Een gelijkmaker in blessuretijd is natuurlijk altijd een gewonnen punt. Maar er had meer ingezeten, en dat is jammer en frustrerend. Wederom deden individuele fouten ons de das om, zowel voorin als achterin.
Het begin was natuurlijk prima, vol erop en flink wat kansen, volledig terecht de 1-0. Goed ingekopt door El Basri en ook een uitstekende voorzet van Schenk. Daarna liet MVV de teugels wat vieren, maar was er eigenlijk weinig aan de hand, al zag je Volendam stukje bij beetje beter in de wedstrijd komen, het lukte MVV steeds minder om het middenveld te controleren. En dan moet je Veerman geen kans geven.
De tweede helft vond ik MVV erg voorzichtig beginnen, wat overigens ook kwam omdat Volendam gewoon meer controle had over met name het middenveld. En dan viel de 1-2 wederom uit een enorme fout achterin. Zoals vorige keer al gezegd, fouten horen erbij, dat kan gebeuren. Maar het zijn er over het geheel genomen te veel, en bovendien wordt momenteel bijna elke fout zo'n beetje afgestraft, het zit wat dat betreft gewoon ook een beetje tegen. In het restant probeerde MVV het wel, aan strijdlust geen gebrek, maar de overtuiging en de kwaliteit ontbrak, en ik had me eigenlijk al neergelegd bij een frustrerende nederlaag. Gelukkig viel in de chaos dan toch nog de 2-2, die overigens ook meer dan verdiend was op basis van de hele wedstrijd. Ook een flinke mentale opsteker voor het elftal, want na de 1-2 vond ik dat erg veel kopjes gingen hangen. Niet onbegrijpelijk natuurlijk gegeven hoe knullig die 1-2 viel, en des te knapper dat ze er toch nog een punt uit weten te slepen.
Desalniettemin bleven dezelfde problemen als voorgaande wedstrijden de kop opsteken. Achterin worden te veel foutjes gemaakt, en voorin is het vaak onmachtig. Ook vandaag weer ging het te vaak fout bij de laatste pass, op de eerste 20 minuten na dan. Braken oogde enorm gefrustreerd, kreeg weinig bruikbare ballen maar verzande ook veel te veel in kansloze pogingen. Esajas en Kassimi zorgden wel voor meer dreiging, dus ik hoop dat die snel een basisplaats krijgen en een kwaliteitsimpuls kunnen geven. Het blijft daarnaast jammer dat het 20 minuten lukte om heel fel druk te zetten, en het is natuurlijk logisch dat dat geen 90 minuten kan, maar dat het daarna zo wegzakte. Daar valt echt nog veel winst te behalen.
Het seizoen is nog lang en het is inmiddels wel duidelijk dat ook dit jaar in de KKD de verschillen enorm klein zijn. 4 Van de 5 onderste plekken worden ingenomen door Cambuur, Volendam, Roda en ADO, terwijl Helmond Sport en en Den Bosch 1 en 2 staan, denk niet dat veel mensen dat voorspeld hadden. Dus na zes wedstrijden is zeker geen man overboord, zeker nu de geblesseerden langzaam terugkeren, maar er moet echt zowel defensief als aanvallend minder slordig gespeeld worden, maar goed, dat is een super algemene observatie die iedereen wel ziet. Laten we het seizoen maar een flinke kickstart geven met een overwinning volgende week.