De negentienjarige Pascal Huser, uit Nieuw Schoonebeek, heeft een 2-jarig contract bij sc Heerenveen, met een optie voor nog twee jaar De jeugdinternational is afkomstig uit de jeugdopleiding van Heerenveen.
Pascal Huser speelde dit seizoen in de A1 van de club. De spits werd in 2012 Europees kampioen met Oranje -17, door in de finale Duitsland te verslaan na strafschoppen. Huser zelf benutte in die serie ook een penalty.
Na het toernooi liep de aanvaller een ernstige kruisbandblessure op, die hem tien maanden aan de kant hield :
Dit seizoen knokte Huser zich weer terug in de basis van de A1.
“Maar mijn doel is om dit seizoen eerst basisspeler te worden van Jong Heerenveen. Ik zal elke dag knokken en moeten hopen op een blessure of schorsing bij het eerste team. Misschien kan ik dan dit seizoen een keer invallen en debuteren. Als die kans zich voordoet, zal ik hem zeker pakken.”
Mooi gezegd en goede mentaliteit. Pascal, ik hoop dat je deze gedachte ("basisspeler" en "elke dag knokken ")
ook bij us MVV-ke kunt vasthouden en van waarde zal zijn !
Welkom dus ( ook vader Harry !) bij de sjoenste club in 't Zuiden en veel succes, Pascal !