Jong Utrecht-MVV, ma 30 okt. 2023, 20:00u

30 okt 2023 22:03
mvv925
Senior Boarder
Senior Boarder
Berichten: 48
Meer
Jong Utrecht-MVV, ma 30 okt. 2023, 20:00u #16
Als je dan toch kunt 'kiezen' wanneer je een voorwaardelijke wedstrijd zonder uitpubliek omzet in een onvoorwaardelijke straf, was het een excellente keuze om die deze wedstrijd te plannen... Dat was dan ook meteen het enige goede aan deze wedstrijd. Mijn god.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Mosae

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

30 okt 2023 22:08 30 okt 2023 22:11 door M.V.V. 1902.
M.V.V. 1902
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 532
Meer
Jong Utrecht-MVV, ma 30 okt. 2023, 20:00u #17
Een Jong-team op een maandagavond in de stromende regen op een zompig veld van een trainingscomplex zonder sfeer (want geen uitsupporters). Voor het affiche tussen de nummers 15 en 16 van de KKD zullen op voorhand weinig mensen zijn warm gelopen. Als je toch hebt gekeken, kreeg je wat je kon verwachten: een niet al te beste pot tussen twee teams die het wel probeerden, maar waarbij het er gewoon niet uit kwam.
Achterin wisselt Matthys goede reddingen af met waardeloze uittrappen. Ballen worden meer dan eens hopeloos over de zijlijn gespeeld of erger nog: direct in de voeten van de tegenstander. Ik begrijp niet zo goed waarom MVV achterin zo blijft breien en Matthys in deze fase zo vaak onder druk van de tegenstander aanspeelt. De verdediging was op zich degelijk. Dat geldt ook voor de backs. De vorige wedstrijd vond ik Schenk niet goed, nu vond ik hem een stuk beter. Dat mag ook gezegd. Het middenveld vond ik bij vlagen slordig en voorin kon alleen Kostons af en toe een bal vasthouden. Vanaf de vleugels kwam geen enkel gevaar. De wissels in de rust leken mij logisch. Maar met El Basri voor Smeets, Slegers voor Remans en later Livramento voor Buifrahi ging het niet veel beter. Ter verdediging: op dit veld leek op een gegeven moment ook geen fatsoenlijk voetbal meer mogelijk.
Een punt in de fase waarin MVV nu zit is mooi meegenomen. En winnen bij Jong FC Utrecht is dit seizoen nog geen enkele ploeg gelukt. Alleen NAC pakte er een punt. FC Groningen, Roda en Cambuur verloren er zelfs allemaal. Vanuit die optiek is een punt prima.
De volgende gebruiker (s) zei dank u jovkle

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

30 okt 2023 22:18 31 okt 2023 01:32 door Ben Salemans.
Ben Salemans
Administrator
Administrator
Berichten: 795
Meer
Onderwerp Auteur
Jong Utrecht-MVV, ma 30 okt. 2023, 20:00u #18
Een verregende voorstelling. Enkele opmerkingen:
  1. Matthys: enkele goede reddingen, maar ook veel te veel slordige passes.
  2. Spelhervattingen / uittrappen: waarom niet eens een lange trap geprobeerd; dat opbouwen vanuit de achterhoede lukt alleen maar bij heel goede ploegen; nu is de telkens herhaalde opbouw vanuit de verdediging zeer voorspelbaar voor de tegenstander, die daardoor heel hoog kan gaan staan bij een uittrap(je) van Matthys; ook gaan de spelers van MVV dan minder hoog staan; bovendien eindigt het gebrei in de achterhoede vaak uiteindelijk toch in een lange trap naar voren (maar de medespelers van MVV staan dan nog, zoals gezegd, niet hoog maar laag, omdat ze de bal vanuit een langzame opbouw verwachten, waardoor die uiteindelijke lange trap naar voren dan minder kans van slagen heeft).
  3. Verdediging: de linie Schenk - Coomans - Aktas - Labylle vind ik best goed staan; Labylle en Schenk hebben wat mij betreft nu wel een basisplek verdiend.
  4. Smeets: viel wat tegen; hij ziet het spel goed, maar is soms wel een vertragende factor; hij werd gewisseld, waarschijnlijk omdat hij geblesseerd is; vlak nadat de scheidsrechter voor het rustsignaal floot, sprak Smeets met een verzorger, waarbij hij wees naar zijn lies of buik.
  5. Aanvalslinie Buifrahi - Kostons - Remans: viel tegen; het grote talent Buifrahi komt nog niet uit de verf; Remans viel vooral op door ongelukkige acties en foute passes; geef Livramento, of misschien beter nog:Tasci, eens een kans in plaats van Remans, Verberne; Kostons heeft geen doelrijpe kans gekregen; ja, een keer, maar toen blokkeerde Remans zijn schot.


Ik ben lid/donateur van Veer Zien MVV (VZM)! Jij toch ook? Niet? Meld je dan nu aan: www.veerzienmvv.nl
Steun MVV in deze bange tijden (april 2024) met een gift: www.gofundme.com/f/noets-de-mood-verlore-heet-steun-us-mvvke

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

30 okt 2023 23:29 30 okt 2023 23:30 door Frank Salemans.
Frank Salemans
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 764
Meer
Jong Utrecht-MVV, ma 30 okt. 2023, 20:00u #19
Ik weet niet wat Tasci misdaan heeft. Maar met zijn lichtvoetigheid, techniek en passeervermogen zou hij het verschil hebben kunnen maken. Die is echt beter dan Remans en Buifrahi. Dat weet Verberne toch ook? Geef hem eens een paar wedstrijden een basisplaats, zou ik zeggen.

Oké, we houden er een punt aan over, maar wat was dit aanvallend ondermaats (behalve een kleine periode in de tweede helft). Alleen als Labylle rechts mee naar voren ging, leken de combinaties wel te lopen en kwam er ruimte.

Overigens vond ik de verdediging goed georganiseerd verdedigen. Ook Schenk!
De volgende gebruiker (s) zei dank u De Zwarte Vogel, M.V.V. 1902

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

31 okt 2023 00:36 31 okt 2023 00:40 door CatenaccioMestreech.
CatenaccioMestreech
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 566
Meer
Jong Utrecht-MVV, ma 30 okt. 2023, 20:00u #20
Zo droevig als het weer en de ambiance was, zo droevig was de wedstrijd en het spel van MVV ook.
Ben al lang blij dat we een punt er uit hebben gesleept want tegen Telstar bijvoorbeeld gaven we het dan gewoon weg.

Ik begrijp niet dat we oneindig rondspelen achterin.
Het levert alleen maar problemen op, vooral op deze slechte kletsnatte grasmat. Matthys gaf weer een bal rechtstreeks in de voeten aan de tegenstander die bijna de 1-0 konden maken.

Buifrahi ook nog geen enkele keer op echt goede acties kunnen betrappen. Had toch verwacht dat hij een snelle speler was die zijn mannetje kon passeren en dat zie ik veel te weinig.
Remans erger ik me maar steeds aan op de flank.
Hij is geen buitenspeler maar een spits en je ziet aan alles dat hij daar zich totaal niet op zijn gemak voelt.
Maar ook buiten dat verliest hij telkens de bal en heeft hij amper een goede actie. Hij werkt hard maar goed dat kan iedereen.
Koen had geen aanvoer dus die komt niet in positie om te scoren.

Het middenveld heeft ook amper connectie met de aanval lijkt het wel.
We hebben geen 10 zoals vorig jaar die echt in kan dribbelen en de balletjes heerlijk tussen door gaf.
Maar goed, Steuckers en van Bommel waren van een ander niveau.

Over de invallers.
Slegers liet de bal eerst veel van zijn voet springen maar goed je kan beter vragen bij wie niet op dat veld.
Verder vond ik hem stukken dreigender dan Remans.
Livramento deed alles fout wat die fout kon doen naar mijn idee. Die moet hopen dat met geluk het balletje goed valt voor hem.
El Basri was oké, viel mij niet erg op maar ook slordig.
Merkt wel dat er wat meer snelheid en drive in zit.
Nieling niet echt opgevallen.

Denk trouwens dat Tasci in de winterstop terug naar Fortuna gaat. Had eerst begrepen dat hij niet in de basis speelde omdat zijn verdedigende arbeid te min was vergeleken een Remans.
Maar je hebt VOETBAL nodig voorin en iemand die uit het niets acties maakt.
En dat heeft Tasci in die keren dat hij speelde meer laten zien dan Remans, Buifrahi en Livramento gecombineerd maar goed.
Erg jammer.

Blij met het punt maar laten we deze pot heel snel vergeten.
Nu op naar donderdag voor de bekerwedstrijd tegen Cambuur. Al denk ik dat dit met wat pech een dikke nederlaag kan worden.
De volgende gebruiker (s) zei dank u jovkle

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

31 okt 2023 07:11
Buurke76
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 171
Meer
Jong Utrecht-MVV, ma 30 okt. 2023, 20:00u #21
Ik ben toch echt bang dat dit het niveau is dat Maurice uit deze groep haalt. Het is al weken precies hetzelfde. Af en toe een helft beter maar over het algemeen is dit het. Deze conclusie kan ik nu wel trekken na 12 wedstrijden. Bijna 1/3e van de competitie is gespeeld en ik zie toch echt geen stijgende lijn.

Lange ballen ipv opbouwen snap ik, maar op wie ? Kostons staat daar alleen en er is totaal geen aansluiting vanuit het middenveld.
Kleinen, Souren, Smeets zijn prima voetballers maar te veel van hetzelfde als je het mij vraagt.

We hebben hier al 1001 ideeën geopperd zodat het (volgens degene die het voorstelt) beter wordt, ook van mijn kant (5-3-2, 4-4-2) maar op een of andere manier is dit wat het is bij Maurice en dat stemt me toch echt niet vrolijk. Ik zie het echt niet beter worden de komende weken.

Los van de ambiance en het weer/veld, als je niets creëert win je geen wedstrijd. Als het zo doorgaat wordt je binnenkort in Aachen Noord afgemaakt met 6-0 vrees ik toch echt.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

31 okt 2023 07:20
Mithrandir
Expert Boarder
Expert Boarder
Berichten: 114
Meer
Jong Utrecht-MVV, ma 30 okt. 2023, 20:00u #22
Wederom een zaadpot, maar de situatie waarin MVV zit is niet verliezen ook al fijn.

De selectie is veel te veel van hetzelfde;
Smeets, Souren en Kleinen komen alle 3 in de bal. Er zijn momenten geweest dat ze alle 3 bij de opbouw vrijwel op dezelfde plek waren. Dan wordt er uit nood een linie overgeslagen.. geen aansluiting. Lopen elkaar in de weg. Vallen we aan, lopen ze bij elkaar de gaten dicht want ze willen alle 3 de bal in de voet.

Ge wel dig.

Aanvallend een drama. Ook hier totaal geen diepgang! Remans komt nog geen pion voorbij. Kostons krijgt geen een normale bal.

Dan komen de wissels. Sleegers lijkt mijn nog steeds gewoon een “10” , maar wordt maar iedere keer rechtsbuiten gezet. Ook die komt geen man voorbij. El Basri.. krijgt hij überhaupt instructies? Loopt werkelijk overal en nergens. Werkt zich een ongeluk, maar totaal niet waar het moet. Lijkt op een gebrek aan coaching, maar ook vanuit de staf. En als dieptepunt komt Livramento erin. De man die wel snel is, maar niet kan voetballen. Alleen als je toch diepgang wilt… zet hem aub gewoon op rechts. Nu moet ook hij steeds naar binnen kappen om voor zijn goede been uit te komen. Dus ook nu.. juist .. geen diepgang.

En tot slot .. het selectiebeleid.
Kan iemand mij uitleggen dat spelers opeens van de aardbodem verdwijnen, niet invallen, en opeens basis staan. Of visa versa. Sleegers begint weken in de basis en is weg. Bouhfall mag spelen, dan weken niet, nu weer paar wedstrijden basis. El Basri deed het prima met Penders tegen willem 2. Basri mag weer invallertje zijn, Penders komt niet eens aan invallen toe. Stuivertje wisselen tussen de backs.

De beste buitenspeler Tasci mag nu weer blij zijn als Maurice hem 10 min gunt. Volgende week zal die wel weer random basis staan, en dan hoor je weer niks.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

31 okt 2023 09:41
Maosbrögk
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 898
Meer
Jong Utrecht-MVV, ma 30 okt. 2023, 20:00u #23
Helaas gisteren mijn vrije avond verpest door naar deze pot te kijken. Wat moet het toch een genot voor voetbalminnend Nederland zijn dat straks alle KKD-wedstrijden live te kijken zijn. Gister was pure promotie!
Slecht weer, slecht veld, 0 ambiance en 2 ploegen die het niveau 1e klasser niet ontstijgen. Maar waarin MVV toch echt de slechtste was. Ongelofelijk wat een dramatische vertoning.
Met de week krijg ik minder vertrouwen in Verberne. Waarom in godsnaam vasthouden aan 4-3-3, terwijl we op rechts geen echte buitenspelers hebben. Eerst werd Sleegers het slachtoffer van deze verkeerde positie (is een nummer 10, geen rechtsbuiten en staat nu wissel) en nu staat Remans daar te schutteren (is ook geen rechtsbuiten).
En inderdaad: 3 dezelfde types op het middenveld, waarbij Smeets meer het "walking-football" principe hanteert.
De laatste linie heeft denk ik wel 544 keer de bal rondgespeeld en maar 4x vooruit. Heb je helemaal niets aan.
Geen enkele kans gecreëerd. Met dank aan de keeper van FCU valt de 0-1, want gevaarlijk was die bal niet eens.
Eerst werd Buifrahi op een merkwaardige manier kapotgemaakt op de bank zonder invalmogelijkheden, nu is Tasci het slachtoffer. Terwijl die laatste onze gevaarlijkste speler was de 1e periode.
Maurice is het echt helemaal kwijt vrees ik.

Vorig seizoen viel echt alles onze kant op, maar dit jaar is het niet eens pech, het is gewoon pure onkunde.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

31 okt 2023 09:42
Vriethof18
Expert Boarder
Expert Boarder
Berichten: 87
Meer
Jong Utrecht-MVV, ma 30 okt. 2023, 20:00u #24
Kan iemand mij vertellen waarom je elke vrije trap rond de middencirkel terug speelt naar de laatste man / keeper? En van daaruit wacht op de spits van de tegenstander, om de bal dan maar over de zijlijn te trappen......
De volgende gebruiker (s) zei dank u M.V.V. 1902

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

31 okt 2023 10:00
Sjarelke
Expert Boarder
Expert Boarder
Berichten: 151
Meer
Jong Utrecht-MVV, ma 30 okt. 2023, 20:00u #25
Het lijkt wel alsof elke speler van MVV de opdracht krijgt dat wanneer hij aan de bal is, hij eerst terug moet spelen. Zo is de vaart in een aanval er meteen uit. Het was niet om aan te gluren. Niet alleen slechte balcontrole (dat kan met zo'n slecht veld en dito weer), maar vooral ook elke keer de verkeerde keuze maken: ofwel inleveren bij de tegenstander ofwel risicoloos naar achteren spelen.

Met Mathys is het al helemaal dramatisch. Wat mankeert die man? Hij is de gevaarlijkste tegenstander van MVV op dit moment met zijn gebraggel achterin en dat geklooi met uitkappen en rondspelen. Stop daarmee of geef de andere keepers eens een kans.

Deze wedstrijd was niet goed voor het vertrouwen van zowel spelers als supporters. Ben bang dat het in Leeuwaarden een afslachting wordt en dat er ook op de doldwaze maandag volgende week tegen Emmen geen potten worden gebroken met dit spel.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

31 okt 2023 10:03
Jim Cemint
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 805
Meer
Jong Utrecht-MVV, ma 30 okt. 2023, 20:00u #26
Wat was dit slecht! OK, de omstandigheden zaten niet mee. Maar dan nog. Remans had niet in de gaten dat MVV in het uit-tenue speelde. Iedere bal ging naar een speler in rood/wit. Werkelijk bedroevend. Buifrahi laat ook niks zien. Waren de verwachtingen (die MVV zelf creeërde) te hoog? Livramento heeft dan wel een paar belangrijke goals gemaakt, maar hij laat toch keer op keer zien dat hij dit niveau niet aankan? En dan hebben we een creatieve speler op de bank zitten die wel een actie in huis heeft en wel iets extra's kan brengen. Dat moet Verberne toch ook zien? Maar Tasci lijkt helemaal buiten de boot de zijn gevallen. En waarom??? Hier moet meer aan de hand zijn. Zoals CatenaccioMestreech ook al zegt: zou me niks verbazen als Fortuna hem terughaalt in de winterstop. Die hebben ze niet aan ons verhuurd om op de bank te zitten.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

31 okt 2023 13:08
Napoleon
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1872
Meer
Jong Utrecht-MVV, ma 30 okt. 2023, 20:00u #27
Voor nu is ons spel zoals t weer !!

Als straks die Amerikanen MVV hebben overgenomen dan verwacht ik dit seizoen nog een behoorlijke kwaliteitsinjectie in de selectie ( winterstop) ! Dan moeten ze laten zien waarom ze MVV hebben gekocht en lange termijn prima maar korte termijn is selectie versterken ! ( ze doen t goed of niet )

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

31 okt 2023 13:36
Boschpoort
Administrator
Administrator
Berichten: 1915
Meer
Jong Utrecht-MVV, ma 30 okt. 2023, 20:00u #28

Napoleon schreef : Voor nu is ons spel zoals t weer !!

Als straks die Amerikanen MVV hebben overgenomen dan verwacht ik dit seizoen nog een behoorlijke kwaliteitsinjectie in de selectie ( winterstop) ! Dan moeten ze laten zien waarom ze MVV hebben gekocht en lange termijn prima maar korte termijn is selectie versterken ! ( ze doen t goed of niet )

Dan bereid je vast voor op een teleurstelling.
De volgende gebruiker (s) zei dank u opadiehard

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

31 okt 2023 13:41
MF
Expert Boarder
Expert Boarder
Berichten: 115
Meer
Jong Utrecht-MVV, ma 30 okt. 2023, 20:00u #29

Napoleon schreef : Voor nu is ons spel zoals t weer !!

Als straks die Amerikanen MVV hebben overgenomen dan verwacht ik dit seizoen nog een behoorlijke kwaliteitsinjectie in de selectie ( winterstop) ! Dan moeten ze laten zien waarom ze MVV hebben gekocht en lange termijn prima maar korte termijn is selectie versterken ! ( ze doen t goed of niet )


Dat verwacht ik niet. Ik ben wel hoopvol.

Hopelijk komt er volgend seizoen budget vrij aangezien een groot aantal spelers vertrekken.

* Lambrix
* Nieling
* Schenk
* Labylle
* Souren
* Penders
* Terwingen
* Remans
* Tasci
* Kostons
* Livramento

Daarbij hoop ik dat de Amerikanen het budget kunnen aanvullen. Het beste in mijn optiek is om de talenten te laten doorstromen naar MVV 1 volgend seizoen. We hebben redelijk wat talenten:

* Buifrahi
* Nasri
* Bouchentouf
* Yetimoglu
* El Basri
* Stevens
* Slegers
* Sy
* Letecheur
* Amjab
* Tholens
* Hofland

Geef deze jongens maar een contract. En het geld wat overblijft, uitgegeven aan gerichten aankopen bijvoorbeeld een centrum spits en andere noodzakelijke spelers die we nodig hebben.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

31 okt 2023 13:51
CatenaccioMestreech
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 566
Meer
Jong Utrecht-MVV, ma 30 okt. 2023, 20:00u #30

Napoleon schreef : Voor nu is ons spel zoals t weer !!

Als straks die Amerikanen MVV hebben overgenomen dan verwacht ik dit seizoen nog een behoorlijke kwaliteitsinjectie in de selectie ( winterstop) ! Dan moeten ze laten zien waarom ze MVV hebben gekocht en lange termijn prima maar korte termijn is selectie versterken ! ( ze doen t goed of niet )


Dat kun je vergeten.
Die gaan helaas niet veel geld in het budget pompen ben ik bang.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.358 seconden