MVV - FC Groningen, vr 15 dec. 2023, 20:00u

16 dec 2023 09:50
Pat1965
Fresh Boarder
Fresh Boarder
Berichten: 5
Meer
MVV - FC Groningen, vr 15 dec. 2023, 20:00u #16
Veel strijd en passie met als resultaat een verdiend punt gezien het westrijdverloop. Grootste winstpunt van de avond voor mij:

De reactie van de Angel Side binnen Discord:

We veroordelen niet alleen de incidenten van gisteravond maar pakken deze in daad ook aan.

Zonder hier verder door mijzelf op details in te gaan is er gisteravond op een nette manier adequaat ingegrepen door de AS zelf.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Frank Salemans, opadiehard, jovkle, De Zwarte Vogel, Mosae

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

16 dec 2023 11:24
Jacques
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 3815
Meer
MVV - FC Groningen, vr 15 dec. 2023, 20:00u #17
Leuke wedstrijd gisteren. Het middenveld is zonder Smeets veel meer in balans, zonder dat El Basri nou een heel spectaculaire wedstrijd speelde. Het was ook een zware wedstrijd voor beide ploegen, veel lange ballen, fysieke duels. Je zag dat aan beide kanten aan het eind van de wedstrijd het middenveld vrijwel weg was, niemand kon het meer belopen. In die fase kan het nog allebei de kanten op vallen maar 1-1 is waarschijnlijk terecht. Alhoewel het er in de samenvatting naar mijn mening op lijkt dat MVV bij het beker-incident best een strafschop had mogen krijgen.

Vooraf benoemde ik Valente als speler om op te letten bij Groningen, maar die was onzichtbaar. Aan MVV kant blonk Matthys uit met een paar fraaie reddingen, Kostons werkte keihard en scoorde een knap doelpunt (al had hij wat geluk met de aanname met zijn rug). Wat gaan we die missen, mocht hij echt in de winterstop vertrekken. En ik heb hem vaak verguisd maar Livramento viel erg goed in, en deed veel meer goed dan alleen hard rennen.

Volgende week winnen van Oss en je gaat de winterpauze in met de play-off plaatsen nog niet totaal uit zicht, dat had ik drie weken geleden niet durven dromen.

You're never as good as everyone tells you when you win, and you're never as bad as they say when you lose.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Frank Salemans, jovkle, De Zwarte Vogel, Pat1965, Mosae

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

16 dec 2023 12:50 16 dec 2023 12:51 door Roed en Wit 70.
Roed en Wit 70
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 742
Meer
MVV - FC Groningen, vr 15 dec. 2023, 20:00u #18
Goede samenvattingen hier. Leuke wedstrijd om naar te kijken, goede sfeer, helaas tijdelijk verpest door 'n fakkel en daarna bekers, notabene bij een corner voor. Souren vond ik persoonlijk wat traag handelen in die situatie, maar wellicht wilde hij 'n penalty uitlokken, je zag 'm even naar achteren kijken. Punt is uiteindelijk mee te leven, het had voor ons goed kunnen vallen bij het maken van betere keuzes of secuurder zijn. Zou voorlopig met dezelfde opstelling spelen, waarschijnlijk zonder Sy dan helaas. Middenveld was gisteren meer in balans. Basri was dan soms op het verkeerde moment wat slordig, maar wat n loopvermogen tov Smeets. Laat hem groeien door Smeets op de bank te houden, maar vrees dat Verberne dat niet durft. Kostons loopt veel,, sleurt, maar voor een spits verliest Kostons helaas wel wat te vaak het luchtduel, iets wat met Livramento beter lukte, maar dan maakt hij toch die goal. Mathhys redt ons op het laatst met geweldige reddingen, daardoor dan motm. Volgende week goed afsluiten met drie punten.
De volgende gebruiker (s) zei dank u jovkle

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

16 dec 2023 12:57
Maosbrögk
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 898
Meer
MVV - FC Groningen, vr 15 dec. 2023, 20:00u #19
Laten we bij het begin beginnen: Jo Toennaer wordt gehuldigd. Ik heb hem nooit zien voetballen, maar mooi dat MVV dat doet.
Alleen weet men nu nóg niet hoe de volgorde van de sproei-installatie is en wat de timing is? Past weer erg bij MVV dat ze de goede man van 90 jaar een (letterlijk en figuurlijk) koude douche geven. Zoiets kan toch beter?! Het gaat iedere 2 weken al mis met de kids van de line-up...
Daarna fijne sfeeractie bij opkomst. Leuk die shooters. Maar dan laat je daarna 2 man de linten opvegen met een bezem?? Lachwekkend.

Dan het belangrijkste: de match.
Ik heb genoten! MVV stond vanaf het begin meteen goed en was fel/gretig. Dit was een team dat vocht voor iedere meter, maar ook goed voetbal speelde met mooie combinaties. Eerste helft vond ik MVV beter. Groningen kreeg geen kans, tot in de 45+7e minuut...en die gaat er meteen in.
Ik vond Sy leuk spelen. Helaas (zwaar?) geblesseerd uitgevallen. Mooi om te zien dat het hele team naar hem toe kwam om hem een hart onder de riem te steken. Dat tekent de teamgeest.
2e helft komen we terecht op 1-1. We hadden kunnen winnen, we hadden kunnen verliezen, dus denk dat een gelijkspel terecht is.
Eindelijk was dit weer de oude Matthys met fantastische reddingen!
Het middenveld was met El Basri veel beter in balans. Die jongen heeft ontzettend veel loopvermorgen, inzicht en is technisch ook in orde. Wat mij betreft mag hij meer minuten krijgen ipv Smeets die ik inspiratieloos zie wandelen iedere week.
Centrale duo achterin Aktas-Nieling stond ook prima.
Slegers lijkt beter in zijn rol te komen aan de buitenkant en speelde ook aardig.
Sfeer was op de tribunes aan beide kanten dik in orde.
Kortom: een hele leuke voetbalavond!

Jammer van die bekertjes weer. Kost ons alleen maar geld. Gaat er niet om of je het een domme regel vindt of niet: je schaadt onze club er (financieel) mee. Tevens zat MVV op dat moment echt in een lekkere flow en die haal je er uit.
Op kantoor doet men z'n stinkende best (neem ik aan) om euro's binnen te halen en dan moet je ze meteen weggeven aan zoiets onbenulligs.
Hopelijk vinden ze de dader en kunnen ze de boete verhalen op degene.

Voetbal is belangrijkste bijzaak in het leven. Maurice, veel sterkte de komende tijd met de belangrijkste hoofdzaak in het leven!
De volgende gebruiker (s) zei dank u opadiehard, jovkle, Pat1965

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

16 dec 2023 13:30
SintServaos
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 507
Meer
MVV - FC Groningen, vr 15 dec. 2023, 20:00u #20
Ut belangriekste is ut minselijke vlak, ut verschrikkelijk nuijts euver de mam vaan Maurice. Van heij oet veul sterkte gewins.
De volgende gebruiker (s) zei dank u jovkle

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

16 dec 2023 14:40
Driver
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 373
Meer
MVV - FC Groningen, vr 15 dec. 2023, 20:00u #21
Een Mvv gezien vol passie en strijd, voor iedere meter werd gevochten en een lekkere sfeer.
Man of the Match was Romain Matthys, hij was weer in topvorm, mooie goal van Koen maar ook bij hem veel verkeerde passes. Buifrahi werkte keihard maar ik zie toch (nog) niet dat groot toptalent in hem. Sleegers kon mij ook bekoren, El Basri in tweede helft vaak te korte passes waardoor Groningen gevaarlijk werd. Kleinen mag iets meer drang naar voren hebben, te vaak achteruit voetballend. Jammer dat Sy uitviel, had hem graag een hele wedstrijd gezien. Iedereen haalde een voldoende in deze wedstrijd, hopelijk volgende week, in een drukke Geusselt, 3 punten tegen Top Oss.
De volgende gebruiker (s) zei dank u jovkle

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

16 dec 2023 16:59 16 dec 2023 17:01 door Hill28.
Hill28
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1352
Meer
MVV - FC Groningen, vr 15 dec. 2023, 20:00u #22
Kostons op dit moment toch een van de weinige binnen de lijnen die écht wat kan. Wat houdt die veel ballen vast, vaak tevergeefs omdat er vaak weinig aansluiting is en ook weinig creatieve loopacties van anderen. Matthys als keeper natuurlijk ook goud waard. Dan Buifrahi met soms een leuke actie. Sleegers die ook leuke acties afwisselt met veel nonchalance en nog wat kracht mist. Labylle die er na n uur volledig doorheen zat en vooral lucht liep te dekken. Er kwamen echt ontelbaar veel voorzetten vanaf labylle zn kant de 16 in bij Matthys. Die had echt gewisseld moeten worden.

Al met al toch een aardig resultaat en gezellige avond. Groningen zeker geen topclub, ook niet voor kkd begrippen. En vraag ik me af wie nu werkelijk zó weinig hersencellen in zn kop heeft dat ie toch weer bier en een fakkel richting t veld moet gooien na alle zeik die we hebben gehad.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Jacques, jovkle

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

17 dec 2023 10:34 17 dec 2023 10:43 door opadiehard.
opadiehard
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 2369
Meer
MVV - FC Groningen, vr 15 dec. 2023, 20:00u #23
Vooral dat van SY blijft hangen,vorige week was zijn makelaar opgestart om te onderhandelen over zijn contract.
Er zou hem beloofd zijn dat bij zijn 5de selectie hij een contract zou krijgen.
Hoop dat hij alsnog dit contract binnen hengelt nu hij er voor waarschijnlijk heel lange tijd uit gaat liggen!.
Ook viel mij op dat Smeets niet gemist werd,nu al die jongelingen hun kans kregen zie je dat er veel gretigheid binnen de lijnen staat,ik vind dat je nu ook door moet zetten en de jongelingen een kans moet geven daar ligt je toekomst!
Sy/Slegers/Buifrahi enBasri alle 4 18/19 jaar doorpakken nu en geef ze die speelminuten vanaf het begin en niet vanaf minuut 70 of nog veel later!….mvrgr Ampa.

....
De volgende gebruiker (s) zei dank u jovkle, Mosae

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

17 dec 2023 12:41
FatyPapy1990
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 181
Meer
MVV - FC Groningen, vr 15 dec. 2023, 20:00u #24
Precies Grandpere en Nieling en Tasci proberen binnen te hengelen? Voor een pingelaar kom je naar het stadion maar Tasci moet wel zorgen dat zijn acties rendement gaan opleveren, dwz leiden tot assists en doelpunten.
en vooral kneusjes (ook al zijn ze bijna gratis) opdoeken en nieuwe talenten zoeken.
Dwz continue je selectie proberen te verbeteren met talenten (uit de amateurs of jongens die bij betere clubs met meer geld geen kans krijgen)
De samenvatting van ESPN noemde MVV een Belgische Enclave. Dat klinkt bij mij als muziek in de oren.
Precies dat zijn we, Walen en Vlamingen, MVV is de plek waar ze samen tot succes komen. We krijgen dan nog meer supporters van over de grens.
Nog meer Belgisch bloed in deze club is de enige weg naar promotie op de lange duur;
ook Belgisch bestuurders met hun Netwerk in het Belgische zou waarschijnlijk tot meer success leiden ….bv commerciel een Belgisch merk op onze truitjes.
Voor frisheid van Dames koop je weinig, wel voor een evtl. netwerk wat ze hebben ?
De volgende gebruiker (s) zei dank u aait wief, opadiehard

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

17 dec 2023 14:41
CatenaccioMestreech
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 566
Meer
MVV - FC Groningen, vr 15 dec. 2023, 20:00u #25

FatyPapy1990 schreef : Precies Grandpere en Nieling en Tasci proberen binnen te hengelen? Voor een pingelaar kom je naar het stadion maar Tasci moet wel zorgen dat zijn acties rendement gaan opleveren, dwz leiden tot assists en doelpunten.
en vooral kneusjes (ook al zijn ze bijna gratis) opdoeken en nieuwe talenten zoeken.
Dwz continue je selectie proberen te verbeteren met talenten (uit de amateurs of jongens die bij betere clubs met meer geld geen kans krijgen)
De samenvatting van ESPN noemde MVV een Belgische Enclave. Dat klinkt bij mij als muziek in de oren.
Precies dat zijn we, Walen en Vlamingen, MVV is de plek waar ze samen tot succes komen. We krijgen dan nog meer supporters van over de grens.
Nog meer Belgisch bloed in deze club is de enige weg naar promotie op de lange duur;
ook Belgisch bestuurders met hun Netwerk in het Belgische zou waarschijnlijk tot meer success leiden ….bv commerciel een Belgisch merk op onze truitjes.
Voor frisheid van Dames koop je weinig, wel voor een evtl. netwerk wat ze hebben ?


Tasci is niet mogelijk.
Heeft absoluut toekomst in Zitterd en anders zal hij wel naar een andere laagvlieger gaan in de Eredvisie want die kan aardig ballen. En heeft overigens nog een doorlopend contract bij Fortuna
Nieling daarintegen zou wel mogelijk kunnen zijn aangezien hij denk ik wel te kort komt voor de Eredivisie en Fortuna.
Geen foute zet om hem te benaderen na dit seizoen want dan is hij transfervrij.
Verder woont hij toch in de buurt dus dat zou allemaal in het plaatje passen.
De volgende gebruiker (s) zei dank u opadiehard, jovkle

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

17 dec 2023 20:35
bokkesprongen
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 816
Meer
MVV - FC Groningen, vr 15 dec. 2023, 20:00u #26
@fatypapy

Geen halve kneusjes of een kwart kneusjes maar Ganse kneusjes .........

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.310 seconden