MVV-Jong AZ, vr 1 dec. 2023, 20:00u

29 nov 2023 13:49 01 dec 2023 17:43 door Ben Salemans.
CatenaccioMestreech
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 566
Meer
Onderwerp Auteur
MVV-Jong AZ, vr 1 dec. 2023, 20:00u #1
Aankomende vrijdag MVV - Jong AZ...
Dat we snel maar die vervelende 1-0 bij de Oosterburen kunnen rechtzetten.
Een gelijkspel was in het PLS ook prima op zijn plaats geweest.
Maar we wissen weer eens een echte goalgetter die kansen kan afmaken.

Veel spelers van Jong AZ hebben vandaag een wedstrijd gehad in de UEFA Youth League, en hebben ook nog maandag gespeeld tegen Jong PSV.
En morgen (donderdag) speelt AZ 1 in de Conference League een wedstrijd.
En dan zondag weer een wedstrijd tegen Utrecht.

Dus gok dat er sowieso geen grote namen meedoen.
En met een beetje geluk speel je gewoon tegen een piepjong elftal waar we ons tegen kunnen revancheren.

Verberne zal wel weer met dezelfde 11 beginnen..
Ik zie toch echt liever weer eens een Buifrahi ipv een Remans.
Smeets vond ik tegen 045 vrij aardig spelen dus die mag van mij wel blijven staan.

Benieuwd wat we gaan zien aankomende vrijdag en hoe druk het gaat zijn.

Hup MVV!
De volgende gebruiker (s) zei dank u Jacques, jovkle

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

30 nov 2023 10:21
Buurke76
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 171
Meer
MVV-Jong AZ, vr 1 dec. 2023, 20:00u #2
het is koud, het draait niet, tegenstander boeit niet, losse verkooptickets zijn duur.... waarom zou je een kaartje kopen ?
denk dat naast wij seizoenskaarthouders er weinig animo zal zijn. Dat zal tegen Oss ook zo zijn vrees ik, alleen Groningen zal wat publiek trekken ondanks de kou.

dan ga ik maar voor een benauwde 1-0 zege
De volgende gebruiker (s) zei dank u Jacques

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

30 nov 2023 10:34
Jacques
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 3815
Meer
MVV-Jong AZ, vr 1 dec. 2023, 20:00u #3
Zie terechte bericht van Catenaccio, voeg daaraan toe dat Jong AZ dit seizoen, net als vorig seizoen, uit bijna alles verliest (één overwinning, maar dat was bij Jong PSV dus telt niet echt), en een uitgebreide analyse is verder niet nodig. We gaan hier met 3-1 winnen. Hopelijk geeft dat wat zelfvertrouwen voor de weken er na.

You're never as good as everyone tells you when you win, and you're never as bad as they say when you lose.
De volgende gebruiker (s) zei dank u opadiehard

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

30 nov 2023 11:35
Vak G
Senior Boarder
Senior Boarder
Berichten: 52
Meer
MVV-Jong AZ, vr 1 dec. 2023, 20:00u #4
Nog steeds vertrouwen in de trainerstaf maar ik hoop dat er een paar wijzingen worden doorgevoerd.

We scoren dit seizoen relatief weinig, zeker tov vorig seizoen.
Ik hoop dat er voorin dan ook eens eea gewijzigd wordt.
Remans komt simpelweg tekort. Buifrahi zou (al door velen terecht genoemd) een logische vervanger zijn. Twee creatieve buitenspelers die een man kunnen passeren zou een grote stap vooruit zijn want nu loopt alles via Tasci en daar kan een tegenstander zich op instellen.
Alternatief is Tasci de rol van Steucker te geven en Slegers op plek Remans. Slegers zou ook nog op 10 tien kunnen spelen en Tasci “gewoon” op huidige plek.
Een dergelijke wijziging heeft dan ook gevolgen voor de rest van de as. Ik zou heel graag Souren weer als box to box speler willen zien. Nu is er met smeets souren en kleinen teveel van hetzelfde. Kleinen zou evt op plek Coomans kunnen spelen. Tegen NAC vond ik Coomans dramatisch aan de bal, tegen Roda verdedigend dan weer 1 van de betere.
Al wordt een alternatieve opstelling maar een keer de 2e helft geprobeerd maar ik hoop echt op verandering in de hoop toch nog een weg omhoog in te zetten en ook eens een plan B te hebben in een wedstrijd.
Ik weet dat spelers als Buifrahi, Slegers en Tasci goede met mindere wedstrijden hebben afgewisseld maar ik zou toch vooral investeren in de talenten. Als ze zich zoals van Bommel (die ook met veel reserves is gebracht) ontwikkelen hebben we er dit seizoen nog veel plezier van. Vervolgens heb je voor vlg seizoen een zekerheid in je team of je vangt een mooi bedrag. Oa jongens die bij de beste 020 van Belgie horen zouden toch iets moeten kunnen en concurrentie aan moeten gaan met huidige basisspelers en Buifrahi werd al heel vroeg vastgelegd als het grote talent. Totdat er substantieel geld van een investeerder komt is het lenen/contracteren en vervolgens beter maken van jonge spelers met behoorlijk potentieel onze enige manier om bij de 1e 8 te eindigen, je publiek iig iets leuks te bieden en met veel geluk de sprong eens te kunnen maken.
Last but not least, dit seizoen is er een stapje terug gedaan wat betreft kwaliteit spelers maar ik mis vooral te vaak (oa den bosch, telstar, nac graafschap) de wil om ten koste van alles die wedstrijd te willen winnen. Bij Roda is er serieus strijd geleverd maar waren er minstens 3 duels net voordat het doelpunt valt die je had moeten winnen zodat die bal nooit bij Daneels gekomen zou zijn. Dit team had veel meer punten kunnen en moeten halen. Het chagrijn van afgelopen zondag achter ons laten en hopelijk nu vooruit
De volgende gebruiker (s) zei dank u opadiehard, jovkle

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 dec 2023 12:15 01 dec 2023 12:17 door Mr Sjaan.
Mr Sjaan
Administrator
Administrator
Berichten: 470
Meer
MVV-Jong AZ, vr 1 dec. 2023, 20:00u #5
En dit staat vandaag in DDL (weer Remans in de basis, we starten dus weer met 10 man):

MVV-coach Verberne houdt vast aan ‘dunne lijn’ met positiviteit na ‘zuur’ verlies in derby
o

Maastricht - Het late verlies in de derby tegen Roda JC deed zeer, maar MVV-trainer Maurice Verberne wil vooral de positieve punten eruit pikken richting de wedstrijd van vrijdagavond (20.00 uur) tegen Jong AZ in De Geusselt. Hij zag tot zijn tevredenheid een elftal dat weer voor elkaar door het vuur ging.
Maikel Suilen
Gisteren om 17:30

„Na de wedstrijd tegen NAC, waarin we toch een tikje kregen, hoop je een reactie te zien van de ploeg. Tegen Roda hebben we dat goed gedaan. De jongens waren weer met elkaar bezig, er werd strijd geleverd. We hebben de ruimtes compact gehouden en stonden verdedigend goed. Die late goal is zuur, omdat een 0-0 nog iets meer vertrouwen had gegeven”, aldus Verberne.

MVV - Jong AZ
Vrijdag: 20.00 uur
Vermoedelijke opstelling: Matthys, Labylle, Aktas, Coomans, Nieling, Souren, Kleinen, Smeets, Tasci, Kostons, Remans
Niet inzetbaar: Zeegers, Schenk (geblesseerd)

De coach hoopt aan de hand van de positieve punten een goede serie te kunnen starten richting het einde van het jaar, om te beginnen tegen Jong AZ. „Ze hebben veel beweging en creativiteit. Het is een zeer goede ploeg, ze zijn niet voor niets het hoogst geklasseerde Jong-team.”

De coach kiest tegen Jong AZ waarschijnlijk voor dezelfde elf namen als tegen Roda, ook omdat de backs Lars Schenk en Tim Zeegers nog geblesseerd zijn. „Wij willen zelf de ingezette lijn tegen Roda – een dunne lijn weliswaar – doortrekken. Het is in ieder geval iets om aan vast te houden. Alleen in de laatste fase moeten we nu de juiste keuzes gaan maken, zodat we wel tot grote kansen komen en onszelf ook gaan belonen.”

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 dec 2023 13:25
pinobel
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 962
Meer
MVV-Jong AZ, vr 1 dec. 2023, 20:00u #6

Mr Sjaan schreef : En dit staat vandaag in DDL (weer Remans in de basis, we starten dus weer met 10 man):

MVV-coach Verberne houdt vast aan ‘dunne lijn’ met positiviteit na ‘zuur’ verlies in derby
o

Maastricht - Het late verlies in de derby tegen Roda JC deed zeer, maar MVV-trainer Maurice Verberne wil vooral de positieve punten eruit pikken richting de wedstrijd van vrijdagavond (20.00 uur) tegen Jong AZ in De Geusselt. Hij zag tot zijn tevredenheid een elftal dat weer voor elkaar door het vuur ging.
Maikel Suilen
Gisteren om 17:30

„Na de wedstrijd tegen NAC, waarin we toch een tikje kregen, hoop je een reactie te zien van de ploeg. Tegen Roda hebben we dat goed gedaan. De jongens waren weer met elkaar bezig, er werd strijd geleverd. We hebben de ruimtes compact gehouden en stonden verdedigend goed. Die late goal is zuur, omdat een 0-0 nog iets meer vertrouwen had gegeven”, aldus Verberne.

MVV - Jong AZ
Vrijdag: 20.00 uur
Vermoedelijke opstelling: Matthys, Labylle, Aktas, Coomans, Nieling, Souren, Kleinen, Smeets, Tasci, Kostons, Remans
Niet inzetbaar: Zeegers, Schenk (geblesseerd)

De coach hoopt aan de hand van de positieve punten een goede serie te kunnen starten richting het einde van het jaar, om te beginnen tegen Jong AZ. „Ze hebben veel beweging en creativiteit. Het is een zeer goede ploeg, ze zijn niet voor niets het hoogst geklasseerde Jong-team.”

De coach kiest tegen Jong AZ waarschijnlijk voor dezelfde elf namen als tegen Roda, ook omdat de backs Lars Schenk en Tim Zeegers nog geblesseerd zijn. „Wij willen zelf de ingezette lijn tegen Roda – een dunne lijn weliswaar – doortrekken. Het is in ieder geval iets om aan vast te houden. Alleen in de laatste fase moeten we nu de juiste keuzes gaan maken, zodat we wel tot grote kansen komen en onszelf ook gaan belonen.”

Als ik dit lees krijg ik steeds meer een Klaas Wawweleer Wels-gevoel.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 dec 2023 18:55
Jim Cemint
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 805
Meer
MVV-Jong AZ, vr 1 dec. 2023, 20:00u #7
Gelukkig heeft De Limburger het niet altijd bij het rechte eind. Geen Remans in de basis, maar Buifrahi. Top. Maar hij zal het wel moeten gaan waarmaken nu. Wordt het zijn avond? Laten we het hopen!

Verstuurd vanaf mijn SM-A528B met Tapatalk

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 dec 2023 22:49 01 dec 2023 22:50 door opadiehard.
opadiehard
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 2369
Meer
MVV-Jong AZ, vr 1 dec. 2023, 20:00u #8
-1 gevoelstemperatuur-7 maar toch fijn dat ik er bij was,wat een heerlijk voetballertje die Tasci.
Net dat je dacht het word dalijk 2-1 lopen ze verder weg naar 4-0.
Als MVV wat feller speelde dan was Az ook echt de weg kwijt en de keeper had ook niet echt zijn dag.
Goed spelende Smeets(hardwerkend)en jammer dat Kostons en Tasci met blessures uitvielen, hoop niet te ernstig met de wedstrijd tegen de verkes de volgende week die verrassend wonnen van ADO.
Eerlijk is eerlijk een zwak spelend Az als we daar meer druk op hadden gezet was de uitslag zeker verdubbeld geweest…mvrgr Ampa.

....
De volgende gebruiker (s) zei dank u jovkle

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 dec 2023 23:31
pinobel
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 962
Meer
MVV-Jong AZ, vr 1 dec. 2023, 20:00u #9
Nou, dat werd weer eens tijd voor een overwinning thuis. Toen Koen en Tasci uit waren gevallen werd het gelijk een stuk minder. Maar de punten waren hard nodig en eigenlijk moet je een keer of 3 of 4 achter elkaar winnen om er weer bij te komen. Ik zag trouwens dat een groot gedeelte van de zichzelf veel geprezen angelside heeft afgehaakt.
De volgende gebruiker (s) zei dank u jovkle

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

02 dec 2023 00:12
Frank Salemans
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 764
Meer
MVV-Jong AZ, vr 1 dec. 2023, 20:00u #10
Het was een opmerkelijke wedstrijd. MVV begin fris en lekker fel aan de wedstrijd. Dat leverde al snel twee doelpunten op. Met misschien het sprankelendste voetbal dat ik dit seizoen van MVV gezien heb. Eindelijk had Verberne het lef om eens met Buifrahi te beginnen. Aan zijn balaanname en acties kon je zien dat hij wel potentie heeft, al kwam dat er deze wedstrijd nog niet helemaal uit. Hij werd naar mijn smaak te weinig in het spel betrokken. Dat kwam mede door Tunahan Tasci die een heerlijke eerste helft speelde. Voor zijn tegenstanders af en toe ongrijpbaar. Tussen vier spelers in wist hij zich nog vrij te wurmen. Heerlijk.

Toch was het verval groot toen Kostons en later Tasci geblesseerd moesten uitvallen. Dan functioneert op het middenveld alleen Kleinen redelijk goed. Souren werd in de tweede helft wel beter. En Smeets voetbalt veel in een tempo, al werkt hij wel hard. Het middenveld functioneerde matig. Sleegers functioneerde eigenlijk als vierde middenvelder en deed dat aardig.

De 2-1 hing meer in de lucht dan de 3-0. Maar die kwam toch door Livramento. En 4-0 werd het ook nog. Bovendien twee ballen tegen de lat.

Wat mij betreft niet MVV meer trainen op verdedigend koppen. Een kopduel winnen is leuk, maar als die bal meteen bij een tegenstander tere het komt, heb je niet veel aan dat gewonnen kopduel. Weet waar he heen kopt !

Uiteindelijk was de overwinning wat geflatteerd maar wel dik verdiend. Maar het is voor MVV moeilijk om in een wedstrijd vande eerste tot de laatste minuut hetzelfde niveau aan te houden. Zeker toen Kostons en Tasci er niet meer bij waren werd het moeilijk.

Ik zou zeggen: laat die Buifrahi maar eens een wedstrijd of vijf in de basis beginnen en wedstrijdritme opdoen. Dan gaan we er misschien net zo veel plezier van krijgen als van Tasci.

O ja, Matthys redde een paar keer werkelijk schitterend op cruciale momenten.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Jacques, jovkle, M.V.V. 1902

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

02 dec 2023 00:21
Buurke76
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 171
Meer
MVV-Jong AZ, vr 1 dec. 2023, 20:00u #11
Remans deze keer niets verkeerd gedaan…

Als Maurice nu eerder berichten op dit forum had gelezen was hij eerder gestart met Buifrahi en Tasci in de basis haha. Maar daardoor rendeerden Smeets en Souren veel beter.
Jammer dat de 2e helft het een stuk minder was met dank aan zeer slecht az dat het nog 4-0 werd.
Eindelijk weer 3 punt. Waar was driekwart van de Angel Side ? Door de kou kwam er nog wat sfeer in op het laatst maar veel was het niet deze keer.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Jacques, jovkle

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

02 dec 2023 09:08
Brncic
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 704
Meer
MVV-Jong AZ, vr 1 dec. 2023, 20:00u #12
Blijft een deel van de Angel-Side niet altijd weg bij Jong-ploegen? Bijzonder statement nog altijd, maar goed.
Leuke wedstrijd gezien met vooral in de eerste helft een fris spelend MVV, in het zadel geholpen door die AZ-keeper. Zwakke ploeg, Jong AZ, maar volgens mij speelden we niet tegen hun sterkste team. Na uitvallen Kostons en Tasci werd het aanvallend wel een heel stuk minder. Waar MVV dan normaal de 2-1 tegenkrijgt en het ‘batse kniepe’ wordt, zat het vanavond gelukkig eens mee. Livramento heeft het, op zijn doelpunt na, gewoon echt niet. Ik vond Marko Kleinen goed spelen en Leroy Labylle is al weken een van de beteren. Ook Bryant Nieling kan me bekoren, en Tasci was inderdaad ongrijpbaar.
Wat voor mij niet hoeft is na elke goal ‘Gaon nog neet nao hoes’ en ‘Meh me lepke’ bij zo’n wedstrijd. We staan onderin en het was tegen Jong AZ, dan past wel wat bescheidenheid.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Hier menier

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

02 dec 2023 12:33
pinobel
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 962
Meer
MVV-Jong AZ, vr 1 dec. 2023, 20:00u #13

Brncic schreef : Blijft een deel van de Angel-Side niet altijd weg bij Jong-ploegen? Bijzonder statement nog altijd, maar goed.
Leuke wedstrijd gezien met vooral in de eerste helft een fris spelend MVV, in het zadel geholpen door die AZ-keeper. Zwakke ploeg, Jong AZ, maar volgens mij speelden we niet tegen hun sterkste team. Na uitvallen Kostons en Tasci werd het aanvallend wel een heel stuk minder. Waar MVV dan normaal de 2-1 tegenkrijgt en het ‘batse kniepe’ wordt, zat het vanavond gelukkig eens mee. Livramento heeft het, op zijn doelpunt na, gewoon echt niet. Ik vond Marko Kleinen goed spelen en Leroy Labylle is al weken een van de beteren. Ook Bryant Nieling kan me bekoren, en Tasci was inderdaad ongrijpbaar.
Wat voor mij niet hoeft is na elke goal ‘Gaon nog neet nao hoes’ en ‘Meh me lepke’ bij zo’n wedstrijd. We staan onderin en het was tegen Jong AZ, dan past wel wat bescheidenheid.

Nee, die blijven niet meer weg bij de jong-ploegen. Het heeft denk ik te maken met de gebeurtenissen van vorige week. En dan is MVV dus dubbel de dupe.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

02 dec 2023 12:38
CatenaccioMestreech
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 566
Meer
Onderwerp Auteur
MVV-Jong AZ, vr 1 dec. 2023, 20:00u #14
Gewoon alles bij elkaar.
Niemand loopt echt warm voor deze potjes + het was -2 en inderdaad ook de gebeurtenissen van vorige week.

Altijd blij als deze wedstrijden om zijn want het blijven troosteloze wedstrijden

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

02 dec 2023 13:12
opadiehard
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 2369
Meer
MVV-Jong AZ, vr 1 dec. 2023, 20:00u #15

CatenaccioMestreech schreef : Gewoon alles bij elkaar.
Niemand loopt echt warm voor deze potjes + het was -2 en inderdaad ook de gebeurtenissen van vorige week.

Altijd blij als deze wedstrijden om zijn want het blijven troosteloze wedstrijden


Maar toch om de drie punten gaat….mvrgr Ampa.

....
De volgende gebruiker (s) zei dank u ASR

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.420 seconden