De Graafschap – MVV, vr 22 aug. 2025, 20.00 uur

• Ben Salemans
  • Ben Salemans's Avatar Topic Author
  • Administrator
  • Administrator

De Graafschap – MVV, vr 22 aug. 2025, 20.00 uur

22 Aug 2025 01:18 - 22 Aug 2025 01:49
Vrijdag 22 augustus reist MVV af naar Doetinchem voor het duel met De Graafschap. Een zware klus, zoveel is zeker, want de vooruitzichten zijn allesbehalve rooskleurig.

Om te beginnen startte MVV beroerd met twee nederlagen op rij. Daar komt bij dat het alweer jaren geleden is dat de Maastrichtenaren De Graafschap wisten te verslaan. De laatste keer was op 18 maart 2022 in Doetinchem (1-3). Daarvóór moeten we zelfs terug naar 8 september 2017, eveneens in Doetinchem (1-2).

Alsof dat nog niet genoeg is, moet MVV vrijdag enkele sterkhouders missen. Camil Mmaee, normaal gesproken onze hoop in bange dagen, is nog niet fit genoeg om zijn doelpunten mee te pikken. Hopelijk sluit hij volgende week of de week daarna weer aan. Ook Bryan Smeets ontbreekt – en dat is niet de minste afwezige. Hij is bij De Graafschap nog altijd een cultheld: op 8 mei 2016, de laatste speeldag van het seizoen 2015-2016, scoorde hij in het shirt van de Superboeren de gelijkmaker tegen Ajax. Daardoor liep Ajax de titel mis en ging de schaal op het nippertje naar PSV.

Interessant wordt de vraag of trainer Edwin Hermans opnieuw Marko Kleinen en Lars Schenk op de bank laat beginnen. In de vorige wedstrijd tegen Dordrecht zorgden hun invalbeurten voor meer schwung in het spel. Vooral Kleinen straalt rust uit achterin en beschikt bovendien over een prima afstandsschot. Dat kan MVV goed gebruiken, want iemand moet de goals toch maken… Wout Coomans blijft intussen een onzekere factor in de verdediging. Zelf zou ik beginnen met Kleinen op zijn plaats.

De statistieken mogen somber zijn, maar passie en strijd kunnen de balans altijd doen kantelen. Kom op, die roeje, verras ons!

Steun MVV als VZM-donateur: veerzienmvv.nl
Last edit: 22 Aug 2025 01:49 by Ben Salemans.
The following user(s) said Thank You: Frank Salemans, daan4suz

Please Log in or Create an account to join the conversation.

• RoedWitHart
  • RoedWitHart's Avatar
  • Premium Member
  • Premium Member

Re: De Graafschap – MVV, vr 22 aug. 2025, 20.00 uur

22 Aug 2025 12:02
Als MVV hier weer vrij kansloos verliest, dan zou dat wel eens einde verhaal kunnen zijn van trainer Edwin Hermans. Welke filosoof zei ook alweer: "Elk nadeel heb zijn voordeel"?

• SintServaos
  • SintServaos's Avatar
  • Platinum Member
  • Platinum Member

22 Aug 2025 12:11
Vaanaof mien 6e ging iech met miene pa naor de Geusselt, daan weurste besmet met ut MVV virus, dat zit levenslaangk in mien blood. Iech hoop op 3 punte, mer Hermans had veurig seizoen aol droetgeflikkerd moote weure, dus es ze verleere, daan is Hermans neet mie te handhaave

• bokkesprongen
  • bokkesprongen's Avatar
  • Platinum Member
  • Platinum Member

22 Aug 2025 12:55
Stel Ron Elsen aan als trainer dan doet hij nog wat goed voor de zak geld die hij mee kreeg van MVV ,,

Is toch te gek voor woorden dat Elsen en Smeets thuis zitten terwijl MVV aan bedel stand verkeert .....

• CatenaccioMestreech
  • CatenaccioMestreech's Avatar
  • Platinum Member
  • Platinum Member

22 Aug 2025 13:50
Wat heeft Elsen hier in godsnaam mee te maken?
Elsen moest er wel uit, die verdiende belachelijk veel gele voor wat hij deed doordat hij al zo lang bij MVV werkte.
Alleen maar goed gehandeld van het collectief. Nu Smeets nog lozen, want terughalen lijkt me wel passé

• Hill
  • Hill's Avatar
  • Junior Member
  • Junior Member

22 Aug 2025 14:30
Wat heeft Elsen hiermee te maken?

Je had met Elsen een gediplomeerd en ervaren trainer in huis die je voor het eerste elftal
had kunnen gebruiken. MVV heeft ervoor gekozen Elsen af te kopen, ofwel
Een dikke zak geld mee te geven zonder tegenprestatie.

Hetzelfde gaat komende weken gebeuren met Hermans. Die je misschien nog prima had kunnen inzetten voor de jeugdopleiding. Ook die zal noodgedwongen worden uitgekocht, al schuift het bestuur het steeds voor zich uit.

Had je Elsen en Hermans omgeruild dan had er nu geen extra geld bij gehoeven en had je sportief gezien meer perspectief.
Maar daarvoor is het te laat inmiddels. Plus je weet niet of Elsen het nog eens had willen doen als hoofdtrainer, maar hadden het kunnen proberen. Pure kapitaalvernietiging. Gebeurt nu ook weer met Smeets. Heeft ook een duur contract maar wordt geen gebruik van gemaakt.

Wat er vanavond gaat gebeuren laat zich raden, maar Hermans mag nog een rondje meedraaien als hoofdtrainer. 
The following user(s) said Thank You: bokkesprongen

• CatenaccioMestreech
  • CatenaccioMestreech's Avatar
  • Platinum Member
  • Platinum Member

22 Aug 2025 15:25
MVV kon toch niet in de toekomst kijken? Elsen moest er uit door zijn hoge salaris en ze hadden ook niet verwacht dat Hermans het zo slecht zou doen.
Uiteindelijk is Ronny eig diegene die deze beslissingen neemt over Hermans en Smeets.

Denk ook dat Elsen zich niet nog aan dit zou willen branden.
Maar vraag me af wie dat wel zou willen. Al zullen er toch genoeg trainers staan te springen om een baantje, dus er zullen zeker opties zijn. Maar of de trainer het grote verschil gaat maken vraag ik me af.

Vanavond verwacht ik heel weinig.
0-2 als ik een uitslag moet noemen.
Ben benieuwd wat er gaat gebeuren als Hermans deze ook kansloos verliest, of hij tegen Jong Ajax nog mag aantreden of dat het wel schluss is na de derde nederlaag op rij.

• Peter Pan
  • Peter Pan's Avatar
  • Platinum Member
  • Platinum Member

22 Aug 2025 15:33
Ik verwacht geen consequenties voor Hermans in de komende 2 wedstrijden. De Graafschap uit en Jong Ajax uit zijn op papier, ook als je voor play offs gaat, wedstrijden die je vaker verliest dan wint. Ik verwacht enkel een ingreep vanuit het bestuur als er kansloos met minimaal 4 of 5-0 word verloren.

• Postert
  • Postert's Avatar
  • New Member
  • New Member

22 Aug 2025 15:40
Zou het een optie kunnen zijn om Kleinen op het middenveld te laten spelen, en Klaasen een linie naar achteren? 
The following user(s) said Thank You: Ben Salemans

• Driver
  • Driver's Avatar
  • Platinum Member
  • Platinum Member

22 Aug 2025 19:15
Opstelling Mvv

Westerveld

Schenk - Coomans - Breugelmans - Tran

Kleinen - Klaasen - Basri- Kuipers

Timas - Braken

• Hill
  • Hill's Avatar
  • Junior Member
  • Junior Member

22 Aug 2025 20:08 - 22 Aug 2025 20:28
We spelen volledig op de counter met Braken in de spits en El Basri aanvallend opgesteld. En op de verdediging leunend. Een beetje vreemde tactiek, want Braken is niet supersnel.
Zodra MVV druk naar voren zet ipv naar achteren leunt zie je dat De Graafschap wel kwetsbaar is. Maar je ziet nu zelfs Hermans actief de spelers instrueren om pas druk te zetten vanaf de middellijn. 

Kleinen, El Basri, Schenk en Klaassen in de basis vind ik dan wel positief.

Dit De Graafschap is absoluut te pakken. Maar dan moet MVV meer gebruik maken van hun verdedigende kwetsbaarheid. Door af te wachten dwingt MVV zichzelf juist in een kwetsbare positie.
Last edit: 22 Aug 2025 20:28 by Hill.

• Sander70
  • Sander70's Avatar
  • Platinum Member
  • Platinum Member

22 Aug 2025 20:20
Ik ben tot nu toe tevreden

• Sjonnie
  • Sjonnie's Avatar
  • Platinum Member
  • Platinum Member

22 Aug 2025 20:32
Tevreden met de stand ja , maar dit blijft niet goed gaan . 

• Sander70
  • Sander70's Avatar
  • Platinum Member
  • Platinum Member

22 Aug 2025 20:34
We spelen uit op de vijverberg. Ik had vooraf verwacht dat we inmiddels al met 2-0 zouden achter staan. Ik zie perspectief.

• Sjonnie
  • Sjonnie's Avatar
  • Platinum Member
  • Platinum Member

22 Aug 2025 20:39
Dat is wat ik ze tevreden met de stand , maar het is alleen maar verdedigen . 

Time to create page: 0.374 seconds