14 februari 2025 MVV - Eindhoven
- CatenaccioMestreech
-
- Platinum Member
-
Re: 14 februari 2025 MVV - Eindhoven
15 Feb 2025 00:13Goed dat we die ook kunnen winnen.
Klaasen echt een stofzuiger, zit overal tussen en is heel erg nuttig en fel.
Geef die maar de band volgende week!
Schenk, Francis, en Silva Timas vond ik ook goef spelen.
Wel werd er heel veel onnodig balverlies geleden. En vond ik Coomans erg onzeker ogen.
Hofland viel prima in, maar vind hem wel heel erg licht en klein voor een centrale verdediger.
Volgende week tegen ADO zonder Smeets.
Dit hoor je als aanvoerder gewoon te weten al helemaal nadat je zelf een domme overtreding maakt daar.
Maar goed, het is gebeurd.
Stel je wint van ADO thuis kan het met aardig wat geluk nog gaan spoken in de periode.
Maar eerst maar eens zien te winnen, anders is dat sprookje niet meer mogelijk.
Please Log in or Create an account to join the conversation.
- Buurke76
-
- Away
- Elite Member
-
15 Feb 2025 00:16goeie zege vandaag, als we nu eens uit een paar punten hadden gepakt hadden we makkelijk op een playoff plek gestaan.
maar ik blijf het een raadsel vinden waarom Slegers en Esajas elke week mogen invallen. Brengen echt helemaal niets elke keer. Hebben totaal geen drive meer om iets te laten zien.
- RoedWitHart
-
Topic Author
- Senior Member
-
15 Feb 2025 00:27 - 15 Feb 2025 00:40Ik weet niet hoeveel interventies Klaasen gehad heeft, maar het waren er veel. Hij combineert felheid met rust en overzicht. Voor mij MOTM en a.u.b. meteen een langjarig contract aanbieden. Hij heeft de kwaliteit om tegenstanders gek te maken met zijn voetbal en geklier. De niet bepaald ideale schoonzoon die MVV qua persoonlijkheid zo miste in dit elftal. De missing link is gevonden.
En Simon Francis deed direct Aktas vergeten. In de hele wedstrijd speelde hij slechts een bal fout in de diepte. Hij verdedigt goed, maar met zijn rushes, die een beetje aan Waem deden deken, kwam hij verder dan ik Aktas ooit heb zien doen. Hij is nog piepjong. Geweldig talent! Met zijn dynamiek een extra middenvelder voor MVV!
Overigens viel Milan Hofman goed in voor Coomans, op een foutje na. En Lars Schenk had zijn tegenstander door vroeg storen helemaal in de pocket.
Romain Matthys toonde opnieuw aan een betrouwbare sluitpost te zijn. Hij maakt t.o.v. het begin van het seizoen ook veel minder fouten met spelhervattingen en terugspeelballen. Hij neemt minder onnodig risico. Ook vastleggen voor meerdere jaren wat mij betreft.
Brian Smeets is heel gedreven. Maar hij moet als prof toch weten dat gele kaarten voor kletsen tegen scheids- of grensrechter onprofessioneel is? En dan tegen een tweede gele kaart aanlopen als hij na de wedstrijd verhaal gaat halen bij het arbitrale triii? Een aanvoerder en MVV onwaardig. Jammer dat we hem moeten missen tegen ADO (en meer wedstrijden vanwege rood). Want hij is heel belangrijk voor de balans in dit team.
MVV heeft met Silva Timas en Camil Mmae twee voorhoedespelers die (in ieder geval thuis) voortdurend dreigend maar wel grillig zijn. En Sven Braken (mooie assist van Silva Timas)) maakte een echte spitsengoal: aannemen, draaien, schieten, scoren.
Waarom lukt dit niet in uitwedstrijden, met zoveel voetballend vermogen in je ploeg? Hoe krijgt dit team meer zelfvertrouwen in uitwedstrijden? Want het lijkt mij echt iets psychisch. Wil je echt meedoen in de KKD dan moet het verschil tussen uit en thuis veel kleiner worden. Voer voor therapeuten.
- CatenaccioMestreech
-
- Platinum Member
-
15 Feb 2025 01:06Dus dat zou top zijn.
Matthys die je noemt zullen we helaas afscheid van nemen na het seizoen.
Die zal toch een leuke financiële stap willen zetten.
- LRB
-
- Platinum Member
-
15 Feb 2025 04:22 - 15 Feb 2025 04:26Kin 't häöm vergeeve ouch al is 't neet zoe slum...
Erger vind iech tot veer väöl veurin höbbe laote ligge; had zeeker 5 of 6 nul motte zien.
En woort Aktas gemis...? Neet dus.
Aoch weer get positiefs
- Peter Pan
-
- Platinum Member
-
15 Feb 2025 08:41Bij de 1-0 eerst Francis die goed indribbelt waardoor Zeegers alle tijd heeft om goed voor te zetten (met Aktas zou deze kans nooit ontstaan zijn). Vervolgens knap hoe Braken de kaats verwerkt van Timas en heel sterk afrond.
De 2-0 begint bij een strakke inspeelpass van Coomans op Braken die met een mooie kaats op Timas en vervolgens en nog mooiere 1-2 tussen Braken en Timas zorgt voor een vrije doortocht waar Smeets uiteindelijk mag binnenschuiven.
Ben benieuwd hoe het duo Francis - Coomans zich staande weet te houden de resterende wedstrijden. Was duidelijk te zien dat door dit verdedigende centrale duo de opbouw anders is dan toen Aktas er nog was. Door de voetballende kwaliteiten van deze twee kon Klaassen zich tussen beiden in laten zakken waardoor regelmatig ruimte ontstond voor Francis of Coomans om het middenveld in te dribbelen met de bal of een goede inspeelpass te spelen. Dit leverde regelmatig aanvallend gevaar op.
Francis stond verdedigend ook zijn mannetje, Coomans had het wat lastiger helaas. Paar keer dat hij de spits van Eindhoven uit zijn rug liet lopen, samen met een vroege gele kaart en veel overtredingen erna een logische wissel. Dan mis je in de breedte wel een goede invaller, zonder iets te willen afnemen van de invalbeurt van Hofland, maar daar kun je ook niet direct van verwachten dat hij er zal staan.
Heel benieuwd naar volgende week zondag, helaas zonder Smeets.... (was hij al geschorst door zijn eerste kaart, of puur nu door de rode?)
- jovkle
-
- Platinum Member
-
15 Feb 2025 09:16is jaommer, Smeets dus, meh heet ouch zien sjarme; unne speuler met gif in zien prei en dee neet teege onrech kin!
Kin 't häöm vergeeve ouch al is 't neet zoe slum...
Erger vind iech tot veer väöl veurin höbbe laote ligge; had zeeker 5 of 6 nul motte zien.
En woort Aktas gemis...? Neet dus.
Aoch weer get positiefs
Smeets dupeert zijn medespelers met zijn rode kaart. Ik zie de charme hiervan niet in, ik vind het eerder een gemis aan professionaliteit, zeker als aanvoerder zijnde.
- ASR
-
- Platinum Member
-
15 Feb 2025 10:08Je dupeert je eigen team, staf en supporters hiermee...Als MVV zijnde zou ik dit niet accepteren.
- Mosae
-
- Platinum Member
-
15 Feb 2025 12:49Please Log in or Create an account to join the conversation.
- opadiehard
-
- Platinum Member
-
15 Feb 2025 20:57Klaasen en MVV hadden volgens mij al aangegeven aan elkaar samen door te willen zei Klaasen in een interview laatst met L1.
Dus dat zou top zijn.
Laat hem maar snel tekenen Robbie Servais zal wel al een paar keer aan de telefoon hebben gehangen,ik zeg geef hen een contract voor 2/3 jaar…mvrgr Ampa.
- pinobel
-
- Platinum Member
-
15 Feb 2025 22:21Klaasen en MVV hadden volgens mij al aangegeven aan elkaar samen door te willen zei Klaasen in een interview laatst met L1.
Dus dat zou top zijn.
Laat hem maar snel tekenen Robbie Servais zal wel al een paar keer aan de telefoon hebben gehangen,ik zeg geef hen een contract voor 2/3 jaar…mvrgr Ampa.
Wat ik heb begrepen is dat hij al heeft aangegeven dat hij absoluut niet zal bijtekenen....
- opadiehard
-
- Platinum Member
-
16 Feb 2025 13:34Klaasen en MVV hadden volgens mij al aangegeven aan elkaar samen door te willen zei Klaasen in een interview laatst met L1.
Dus dat zou top zijn.
Wat ik heb begrepen is dat hij al heeft aangegeven dat hij absoluut niet zal bijtekenen....
Je hebt het toch over Romain?…..mvrgr Ampa
- pinobel
-
- Platinum Member
-
16 Feb 2025 13:46Klaasen en MVV hadden volgens mij al aangegeven aan elkaar samen door te willen zei Klaasen in een interview laatst met L1.
Dus dat zou top zijn.
Je hebt het toch over Romain?…..mvrgr Ampa
Ja, hoorde het van familie van een andere speler
- CatenaccioMestreech
-
- Platinum Member
-
16 Feb 2025 22:09Nee vrij logisch, Romain heeft vaker aangegeven een stap te willen maken en dat snap ik want hij kan een stap hoger absoluut aan. Is de vraag welke club het aandurft.
Topkeeper voor ons, maar een andere keeper vinden we wel weer.