MVV - Helmond Sport 26-9-2026
- RoedWitHart
-
Topic Author
- Premium Member
-
MVV - Helmond Sport 26-9-2026
26 Sep 2026 15:19
Ik ben benieuwd of MVV zich vanavond tegen Helmond Sport weet herstellen van twee forse nederlagen. Blijft MVV hoog druk zetten of wordt iets meer accent op verdedigen gelegd? En lukt het om meer op doel te schieten en kansen te creëren?
Please Log in or Create an account to join the conversation.
- Theunissen
-
- Away
- Junior Member
-
Re: MVV - Helmond Sport 26-9-2026
26 Sep 2026 17:11
Ik zou zeggen
Eerst de verdediging goed gesloten houden,geen enkele ruimte toelaten en balbezit.
En effectief met de kansen omgaan
Eerst de verdediging goed gesloten houden,geen enkele ruimte toelaten en balbezit.
En effectief met de kansen omgaan
- bokkesprongen
-
- Platinum Member
-
26 Sep 2026 22:05
Ze staan naar de winst tegen Helmond sport na 8 wedsrtijden gedeeld op de 2 plaats achter Heracles Almelo ..enne dikke proficiat MVV .
- AM279
-
- Junior Member
-
26 Sep 2026 22:40
Een wedstrijd die je net zo goed had kunnen verliezen. Gelukkig was Wentgens vandaag wel in vorm. Belangrijke zege, aansluiting gehouden en een boost van het moraal.
The following user(s) said Thank You: Mosae
- Brncic
-
- Platinum Member
-
27 Sep 2026 01:46
Op basis van tweede helft hele verdiende zege. Achterin weer ijzersterk, Dicke is een klasbak. Ook Wentges keepte prima na vorige week. Sierra begon matig maar na rust de grote vormgever, Klaasen heel nuttig in de strijd. Dumont altijd goed, Toni voor rust drama, daarna liet hij toch zien dat hij iets kan.
El Handaoui is een handenbindertje maar speelt vooral voor zichzelf, Onesime is alles of niks.
Maar hard gevochten, tweede helft prima. En dat was heel belangrijk want dit was wel aanhaken of afhaken. Heerlijk gevoel!!
El Handaoui is een handenbindertje maar speelt vooral voor zichzelf, Onesime is alles of niks.
Maar hard gevochten, tweede helft prima. En dat was heel belangrijk want dit was wel aanhaken of afhaken. Heerlijk gevoel!!
The following user(s) said Thank You: Kay, bokkesprongen, Mosae
- donny
-
- Premium Member
-
27 Sep 2026 08:23
Als de keeper een off-day zou hebben, wat hij gelukkig niet had, hadden we makkelijk weer met meerdere cijfers keihard op onze bek kunnen gaan. Ze kwamen toch wel heel erg makkelijk tot kansen toe.
Maar gelukkig hadden we de Mestreechse Ingel aan de goede kant vandaag
Proficiat boys, nu op naar Oss!
Maar gelukkig hadden we de Mestreechse Ingel aan de goede kant vandaag
Proficiat boys, nu op naar Oss!
- RoedWitHart
-
Topic Author
- Premium Member
-
27 Sep 2026 10:13
Ik vond MVV de eerste helft chaotisch voetballen. Er zat weinig lijn in het spel en veel duels gingen verloren. Slechts een keer werd MVV door Dumont gevaarlijk en schoot tegen de kruising. MVV gaf echt te veel kansen weg en het was een klein wondertje dat Helmond Sport niet scoorde, mede door goed keeperswerk van Wentges. De forse nederlagen van de afgelopen weken zat nog in de koppies. "Moeten we nu hoog druk zetten of niet?"
Ik weet niet wat Jonker in de rust gezegd heeft, maar in de tweede helft werd uit een ander vaatje getapt. De druk werd nu wel hoog gezet op de helft van Helmond. Duels werden gewonnen, en er kwam meer lijn in het spel. Zo zetten Jonker (eindelijk een trainer met niveau), Dicke (klasse), Sierra, Dumont en Klaasen zetten hun stempel op de wedstrijd. Ik houd overigens van felle spelers, maar bij Klaasen lijkt het soms of de stoppen zijn doorgeslagen en heeft dan zijn eigen emoties niet onder controle, zo lijkt het. Dat mag c.q. moet iets gedoseerder.
Mooi om te zien hoe Dumont de 1-0 scoort; het lijkt of hij weet waar de bal komt en loopt zich mooi vrij en scoort alweer zijn vijfde goal dit seizoen. Ook Sierra schiet de 2-0 fraai in.
Dit MVV blijft me verbazen: een zwakke eerste helft laten volgen door een overtuigende tweede. Als je elke wedstrijd speelt zoals de eerste helft eindig je in de staart van de KKD. Maar met het voetbal van de tweede helft zit een eindklassering bij de eerste acht erin. Ik ben benieuwd welk MVV we volgende week te zien krijgen in Oss.
Ik weet niet wat Jonker in de rust gezegd heeft, maar in de tweede helft werd uit een ander vaatje getapt. De druk werd nu wel hoog gezet op de helft van Helmond. Duels werden gewonnen, en er kwam meer lijn in het spel. Zo zetten Jonker (eindelijk een trainer met niveau), Dicke (klasse), Sierra, Dumont en Klaasen zetten hun stempel op de wedstrijd. Ik houd overigens van felle spelers, maar bij Klaasen lijkt het soms of de stoppen zijn doorgeslagen en heeft dan zijn eigen emoties niet onder controle, zo lijkt het. Dat mag c.q. moet iets gedoseerder.
Mooi om te zien hoe Dumont de 1-0 scoort; het lijkt of hij weet waar de bal komt en loopt zich mooi vrij en scoort alweer zijn vijfde goal dit seizoen. Ook Sierra schiet de 2-0 fraai in.
Dit MVV blijft me verbazen: een zwakke eerste helft laten volgen door een overtuigende tweede. Als je elke wedstrijd speelt zoals de eerste helft eindig je in de staart van de KKD. Maar met het voetbal van de tweede helft zit een eindklassering bij de eerste acht erin. Ik ben benieuwd welk MVV we volgende week te zien krijgen in Oss.
- Driver
-
- Platinum Member
-
27 Sep 2026 13:41
Ik vond de verdediging van Mvv, met uitzondering van Finn Dicke, nu niet sterk spelen. Sven Bouland, Sil van der Wegen en Delano Asante hadden het moeilijk met de aanvallen van Helmond.
Helmond heeft een paar 100% kansen verpruts door onkunde en door goed keeperswerk van Hugo Wentgens.
Tweede helft speelt Mvv gelukkig beter maar Helmond bleef ook gevaarlijk, de voorhoede van Mvv blijft een probleem, we hebben een spits die met veel bombarie werd binnengehaald maar heeft nog 0 keer gescoord...
Finn Dicke, Olivier Dumont, Robert Klaassen en Hugo Wentgens speelden een goede wedstrijd.
Angelside zorgde voor een lekkere sfeer in de Geusselt, Mvv staat nu op gedeelde 2e plaats dat is zeker niet slecht na 8 wedstrijden maar het seizoen is nog heel lang.
Helmond heeft een paar 100% kansen verpruts door onkunde en door goed keeperswerk van Hugo Wentgens.
Tweede helft speelt Mvv gelukkig beter maar Helmond bleef ook gevaarlijk, de voorhoede van Mvv blijft een probleem, we hebben een spits die met veel bombarie werd binnengehaald maar heeft nog 0 keer gescoord...
Finn Dicke, Olivier Dumont, Robert Klaassen en Hugo Wentgens speelden een goede wedstrijd.
Angelside zorgde voor een lekkere sfeer in de Geusselt, Mvv staat nu op gedeelde 2e plaats dat is zeker niet slecht na 8 wedstrijden maar het seizoen is nog heel lang.
- Buurke76
-
- Platinum Member
-
27 Sep 2026 16:54
Gelukkige zege, eerste helft had Helmond afstand kunnen nemen.
Asante en van de Wegen zijn geen backs, dat zorgt voor veel kansen voor de tegenstanders.
Als Liesdek net zo een goeie back is als zijn vader dan komt dat goed.
Voorin blijft het matig. Toni doet echt zijn best maar wordt niet gevonden. Vanaf de flanken weinig gevaar.
Ik zou toch Amghar eens rechtsbuiten proberen. Jongen heeft prima techniek en snelheid dus waarom niet?
Asante en van de Wegen zijn geen backs, dat zorgt voor veel kansen voor de tegenstanders.
Als Liesdek net zo een goeie back is als zijn vader dan komt dat goed.
Voorin blijft het matig. Toni doet echt zijn best maar wordt niet gevonden. Vanaf de flanken weinig gevaar.
Ik zou toch Amghar eens rechtsbuiten proberen. Jongen heeft prima techniek en snelheid dus waarom niet?
- Hill
-
- Premium Member
-
27 Sep 2026 17:02
Assante kan het niveau gewoon niet aan. Daarom nu naar achteren geschoven, maar is gewoon te licht voor betaald voetbal.
Toni is ook niet veel soeps, maar was wel betrokken bij de goal waarbij hij de bal goed en snel doortikte.
Onze kracht zit vooral op het middenveld. Ik vond klaassen ook goed spelen. Dicke en Dumont ook sterk.
En hoewel Daneels gewisseld werd vond ik die ook niet verkeerd. Sierra ook goed.
Verder mooi om te zien dat er wel veel inzet is, en dat spelers foutjes van elkaar proberen goed te maken als er verdedigd moet worden.
Op basis van de tweede helft zeker verdiend gewonnen.
Toni is ook niet veel soeps, maar was wel betrokken bij de goal waarbij hij de bal goed en snel doortikte.
Onze kracht zit vooral op het middenveld. Ik vond klaassen ook goed spelen. Dicke en Dumont ook sterk.
En hoewel Daneels gewisseld werd vond ik die ook niet verkeerd. Sierra ook goed.
Verder mooi om te zien dat er wel veel inzet is, en dat spelers foutjes van elkaar proberen goed te maken als er verdedigd moet worden.
Op basis van de tweede helft zeker verdiend gewonnen.
Time to create page: 0.365 seconds