Dimitri Lavalée

13 juli 2018 10:16
Jacques
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 3815
Meer
Onderwerp Auteur
Dimitri Lavalée #1

You're never as good as everyone tells you when you win, and you're never as bad as they say when you lose.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

14 juli 2018 12:55
mvvke4life
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 735
Meer
Dimitri Lavalée #2
Welkom Dimitri

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

08 mei 2019 09:53
Standard Liege follower
Fresh Boarder
Fresh Boarder
Berichten: 1
Meer
Dimitri Lavalée #3
Ik heb een vraag voor jullie als MVV-supporter. Ik ben een grote fan van standard. Vorig jaar hebben we Mmaee aan jullie uitgeleend en dit jaar Deom en Lavalée. Mmaee en Lavelé spelen beide als centrale verdediger. Wie van deze twee was volgens jullie de beste?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

08 mei 2019 10:03 08 mei 2019 10:06 door Komopdieroeie.
Komopdieroeie
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 267
Meer
Dimitri Lavalée #4
Toen ik zag dat er een bericht was geplaatst over Lavalee door een Standard fan had ik stiekem de hoop dat je inside informatie had over het al dan niet vastleggen van Lavalee door MVV. Maar helaas... :-(

Enfin, het zou mij verbazen als er iemand is die Mmaee beter vond dan Lavalee. Voor mij in ieder geval Lavalee. Echt nog een klasse beter dan Mmaee. Wij hopen allemaal van harte dat die bij ons gaat tekenen in plaats van terug te keren bij Standard ;-)
De volgende gebruiker (s) zei dank u Tuor, Standard Liege follower

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

08 mei 2019 10:30
Jim Cemint
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 805
Meer
Dimitri Lavalée #5
@ Standard Liege follower:

Mijn voorkeur gaat absoluut uit naar Lavalee. Mmaee was mischien wat atletischer. En misschien zelfs, als je het puur sec bekijkt, een betere voetballer (technisch gezien). Maar waar Lavalee het bij mij vooral op wint, is zijn mentaliteit. En dat aspect is toch niet geheel onbelangrijk. Mmaee had/heeft een kut mentaliteit. Vervelend gaan doen als het even niet mee zit (bijv. op de bank i.p.v. in de basis). Hij was ook veel minder een teamspeler dan Lavalee. Lavalee is sterk als centrale verdediger, maar minder als linksback (waar hij ook gespeeld heeft bij ons). Maar waar hij ook speelt... hij stroopt de mouwen op en gaat er vol voor.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

08 mei 2019 10:32 08 mei 2019 10:36 door houtengerard.
houtengerard
Administrator
Administrator
Berichten: 1900
Meer
Dimitri Lavalée #6

Komopdieroeie schreef : Toen ik zag dat er een bericht was geplaatst over Lavalee door een Standard fan had ik stiekem de hoop dat je inside informatie had over het al dan niet vastleggen van Lavalee door MVV. Maar helaas... :-(

Enfin, het zou mij verbazen als er iemand is die Mmaee beter vond dan Lavalee. Voor mij in ieder geval Lavalee. Echt nog een klasse beter dan Mmaee. Wij hopen allemaal van harte dat die bij ons gaat tekenen in plaats van terug te keren bij Standard ;-)




In mijn optiek was juist Mmaee de betere van de twee. Vooral aanvallend bracht hij meer, bij hoekschoppen was hij kopsterk. Lavalee is geen slechte voetballer op het tweede niveau hier in Nederland, hij is nog jong en zit vol potentie, maar ik vond Mmaee meer zekerheid uitstralen achterin (Hij heeft ook meer body) en hij heeft aanvallend een voordeel. Allebei hadden ze weleens concentratieproblemen en speelden ze absoluut niet vlekkeloos.

Dit was overigens wel een seizoen waarin onze verdediging meer onder druk stond dan andere jaren door een gebrek aan aanvalskracht, gezien die cijfers heeft Lavalee het achterin niet slecht gedaan. Ik denk dat veel supporters het niet erg zouden vinden als wij Lavalee nog een seizoen mochten huren, zijn talent en de groei die hij hier heeft meegemaakt dit seizoen wordt in ieder geval nationaal erkend door de media. Hij zit denk ik nog niet op het niveau van de eerste klasse in België, jullie competitie is fysieker dan de onze. Mmaee paste daar beter in, en was ook een stukje verder in zijn ontwikkeling toen hij bij ons vorig seizoen vertrok. (vind ik)

Zoals hierboven beschreven door anderen is er inderdaad niets mis met de mentaliteit van Lavalee. Mmaee was daarin wat laconieker, thans zo oogde hij.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

08 mei 2019 11:07
Jacques
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 3815
Meer
Onderwerp Auteur
Dimitri Lavalée #7
Twee verschillende types voetballer. Mmaee was aanvallend sterker en was atletischer. Lavalée positioneel veeeeeel sterker. Mmaee liep vaak maar wat rond, die heeft echt een coachende speler naast zich nodig. Moest vaak compenseren met een stevige tackle omdat hij uit positie liep. Lavalée stond bijna altijd goed.

Met een goede, coachende verdediger naast hem - en inderdaad met een betere mentaliteit, maar dat kan goed de jeugd geweest zijn - denk ik dat Mmaee wellicht net wat waardevoller zou kunnen zijn.

Staat tegenover dat Mmaee gedurende het seizoen niet beter werd. Lavalée nadrukkelijk wel. Ik was aan het begin van het seizoen niet onder de indruk van Dmitri maar werd dat gedurende het seizoen steeds meer. Lavalée nog een jaar bij MVV en dezelfde groei doormaken zou voor zowel Standard als MVV een heel goed scenario zijn.

You're never as good as everyone tells you when you win, and you're never as bad as they say when you lose.
De volgende gebruiker (s) zei dank u houtengerard, jovkle, De Zwarte Vogel

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.332 seconden