FC Dordrecht – MVV, vr 25 april 2025, 20:00 uur

• RoedWitHart
  • RoedWitHart's Avatar
  • Away
  • Senior Member
  • Senior Member

Re: FC Dordrecht – MVV, vr 25 april 2025, 20:00 uur

27 Apr 2025 12:20
Dank Erik, voor alweer een mooie genuanceerde bijdrage. 

Er moeten nieuwe stappen gezet worden. Dat kan als (potentieel) sterke krachten (kunnen) worden ingezet als Van Dessel, Sy, Silva Timas en Mmae. Daar heeft MVV wel pech mee gehad in de tweede seizoenshelft. Want ze kunnen wel voetballen, dat hebben we een aantal keren kunnen zien. 

Maar of MVV onder de huidige technische staf beter gaat spelen? De wedstrijdmentaliteit deugt simpelweg niet. Ik mis, zeker in uitwedstrijden, de echte wil en verbetenheid om duels te winnen. Iets wat je bij een speler als Aktas wel zag, evenals bij Klaasen, en vaak bij El Basri. MVV heeft in principe wel elegante voetballers, maar aangezien voetbal een contactsport is, komen ze op dat vlak tekort. Een team ideale schoonzonen.

Als het moeilijk wordt qua opbouw gaan alle ballen naar Smeets. Zelden zien we eigen initiatief. Soms bij iemand als Francis. Onkunde? Mentaliteit?

Ik vraag me af of er onder deze trainer wel stappen gezet kunnen worden. Elke keer lezen we dat de trainer erop hamert de overwinning nu wel over de streep te trekken. Maar hoe hij dat wil doen is onduidelijk. Ik zie geen echt eigen spelopvatting. "We zullen gaan aanvallen tegen Dordt!" Na een kwartier lagen er drie in het net. De keeper van Dordrecht heeft een vrije avond gehad. Volgens mij weet onze trainer het ook niet meer. Hij krijgt in het team in wedstrijden niet bewerkstelligd wat op trainingen wordt ingeslepen.

Willen we stappen zetten dan vraagt dat om een staf/trainer die ontzag bij spelers oproept. En een selectie met meer zelfvertrouwen. En meer kwaliteit. Die niet elke bal bij Smeets inlevert. Twee drie types met de mentaliteit van Aktas a.u.b. Ze hebben nog een lange weg te gaan. Niet veel supporters zullen een zelfde seizoen nogmaals accepteren. Er moet echt wat gaan gebeuren nu!

The following user(s) said Thank You: Ben Salemans, jovkle

Please Log in or Create an account to join the conversation.

Time to create page: 0.222 seconds