MVV - Emmen, ma 6 nov. 2023, 20:00u

05 nov 2023 02:59 06 nov 2023 11:41 door Ben Salemans.
Ben Salemans
Administrator
Administrator
Berichten: 796
Meer
Onderwerp Auteur
MVV - Emmen, ma 6 nov. 2023, 20:00u #1
MVV - Emmen.
Zou trainer Verberne het aandurven om met een voorhoede Buifrahi, Costons, Tasci te starten? Deze drie spelers hebben alle drie een (aanvallende) actie in huis.
We hebben in principe echt goede middenveldspelers (Smeets, Souren, Kleinen), maar toch functioneert het middenveld niet goed en lopen de genoemde spelers elkaar vaak in de weg. Ik ben benieuwd of Verberne gaat sleutelen aan het middenveld.
En hopelijk houdt het eeuwige gebrei in de achterhoede eens op en komt er wat variatie in de opbouw van aanvallen bij spelhervattingen door de keeper.


Ik ben lid/donateur van Veer Zien MVV (VZM)! Jij toch ook? Niet? Meld je dan nu aan: www.veerzienmvv.nl
Steun MVV in deze bange tijden (april 2024) met een gift: www.gofundme.com/f/noets-de-mood-verlore-heet-steun-us-mvvke
De volgende gebruiker (s) zei dank u Frank Salemans, jovkle, Boschpoort, M.V.V. 1902, ASR

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

05 nov 2023 17:07
Buurke76
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 171
Meer
MVV - Emmen, ma 6 nov. 2023, 20:00u #2
Iedereen hoopt het, maar waarom zou hij zijn visie veranderen ? Iedereen ziet dat Remans bijna niets creeert en dat het middenveld niet goed staat.

We laten ons verrassen

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

06 nov 2023 09:15 06 nov 2023 09:16 door Jacques.
Jacques
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 3815
Meer
MVV - Emmen, ma 6 nov. 2023, 20:00u #3
Emmen is op papier natuurlijk twee maten groter, een ploeg die de afgelopen jaren vooral in de eredivisie heeft gespeeld. Gek genoeg was Emmen een jaar of zes geleden heel gelijkwaardig aan MVV, af en toe play-offs maar nooit echt dichtbij promotie. Een "toevallige" promotie na een zevende plaats en Emmen heeft sindsdien al vier seizoenen eredivisie op de teller staan. Voor ene oude lul als ik voelt het nog altijd vreemd dat Emmen opeens een "grote" ploeg is waar je bang voor moet zijn.

Maar goed, dat zijn wel de feiten, veel ervaren spelers, veel eredivisie-ervaring. Emmen heeft met Parzyszek en Konings twee aanvallers die redelijk gemakkelijk scoren maar ook op het middenveld, met Vlak, Scholte en Ubbink die samen al 11 keer scoorden, loopt genoeg scorend vermogen rond. Een type Ubbink is precies wat MVV mist wat mij betreft.
Bij Emmen staan vanavond gewoon vijf, zes spelers op het veld die gemakkelijk een goal maken en dat gaat zwaar worden. De voorbeschouwing van Dagblad van het Noorden zit achter een paywall dus die kan ik helaas niet lezen, en op de site van Emmen staat niet wie er wel en niet spelen aan hun kant. Wat ik wel lees is dat Grim na de bekeruitschakeling een topprestatie van zijn spelers verwacht.

Emmen speelde dit seizoen zes uitwedstrijden in de competitie en verloor nog niet. Emmen heeft ook twee dagen meer rust gehad na de bekerwedstrijd dan MVV, en een bredere selectie. De vorige twee edities van MVV - Emmen eindigden in 0-1. Het spijt me voor het negativisme, maar ik heb weinig vertrouwen in vanavond. Uiteraard laat ik me graag verrassen!

You're never as good as everyone tells you when you win, and you're never as bad as they say when you lose.
De volgende gebruiker (s) zei dank u opadiehard, Boschpoort, bokkesprongen

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

06 nov 2023 13:30
MF
Expert Boarder
Expert Boarder
Berichten: 115
Meer
MVV - Emmen, ma 6 nov. 2023, 20:00u #4

Jacques schreef : Emmen is op papier natuurlijk twee maten groter, een ploeg die de afgelopen jaren vooral in de eredivisie heeft gespeeld. Gek genoeg was Emmen een jaar of zes geleden heel gelijkwaardig aan MVV, af en toe play-offs maar nooit echt dichtbij promotie. Een "toevallige" promotie na een zevende plaats en Emmen heeft sindsdien al vier seizoenen eredivisie op de teller staan. Voor ene oude lul als ik voelt het nog altijd vreemd dat Emmen opeens een "grote" ploeg is waar je bang voor moet zijn.

Maar goed, dat zijn wel de feiten, veel ervaren spelers, veel eredivisie-ervaring. Emmen heeft met Parzyszek en Konings twee aanvallers die redelijk gemakkelijk scoren maar ook op het middenveld, met Vlak, Scholte en Ubbink die samen al 11 keer scoorden, loopt genoeg scorend vermogen rond. Een type Ubbink is precies wat MVV mist wat mij betreft.
Bij Emmen staan vanavond gewoon vijf, zes spelers op het veld die gemakkelijk een goal maken en dat gaat zwaar worden. De voorbeschouwing van Dagblad van het Noorden zit achter een paywall dus die kan ik helaas niet lezen, en op de site van Emmen staat niet wie er wel en niet spelen aan hun kant. Wat ik wel lees is dat Grim na de bekeruitschakeling een topprestatie van zijn spelers verwacht.

Emmen speelde dit seizoen zes uitwedstrijden in de competitie en verloor nog niet. Emmen heeft ook twee dagen meer rust gehad na de bekerwedstrijd dan MVV, en een bredere selectie. De vorige twee edities van MVV - Emmen eindigden in 0-1. Het spijt me voor het negativisme, maar ik heb weinig vertrouwen in vanavond. Uiteraard laat ik me graag verrassen!


Bij Emmen doen Joey Konings en Chardi Landu in ieder geval niet mee.
www.rtvdrenthe.nl/amp/sport/16016899/gri...n-zien-in-maastricht
De volgende gebruiker (s) zei dank u Jacques

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

06 nov 2023 14:21
Mr Sjaan
Administrator
Administrator
Berichten: 470
Meer
MVV - Emmen, ma 6 nov. 2023, 20:00u #5

Jacques schreef : Een "toevallige" promotie na een zevende plaats en Emmen heeft sindsdien al vier seizoenen eredivisie op de teller staan. Voor ene oude lul als ik voelt het nog altijd vreemd dat Emmen opeens een "grote" ploeg is waar je bang voor moet zijn.


Voor een oude knakker als ik is het nog steeds vreemd dat Emmen een BVO is.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Jacques, aait wief

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

06 nov 2023 14:45
Strucht
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 243
Meer
MVV - Emmen, ma 6 nov. 2023, 20:00u #6

Mr Sjaan schreef :

Jacques schreef : Een "toevallige" promotie na een zevende plaats en Emmen heeft sindsdien al vier seizoenen eredivisie op de teller staan. Voor ene oude lul als ik voelt het nog altijd vreemd dat Emmen opeens een "grote" ploeg is waar je bang voor moet zijn.


Voor een oude knakker als ik is het nog steeds vreemd dat Emmen een BVO is.


Denk eerder een echte zuiderling. Kom er vaker voor mijn werk. Maar de gemeente Emmen heeft meer dan 100.000 inwoners en in een grote regio alleen FC Groningen en welicht Pec als concurent. Heeft wel echte Kerkrade vibes, maar over de smaak valt niet te twisten ;)
De volgende gebruiker (s) zei dank u Jacques

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

06 nov 2023 14:57
Mr Sjaan
Administrator
Administrator
Berichten: 470
Meer
MVV - Emmen, ma 6 nov. 2023, 20:00u #7

Strucht schreef :

Mr Sjaan schreef :

Jacques schreef : Een "toevallige" promotie na een zevende plaats en Emmen heeft sindsdien al vier seizoenen eredivisie op de teller staan. Voor ene oude lul als ik voelt het nog altijd vreemd dat Emmen opeens een "grote" ploeg is waar je bang voor moet zijn.


Voor een oude knakker als ik is het nog steeds vreemd dat Emmen een BVO is.


Denk eerder een echte zuiderling. Kom er vaker voor mijn werk. Maar de gemeente Emmen heeft meer dan 100.000 inwoners en in een grote regio alleen FC Groningen en welicht Pec als concurent. Heeft wel echte Kerkrade vibes, maar over de smaak valt niet te twisten ;)


Nee, ik bedoel echt dat ik bij Emmen nog steeds niet (hoewel ze sinds 1985 betaald voetbal spelen) het gevoel heb dat het een "echte club" is. Ik ga sinds 1972 naar het betaalde voetbal kijken en zover ik mij kan herinneren was WKE (Woonwagen Kamp Emmen) de grote club in de stad. WKE was in feite het Drentse Vinkenslag, heel wat oud profs of net-niet profs vulden daar hun zakken.

Over concurrentie van Emmen gesproken, jaren geleden was ik met forummer Boschpoort in de kantine van BV Veendam en daar werden wij door enkele stevige Veendamse boeren aangesproken op de vriendschap die er destijds was tussen enkele MVV en Emmen supporters. We hebben het met een biertje kunnen oplossen.

Maar goed, ik dwaal af. Terug naar vanavond, met Remans in de opstelling speel je dus met een man minder en ben je vanaf de aftrap al kansloos. Als Tasci mee mag doen vanaf het begin (en Buifrahi ook) dan heb ik nog wel enige hoop op een of drie punten.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Jacques, Strucht

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

06 nov 2023 22:31
Buurke76
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 171
Meer
MVV - Emmen, ma 6 nov. 2023, 20:00u #8
Deze keer met tevreden gevoel naar huis, mvv was redelijk gelijkwaardig aan een ‘topclub’ Emmen. Tasci hele wedstrijd dreigend. Tweede helft door het NIET wisselen bang dat de 1-2 zou vallen.

Weer Smeets laten staan , Slegers linksbuiten brengen deze keer, Buifrahi helemaal niet…

Al met al viel mvv niet tegen. Scheids was in de 1e helft zijn kaarten vergeten, dat was wel duidelijk.
De volgende gebruiker (s) zei dank u M.V.V. 1902

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

06 nov 2023 22:38
MF
Expert Boarder
Expert Boarder
Berichten: 115
Meer
MVV - Emmen, ma 6 nov. 2023, 20:00u #9

Buurke76 schreef : Deze keer met tevreden gevoel naar huis, mvv was redelijk gelijkwaardig aan een ‘topclub’ Emmen. Tasci hele wedstrijd dreigend. Tweede helft door het NIET wisselen bang dat de 1-2 zou vallen.

Weer Smeets laten staan , Slegers linksbuiten brengen deze keer, Buifrahi helemaal niet…

Al met al viel mvv niet tegen. Scheids was in de 1e helft zijn kaarten vergeten, dat was wel duidelijk.


Prima wedstrijd. Emmen bevind zich op de 4e plaats met 23 punten tegenover MVV 13 punten op de 16e plaats. 3x niet verloren. 3 tegendoelpunten in 3 wedstrijden tegen 3 redelijk sterke ploegen. Het wisselbeleid qua basis opstelling en het wisselbeleid in de wedstrijd irriteer ik mezelf mateloos aan.

Buifrahi had wel een basis plek verdiend naar vorige week. Tasci verdient ook een basis plek en Koen vanzelf sprekend ook. Ik heb maanden geleden al aangegeven dit zijn de beste 3 aanvallers die we hebben. Uiteindelijk zullen deze 3 ook de vaste 3 worden in de basis de vraag alleen is wanneer.

Aankomende week tegen TOP de volle 3 punten meenemen!
De volgende gebruiker (s) zei dank u jovkle

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

06 nov 2023 22:44
Brncic
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 704
Meer
MVV - Emmen, ma 6 nov. 2023, 20:00u #10
Tevreden met een punt, al had ik ook nu (net als tegen Cambuur) het idee dat er meer te halen was. Drie momenten waar ik in elk geval dacht aan een strafschop. Prima goal van de sterk spelende Aktas na een (eindelijk eens) goede corner van de gevaarlijke Tasci. Souren en Kleinen goed, Smeets erg slordig. Achterin stond het goed, Remans opnieuw onzichtbaar. Al met al content, zeker als je ziet welke namen Emmen kan opstellen. Helaas schieten we met drie gelijke spelen achter elkaar alleen zo weinig op…
De volgende gebruiker (s) zei dank u jovkle, bokkesprongen

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

06 nov 2023 23:32
opadiehard
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 2369
Meer
MVV - Emmen, ma 6 nov. 2023, 20:00u #11
Ik heb misschien als enigste een andere mening over remans vind hem een nuttige speler een echt bijtertje.
Smeets speelde bagger en vind nog steeds dat de middenvelders zich in de weg lopen.
Dit Emmen was te pakken maar was al blij dat na 3 reclamaties van MVV uit omtrent een eventuele pingel blij dat die geclaimde handsbal aan Emmen kant niet gegeven werd.
De laatste minuten typeren onze keep dit seizoen een geweldige redding en 2 minuten later een vage redding.
Beste man was tasci vandaag wat een talentje dat word nog een hele opgave als je buifrahi ook zijn speelminuten moet laten maken want die moet ook zijn minuten gaan maken liefst wekelijks,al met al een verdiend punt maar er had meer ingezeten tegen dit matig spelend Emmen…Mvrgr Opa.

....
De volgende gebruiker (s) zei dank u jovkle

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

06 nov 2023 23:36 06 nov 2023 23:46 door Frank Salemans.
Frank Salemans
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 764
Meer
MVV - Emmen, ma 6 nov. 2023, 20:00u #12
Wat punten betreft schieten we niet zo veel op inderdaad, maar wel qua spelopvatting. Je hebt in de voorhoede gewoon spelers als Tasci en Buifrahi nodig. Spelers die een actie durven maken en dan regelmatig balverlies lijden. Dat hoort er nu eenmaal bij als je met wat meer risico durft te spelen. Tasci voert zijn acties soms te ver door, maar voor dit soort spelers kom ik wel naar het stadion. Spelers die meer doen dan alleen een tikkie breed of terug.

Ik vond Remans niet slecht spelen; hij werkte keihard en kan vallen soms goed kaatsen. Maar hij heeft niet de kwaliteit (of het lef?) een mannetje uit te spelen. Ik en blijkbaar meerdere supporters denken dat de voorhoede Tasci-Kostons-Buifrahi echt eens de kans verdient te starten in de basiself. Maurice, probeer dat maar eens in Oss. Buitenspelers kunnen in het moderne voetbal op beide flanken uit de voeten; binnendoor de weg naar de goal zoeken (vgl. Robben) of buitenom richting achterlijn en dan voorzetten. Je kunt dus m.i. met Buifrahi en Tasci starten.

Wat ik goed vond vanavond: MVV bleef voetballen toen het 1-1 werd en kreeg nog prima kansen op 2-1. De koppies gingen niet hangen na de gelijkmaker . Integendeel, er werd een tandje bijgeschakeld. Zo zien wij het graag! Dat was voor mij het grootste winstpunt van vanavond. Het geeft me het gevoel dat er sprake is van een ommekeer. Die overwinning komt eraan.

Qua reddingen was Matthys een paar keer cruciaal. Die safe vlak voor tijd was fenomenaal. Maar zijn spelhervattingen zijn zijn zwakke punt. Waarom zoveel risico nemen? Het ging weer bijna twee keer volkomen onnodig mis. Ik begrijp dat balbezit heilig is voor Verberne, maar toch niet met zo veel onnodig risico?

Smeets is echt naar zijn vorm aan het zoeken; ik denk dat het zijn spel met een snelle rechts- en linksbuiten ten goede komt; er is dan meer ruimte voor steekpasses dan alleen door het centrum.

Schenk speelde opnieuw solide. Maar hij zou wel koptechnisch beter moeten leren verdedigen. Verdedigend meer naar de buitenkant koppen. En probeer eens te kijken waar je medespeler staat, voordat je een bal wegkopt. Maar ik zie wel een positieve ontwikkeling.

Fijne wedstrijd met voor mij Tasci als MOTM.
De volgende gebruiker (s) zei dank u jovkle, itsman, De Zwarte Vogel, M.V.V. 1902

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

07 nov 2023 00:03 07 nov 2023 00:04 door CatenaccioMestreech.
CatenaccioMestreech
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 566
Meer
MVV - Emmen, ma 6 nov. 2023, 20:00u #13
Tevreden met het punt maar vond dat we er eigelijk 3 hadden verdiend.
Vergeten ons te belonen, al had Emmen ook genoeg kansjes.
Ook een hele matige scheids.

Tasci en Aktas voor mij MOTM.
Tasci met zijn acties altijd laten spelen!
Remans werkt hard maar heeft het gewoon niet, dus laat Buifrahi daar lekker spelen.
Ook Souren en Kleinen vond ik het goed doen op het middenveld.
Matthys sukkelde weer met de opbouw en dat had weer bijna fataal kunnen aflopen maar dat gebeurde gelukkig niet. Wel had hij weer een paar cruciale saves waar hij weer erg in uitblinkt.

Waar ik me het meeste aan erger..
Dat Verberne Smeets niet eens er af haalt.
In de laatste minuten waar die diep word gestuurd, daar heb je dan net een Buifrahi ofzo nodig die snelheid heeft en wel 1 op 1 komt met de keeper.
Je hebt stootkracht nodig later in de wedstrijd en dan kun je Smeets beter wisselen.

Al met al niet ontevreden.
Tegen Cambuur, Emmen en Jong Utrecht alle drie één punt gehaald. Voorheen tegen Telstar gaven we de wedstrijd weg. Dus een kleine stijgende lijn is wel te zien.
Misschien ook wat vertrouwen getankt voor aankomende vrijdag tegen het kwakkelende Top Oss die even met 1-8 verliezen van Cambuur.

Op naar vrijdag voor een driepunter!
De volgende gebruiker (s) zei dank u jovkle, itsman

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

07 nov 2023 00:28
Olzie
Expert Boarder
Expert Boarder
Berichten: 83
Meer
MVV - Emmen, ma 6 nov. 2023, 20:00u #14
Jammer dat het net niet de goede kant opvalt.

Avondje MVV zoals wij dat met de vriendengroep gewend waren is helaas wel verleden tijd. Sfeer is telkens stukken minder en Gouden Ster is groot gemis…

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

07 nov 2023 01:06
CatenaccioMestreech
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 566
Meer
MVV - Emmen, ma 6 nov. 2023, 20:00u #15

Olzie schreef : Jammer dat het net niet de goede kant opvalt.

Avondje MVV zoals wij dat met de vriendengroep gewend waren is helaas wel verleden tijd. Sfeer is telkens stukken minder en Gouden Ster is groot gemis…


Maandag is sowieso qua sfeer stukken minder.
Maar vond het vandaag toch nog aardig gevuld en een leuk sfeertje op de Angelside.
Het supportersplein is een prima alternatief en vind het al een stuk gezelliger ogen. Maar het is inderdaad niet zo gezellig en knus als De Ster.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.373 seconden