FC Dordrecht – MVV, vr 25 april 2025, 20:00 uur
- Ben Salemans
-
Topic Author
- Administrator
-
FC Dordrecht – MVV, vr 25 april 2025, 20:00 uur
24 Apr 2025 05:28 - 24 Apr 2025 05:42Hoe dan ook: we zijn er nog! Dat had zomaar anders kunnen lopen. MVV balanceerde op het randje van de afgrond, mede 'dankzij' de strapatsen van blaaskaak Erik Noor. Deze sluipmoordenaar wist tientallen lijken weg te moffelen in de burelen van De Geusselt. Hopelijk hebben de kersverse algemeen directeur Tom Daemen en de nieuwe investeerders – het Maastricht Collectief en de Japanse Deshima-groep – die lijken inmiddels geruimd en begraven. Hopelijk zien zij ook de noodzaak én de mogelijkheid om zowel de selectie als de technische staf te versterken. Want nóg zo’n seizoen als dat van 2024-2025? Dat wordt voor menig MVV-supporter ondraaglijk.
Aanstaande vrijdag wacht de voorlaatste uitwedstrijd: tegen FC Dordrecht. De Schapenkoppen draaien een prima seizoen en staan keurig vierde met 62 punten uit 35 wedstrijden. Een kansloze missie voor MVV, zou je zeggen. Maar kijk eens naar de recente geschiedenis. Op 22 november 2024 won MVV in De Geusselt met 2-1. Vorig seizoen eindigde Dordrecht – MVV in 2-2. En in het seizoen 2022-2023 trok MVV in Dordrecht zelfs aan het langste eind: 1-2. De statistieken zijn dus allerminst hopeloos.
Bovendien: de laatste thuiswedstrijd tegen Jong Utrecht eindigde in een overtuigende 5-0. Al moet daar eerlijkheidshalve bij worden gezegd dat Jong Utrecht wel héél zwak voor de dag kwam. Toch vindt trainer Hermans dat zulke opmerkingen de teamprestatie van MVV tekortdoen.
Enfin, we laten ons verrassen. Een paar mooie uitslagen in de slotfase van het seizoen, gecombineerd met goed nieuws over nieuwe aanwinsten of contractverlengingen van waardevolle spelers, zou zomaar eens een positieve impuls kunnen geven aan de verkoop van seizoenskaarten.
Please Log in or Create an account to join the conversation.
- Buurke76
-
- Elite Member
-
Re: FC Dordrecht – MVV, vr 25 april 2025, 20:00 uur
25 Apr 2025 15:26Naast een fitte van Dessel heb je 2 prima basisspelers.
vanavond uit naar Dordt... kan zo maar weer 5-0 worden (na mijn vorige juiste 5-0 voorspelling durf ik wel 100 euro in te zetten) maar het kan ook zo maar 1-1 worden. er zit geen enkele lijn in MVV en uit presteren we belabberd.
maar goed, de bal is rond en Smeets wil zichzelf in de etalage zetten dus laat het maar weer zien !
- Maosbrögk
-
- Platinum Member
-
25 Apr 2025 20:12Ik ben er zó klaar mee...
- pinobel
-
- Platinum Member
-
25 Apr 2025 20:14Please Log in or Create an account to join the conversation.
- peeke
-
- Platinum Member
-
25 Apr 2025 20:18Please Log in or Create an account to join the conversation.
- Sjonnie
-
- Away
- Platinum Member
-
25 Apr 2025 20:19Please Log in or Create an account to join the conversation.
- Pierrot
-
- Premium Member
-
25 Apr 2025 20:22 - 25 Apr 2025 20:33Please Log in or Create an account to join the conversation.
- Sander70
-
- Platinum Member
-
25 Apr 2025 20:22Please Log in or Create an account to join the conversation.
- Theunissen
-
- New Member
-
25 Apr 2025 20:55Please Log in or Create an account to join the conversation.
- SintServaos
-
- Platinum Member
-
25 Apr 2025 20:57Please Log in or Create an account to join the conversation.
- peeke
-
- Platinum Member
-
25 Apr 2025 21:34Please Log in or Create an account to join the conversation.
- Mithrandir
-
- Away
- Premium Member
-
25 Apr 2025 22:13Niet iedere assistent is een goede hoofdtrainer, en helaas blijkt dat maar weer. Waar Verberne werd uitgelachen door de spelers bij een bespreking, had hij wel een hele sterke kant. Hij was een mensen mens. En juist in deze fase hebben de spelers er behoefte aan. Hermans heeft dat niet.
De selectie loopt niet over van kwaliteit. Met een type Braken in de spits, heb je diepgang nodig op de vleugels. Helaas raakte Mmae geblesseerd. Tevens raakte MVV met de blessure van Van Dessel een potentiële kwaliteitsimpuls kwijt. Aktas in de winterstop verkopen was de doodsteek voor deze selectie.
Hermans is achtergelaten met een assistent en parttimer Zenden. Juist hier had ik zelf een ervaren assistent erbij gezet.. maar goed er zal wel geen budget zijn.
Het beste lijkt mij om volgend jaar met een schone lei te beginnen. Doorselecteren in de selectie. Dit is MVV onwaardig.
Hermans lijkt mij oprecht een aardige kerel, maar deze situatie roept om meer ervaring. Zeker bij een jonge ploeg.
- CatenaccioMestreech
-
- Platinum Member
-
25 Apr 2025 22:36Binnen 14 minuten met 3-0 achter staan is echt ongekend, en je kijkt er bij MVV niet eens van op.
Hermans moet natuurlijk vertrekken maar dat gaat waarschijnlijk pas gebeuren als we volgend seizoen wederom ergens onderaan bungelen.
Onze vlaamse TD mag ook wel eens aangekeken worden. Wout Coomans voor twee jaar verlengen en Slegers ook gewoon verlengen zonder ook maar iets gepresteerd te hebben.
Het liefst zou ik zeggen behoud: Schenk, Kleinen, Francis, Klaasen, Silva Timas, Mmaee, Sy en Van Dessel. En doe de rest lekker weg, maar dat gaat ook niet gebeuren.
Bang dat we volgend seizoen wederom niks gaan zien en we heel snel klaar zijn met dit elftal. Gaat niet goed doen aan de sfeer en de supportersaantallen.
Leuk dat de investeerders willen investeren in randzaken en achter de schermen.
Maar op het veld moet het gebeuren.
- Buurke76
-
- Elite Member
-
25 Apr 2025 23:29Wij zitten er weer tegen de jeugd van Ajax af te vragen hoe het verder moet. Ik mag toch hopen dat er niemand mee naar Cambuur gaat, dan moet je wel heel gek zijn (met alle respect naar deze trouwe supporters).
- ErikOranje
-
- Premium Member
-
27 Apr 2025 11:36Iets wat supporters wel kunnen en ook gedaan hebben. Wat mij betreft een goed signaal.
Waar ik me wel altijd over verbaas is dat mensen denken dat het tijdens deze laatste maanden in eens een stuk beter zou gaan. In de zomer maak je een selectie op basis van de beschikbare middelen. Toen stond MVV midden in een faillissement. Nadat je dat met de riemen die je had geroeid hebt, is je selectie rond voor een heel seizoen. Met gemaakte keuzes en beperkingen. De blessures maken het niet makkelijk. De sterkhouders zijn te veel met zichzelf bezig en worstelen met de eigen vorm. Hierdoor valt de puzzel niet en dat zien we wekelijks.
Natuurlijk hoop je steeds op een soort ommekeer, en we hebben dit jaar ook wedstrijden gezien die erg goed en overtuigend waren (dus er zit wel degelijk meer in dan ze de laatste weken laten zien), maar de selectie blijft de selectie. Die verander je niet in die periode.
Ik hoop vooral dat ze al weken bezig zijn met het volgende seizoen. Met de selectie waar we dan wekelijks naar mogen gaan kijken. Want het is leuk dat er buiten het veld stappen gezet worden, maar daarmee win je morgen geen wedstrijden. Die stappen zijn overigens wel super belangrijk, maar de blik en focus moet ook naar het veld. Daar komen wij voor.
En laten we nu vooral incalculeren dat we voor spek en bonen naar Leeuwarden gaan en dat we het ook tegen Jong Ajax lastig krijgen. Dat is de huidige realiteit. Hier zouden we niet meer teleurgesteld over moeten zijn, dit seizoen is dood en begraven. Volgend seizoen begint iedereen weer op 0 punten, en dan moet er een stap vooruit gezet worden.