Jong Ajax - MVV, ma 19-8-2024

19 aug 2024 22:50 19 aug 2024 22:51 door M.V.V. 1902.
M.V.V. 1902
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 538
Meer
Jong Ajax - MVV, ma 19-8-2024 #16
Ik ben best tevreden over wat ik heb gezien. Het idee van Hermans is duidelijk: hoog druk zetten, op gezette tijden afjagen en daar waar mogelijk de backs op laten komen. Ik vond het strijdplan vandaag bij vlagen redelijk uit de verf komen. Niet alles ging goed, maar ik heb inzet en passie gezien. Een motivatie die vanuit de spelers zelf moest komen, want door de entourage zullen de spelers niet getriggerd zijn. Op De Toekomst was er zoveel ‘sfeer’ dat je de zomeravondkrekels kon horen. Toch liet MVV, in het nieuwe ‘notenshirt’, soms combinaties zien waar muziek in zat. Bovendien zag de organisatie er prima uit. Alleen aan het eind werd het nog even spannend.
De verbeterpunten zitten ‘m het meest aan de rechterflank waar Zeegers en Slegers echt meer rendement uit hun balbezit kunnen halen. Zeegers’ voorzetten waren niet goed genoeg en Slegers was te lief in zijn acties en duels. Buifrahi beviel me al beter dan de vorige wedstrijd. Had een paar goede acties en is lekker fel op de bal. Voorin stond het vizier nog niet op scherp met gemiste kansen voor Slegers en Smeets.
Maar goed, je kunt alles kapot analyseren én relativeren. Ja, je speelde nu tegen een écht Jong Ajax. De gemiddelde leeftijd van de basisopstelling was 18,63 jaar, bij MVV was die precies 24. Van de andere kant spelen bij de Amsterdammers wel allemaal jongens die behoorlijk kunnen voetballen. De totale waarde van de basis elf van Jong Ajax was 8,7 miljoen, tegen 3,45 miljoen voor MVV*.
Veel belangrijker vind ik dat wat ik gezien heb: een strijdbaar MVV dat echt nog wel kan groeien. Als de ziekenboeg leegloopt en er meer concurrentie op de flanken komt, is dat alleen maar goed. Achterin alles goed dichthouden en voorin wat meer scherpte en dan kunnen er nog leuke potjes volgen.
Overigens denk ik dat het weer een heel aardig seizoen kan worden in algemene zin voor de KKD. De grote favorieten hebben allemaal al punten verspeeld en er is na twee speelrondes nog maar één(!) ploeg zonder puntverlies (FC Eindhoven).

*Gegevens via Transfermarkt.nl.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Lassie80, jovkle, Kay, Sjarelke, Zoewiezoe, LRB

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

19 aug 2024 23:04
Olzie
Expert Boarder
Expert Boarder
Berichten: 88
Meer
Jong Ajax - MVV, ma 19-8-2024 #17
Wie worden dan de 3 sterkste aanwinsten? En was overigens Hermans niet aangesteld om jeugd sneller door te laten stromen?

Ik wil vooral zeggen; vorig seizoen waren er forum leden continu negatief over Verberne zijn tactische wissels of niet wisselen. Ik hoop dat we dat meer gaan zien. We missen in elk geval echt scorend vermogen zonder Livramento, Remans en Souren.

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

19 aug 2024 23:07
Voetbalfanaat
Senior Boarder
Senior Boarder
Berichten: 58
Meer
Jong Ajax - MVV, ma 19-8-2024 #18
Jeugd sneller laten doorstromen gaat alleen als de jeugdopleiding wat hoger gaat voetballen. Men speelt nu allemaal tegen top amateurteams maar niet tegen echte BVO teams. Geldt overigens voor alle Limburgse clubs het jeugdvoetbal is van een belabberd niveau. Divisie 3/4/5 overal. Nergens Divisie 2 of de hoogste divisie 1.

Overigens wel leuk om te zien dat Mark en Ruben Van Bommel op de tribune zaten. Zegt toch wel iets

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

19 aug 2024 23:39
CatenaccioMestreech
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 684
Meer
Jong Ajax - MVV, ma 19-8-2024 #19

Olzie schreef : Kan iemand mij nu uitleggen waarom Verberne weg moest? Er is letterlijk niets aan de basis veranderd ten opzichte van spelers die er nog niet waren. Er is geen jeugdspeler fatsoenlijk tijd geboden en de wissel komen laat en geen draad aan vast te knopen.

Pijnlijk om Verberne nu dan ook nog eens bovenaan te zien staan. Hopelijk gaan er nog goalscoorders opstaan!


Gaan we nu huilen omdat Verberne twee wedstrijden heeft gewonnen van Den Bosch en Telstar?

Man, wat een treurnis.
Als we straks boven Eindhoven staan dan is het weer oh, wat is Hermans top en goed dat hij weg is.

Accepteer het nu gewoon
De volgende gebruiker (s) zei dank u Ben Salemans, peeke

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

19 aug 2024 23:46
CatenaccioMestreech
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 684
Meer
Jong Ajax - MVV, ma 19-8-2024 #20

Voetbalfanaat schreef : Jeugd sneller laten doorstromen gaat alleen als de jeugdopleiding wat hoger gaat voetballen. Men speelt nu allemaal tegen top amateurteams maar niet tegen echte BVO teams. Geldt overigens voor alle Limburgse clubs het jeugdvoetbal is van een belabberd niveau. Divisie 3/4/5 overal. Nergens Divisie 2 of de hoogste divisie 1.

Overigens wel leuk om te zien dat Mark en Ruben Van Bommel op de tribune zaten. Zegt toch wel iets


Onze O21 speelt nu 3e divisie en 6 van de 8 teams daar zijn profclubs. Alleen AFC Amsterdam en Quick Boys zijn amateurs.

Roda o21 speelt zelfs 2e divisie.
Fortuna en VVV o21 spelen samen 4e divisie en daar zitten naast deze clubs alleen maar amateurs.

MVV is daar wel veel mee bezig maar dat heeft ook tijd nodig.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Jacques

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

19 aug 2024 23:56 19 aug 2024 23:58 door CatenaccioMestreech.
CatenaccioMestreech
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 684
Meer
Jong Ajax - MVV, ma 19-8-2024 #21
Jong Ajax - MVV 0-0:

Ik vind dat ze elkaar prima vinden in het combinatiespel.
De opbouw van achteruit is goed verzorgd en er werden amper hele gekke dingen gedaan.
Kleinen heel erg solide en El Basri loopt zich de longen uit zijn lijf.
Smeets loopt ook veel maar je ziet dat dit niet zijn spel is. Hij levert als we zelf meer de overhand hebben.
Wel was hij enorm slordig in de passing..
Helaas missen we Van Dessel nog, dat is een kleine aggresieve speler die ook als de trein gaat.

We hebben buiten dat Braken niet top was...
Toch aardig wat kansen gehad.
Braken komt zo op deze manier ook niet lekker in het spel voor.
Die rendeert bij goede buitenspelers die een actie kunnen maken en de bal goed voor kunnen zetten, en daar vind ik vooral Slegers echt helemaal niet in thuis horen.
Buifrahi speelde een zeer degelijke pot voor zijn doen.
Hoop dat wat vertrouwen hem goed doet.

Als Kassimi, Esajas, El Hari, Van Dessel en Sy terug zijn. Dan heb je een degelijke selectie met veel opties.
Als je dan spelers als Slegers en Buifrahi bijv kan laten invallen in minuten 75/80.. Dan zijn ze veel gevaarlijker aangezien andere spelers dan al vermoeid zijn.

Ik vond overigens Schenk erg sterk spelen vandaag.
Centraal achterin doen ze goed hun werk.
Zeegers deed ook zijn ding, maar oh wat kwamen we goed weg met geel. Want dat had net zo goed een rode kaart kunnen zijn.

Matthys was weer ouderwets goed met zijn geweldige reflex als kers op de taart.

Laten we aub kappen met het "oh wat ik graag Verberne hier nog gezien."
Verberne was een goede trainer en het is zoals het is.
Hij heeft 2x gewonnen van Telstar en Den Bosch.
Laat Hermans zijn ding doen, en dan komen die driepunters van zelf.
Met pech door een ketser van Matthys verloren van Cambuur. En nu een gelijkspel tegen Jong Ajax, waar we uit bijna altijd verliezen.

Genoeg perspectief lijkt me!
Op naar Den Bosch aankomende vrijdag.

Hup MVV
De volgende gebruiker (s) zei dank u Ben Salemans, Kay, M.V.V. 1902, ASR

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

20 aug 2024 08:30
Jacques
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 3886
Meer
Jong Ajax - MVV, ma 19-8-2024 #22
Genoeg positiefs aan gisteravond.

Het is de eerste keer in vijf seizoenen dat we niet verliezen bij Jong Ajax uit. Voor MVV zijn dit niet de wedstrijden waar je veel punten pakt - sterker nog, Jong Ajax gaat waarschijnlijk thuis nog vaak genoeg winnen dus je loopt op die manier een puntje uit op veel teams.

We staan - op doelsaldo - boven onze oosterburen, dat is heel vorig seizoen niet gebeurd.

Buifrahi lijkt langzaam zijn draai te vinden, als die zijn potentie waar kan maken dan gaan we nog hele mooie dingen zien.

Als de beoogde basis fit is en blijft, dan doen we mee om de play-off plekken. Vraag is of het in de breedte goed genoeg is om wat tegenslagen op te vangen.

Ik ben heel benieuwd naar komende vrijdag uit bij Den Bosch.

You're never as good as everyone tells you when you win, and you're never as bad as they say when you lose.
De volgende gebruiker (s) zei dank u bokkesprongen

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

20 aug 2024 09:14 20 aug 2024 09:15 door Hill28.
Hill28
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1389
Meer
Jong Ajax - MVV, ma 19-8-2024 #23
Twee wedstrijden 0 doelpunten (als enige club in de eerste divisie) En Smeets de gevaarlijkste man. Dan weet nu al je dat je een spitsenprobleem hebt.
Verberne die zonodig wegmoest, en zijn assistent zijn plek zag overnemen bij MVV, staat inderdaad eerste met FC Eindhoven. Tja karma..
De volgende gebruiker (s) zei dank u Sander70

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

20 aug 2024 09:51
Sander70
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 361
Meer
Jong Ajax - MVV, ma 19-8-2024 #24
Dit jonge jong ajax ook niet groter maken dan dat het is. Ik vind dat we gisteren gewoon 2 punten hebben verloren ipv 1 punt hebben uitgelopen op de rest zoals ik hierboven lees. Nog doelpuntloos baart me wel zorgen. In eerste instantie dacht ik tegen Cambuur kun je nog verliezen, maar dat was toch ook niet heel bijzonder thuis tegen Helmond. Ik schrijf ons (nog) niet af, maar een goede seizoensstart is anders.

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

20 aug 2024 09:57
Voetbalfanaat
Senior Boarder
Senior Boarder
Berichten: 58
Meer
Jong Ajax - MVV, ma 19-8-2024 #25
Nu noem je alleen de 021 die vaak veel wordt aangevuld met spelers die op vrijdag niet spelen.

Maar de rest is echt drama. Onze 019 (vorig jaar 018 toen de 019 niet bestond en dit jaar weer is ingevoerd ten koste van de 018 aangezien die competitie niet meer wordt aangeboden door de knvb) is afgelopen jaar gedegradeerd van divisie 5 naar 6! Terwijl afgelopen jaren divisie 4 al de onderkant BVO was. Men speelt nu divisie 6!!! Fortuna Sittard divisie 5 en in beide competities is men de enige BVO. Roda en vvv divisie 4 waar het ook niet veel beter is.

Maar divisie 6 met de volgende clubs!

Woezik
AWC
Wittenhorst
Udi 19
De Treffers
Someren
Nuenen
Gemert
EVV
Blauw Geel
AWC

Kortom een regio competitie dit is echt een laag niveau voor een BVO waarbij een dorp als Wijchen 2 teams aflevert op dit niveau!

De rest van de opleiding

017 divisie 4 en de enige BVO
015 divisie 3
014 divisie 3
013 divisie 3

Wil je stappen maken dan zal je met alle teams minimaal divisie 2 moeten spelen
De volgende gebruiker (s) zei dank u Sjarelke, Buurke76

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

20 aug 2024 11:18
Sjarelke
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 160
Meer
Jong Ajax - MVV, ma 19-8-2024 #26
Ben het in grote lijnen eens met 1902 alleen viel mij gisteren een aantal zaken op:

- uitverdedigen bij MVV betekent 100% balverlies; de backs leverden alle ballen in door lukraak naar voor te schieten. Dat is heel jammer want daarmee verpruts je de counter waar we vorig seizoen zo sterk in waren.

- er komt geen voorzet aan, geen enkele. Zeegers, Schenk, Buifrahi, geen voorzet was hoog genoeg. Terwijl ze vaak tijd genoeg hadden om een fatsoenlijke voorzet af te leveren. Wordt daar niet op getraind? Ook jammer want daarmee wordt Braken in stelling gebracht.

- over het algemeen vond ik het allemaal wat pitloos voorin, zeker als je de schoten ziet. De eindpass komt te laat of helemaal niet. Op dat soort momenten mis je een Souren. Hopelijk kunnen de geblesseerden dat straks opvangen!

Voor het overige was het redelijk verzorgd.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Buurke76

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

20 aug 2024 11:27 20 aug 2024 11:51 door Roed en Wit 70.
Roed en Wit 70
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 825
Meer
Jong Ajax - MVV, ma 19-8-2024 #27
Over het uitverdedigen/voorzetten...begin met librici een basisplaats te geven ipv Sleegers of Zeegers. Wat zegt het over een trainer als je Zeegers erop zet en je laat een speler die een duidelijke meerwaarde was afgelopen seizoen ernaast zitten. Of hij moet conditioneel nog niet goed genoeg zijn of pijntjes hebben, maar dan hoort hij ook niet op de bank. Iedereen sprak hosanna over Braken...nu moet hij het hebben van de juiste flankspelers. Of Mmae had niet te snel een contract moeten krijgen of er had een snellere behendige spits moeten bijkomen naast/achter Braken. Stan Braem die hier voorbij kwam, heeft overigens nog geen club. Pas 2 wedstrijden gespeeld, na vrijdag uit weet je iets meer waar je staat als ploeg.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Sjarelke, M-MVV

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

20 aug 2024 11:53
Buurke76
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 228
Meer
Jong Ajax - MVV, ma 19-8-2024 #28
Ik ben het helemaal met je eens, maar dit komt (denk ik) doordat er maar weinig geld in de jeugdopleiding wordt gestoken.
Als ik zie dat bij een JO12, JO13 en JO14 gewoon ouders trainer kunnen worden, en hoe die tijdens een wedstrijd coachen... tja... dat is echt middelmaat amateurniveau, profclub onwaardig. Ga voor de lol eens kijken op zaterdagmorgen en vergelijk het met de coaching van de tegenstanders. En dan heb ik het over FC Eindhoven of VVV/Helmond Sport, dus niet eens PSV of Feyenoord. Daar kun je MVV niet mee vergelijken.

Die kinderen hebben al een flinke achterstand als ze naar de JO17/19 gaan dus dat niveau moet drastisch omhoog. Daarvoor moet je goede en betaalde trainers voor de groepen zetten vanaf het talentenplan.

Daarnaast wordt een echt talent snel opgepikt door PSV of GENK op de leeftijden < 16 jaar.


Voetbalfanaat schreef : Nu noem je alleen de 021 die vaak veel wordt aangevuld met spelers die op vrijdag niet spelen.

Maar de rest is echt drama. Onze 019 (vorig jaar 018 toen de 019 niet bestond en dit jaar weer is ingevoerd ten koste van de 018 aangezien die competitie niet meer wordt aangeboden door de knvb) is afgelopen jaar gedegradeerd van divisie 5 naar 6! Terwijl afgelopen jaren divisie 4 al de onderkant BVO was. Men speelt nu divisie 6!!! Fortuna Sittard divisie 5 en in beide competities is men de enige BVO. Roda en vvv divisie 4 waar het ook niet veel beter is.

Maar divisie 6 met de volgende clubs!

Woezik
AWC
Wittenhorst
Udi 19
De Treffers
Someren
Nuenen
Gemert
EVV
Blauw Geel
AWC

Kortom een regio competitie dit is echt een laag niveau voor een BVO waarbij een dorp als Wijchen 2 teams aflevert op dit niveau!

De rest van de opleiding

017 divisie 4 en de enige BVO
015 divisie 3
014 divisie 3
013 divisie 3

Wil je stappen maken dan zal je met alle teams minimaal divisie 2 moeten spelen

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

20 aug 2024 12:47
Jacques
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 3886
Meer
Jong Ajax - MVV, ma 19-8-2024 #29

Sander70 schreef : Ik vind dat we gisteren gewoon 2 punten hebben verloren ipv 1 punt hebben uitgelopen op de rest zoals ik hierboven lees.



Dat mag, sterker nog, binnen de juiste context hebben we allebei gewoon een punt. Mijn context was "historisch gezien gaan veel teams hier verliezen", jouw context is "er zat gisteren meer in". Klopt allebei wat mij betreft.

Sander70 schreef : In eerste instantie dacht ik tegen Cambuur kun je nog verliezen, maar dat was toch ook niet heel bijzonder thuis tegen Helmond. Ik schrijf ons (nog) niet af, maar een goede seizoensstart is anders.



Wat perspectief:

Vorig seizoen speelden we thuis gelijk tegen Cambuur en verloren met 3-0 bij Jong Ajax. We hebben dus evenveel punten uit dezelfde wedstrijden gehaald als vorig seizoen. Doelsaldo is twee doelpuntjes beter, voor wat het waard is.

De hier inmiddels heilig verklaarde Verberne won met Eindhoven thuis van Den Bosch en uit van Telstar. Vorig seizoen won Eindhoven ook thuis van Den Bosch en uit van Telstar.

Ik had natuurlijk ook liever zes punten gehad en aanvallend moet het echt beter. Maar "ik schrijf ons (nog) niet af, maar" typen vind ik overdreven. Er valt nog niet zo veel te zeggen.

You're never as good as everyone tells you when you win, and you're never as bad as they say when you lose.
De volgende gebruiker (s) zei dank u MVVke, jovkle, Zoewiezoe

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

20 aug 2024 19:51
RoedWitHart
Fresh Boarder
Fresh Boarder
Berichten: 15
Meer
Jong Ajax - MVV, ma 19-8-2024 #30
Ik heb gisteren een gedisciplineerd voetballend MVV gezien. Wat mij betreft vond ik beide backs goed spelen in verdedigend opzicht. Daar hebben Schenk en Zeegers wel een goede ontwikkeling in doorgemaakt. Eerlijk gezegd lijkt er meer perspectief in te zitten dan ik eerst had gedacht. Blijkbaar ben ik iets te pessimistisch geweest. De voorzetten blijven wel een punt van aandacht. Maar dat geldt niet alleen voor de backs.

De afwerking van kansen voor de goal is voor flinke verbetering vatbaar. Als zowel Smeets als Slegers de bal een of anderhalve meter hoog schieten, dan is de keeper kansloos. Waarom twee keer een overhaaste schuiver?

Matthys keepte geweldig. En ook de balcontrole bij de uittrappen binnen de zestien verliep geen enkele keer fout. Et werden geen onnodige risico's meer genomen. De bal bleef zo best redelijk in de ploeg.

Het gefaseerd afjagen op de bal verliep ook een aantal keer goed; daar wisten de Ajacieden soms weinig raad mee.

Kortom: als je weet dat er nog drie potentiële eerste elftal spelers niet meededen, en dat ook dit basisteam al acceptabel speelt, dan zit die eerste overwinning eraan te komen.
De volgende gebruiker (s) zei dank u daan4suz, Ben Salemans, Lassie80

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.299 seconden