De Graafschap – MVV, vr 22 aug. 2025, 20.00 uur
- Tuor
-
- Platinum Member
-
Re: De Graafschap – MVV, vr 22 aug. 2025, 20.00 uur
22 Aug 2025 22:27 - 22 Aug 2025 22:32
Typisch MVV dit. Je verwacht een 5-0 afstraffing, en gaat er met 3 punten van door. Goed, geflatteerd natuurlijk, maar ze hadden ook zeker niet verdiend te verliezen. Al eerder gezegd, maar Kuipers en Kleinen maakten echt een enorm verschil. Kuipers was met name de eerste helft heel dreigend, zou een mooie tandem met Schenk kunnen worden, en Kleinen heeft meer voetballend vermogen dan van Dessel, en daarmee kwam het hele middenveld gewoon beter uit de verf. Ook El Basri vond ik redelijk spelen, niet zozeer aan de bal, maar met zijn fysieke kracht wel zonder bal. Breugelmans is ook een aanwinst, en Tran op rechtsback is beduidend beter dan Sy. Helaas blijft de voorhoede een zorgenkind, Braken maakte wederom weinig klaar, al kan hij daar ook niet altijd iets aan doen, in die zin dat je in dit systeem gewoon niet veel hebt aan een type spits als Braken, ondanks dat hij keihard werkt, of misschien wel juist daardoor. Ook Silva Timas heeft het nog niet. Pawaradihadjo zorgde gelijk voor gevaar met zijn snelheid. Hielp natuurlijk ook wel dat de achterhoede van de Graafschap op dat moment echt behoorlijk vermoeid oogde. Neemt niet weg dat hij die goal echt knap creëerde en afmaakte. Heeft hij een contract?
Het zou mooi zijn als er de komende week nog wat bijkomt voorin. We hebben echt niet opeens een elftal dat mee gaat doen voor de knikkers, Westerveld heeft ons met name in de eerste helft echt wel weer een paar keer gered. Maar dit MVV was voetballend gezien een heel stuk beter dan wat we in de vorige twee wedstrijden hebben gezien. En dat geeft de burger in elk geval moed, zeker als er voorin nog wat bijkomt.
Het zou mooi zijn als er de komende week nog wat bijkomt voorin. We hebben echt niet opeens een elftal dat mee gaat doen voor de knikkers, Westerveld heeft ons met name in de eerste helft echt wel weer een paar keer gered. Maar dit MVV was voetballend gezien een heel stuk beter dan wat we in de vorige twee wedstrijden hebben gezien. En dat geeft de burger in elk geval moed, zeker als er voorin nog wat bijkomt.
Last edit: 22 Aug 2025 22:32 by Tuor.
The following user(s) said Thank You: bokkesprongen, kyleman333
Please Log in or Create an account to join the conversation.
- Brncic
-
- Away
- Platinum Member
-
22 Aug 2025 22:35
Heerlijke overwinning dit! MVV stond veel beter dan de eerste twee wedstrijden. Wereldredding van Westerveld na 20 minuten maar verder heeft De Graafschap weinig echte kansen gehad. Was natuurlijk wel gevaarlijker maar dat is niet vreemd.
Breugelmans is idd een aanwinst, maar ook Tran en Kuipers (beiden pas 18!) kunnen me bekoren. Zo slecht is die Ronny toch nog niet
Hard gevochten, goede organisatie, beetje geluk, maar dit geeft wel vertrouwen! En inderdaad goede wissels.
Maar toch, die ene zwaluw… Voorin opnieuw weinig gecreëerd. Braken speelde vandaag niet slecht, werkte keihard maar ik denk dat deze ploeg meer heeft aan een snelle spits. Van Jaël (ik hou het bij zijn voornaam) kunnen we dat niet verwachten, Mmaee vind ik het best vanaf rechts. Silva Timas valt nog erg tegen nu.
Maar goed, de eerste drie punten zijn binnen. Winnen is toch een heerlijk gevoel!
Breugelmans is idd een aanwinst, maar ook Tran en Kuipers (beiden pas 18!) kunnen me bekoren. Zo slecht is die Ronny toch nog niet

Hard gevochten, goede organisatie, beetje geluk, maar dit geeft wel vertrouwen! En inderdaad goede wissels.
Maar toch, die ene zwaluw… Voorin opnieuw weinig gecreëerd. Braken speelde vandaag niet slecht, werkte keihard maar ik denk dat deze ploeg meer heeft aan een snelle spits. Van Jaël (ik hou het bij zijn voornaam) kunnen we dat niet verwachten, Mmaee vind ik het best vanaf rechts. Silva Timas valt nog erg tegen nu.
Maar goed, de eerste drie punten zijn binnen. Winnen is toch een heerlijk gevoel!
The following user(s) said Thank You: opadiehard
- Sjonnie
-
- Platinum Member
-
22 Aug 2025 22:42
Ik had een beetje dubbel gevoel de laatste 10 minuten toen MVV wat meer op de aanval ging spelen . Ik zag de 1-0 voor de Graafschap er al in gaan in de slotfase .
- bokkesprongen
-
- Platinum Member
-
22 Aug 2025 23:12
PROFICIAT , MVV met dit sjoene resultaat ........
- Mosae
-
- Platinum Member
-
22 Aug 2025 23:28 - 22 Aug 2025 23:28
Dus het kan dan toch. En hoe maakt helemaal niet uit. 3 punten. Proficiat MVV !! Iedereen weer wat minder kribbig gemaakt, inclusief mezelf. Nu focussen op een vervolg !
Last edit: 22 Aug 2025 23:28 by Mosae.
- Sander70
-
- Platinum Member
-
23 Aug 2025 08:34
Zou de top 10 dan toch mogelijk zijn? Dit gaat een enorme boost geven aan de hele ploeg.
- Brncic
-
- Away
- Platinum Member
-
23 Aug 2025 09:34Sander70 wrote: Zou de top 10 dan toch mogelijk zijn? Dit gaat een enorme boost geven aan de hele ploeg.
Niet te vroeg juichen Sander… Feit blijft dat we ook gisteren weer zelf nauwelijks kansen gecreëerd hebben. Vanuit tegenhouden en counteren kun je wedstrijden winnen, maar je zult toch ook zelf vaker het heft in handen moeten nemen. Daarvoor missen we voorin toch creativiteit en power. Met Mmaee komt een belangrijke kracht terug, maar dat is -vrees ik- niet voldoende. Plus: jongens als Tran, Kuipers en Jaël zijn 18 jaar. Die houden dit geen wedstrijden achter elkaar vol, laat staan een heel seizoen.
dus ja, dit geeft vertrouwen, maar we gaan zien waar dat toe leidt.
Time to create page: 0.317 seconds