>
Ontvangen bedankjes 375
Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.
Als ik dit lees krijg ik steeds meer een Klaas Wawweleer Wels-gevoel.Mr Sjaan schreef : En dit staat vandaag in DDL (weer Remans in de basis, we starten dus weer met 10 man):
MVV-coach Verberne houdt vast aan ‘dunne lijn’ met positiviteit na ‘zuur’ verlies in derby
o
Maastricht - Het late verlies in de derby tegen Roda JC deed zeer, maar MVV-trainer Maurice Verberne wil vooral de positieve punten eruit pikken richting de wedstrijd van vrijdagavond (20.00 uur) tegen Jong AZ in De Geusselt. Hij zag tot zijn tevredenheid een elftal dat weer voor elkaar door het vuur ging.
Maikel Suilen
Gisteren om 17:30
„Na de wedstrijd tegen NAC, waarin we toch een tikje kregen, hoop je een reactie te zien van de ploeg. Tegen Roda hebben we dat goed gedaan. De jongens waren weer met elkaar bezig, er werd strijd geleverd. We hebben de ruimtes compact gehouden en stonden verdedigend goed. Die late goal is zuur, omdat een 0-0 nog iets meer vertrouwen had gegeven”, aldus Verberne.
MVV - Jong AZ
Vrijdag: 20.00 uur
Vermoedelijke opstelling: Matthys, Labylle, Aktas, Coomans, Nieling, Souren, Kleinen, Smeets, Tasci, Kostons, Remans
Niet inzetbaar: Zeegers, Schenk (geblesseerd)
De coach hoopt aan de hand van de positieve punten een goede serie te kunnen starten richting het einde van het jaar, om te beginnen tegen Jong AZ. „Ze hebben veel beweging en creativiteit. Het is een zeer goede ploeg, ze zijn niet voor niets het hoogst geklasseerde Jong-team.”
De coach kiest tegen Jong AZ waarschijnlijk voor dezelfde elf namen als tegen Roda, ook omdat de backs Lars Schenk en Tim Zeegers nog geblesseerd zijn. „Wij willen zelf de ingezette lijn tegen Roda – een dunne lijn weliswaar – doortrekken. Het is in ieder geval iets om aan vast te houden. Alleen in de laatste fase moeten we nu de juiste keuzes gaan maken, zodat we wel tot grote kansen komen en onszelf ook gaan belonen.”
Nee, die blijven niet meer weg bij de jong-ploegen. Het heeft denk ik te maken met de gebeurtenissen van vorige week. En dan is MVV dus dubbel de dupe.Brncic schreef : Blijft een deel van de Angel-Side niet altijd weg bij Jong-ploegen? Bijzonder statement nog altijd, maar goed.
Leuke wedstrijd gezien met vooral in de eerste helft een fris spelend MVV, in het zadel geholpen door die AZ-keeper. Zwakke ploeg, Jong AZ, maar volgens mij speelden we niet tegen hun sterkste team. Na uitvallen Kostons en Tasci werd het aanvallend wel een heel stuk minder. Waar MVV dan normaal de 2-1 tegenkrijgt en het ‘batse kniepe’ wordt, zat het vanavond gelukkig eens mee. Livramento heeft het, op zijn doelpunt na, gewoon echt niet. Ik vond Marko Kleinen goed spelen en Leroy Labylle is al weken een van de beteren. Ook Bryant Nieling kan me bekoren, en Tasci was inderdaad ongrijpbaar.
Wat voor mij niet hoeft is na elke goal ‘Gaon nog neet nao hoes’ en ‘Meh me lepke’ bij zo’n wedstrijd. We staan onderin en het was tegen Jong AZ, dan past wel wat bescheidenheid.
CatenaccioMestreech schreef : Gewoon alles bij elkaar.
Niemand loopt echt warm voor deze potjes + het was -2 en inderdaad ook de gebeurtenissen van vorige week.
Altijd blij als deze wedstrijden om zijn want het blijven troosteloze wedstrijden