Johan Dijkstra

11 feb 2015 10:53
Sjappie
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 606
Meer
Onderwerp Auteur
Johan Dijkstra #1
Jo Bonfrère keert na dertig jaar terug bij MVV Maastricht. Samen met Johan Dijkstra krijgt Bonfrère een rol in de technische staf van de A-jeugd van de Limburgse Jupiler League-club.
Bonfrère (foto) en Dijkstra verdedigden als speler allebei jarenlang de clubkleuren van MVV. De nu 68-jarige Bonfrère speelde als middenvelder tussen 1963 en 1985 in totaal 392 wedstrijden in het rode shirt van de Maastrichtenaren, Dijkstra kwam tussen 1968 en 1985 als centrale verdediger tot 487 duels en kreeg in 2012 een tribune van Stadion de Geusselt naar hem vernoemd.

Waar Dijkstra na het beëindigen van zijn spelerscarrière in de luwte opereerde, verwierf Bonfrère bekendheid als trainer. Zijn grootste succes boekte hij in 1996, toen hij als bondscoach van Nigeria olympisch goud veroverde. Verder was Bonfrère nog werkzaam bij landen als Qatar, de Verenigde Arabische Emiraten en Zuid-Korea en clubs in België, het Midden-Oosten en China.

Met de terugkeer van de twee clubiconen hoopt MVV de ontwikkeling van de oudste generatie talenten een impuls te geven. De huidige nummer achttien van de Jupiler League was in het verleden meer dan dertig jaar actief in de Eredivisie, maar kwam sinds de degradatie in 2000 nooit meer uit op het hoogste niveau van het betaalde voetbal.
De volgende gebruiker (s) zei dank u les rouges blancs, Raffalaldo

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

11 feb 2015 12:04
Frank Salemans
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 764
Meer
Johan Dijkstra #2
Kijk, dat vind ik nog eens goed nieuws! Dan krijg ik weer het gevoel: goed bezig MVV!

Twee gouden krachten van weleer binden aan de club: uitstekend!
Ik verwacht binnenkort dan ook concreter nieuws over de A-jeugd, want MVV wilde die toch opheffen? Ik neem aan dat Jo en Johan niet voor vier maanden gaan functioneren.
De volgende gebruiker (s) zei dank u opadiehard

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

11 feb 2015 16:40
les rouges blancs
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 2739
Meer
Johan Dijkstra #3
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

11 feb 2015 17:39
De Zwarte Vogel
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 923
Meer
Johan Dijkstra #4
Als ik de naam East Fife lees, moet ik weer denken aan de beroemde James Alexander Gordon die op zaterdag om 18 uur altijd de "qualified football results" voorlas. Daarbij is de volgende uitslag East Fife 4 Forfar 5 legendarisch. Probeer het maar eens na te zeggen: East Fife four Forfar five Inmiddels worden deze uitslagen door een dame gelezen, noem dat maar geen emancipatie. Wat gaat er trouwens vreselijk veel geld om in het Engelse voetbal!
De volgende gebruiker (s) zei dank u MVVke

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.273 seconden