MVV - FC Groningen, vr 15 dec. 2023, 20:00u

15 dec 2023 02:58
Ben Salemans
Administrator
Administrator
Berichten: 796
Meer
Onderwerp Auteur
MVV - FC Groningen, vr 15 dec. 2023, 20:00u #1
Toch maar even een topic voor deze wedstrijd geopend. Zet MVV de zegereeks voort?


Ik ben lid/donateur van Veer Zien MVV (VZM)! Jij toch ook? Niet? Meld je dan nu aan: www.veerzienmvv.nl
Steun MVV in deze bange tijden (april 2024) met een gift: www.gofundme.com/f/noets-de-mood-verlore-heet-steun-us-mvvke

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

15 dec 2023 05:51
ASR
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 284
Meer
MVV - FC Groningen, vr 15 dec. 2023, 20:00u #2
Laten we het hopen, maar ik vond MVV alles behalve overtuigend tegen Helmond en ik vrees dat FCG gewoon veel meer kwaliteit heeft. Echter leert ons de geschiedenis dat als je niets van MVV verwacht ze ons vaker verrast! Ik ben waarschijnlijk tevreden met een punt en dan volgende week een driepunter.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Mosae

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

15 dec 2023 09:39
opadiehard
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 2369
Meer
MVV - FC Groningen, vr 15 dec. 2023, 20:00u #3
Minimaal 8x de begroting dan die Vaan Us boe hóbbe veer ut euver?
Maar we gaan ervoor en blijven niet vooraf al de drie punten aan greun afgeven!
Tasci zal een gemis zijn had hem er natuurlijk graag bij gehad.
We hebben al vaker tegen sterkere tegenstanders(Begroting dus ook kwa verhouding wat er op de grasmat staat).
Komop angelside lekker ouderwets sfeer maken dan volgt de ,,rest,,hopenlijk vanzelf,afsluiten voor de winterstop met minimaal een 4 punter….mvrgr Ampa.

....
De volgende gebruiker (s) zei dank u Mosae

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

15 dec 2023 10:05
Jacques
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 3815
Meer
MVV - FC Groningen, vr 15 dec. 2023, 20:00u #4
Groningen had een dramatische maand oktober, vier wedstrijden gespeeld, één punt. Sindsdien 0-0 bij Roda en vier keer gewonnen. Die zijn in vorm zou je zeggen, al moet er bij gezegd worden dat het drie thuiswedstrijden waren, waarvan twee pas richting einde van de wedstrijd gewonnen. De vierde overwinning was uit bij een jong-team.

Op papier is de selectie van Groningen natuurlijk veel beter dan van MVV. Grote man in vorm is niet een heel bekende naam vanuit de eredivisie of het buitenland maar talent Valente, leuke middenvelder van 20 jaar oud uit de jeugd van Groningen. Groningen heeft één oud MVV'er met Verrips maar die zit al een tijdje op de bank, Jurjus keept.

Puur omdat ik er zin in heb voorspel ik een herhaling van Zwolle- of Willem II thuis vorig jaar: 0-2 achter, uiteindelijk 3-2 winnen ver in blessuretijd.

You're never as good as everyone tells you when you win, and you're never as bad as they say when you lose.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Mosae

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

15 dec 2023 18:03
Sjonnie
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1159
Meer
MVV - FC Groningen, vr 15 dec. 2023, 20:00u #5

opadiehard schreef : Minimaal 8x de begroting dan die Vaan Us boe hóbbe veer ut euver?
Maar we gaan ervoor en blijven niet vooraf al de drie punten aan greun afgeven!
Tasci zal een gemis zijn had hem er natuurlijk graag bij gehad.
We hebben al vaker tegen sterkere tegenstanders(Begroting dus ook kwa verhouding wat er op de grasmat staat).
Komop angelside lekker ouderwets sfeer maken dan volgt de ,,rest,,hopenlijk vanzelf,afsluiten voor de winterstop met minimaal een 4 punter….mvrgr Ampa.



Maak daar maar 23x de begroting van MVV van opa . Groningen heeft een begroting van 17 miljoen .

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

15 dec 2023 18:11 15 dec 2023 18:15 door Mosae.
Mosae
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 463
Meer
MVV - FC Groningen, vr 15 dec. 2023, 20:00u #6

Sjonnie schreef :

opadiehard schreef : Minimaal 8x de begroting dan die Vaan Us boe hóbbe veer ut euver?
Maar we gaan ervoor en blijven niet vooraf al de drie punten aan greun afgeven!
Tasci zal een gemis zijn had hem er natuurlijk graag bij gehad.
We hebben al vaker tegen sterkere tegenstanders(Begroting dus ook kwa verhouding wat er op de grasmat staat).
Komop angelside lekker ouderwets sfeer maken dan volgt de ,,rest,,hopenlijk vanzelf,afsluiten voor de winterstop met minimaal een 4 punter….mvrgr Ampa.



Maak daar maar 23x de begroting van MVV van opa . Groningen heeft een begroting van 17 miljoen .

23x de begroting van MVV, en 23 jaar eerste divisie voor MVV (andersom eredivisie voor Groningen). Wat in 23 jaar niet gebeurd is. Ik hoop dat MVV ze met een flinke nederlaag terug naar het noorden stuurt.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

15 dec 2023 21:35
steefmestreech
Expert Boarder
Expert Boarder
Berichten: 114
Meer
MVV - FC Groningen, vr 15 dec. 2023, 20:00u #7
Lekkere idioot . Momentum dat je eigen team heeft naar de kloten helpen. Hersenloze

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

15 dec 2023 21:36
Sjappie
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 606
Meer
MVV - FC Groningen, vr 15 dec. 2023, 20:00u #8
En weer denkt 1 idioot dat hij belangrijker is dan de rest.. Blijf vooral lekker gooien met bekers, kost MVV geld, steun in de wedstrijd, momentum ben je kwijt en sponsoren haken af door dit stelletje mafketels.. Maar klop je vooral zelf op de borst “kijk mij een stoer doen” :puke: :puke:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

15 dec 2023 21:42
steefmestreech
Expert Boarder
Expert Boarder
Berichten: 114
Meer
MVV - FC Groningen, vr 15 dec. 2023, 20:00u #9
Ram die randdebiel t stadion uit n nooit meer binnen .zelfde die vuurwerk gooide voor de wedstrijd zeker.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

15 dec 2023 23:04
bokkesprongen
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 816
Meer
MVV - FC Groningen, vr 15 dec. 2023, 20:00u #10
Laot miech es zegge , Iech b,n gelokkig thoes gebleve .... dat gemanipuleer b,n iech kots meug ....voetballe ......

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

15 dec 2023 23:16
Buurke76
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 171
Meer
MVV - FC Groningen, vr 15 dec. 2023, 20:00u #11
Leuke pot gezien, helaas onderbroken. Sy begon prima jammer van de , waarschijnlijk, zware blessure.
Groningen gaat echt niet promoveren, daar is niet veel meer van over.

Mathys man of the match met 2 cruciale reddingen op het laatst.
De volgende gebruiker (s) zei dank u jovkle

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

16 dec 2023 00:38
FatyPapy1990
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 181
Meer
MVV - FC Groningen, vr 15 dec. 2023, 20:00u #12
inderdaad Buurke76, Sy kon me wel bekoren in het eerste half uur, was nog onwennig naar voren toe maar hier zit duidelijk meer voetbal in. Hij is nog jong.
De laatste 3 wedstrijden hiervoor speelden we ook met andere backs, daarom staat het achter stabieler en dan is ook automatisch meer mogelijk naar voren.
Jammer dat dit inzicht zo laat komt…. en waarschijnlijk pas door blessures, terwijl dit al duidelijk was in de voorbereiding.
Het middenveld zonder Smeets is jonger en heeft meer energie. Smeets kan desalniettemin nog van waarden zijn.
MVV heeft hard gevochten voor het verdiende punt.
De volgende gebruiker (s) zei dank u M.V.V. 1902

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

16 dec 2023 07:40
M.V.V. 1902
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 532
Meer
MVV - FC Groningen, vr 15 dec. 2023, 20:00u #13
Ik heb een leuke wedstrijd gezien. Het was van beide kanten niet altijd even best, maar dat kwam mede door de hoge intensiteit. Er gebeurde van alles: hoog druk zetten (met name van Groningen), bal op de paal (MVV), en geweldige reddingen van Matthys. Beide ploegen hadden kunnen winnen, maar 1-1 is geen onterechte uitslag. Vanuit MVV-perspectief is het gewoon een puike prestatie tegen een ploeg die zoveel meer geld heeft. FCG-trainer Lukkien zei na afloop voor de camera van RTV Noord dat MVV het goed had gedaan en dat Groningen moeite had met de aanvallers van MVV. Alle lof dus voor Verberne en zijn team. De vervangers deden het over het algemeen prima. Zo liet Sy zien goed uit de voeten te kunnen als voetballende rechtsback. Dat was, zoals hiervoor al gezegd, in de voorbereiding al duidelijk geworden. Ik hoop dat zijn blessure meevalt en hij meer kan/mag laten zien.
Verder vond ik Kleinen weer goed op het middenveld. Trekt, sleurt, gooit zich overal voor en stuurt aan het eind van de wedstrijd eerst Souren weg richting goal en later lanceert hij Livramento die helaas keihard de paal raakte. Slegers vond ik met name in de eerste helft sterk. Draaide een paar keer goed weg van zijn tegenstander waardoor MVV kon omschakelen. Ook El Basri deed het niet onaardig. Soms nog wat slordig, maar biedt als vervanger voor Smeets meer loopvermogen. Kostons trok en sleurde weer en beloonde zichzelf en het team met een mooie goal. En Matthys sleepte uiteindelijk met geweldige reddingen een punt uit het vuur. Met deze intensiteit, instelling (én opstelling) kun je het ook andere, hoger geplaatste teams moeilijk maken.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Frank Salemans, jovkle, itsman

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

16 dec 2023 08:08 16 dec 2023 08:13 door Frank Salemans.
Frank Salemans
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 764
Meer
MVV - FC Groningen, vr 15 dec. 2023, 20:00u #14
Gisteren was het een heerlijke wedstrijd. Jammer dat het een beetje verpest werd door vuurwerk op het veld (gelukkig voor de wedstrijd begon) en het gegooi met bier. Zo zonde. Wordt het niet tijd voor een net voor de tribune. De Angelside brengt goede sfeer, zonder meer, maar blijkbaar zit er altijd wel een gekkie tussen die zich niet kan en/of laat beheersen. Dat gaat MVV weer geld kosten.....

Centraal duo Aktas-Nieling had een prima avond; die twee voelen elkaar goed aan. En fijn om te zien dat Sy als back ook goed lijkt te renderen. Hopelijk is hij weer gauw fit.

Ook Basri voetbalde verdienstelijk. Soms onopvallend, maar met een flink loopvermogen lijkt hij een goede kracht op het middenveld te worden. Daar zit muziek in.

Slegers is ook gegroeid. Buifrahi valt me nog wat tegen; ik verwacht meer acties van hem zoals die van Tasci in goede doen. Maar laat hem maar eens een paar wedstrijden staan; dat geeft vertrouwen.

Koen scoorde fraai, maar leidt toch vaak balverlies. Hij neemt de bal geweldig aan met ragfijne techniek (zelfs op volle snelheid) maar de kaats die daarna volgt naar een medespeler gaat te vaak mis, naar mijn smaak. Te snel, te riskant; daar zou iets meer rust in de passing op zijn plaats zijn.

Matthys keepte als vorig seizoen met cruciale reddingen. En betere spelhervattingen; in geval van hoge druk ging de bal sneller naar voren. Hij redt een punt voor MVV en droeg zeker bij aan het dikverdiende punt.

Kortom, dit MVV is uit de dip gekropen en lijkt de laatste weken lekkerder te voetballen. Alsof ze met meer zelfvertrouwen en plezier voetballen. Een knappe prestatie voor dit jonge team. En de trainersstaf.
De volgende gebruiker (s) zei dank u jovkle, itsman, M.V.V. 1902, Mosae

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

16 dec 2023 09:31
Frank Salemans
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 764
Meer
MVV - FC Groningen, vr 15 dec. 2023, 20:00u #15
En niet te vergeten: Livramento. Die viel uitstekend in. Hij is snel, stoort veel. En die pegel op de paal: zo jammer dat die er net niet inging. Fijn om deze jongen erbij te hebben!
De volgende gebruiker (s) zei dank u Sjonnie, jovkle, M.V.V. 1902, Mosae

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.364 seconden