MVV - FC Volendam, vr 13 sept. '24

13 sept 2024 22:44
Buurke76
Gold Boarder
Gold Boarder
Meer
MVV - FC Volendam, vr 13 sept. '24 #16
Als Hermans volgende week toch weer met Slegers begint dan mag hij meteen zijn spullen pakken.

Kassimi liet in 10 minuten meer dreiging zien dan Slegers in alle vorige wedstrijden.

Buifrahi gewisseld, met afstand gevaarlijkste man.

Zegers mag blijven staan…

En nu positief…Kassimi, Esajas, Timas… dat zijn frisse jongens die wat kunnen. Van Dessel dit dan ziet de basis er toch heel anders uit hoop ik

Nu de moffen pakken
De volgende gebruiker (s) zei dank u opadiehard

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

13 sept 2024 23:01
Brncic
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
MVV - FC Volendam, vr 13 sept. '24 #17
Ik vond Slegers de eerste helft prima spelen. Eigenlijk iedereen wel, Volendam had niets in te brengen en MVV ging zeer fel van start. Een 2-0 ruststand was logisch geweest, maar Henk Veerman liet zien waarom hij een klasse spits is. Ik vond het opmerkelijk dat MVV de tweede helft weer zo ver terugviel. De energie van de eerste helft was totaal weg en eerlijk gezegd geloofde ik niet meer in de gelijkmaker. Je zag wel dat met name Esajas en Kassimi iets toevoegden aan MVV. Ik zie het nog steeds niet in Mmaee, maar tegen Jong PSV viel hij goed in en zijn goal vandaag was knap. Ook mooi om
Te zien hoe de anders spelers hem dat gunden. Terecht gelijkspel, en inderdaad bieden de terugkerende spelers hoop voor de rest van het seizoen. Maar MVV moet wel constanter worden…
De volgende gebruiker (s) zei dank u opadiehard, bokkesprongen

13 sept 2024 23:13
DerMister
Fresh Boarder
Fresh Boarder
Meer
MVV - FC Volendam, vr 13 sept. '24 #18
Zeer tevreden met dit punt tegen Volendam! Genieten!

13 sept 2024 23:34 13 sept 2024 23:46 door Tuor.
Tuor
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
MVV - FC Volendam, vr 13 sept. '24 #19
Een gelijkmaker in blessuretijd is natuurlijk altijd een gewonnen punt. Maar er had meer ingezeten, en dat is jammer en frustrerend. Wederom deden individuele fouten ons de das om, zowel voorin als achterin.

Het begin was natuurlijk prima, vol erop en flink wat kansen, volledig terecht de 1-0. Goed ingekopt door El Basri en ook een uitstekende voorzet van Schenk. Daarna liet MVV de teugels wat vieren, maar was er eigenlijk weinig aan de hand, al zag je Volendam stukje bij beetje beter in de wedstrijd komen, het lukte MVV steeds minder om het middenveld te controleren. En dan moet je Veerman geen kans geven.

De tweede helft vond ik MVV erg voorzichtig beginnen, wat overigens ook kwam omdat Volendam gewoon meer controle had over met name het middenveld. En dan viel de 1-2 wederom uit een enorme fout achterin. Zoals vorige keer al gezegd, fouten horen erbij, dat kan gebeuren. Maar het zijn er over het geheel genomen te veel, en bovendien wordt momenteel bijna elke fout zo'n beetje afgestraft, het zit wat dat betreft gewoon ook een beetje tegen. In het restant probeerde MVV het wel, aan strijdlust geen gebrek, maar de overtuiging en de kwaliteit ontbrak, en ik had me eigenlijk al neergelegd bij een frustrerende nederlaag. Gelukkig viel in de chaos dan toch nog de 2-2, die overigens ook meer dan verdiend was op basis van de hele wedstrijd. Ook een flinke mentale opsteker voor het elftal, want na de 1-2 vond ik dat erg veel kopjes gingen hangen. Niet onbegrijpelijk natuurlijk gegeven hoe knullig die 1-2 viel, en des te knapper dat ze er toch nog een punt uit weten te slepen.

Desalniettemin bleven dezelfde problemen als voorgaande wedstrijden de kop opsteken. Achterin worden te veel foutjes gemaakt, en voorin is het vaak onmachtig. Ook vandaag weer ging het te vaak fout bij de laatste pass, op de eerste 20 minuten na dan. Braken oogde enorm gefrustreerd, kreeg weinig bruikbare ballen maar verzande ook veel te veel in kansloze pogingen. Esajas en Kassimi zorgden wel voor meer dreiging, dus ik hoop dat die snel een basisplaats krijgen en een kwaliteitsimpuls kunnen geven. Het blijft daarnaast jammer dat het 20 minuten lukte om heel fel druk te zetten, en het is natuurlijk logisch dat dat geen 90 minuten kan, maar dat het daarna zo wegzakte. Daar valt echt nog veel winst te behalen.

Het seizoen is nog lang en het is inmiddels wel duidelijk dat ook dit jaar in de KKD de verschillen enorm klein zijn. 4 Van de 5 onderste plekken worden ingenomen door Cambuur, Volendam, Roda en ADO, terwijl Helmond Sport en en Den Bosch 1 en 2 staan, denk niet dat veel mensen dat voorspeld hadden. Dus na zes wedstrijden is zeker geen man overboord, zeker nu de geblesseerden langzaam terugkeren, maar er moet echt zowel defensief als aanvallend minder slordig gespeeld worden, maar goed, dat is een super algemene observatie die iedereen wel ziet. Laten we het seizoen maar een flinke kickstart geven met een overwinning volgende week.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Kay, bokkesprongen, RoedWitHart

14 sept 2024 08:10
Driver
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
MVV - FC Volendam, vr 13 sept. '24 #20
Eerste helft een goed spelend Mvv gezien, leuke combinaties en veel inzet. Bryan Smeets was de absolute uitblinker, hij speelde met veel inzet, slimme en snelle passes. De ontlading bij publiek en spelers was groot bij de gelijkmaker, stadion ontplofte zowat.
We gaan nog veel plezier beleven aan de spelers Esajas en Kassimi, zij gaan de harten van de fans veroveren.
Mvv leverde veel strijd en passie, het gelijkspel is dik verdiend!

14 sept 2024 10:16
Maosbrögk
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
MVV - FC Volendam, vr 13 sept. '24 #21
Allereerst compliment naar MVV dat ze dit jaar weer stickers op de stoelen van seizoenkaarthouders plakken!
1e helft speelde MVV prima. Prima aanval waar de 1-0 uit viel. El Basri scoorde, maar was voor mij sowieso een van de uitblinkers. Hij speelt niet alleen goed voetbal en heeft inzicht, maar loopt ook nog eens 2 marathons in 1 helft; die kom je echt overal tegen. Hele fijn en nuttige speler.
Volendam scoort 2 keer na 2 persoonlijke fouten van MVV. Die Veerman staat dan 2x goed, dat is een kwaliteit. Verder hem niet gezien. Sowieso creëerde Volendam vrijwel niets. De 2-2 was dan ook het minimale dat MVV verdiende. Heerlijke ontlading na de gelijkmaker.
Slegers vond ik wederom niet goed spelen, Esajas bracht in die paar minuten al zoveel meer dreiging dan Slegers.
Braken krijgt nog te weinig goede ballen. Buiten een paar omhalen heeft ie amper een bal op goal kunnen richten.
Scheids was gisteravond echt een dieptepunt. Daar klopte helemaal niets van wat die man aan het doen was.
De kinderactie van MVV lijkt aan te slaan overigens, wat natuurlijk prima is. Persoonlijk vind ik jammer dat ik om me heen op de Boschpoort het meer een 2e kids/familietribune vind worden en dat het ietwat “rauwe” karakter van de Boschpoortsfeer minder wordt. Weet niet of meer mensen dat zo ervaren, maar ik dus wel de eerste 3 thuiswedstrijden.

14 sept 2024 11:14
Buurke76
Gold Boarder
Gold Boarder
Meer
MVV - FC Volendam, vr 13 sept. '24 #22
Typisch, er zijn afgelopen 2 seizoen best veel volwassenen van Angel Side naar Boschpoort gegaan omdat op Angel Side heel veel 14,15,16,17 jarigen staan en zitten.
Betekent wel dat veel jeugd naar MVV komt kijken.

1e helft prima MVV, veel te weinig schoten vanaf de 16. Veerman krijgt 3 ballen, jaagt er 2 tegen de touwen. Braken is druk met in de bal komen, dat doet hij sterk maar daardoor is hij niet gevaarlijk voor de goal.

El Basri maakt echt stappen, wordt met de week beter. Vrees dat Kleinen kind van de rekening gaat worden als v Dessel fit is.

Smeets krijgt veel kritiek, maar het valt me op dat hij zowel tegen PSV als gisteren in blessuretijd door zijn doorzetten wel een aandeel heeft in de doelpunten.
Vorig seizoen zag je hem niet meer vanaf minuut 70.
Complimenten voor hem, zelfs van Hans Kraaij jr.

14 sept 2024 12:00
Hill28
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
MVV - FC Volendam, vr 13 sept. '24 #23
Kassimi en Esajas zijn echt versterkingen, hopelijk gaan we die meer zien. Smeets ook goed gisteren. Braaken vind ik echt onzichtbaar. Misschien komt het nog..

14 sept 2024 14:16 14 sept 2024 16:26 door Ben Salemans.
Ben Salemans
Administrator
Administrator
Meer
MVV - FC Volendam, vr 13 sept. '24 #24
Voor de wedstrijd werd er stilgestaan bij de 80-jarige bevrijding van Maastricht. Raymond Boileau, die doorgaans voor een wedstrijd permanent aan het woord is, had dat wel van enig commentaar mogen voorzien. Nu stonden die militairen met de Nederlandse, Maastrichtse en Amerikaanse vlag toch een beetje voor paal in de middencirkel. In een halve cirkel eromheen stonden enkele Kachelpiepers iets te spelen, maar omdat er veel geroezemoes was in het stadion, was hier werkelijk niks van te horen. De viering van 80 jaar bevrijding Maastricht viel een beetje in het water door gebrek aan toelichting. Jammer.

MVV speelde in de eerste helft goed, vol passie en inzet. Die eerste helft liet ook zien dat dit MVV toch aardig kan voetballen en combineren. Als de andere sterkmakers aansluiten en de inzet zo goed blijft als in de eerste helft, zullen er dit seizoen nog vele overwinningen volgen.

Braken was opnieuw vrij onzichtbaar. Bij kopduels lijkt het erop alsof hij te vroeg springt. Maar ik denk niet dat hij te vroeg springt, maar dat hij minder hoog springt dan vroeger en daardoor al aan het dalen is als de bal in de buurt van zijn hoofd is. Misschien moet er dus aan de sprongkracht van Braken worden gesleuteld?

Wat mij in de tweede helft ook opviel was dat MVV met combinatievoetbal snel bij de zestien van de tegenstander komt, maar dat MVV daar aangekomen blijft doorgaan met combineren. Iemand die een schietkans heeft, ziet een mede-aanvaller staan die misschien iets beter voor de goal staat en speelt de bal naar die mede-aanvaller. Die mede-aanvaller ziet weer iemand anders staan die misschien iets beter voor de goal staat. Enzovoorts. Dat moet echt anders. Een speler die een goede schietkans heeft, moet gewoon schieten. Invaller Mmaee begreep dat in de slotminuten van de extra tijd: pats, goal!

Ik ben lid/donateur van Veer Zien MVV (VZM)! Jij toch ook? Niet? Meld je dan nu aan: www.veerzienmvv.nl
Artikel over MVV en de gemeente Maastricht: bit.ly/salemans-over-mvv-en-gemeente-9-april-2024
De volgende gebruiker (s) zei dank u opadiehard, Kay

15 sept 2024 17:14 15 sept 2024 17:15 door Mosae.
Mosae
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
MVV - FC Volendam, vr 13 sept. '24 #25

Buurke76 schreef :
Nu de moffen pakken

Hoe lang is het geleden dat dit in Kerkrade gebeurde. Ik kan het me niet meer heugen.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Obbins, Raadgek

Tijd voor maken pagina: 0.278 seconden