakkelijk en in dienst van het team. Was in de laatste fase van de wedstrijd nóg beter uit de verf gekomen als-ie wat hulp had gekregen van El Basri in plaats van de leeg gespeelde Smeets. Kostons is onze meest waardevolle speler met 6 goals en 4 assists. Dat hadden vandaag wel 7 goals moeten zijn. Werkt als een paard en heeft kennelijk ook dezelfde longinhoud, want wat kan die nog gas geven in de eindfase.
- Kortom: een wedstrijd waar meer in had gezeten. Gezien de moeilijke fase waar MVV nu in zit, is het echt puntjes sprokkelen en hopen dat het weer wat beter gaat lopen en er zelfvertrouwen getankt kan worden. Cambuur wacht binnenkort voor de beker. Met meer druk op de Leeuwarder verdediging kan daar wel een resultaat worden behaald.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Lassie80, Kay, Brncic, bokkesprongen, FatyPapy1990

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

21 okt 2023 00:29
FatyPapy1990
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 180
Meer
MVV - Cambuur, vr 20 okt. 2023, 20:00u #11
Prima verwoord MVV 1902
Ja verdedigend (en eigenlijk ook aanvallend) is Schenk extreem zwak. Waarom niet een jonge jongen of amateur een kans geven waar wel nog rek in zit (bv Sy)? Schenk is nog te slecht voor de amateurs, als een trainer dat al niet ziet dan kun je daar dus ook vraagtekens bij zetten.
Over Verberne is eigenlijk al alles gezegd; Livramento moet je minimaal 10 of 15 minuten voor het einde brengen (niet de 89ste), en andere frisse krachten Al Basri, Slegers, Penders. Hij begrijpt het niet dat je dan nog iets kunt forceren met kracht. Onze tegenstanders wisselen wel vroegtijdig en je ziet dan de wedstrijd meer en meer hun kant opvallen.
Ik denk dat MVV vandaag heel blij mag zijn met 1 punt (een volgende tegenstander met meer kwaliteit zal het genadeloos afstraffen). We zullen het seizoen moeten uitzingen, met wat we nu hebben.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

21 okt 2023 08:56
Duin
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 314
Meer
MVV - Cambuur, vr 20 okt. 2023, 20:00u #12
Wat een onzin over Schenk hier zeg.
Ik ben zeker geen fan, maar gisteren speelt hij gewoon een puike wedstrijd en hij geeft hij een perfecte assist op het enige doelpunt.
Kijken jullie wel serieus naar een wedstrijd?
Hoe kom je er dan bij om Sy als vervanger te opperen? Hebben jullie die tegen Telstar gezien? Of mag Sy wel elke bal verspelen?

Daarbij vind ik dat MVV gisteren gewoon een prima wedstrijd gespeeld heeft die inderdaad op het einde 2 kanten uit kon vallen.

Wisselen had voor mij ook eerder gemogen, maar als je eerlijk bent wordt het gewoon slechter na de komst van Tasci. Vanaf dat moment komt de dreiging van Cambuur ook vanaf die kant, waar Schenk dan hier de schuld van krijgt.
Dus zijn dit gewoon de beste 11 die we hebben en kan ik best begrijpen dat je die als trainer zo lang mogelijk laat staan.
De volgende gebruiker (s) zei dank u opadiehard, jovkle

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

21 okt 2023 11:07
Brncic
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 704
Meer
MVV - Cambuur, vr 20 okt. 2023, 20:00u #13
Precies Duin, Schenk speelde gisteren prima en het zou fijn zijn als FatyPapy zijn persoonlijke vete zou laten varen. Het probleem is dat geen enkel wissel de ploeg beter maakt. In een paar gevallen (El Basri, Nieling) ook niet meteen slechter maar dat is veel te weinig om iets te kunnen forceren. Tasci heeft een aardige actie maar verspeelde gisteren ook een keer of vijf de bal. Dat is, op het moment dat de ruimtes groter worden, levensgevaarlijk.
De volgende gebruiker (s) zei dank u daan4suz, jovkle

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

21 okt 2023 11:30
Jacques
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 3815
Meer
MVV - Cambuur, vr 20 okt. 2023, 20:00u #14
Bizar wat je hier soms leest, alsof mensen echt een totaal andere wedstrijd gezien hebben. Schenk gaf de assist bij het doelpunt, en zijn directe tegenstander, het zogenaamde grote talent Balk van Groningen, raakte aanvallend geen knikker. Schenk speelde gewoon een heel goede wedstrijd. En ik ben ook geen Schenk-fan, maar gisteren was er niets op hem aan te merken.

Leuke wedstrijd, maar ik had het idee dat MVV te vroeg tevreden was met een punt en niet meer voor de overwinning ging. Terwijl dat er best in zat. Buifrahi had een off-day, Remans speelde zowaar best aardig. Maar wat je gisteren echt overduidelijk zag is dat we Steukers missen. Of in ieder geval een type-Steukers. Smeets en Souren lopen elkaar veel voor de voeten, die willen precies dezelfde rol vervullen. Kleinen is ook een compleet andere speler dan Steukers. En daardoor moet Koen tegelijkertijd diepe spits en aanvallende middenvelder spelen en dat is natuurlijk onmogelijk.

Smeets begint wel vaak dichter tegen Koen aan, in de eerste tien minuten duikt Smeets vaak, gisteravond ook, steeds naast Kostons in de spits op. Maar daarna laat hij zich zakken en gaat naast Souren lopen.

Ik heb het gevoel dat als we twee wedstrijden op rij wat geluk hebben, de jongens er weer in gaan geloven, en dan wil ik het nog wel eens zien. Want er zit echt wel voetbal in deze ploeg.

You're never as good as everyone tells you when you win, and you're never as bad as they say when you lose.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Frank Salemans, daan4suz, opadiehard, jovkle, jasonke7, bokkesprongen, Vak G, Mosae

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

22 okt 2023 09:53
Napoleon
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1872
Meer
MVV - Cambuur, vr 20 okt. 2023, 20:00u #15
Een hele vermakelijke pot voetbal , met een hoge intensiteit !
Bij MVV verdiende iedereen een dikke voldoende !
Match kon idd alle kanten op , dus met een punt ben ik tevreden en zou MVV ook mogen zijn .

Deze match geeft natuurlijk geen garantie dat de komende matchen ook zo gespeeld gaat worden , maar laat wel zien dat op een bepaald moment tegen een bepaalde tegenstander en speltype er behoorlijk gepresteerd kan worden ondanks dat het elftal aan kwaliteit flink heeft ingeboet ( zeker in aanvallende opzicht )
Smeets vond ik prima spelen , kritiek is vaak on terecht , en Koen speelde ook een top match . Al moet ik wel zeggen dat de open kans die hij kreeg voor mij gevoel wat “arrogant “ wilde afmaken , leek iets op een bal achter t standbeen te willen binnen schieten .
De volgende gebruiker (s) zei dank u jovkle, bokkesprongen

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.350 seconden