MVV - FC Den Bosch, zaterdag 23 maart 2024, 20.00 uur

24 mrt 2024 10:13
M.V.V. 1902
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 532
Meer
MVV - FC Den Bosch, zaterdag 23 maart 2024, 20.00 uur #31
Alle ingrediënten voor een dramatische avond waren aanwezig: een ietwat sfeerloze Geusselt, gure weersomstandigheden, de nummer een na laatst op bezoek krijgen, driekwart wedstrijd met een man minder spelen en ook nog eens penalty tegen krijgen. En dat na een reeks van zes wedstrijden zonder winst. Ik zag de bui al hangen…
Voor de rode kaart waren de statistieken zwaar in het voordeel van MVV: 5 schoten, waarvan twee op doel (Den Bosch had toen nog 0 schoten gelost) en 64 procent balbezit. MVV speelde beter dan de afgelopen wedstrijden, dat kwam mede door het erg zwakke spel van Den Bosch. Bij de bezoekers gingen simpele passes meermaals over de zijlijn. Na Telstar een van de zwakste teams op bezoek in De Geusselt. (Laat die wedstrijd tegen Telstar nou ook net de laatst gewonnen wedstrijd zijn.) Kortom: ik verwachtte geen grote problemen voor MVV tot het rode kaart/penalty-moment. Gelukkig pakte Matthys de slecht ingeschoten pingel en was Aktas attent en schoot de rebound weg. De driepunter werd vervolgens op basis van discipline, karakter en veerkracht uit het vuur gesleept. En dat verdient een groot compliment! Een echte teamprestatie. Ik kan er wel allerlei uitgebreide analyses op loslaten, maar als je driekwart wedstrijd met een man minder speelt is eigenlijk ieder punt dat je pakt pure winst.
Nog zeven wedstrijden te gaan met een loodzwaar programma: NAC, Emmen en De Graafschap uit. Willem II en VVV thuis. En dan heb ik Jong AZ en Helmond nog even niet meegerekend. Alle komende tegenstanders staan hoger op de ranglijst, dus play-offs halen zou een wereldprestatie zijn.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

24 mrt 2024 12:23
De Zwarte Vogel
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 923
Meer
MVV - FC Den Bosch, zaterdag 23 maart 2024, 20.00 uur #32

FatyPapy1990 schreef : Tot slot : 2 Duitsers zaten achter me uit Koeln ...ze prefereerde een echte wedstrijd boven Fr-Du op TV en zeiden dat een kaartje voor Du-NL 110 Eu kost (dinsdag in Frankfurt); dan beter 20 Eu bij Mvv.

Dat zal ook wel te maken hebben met de degradatienood van 1. FC Köln!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

24 mrt 2024 13:09
FatyPapy1990
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 181
Meer
MVV - FC Den Bosch, zaterdag 23 maart 2024, 20.00 uur #33
Zwarte Vogel, Ja der erste FC Koelle kan als het nog effe goed uitpakt voor ze 3-e van beneden worden.
In dat geval spelen ze een Relegationsspiel tegen ik dacht de nummer 3 van de 2. Liga ….dat zou dan bv tegen HSV kunnen zijn.

Ik dacht bij mezelf waarom gaan ze niet naar der Pruuse (maar heb het hun wijs genoeg niet gevraagd).
Waarschijnlijk zien ze ook liever Roet en Wit (dat wordt daar trouwens precies zo uitgesproken op zun Koelsch).
en de mentaliteit in Koeln is trouwens best wel te vergelijken met die vaan Mestreech: Carneval, der 1ste fc koelie en der Koelner Dom (veer hoebbe Servaes)
et kũtt wie et kũtt :-)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

24 mrt 2024 13:28
CatenaccioMestreech
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 566
Meer
MVV - FC Den Bosch, zaterdag 23 maart 2024, 20.00 uur #34
Dit Den Bosch was echt misschien wel de slechtste kkd selectie die ik in tijden heb gezien.
Als je tegen 10 man van MVV geen uitgespeelde kans krijgt dan ben je er wel heel erg aan toe.

Buiten dan waren wij ook niet top, maar we mogen niet klagen aangezien ze gestreden hebben met 10 man.
Labylle kreeg die rode kaart uiteindelijk ook weer doordat hij zijn eigen man liet lopen.
Wel lekker voor Matthys zijn zelfvertrouwen na al wat blunders afgelopen weken.
Vond Mmaee heel hard werken maar voetballend hield het echt niet over.
Hoop dat Buifrahi wat meer speeltijd krijgt want die brengt wel steeds dreiging als die invalt.
Aktas blijft toch echt een hele sterke steunpilaar die iedere wedstrijd levert.
Librici ook een prima wedstrijd gespeeld.
Misschien verdedigend niet geweldig maar voetballend brengt hij veel meer dan Zeegers.
En hij ging overal hard de duels in.
Toch wel weer eens lekker zo een driepunter.

Ondanks het weer was het toch nog aardig gevuld met 5000 man.

Wat ik wel schandalig vind is dat de ballenjongens en meisjes echt door en door zeike nat geregend zijn en die krijgen niet eens een paraplu waar ze onder kunnen zitten?
Die zaten helemaal weggedoken in hun jassen door de kou en nattigheid.
Is toch een kleine moeite om ze een paraplu dan op zijn minst te geven?

Op naar volgende week

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.211 seconden