>
Ontvangen bedankjes 396
Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.
Mie leef Mestreech schreef : Met nog 14 wedstrijden te gaan in de huidige competitie wordt het tijd om de selectie voor komend seizoen eens te bekijken.
Aflopende contracten:
Mikolaj Smylek. Niet veel gezien van deze keeper, toch al bezig met zijn tweede seizoen bij MVV. Ideale tweede keeper die je niet hoort klagen. Lijkt me niet in aanmerking te komen om eerste keeper te worden.
Gilles Deusings. Hetzelfde geldt voor hem als voor Smylek.
Alessandro Ciranni. In een mindere fase gezeten, maar toch weer 2 goals (lucky goals) gemaakt uit vrije trappen. Hij moet verdedigend beter worden. Evenals zijn hoekschoppen. Hij zou in belangstelling staan van diverse eredivisieclubs, clubs uit Italië oa. In bezit van een aflopend contract is hij wel aantrekkelijk voor diverse clubs. Hij zal transfervrij vertrekken, ben ik bang.
Ricardo Ippel. Al aangegeven na de verloren wedstrijd in de PO-finale dat hij zal vertrekken. Ook verhalen gehoord dat hij meer geld wilt en dat hij graag terug naar Tilburg wilt. Zou hem er heel graag bij willen houden, maar een speler met zo'n houding, ook nog aanvoerder, is het dragen van het MVV shirt niet waard.
Steven Pereira. Vorig seizoen een van de beste centrumverdedigers in de Jupiler League. Net als heel MVV ook teruggezakt. Hij staat in de belangstelling van VVV en in bezit van een aflopend contract lijkt me dus 1 en 1 = 2.
Florian Loshaj. Deze kun je erbij houden als wisselspeler. Hij heeft een optie voor nog een jaar. Licht die optie, dan heb je er wel een aardige speler bij.
Luc Mares. Tja, wat de meerwaarde van hem is vergeleken met bijvoorbeeld Matisse Thuys of Shermaine Martina, snap ik niet. Leuk voor de bank, maar verder geen toegevoegde waarde aan het team.
Tuur Houben. Deze bevalt me wel dit seizoen. Valt erg op. Hij is nog in bezit van een amateurcontract, maar er zou gesproken worden om hem een profcontract te geven. En dat verdient hij ook.
Zev van Melick Di Livio Jungschlager. Laat die gasten lekker bij EVV of iets dergelijks spelen. Geen meerwaarde.
Dogan Golpek. Eerste jaar als prof. Speelt met vallen en opstaan. Hij heeft nog een optie nog eens 2 jaar bij MVV. Geen basisspeler, leuke wisselspeler.
Huurspelers:
Michael Verrips. Zal terugkeren naar Sparta. Ondanks MVV onder haar maat presteert, vind ik Verrips misschien wel de stabielste speler tot nu toe dit seizoen. Ik zou hem nog wel een jaar bij MVV willen zien.
Kelechi Nwakali. Blij dat hij teruggekeerd is tijdens de winterperiode. Zou mooi zijn als hij nog een jaar blijft.
Christophe Janssens. Speelde sterk voor zijn blessure. Verdedigend een betere linksback dan Labylle, maar aanvallend minder. Na zijn blessure niet meer dat niveau gehaald en is hij wat onzeker achterin.
Samy Mmaee. Betere verdediger dan Kuipers. Ik ga er vanuit dat hij een kans gaat krijgen bij Standard.
Matisse Thuys. Niet echt een kans gekregen. Snap niet waarom hij niet de voorkeur krijgt boven Luc Mares.
Doorlopende contracten:
D:
V: Shermaine Martina, Shermar Martina
M: Dean Koolhof, Pieter Nys (2020) Joeri Schroijen,
A: Koen Kostons, Marvin Ogunjimi, Jonathan Okita, Atilla Yildirim.
*op Pieter Nys na, de overige contracten in 2019 af.