MVV - Cambuur 9 aug 2024

10 aug 2024 12:17
kyleman333
Senior Boarder
Senior Boarder
Berichten: 60
Meer
MVV - Cambuur 9 aug 2024 #46

Roed en Wit 70 schreef : 0-0 of 1-1 wedstrijd. Al waren er in de eerste helft momenten waar iets meer uitgehaald had mogen worden. Zoals net gezegd, er is niet veel veranderd tov vorig seizoen. Rechtsvoor, backs, linker cv, het is te min. Ze zullen echt groei moeten gaan vertonen al is de vraag of dat lukt. En als je net als Verberne weer met Zeegers begint, niet te begrijpen tenzij er iets met Librici is. Verwacht wel wat van Timas, was nu nog onwennig, al gaf hij 'n lekker balletje op Braken, teken dat hij het wel ziet. Het was overall dus wat minnetjes, net als bij Cambuur. Waar ik me wel echt aan erger, dat was vorig seizoen al, is het spel van Smeets...telkens op z'n gemakje de balletjes op halen achter, spel vertragen. Is dit wat een coach wil. Hij moet spelen op de plek waar hij hoort, op het middenveld en daar het spel maken en steekballen geven, daar heeft de ploeg toch meer aan. Laat de geblesseerden maar snel terugkomen.


Dit is precies wat ik nog wilde toevoegen. Smeets stond de helft van de tijd als 3de centrale verdediger overbodige ballen op te halen en wilt te graag de splijtende pass geven (wat op die plek niet gaat gebeuren). Hier begon ook de tegengoal door, Smeets die graag een belangrijke diagonale bal wilt geven naar de linksbuiten waarvan je al ziet dat hij onderschept gaat worden voordat hij de bal geraakt heeft. Gewoon op het middenveld blijven aub. Verder alles wel al gezegd. Valse start die niet nodig was tegen echt geen wervelend Cambuur.

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

10 aug 2024 13:34
Brncic
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 745
Meer
MVV - Cambuur 9 aug 2024 #47
Met het risico dat we in een tactische verhandeling terecht gaan komen: MVV wil met een uitzakkende middenvelder daar een mannetje extra creëren om zo het spel te kunnen maken. Vorig jaar stond Smeets dieper (achter Livramento) maar net Braken heb je daar een ander type speler nodig. Dat was nu El Basri met zijn loopvermogen. Smeets kan dan de bal halen tussen de twee verdedigers en van daaruit het spel verdelen. Ik vond dat niet onaardig gaan, al doet Smeets dat inderdaad in een laag tempo. Probleem is dat we met Slegers en Buifrahi twee buitenspelers hebben die allebei naar binnen komen waardoor alles in de trechter in het midden terecht komt. Te weinig diepgang op de vleugels en in het centrum (Braken is meer een targetman) waardoor Smeets ook niet veel anders kan dan breed opbouwen. Of je moet met aanvallende backs spelen. Zeegers probeerde dat maar heeft geen voorzet, Schenk deed dat alleen in de slotfase. Met Esajas en Kassimi is dat hopelijk anders straks. Al zou het ook maar eens zo kunnen zijn dat Smeets zelf gepasseerd wordt ten faveure van Van Dessel. Dat is een echte nummer 6, en ook nog eens linksvoetig, waar we nu met allemaal rechtsbenigen op het midden spelen.
De volgende gebruiker (s) zei dank u jovkle, M.V.V. 1902, bokkesprongen

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

10 aug 2024 13:38
opadiehard
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 2452
Meer
MVV - Cambuur 9 aug 2024 #48

Brncic schreef : Met het risico dat we in een tactische verhandeling terecht gaan komen: MVV wil met een uitzakkende middenvelder daar een mannetje extra creëren om zo het spel te kunnen maken. Vorig jaar stond Smeets dieper (achter Livramento) maar net Braken heb je daar een ander type speler nodig. Dat was nu El Basri met zijn loopvermogen. Smeets kan dan de bal halen tussen de twee verdedigers en van daaruit het spel verdelen. Ik vond dat niet onaardig gaan, al doet Smeets dat inderdaad in een laag tempo. Probleem is dat we met Slegers en Buifrahi twee buitenspelers hebben die allebei naar binnen komen waardoor alles in de trechter in het midden terecht komt. Te weinig diepgang op de vleugels en in het centrum (Braken is meer een targetman) waardoor Smeets ook niet veel anders kan dan breed opbouwen. Of je moet met aanvallende backs spelen. Zeegers probeerde dat maar heeft geen voorzet, Schenk deed dat alleen in de slotfase. Met Esajas en Kassimi is dat hopelijk anders straks. Al zou het ook maar eens zo kunnen zijn dat Smeets zelf gepasseerd wordt ten faveure van Van Dessel. Dat is een echte nummer 6, en ook nog eens linksvoetig, waar we nu met allemaal rechtsbenigen op het midden spelen.


Perfect weergegeven…..mvrgr Ampa.

....
De volgende gebruiker (s) zei dank u Brncic

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

10 aug 2024 14:31 10 aug 2024 14:34 door Hill28.
Hill28
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1378
Meer
MVV - Cambuur 9 aug 2024 #49
Smeets deed het beter op de bierbeker dan op t veld. Wat een aanfluiting. Leek ook moeite te hebben met het slecht ogende kunstgras. Kwestie van paar wedstrijden voordat ie weer geblesseerd eraf gaat.

Van Braken ook helemaal niks gezien. En dan heb je die Maee op de bank die er helemaál niks van kan.
Sleegers heeft potentie maar durft niet of heeft geen vertrouwen. Stuur die gast eens naar de sportschool dat er wat pit in komt. En balletjes diep geven op Smeets, doe het aub gewoon niet.
Om nu naar de backs te gaan wijzen vind ik een beetje willekeur, aan hen lag t gister niet. En Matthys had een aantal knappe reddingen voor die goal. Dus ook te makkelijk hem de schuld te geven.
De nederlaag begint bij het feit dat er voetballend echt helemaal niks van kwaliteit op de mat werd gelegd. helemaal niks. Geen leuke acties, geen tikkie-takka, weinig uitgespeelde kansen. En daar kwam ik stiekem toch wel een beetje voor.
Positief: Het bier was wel koud.

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

10 aug 2024 16:30 10 aug 2024 16:31 door Jim Cemint.
Jim Cemint
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 842
Meer
MVV - Cambuur 9 aug 2024 #50
Eens met Hill m.b.t. de backs. Dit zijn blijkbaar de gemakkelijkste 'slachtoffers' onder de fans. Het zijn misschien niet de meest begenadigde voetballers. En dus moeten ze het van hun werklust hebben en ze moeten verdedigend gezien geen fouten maken. Hun inzet was gisteren meer dan 100% en ze hebben in verdedigend opzicht geen steken laten vallen. Daar lag het dus niet aan. Ik word soms een beetje moe van de kritiek op Tim en Lars. Was Sjoerd Winkens dan zo een geweldenaar? Nee. Maar hij had wel rood haar. Het schreeuwen van 'roeie roeie' was blijkbaar altijd belangrijker dan zijn spel. Niks ten nadele van Sjoerd. Sympathieke gast verder. Maar Schenk is echt niet minder. Waar het gisteren wel aan lag is duidelijk: aanvallend was het echt te min. Met name op de flanken. De hoop is gevestigd op Esajas en Kassimi, maar wat zij als redelijk onervaren spelers gaan brengen, is ook nog maar afwachten.

Verstuurd vanaf mijn SM-A528B met Tapatalk

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

10 aug 2024 16:30
dijkie1975
Junior Boarder
Junior Boarder
Berichten: 30
Meer
MVV - Cambuur 9 aug 2024 #51
Ik vond mvv bij lange na niet zo slecht voetballen. Cambuur is een hele goede ploeg die mee gaat doen voor promotie. Mvv hield goed stand en door alweer een fout van matthys verliest mvv deze pot. Verkoop deze man voor wat centen, want hij levert meer punten in dan ie pakt.

Ik ben positief gesteld met dit mvv verder

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

10 aug 2024 17:53 10 aug 2024 17:54 door ErikOranje.
ErikOranje
Senior Boarder
Senior Boarder
Berichten: 66
Meer
MVV - Cambuur 9 aug 2024 #52
Bij een 1-0 nederlaag voelt dat altijd anders, maar ik vond MVV helemaal niet zo veel onder doen voor Cambuur. Als je kijkt naar de statistieken hebben we precies evenveel balbezit en passes gespeeld. Ook het creëren van kansen is vergelijkbaar.

Met momenten kwamen we, vooral de eerste helft, goed aan de bal en konden we gevaarlijk worden. Waar het dan lag was dat net die laatste pass niet goed/zorgvuldig was. En daarmee bleef het echte gevaar uit.

Cambuur had dat overigens ook. Want echt gevaarlijk zijn zij ook niet geweest. De goal viel uit een gelukkig moment voor hun en ongelukkig moment van ons. Maar ze hebben geen uitgespeelde (100%) kansen gehad.

Het is altijd gevaarlijk om na 1 wedstrijd de balans op te maken. Als ik sommige reacties lees zijn we weggespeeld door Cambuur en was het waardeloos. Dat vond ik reuze meervallen. Ja, er is nog werk aan de winkel. Maar ik denk dat er als er straks nog een paar nieuwelingen terug zijn van blessures er een redelijk team op de been staat dat gewoon moet kunnen strijden voor de plekken 6-12.
De volgende gebruiker (s) zei dank u De_Lange, bokkesprongen

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

10 aug 2024 21:27
ErikOranje
Senior Boarder
Senior Boarder
Berichten: 66
Meer
MVV - Cambuur 9 aug 2024 #53
Nog vergeten te melden. Voor het eerst in 20 jaar de eerste wedstrijd op een schone stoel gezeten! Niet alleen schoon maar ook weer mooi rood.

Hulde en dank aan al die mannen die dit de afgelopen welen gerealiseerd hebben! :applaus:
De volgende gebruiker (s) zei dank u daan4suz, Anna D., jasonke7

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

11 aug 2024 21:04
Sugarray
Fresh Boarder
Fresh Boarder
Berichten: 4
Meer
MVV - Cambuur 9 aug 2024 #54
Om even terug te komen op Slegers en Mmae. Ik denk dat Slegers nooit op de juiste positie heeft gestaan. Hij is gehaald als aanvallende middenvelder zoals Steuckers dat ook was ( Mvv.nl )
Misschien dat hij op die positie wel beter uit de verf zou komen...

Van Mmae had iedereen meer verwacht en wellicht zit dat er ook in. Zo'n jongen komt toch niet voor niks bij een club van Bologna terecht? Van de andere kant is hij daar ook weggegaan.

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

12 aug 2024 08:38
Mie leef Mestreech
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 978
Meer
MVV - Cambuur 9 aug 2024 #55
Slegers is als nood rechtsbuiten komen te spelen. Mede door blessures van Tasci en gebrek aan andere op die plek. Hij heeft niet dat charisma van een rechtsbuiten. Hetzelfde wat Buifrahi op links heeft. Op 10 komen ze beter tot hun recht. Waarom niet eens proberen?

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

12 aug 2024 08:41
Jacques
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 3879
Meer
MVV - Cambuur 9 aug 2024 #56
Wat extra perspectief:
Helmond wint niet thuis van Jong Utrecht. Volendam krijgt in de blessuretijd twee doelpunten tegen en verliest met 4-3 van De Graafschap. ADO heeft wederom een dure ploeg maar komt thuis niet verder dan 1-1 tegen een matig VVV. Vitesse verliest thuis van Telstar. En Emmen van Dordrecht. En Excelsior gaat uit bij TOP Oss onderuit.

Moeten al die clubs al in paniek schieten? We hebben een nieuwe trainer en helaas wat blessures bij beoogde basisspelers. We verliezen onnodig met 0-1 van een ploeg die verwacht om promotie mee te gaan doen. Geef het wat tijd.

You're never as good as everyone tells you when you win, and you're never as bad as they say when you lose.
De volgende gebruiker (s) zei dank u jovkle, M.V.V. 1902, peeke, bokkesprongen

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

12 aug 2024 09:27
Buurke76
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 208
Meer
MVV - Cambuur 9 aug 2024 #57
Het heeft zeker tijd nodig, en komt allemaal wel goed als iedereen fit is.

alleen wat ik niet begrijp is dat als Sleegers echt slecht is (in de 2e helft) voor de neus van Hermans dat hij dan niet Librici daar neer zet en desnoods Sleegers naar links gooit. Wat anderen ook zeggen, volgens mij is Sleegers gehaald als aanvallende middenvelder en die ontbreekt op dit moment door blessures.

ander 'dingetje' .. waarom ruilt (ruilde tijdens de 'verbouwing') men niet van dug-out ?
de MVV dug out aan de kant van de harde kern en daar waar de grens loopt. Volgens mij is dat toch een 'ongeschreven regel' in het voetbal.
voor de interactie met het publiek en voor het beïnvloeden van de grens
De volgende gebruiker (s) zei dank u MVVke

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

13 aug 2024 15:47
ouwe rot
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 925
Meer
MVV - Cambuur 9 aug 2024 #58
Schenk in het elftal van de week.
De volgende gebruiker (s) zei dank u opadiehard, bokkesprongen

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

13 aug 2024 16:33
Boschpoort
Administrator
Administrator
Berichten: 1953
Meer
MVV - Cambuur 9 aug 2024 #59
Over de wedstrijd is alles wel gezegd. Even wat punten van kritiek rondom de wedstrijd.
1. De LED reclame borden. Kunnen die wat anders afgesteld worden? Niet normaal dat felle licht. Als het voor ons als toeschouwers soms verblindend is, hoe moet dat dan wel niet voor spelers en arbitrage zijn?
2. Het geluid. Dat alles wat uit de speakers komt nagenoeg onverstaanbaar is zijn we inmiddels wel gewend. Maar het volume waarop onder andere in de rust muziek gedraaid werd was echt belachelijk. Je moest echt schreeuwen als je je buurman wat wilde vertellen. Dit was echt belachelijk hard. Waarom??
3. Rijen bij de catering. Nog nooit zo'n chaos gezien daar. Okay, dat zal wel te maken hebben met de nieuwe pasjes en het feit dat er niet meer met pinpas betaald kan worden en dat mensen daar aan moeten wennen. Hopelijk verbetert dat komende wedstrijden.
De volgende gebruiker (s) zei dank u opadiehard

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

13 aug 2024 19:13
bokkesprongen
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 860
Meer
MVV - Cambuur 9 aug 2024 #60

Boschpoort schreef : Over de wedstrijd is alles wel gezegd. Even wat punten van kritiek rondom de wedstrijd.
1. De LED reclame borden. Kunnen die wat anders afgesteld worden? Niet normaal dat felle licht. Als het voor ons als toeschouwers soms verblindend is, hoe moet dat dan wel niet voor spelers en arbitrage zijn?
2. Het geluid. Dat alles wat uit de speakers komt nagenoeg onverstaanbaar is zijn we inmiddels wel gewend. Maar het volume waarop onder andere in de rust muziek gedraaid werd was echt belachelijk. Je moest echt schreeuwen als je je buurman wat wilde vertellen. Dit was echt belachelijk hard. Waarom??
3. Rijen bij de catering. Nog nooit zo'n chaos gezien daar. Okay, dat zal wel te maken hebben met de nieuwe pasjes en het feit dat er niet meer met pinpas betaald kan worden en dat mensen daar aan moeten wennen. Hopelijk verbetert dat komende wedstrijden.



Muggen zeeverij ....

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.377 seconden