Raoul Last

06 mrt 2021 21:47
De Zwarte Vogel
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 921
Meer
Onderwerp Auteur
Raoul Last #1
Ik vind het bijzonder jammer dat Raoul Last vertrekt bij MVV. Ik zag best wat potentie in hem!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

06 mrt 2021 21:52
Karakter
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 693
Meer
Raoul Last #2
Opmerkelijke keuze inderdaad. Dit lijkt me een speler die je best erbij kunt hebben, al is het maar voor opvulling de komende twee á drie jaar. Ik mag toch hopen dat Salasiwa ook niet binnen het proces van de trainer valt, want die valt mij ook zwaar tegen. Zeker voor iemand waarvan je ervaring verwacht.

..Of zou de toekomst van Marcelo al bekend zijn op de MVV burelen? ;-)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

06 mrt 2021 22:05 06 mrt 2021 22:17 door Kloeteklaos.
Kloeteklaos
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 206
Meer
Raoul Last #3
Allereerst dank aan Raoul Last voor zijn inzet, daar heb ik bij hem nooit aan getwijfeld, altijd alles gegeven. In een moeilijke fase met matige spelers om zich heen heeft ie zich staande gehouden.

Ik moet echter eerlijk zeggen dat ik deze beslissing op zichzelf begrijp, maar dat betekent ook dat ik een aantal andere beslissingen niet begrijp en/of nog geen beeld heb wat er gaat gebeuren met andere spelers aangezien hierover nog niet of vrijwel niet is gecommuniceerd. Dit zal eind maart gebeuren wanneer de formele ontslagbrieven de deur uit dienen te gaan.

1. Ik vind Last op dit moment op zich (nog) niet goed genoeg voor een basisplek bij MVV. Als wisselspeler had ik hem wel gehouden maar ik zie hem niet top eerste divisie spelen.
2. Last is zeker niet minder dan Salasiwa, die overigens pas de laatste drie wedstrijden een redelijk niveau haalt (en ook niet meer dan dat).
3. Last heeft in de wedstrijden die hij heeft gespeeld in mijn optiek een (veel) betere indruk gemaakt dan zijn collega op een gelijkwaardige positie op rechts, Tim Zeegers. Tim heeft in mijn ogen geen goed seizoen. Hij krijgt echter wel een contractverlenging aangeboden. Dit vind ik vreemd.

In het kader van doorgroeien en doorselecteren snap ik de beslissing, maar dan had ik zelf Zeegers ook niet verlengd en zou ik verwachten dat Salasiwa ook zal vertrekken. Ik ben benieuwd.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

06 mrt 2021 23:11
Boredass
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1240
Meer
Raoul Last #4
Van de ene kant verassend, vind hem ook beter dan Salasiwa en ook beter dan Zeegers. Hij leek me dan ook een goedkope aanvulling van de selectie.
Van de andere kant is duidelijk dat de trainer het niet in hem ziet zitten.

Ben wel benieuwd wat onze nieuwe TS gaat doen kommende periode mbt uitdelen contracten en invullen selectie.
Ik hoop alleen niet dat ze de mogelijkheden van MVV, want ze hebben totaal geen evaring met aantrekken spelers

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

06 mrt 2021 23:36
Kletswief
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 420
Meer
Raoul Last #5
Mijn inziens niet verrassend. De trainer had zijn keuze gemaakt... Raoul heeft weinig speeltijd gekregen en behoorde niet tot de jeugdspelers die een contract kregen.
Afgezien van het feit dat Raoul altijd 100% inzet heeft gegeven en volgens mij een goede teamspeler is verbaast het mij niet. En begrijp ik waarom wel Tim Zeegers zoveel speeltijd als flankverdediger heeft gekregen. Tim is misschien technisch iets beperkter maar is veel meer een bijtertje, hij laat zijn tegenstander weiniger aan het voetballen komen, fysiek is hij sterker, voetbalt naar zijn (beperkte) mogelijkheden, doordat hij conditioneel sterk is is hij vaak nog aanvallend aanspeelbaar en heeft toch vaak een goede openingspass.
Maar Raoul dank je wel voor je inzet!!! Het gaat je goed.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

07 mrt 2021 08:52 07 mrt 2021 09:01 door Hill28.
Hill28
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1348
Meer
Raoul Last #6
Een grote schande en onbegrijpelijk ook nog. Een van de betere talenten uit de eigen jeugdopleiding. Wat is dit Kalezic? Ligt hij je persoonlijk niet? Een steek onder water naar Elsen die hem wel de kans gaf? Ruimte maken voor speler van eigen voorkeur?
Nu zie je dus de gevolgen als je Kalezic zelf het technisch beleid laat bepalen. Zorgwekkend trouwens om te zien dat Kalezic geen enkele (jeugd)speler beter heeft weten te maken. Martina zal ook wel snel vollgen. En dan Zeegers, naar mijn bescheiden mening de zwakste broeder van deze drie, wél speeltijd geven.

Last had gewoon speeltijd moeten krijgen en een contract. Dan had je er over een paar jaar nog een leuk bedrag voor gekregen. Zo ga je niet met je jeugd om, wanbeleid!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

07 mrt 2021 08:53 07 mrt 2021 08:54 door Mie leef Mestreech.
Mie leef Mestreech
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 968
Meer
Raoul Last #7
Zeer jammer. Ik zag wel potentie in deze speler. Maar echt als een verrassing komt dit niet naar buiten, gezien zijn magere speeltijd. Als je Salasiwa, de meest waardeloze linksback die ik in 21 jaar heb gezien, niet uit de basis kan spelen, dan moet je als Raoul zijnde ook naar jezelf kijken.

Raoul begon heel goed vorig seizoen en was het enige lichtpuntje van het vorige seizoen. Je zag op het laatste, voor de corona onderbreking, dat hij veel had gespeeld en werd soms overlopen en slordiger. Maar dat kan als jonge speler. Jonge spelers hebben altijd wel eens een terugval. Maar dan moet je toch vertrouwen hebben in deze speler. Ik heb dat nog steeds en ik hoop dat hij bij een andere BVO (aub niet 045!) het laat zien dat MVV het mis heeft.

Raoul, bedankt voor je inzet en succes met je verdere carrière!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

07 mrt 2021 10:16
Kay
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 248
Meer
Raoul Last #8
Jammer. Op basis van enkele (heel) goede wedstrijden vorig seizoen had ik graag gezien dat hij dit seizoen wat meer in actie was gekomen. Zeker toen Salasiwa zo tegen viel. Nu krijgt de trainer natuurlijk wel veel meer van een speler mee dan wij.
De volgende gebruiker (s) zei dank u opadiehard

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

07 mrt 2021 10:36
Duin
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 314
Meer
Raoul Last #9

Hill28 schreef : Een grote schande en onbegrijpelijk ook nog. Een van de betere talenten uit de eigen jeugdopleiding. Wat is dit Kalezic? Ligt hij je persoonlijk niet? Een steek onder water naar Elsen die hem wel de kans gaf? Ruimte maken voor speler van eigen voorkeur?
Nu zie je dus de gevolgen als je Kalezic zelf het technisch beleid laat bepalen. Zorgwekkend trouwens om te zien dat Kalezic geen enkele (jeugd)speler beter heeft weten te maken. Martina zal ook wel snel vollgen. En dan Zeegers, naar mijn bescheiden mening de zwakste broeder van deze drie, wél speeltijd geven.

Last had gewoon speeltijd moeten krijgen en een contract. Dan had je er over een paar jaar nog een leuk bedrag voor gekregen. Zo ga je niet met je jeugd om, wanbeleid!



Waarom is dit een 'grote schande'? En hoe kom je erbij dat MVV hier 'een leuk bedrag' voor zou kunnen krijgen? Ik denk dat de technische staf dat iets beter kan inschatten dan ons, niet?

Ik ben zeker voor de jeugd kansen geven, maar laten we eerlijk zijn, Last heeft vorig jaar 17 wedstrijden mee mogen doen en deed het daar best aardig, maar zakte daarna ver terug. En dan hebben we het over het seizoen waarin we 15e werden!
We hebben dit jaar zelfs al meer punten in minder wedstrijden dan toen!

Als je volgend jaar top 10 wil eindigen zul je toch echt betere spelers moeten hebben en dus ook af en toe eigen jeugd die te kort komt laten gaan. Ook dat is topsport.
De volgende gebruiker (s) zei dank u opadiehard, Sjuulke, Burgundian043, M-MVV

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

07 mrt 2021 10:57 07 mrt 2021 11:02 door Hill28.
Hill28
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1348
Meer
Raoul Last #10
Goh over welke jeugdspeler ben jij wel positief? Ben je misschien zelf uitgeselecteerd in de E-jeugd? Last is snel, goed mee naar voren voetballend, precies het type back dat veel gevraagd wordt tegenwoordig. In verdedigend opzicht kun je veel verbeteren met training.

Als je als trainer talenten als Kostons en Last niet beter kan maken, ben je dan wel geschikt voor een club die het niet van inkomende toptransfers moet hebben.

Ik neem trouwens aan dat Last wel nog blijft de rest van dit seizoen, of heeft geweldenaar Salasiwa niemand nodig die hem kan vervangen?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

07 mrt 2021 12:14
Maosbrögk
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 896
Meer
Raoul Last #11
Enorm jammer dit. Ik vond Last vorig seizoen inderdaad één van de weinige lichtpuntjes. En tuurlijk krijgt ie met zijn jeugdige leeftijd een vormdip of wat dan ook, maar die overwin je alleen door veel te spelen en niet door die paar tellen die hem dit seizoen gegeven zijn. Daarnaast vind ik hem op z’n minst gelijkwaardig aan Salasiwa. En als je dan jong talent bent én eigen jeugd, vind ik dat je daar altijd de voorkeur aan moet geven boven een oudere speler die van buitenaf komt. Helaas heeft jong-MVV ook geen wedstrijden kunnen spelen dit seizoen waardoor de ontwikkeling van dit soort jongens gewoon een jaar vrijwel stil staat en ze zich niet in de kijker van de coach hebben kunnen spelen. Ik vond Last een zeer bruikbare speler, bovendien eigen jeugd en niet al te duur. Ben benieuwd welke vervanger je hiervoor gaat vinden. De vergelijking met Zeegers vind ik niet terecht. Zeegers heeft veel inzet, maar daar houdt het dan wel mee op. Technisch gezien en qua inzicht is Last veel verder. Opvallend dus dat MVV wel met Zeegers door wil en niet met Last. Krijg toch het idee dat er “iets” speelde tussen trainer en hem. En los van het feit dat ik Kalezic een prima trainer vind, vind ik dit dus heel zonde. Raoul, helaas geen eerlijke kans gekregen dit seizoen. Hopelijk krijg je die elders wel.
De volgende gebruiker (s) zei dank u De Zwarte Vogel

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

07 mrt 2021 13:37
Duin
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 314
Meer
Raoul Last #12

Hill28 schreef : Goh over welke jeugdspeler ben jij wel positief? Ben je misschien zelf uitgeselecteerd in de E-jeugd? Last is snel, goed mee naar voren voetballend, precies het type back dat veel gevraagd wordt tegenwoordig. In verdedigend opzicht kun je veel verbeteren met training.

Als je als trainer talenten als Kostons en Last niet beter kan maken, ben je dan wel geschikt voor een club die het niet van inkomende toptransfers moet hebben.

Ik neem trouwens aan dat Last wel nog blijft de rest van dit seizoen, of heeft geweldenaar Salasiwa niemand nodig die hem kan vervangen?



Ik weet niet waarom je zo gepikeerd reageert, het lijkt wel alsof je wel érg dicht bij Raoul staat en niet objectief kunt oordelen.

Het gaat er niet om of ik positief ben over een jeugdspeler, net zo min als het relevant is of jij positief over iemand bent. Volgens mij zijn er mensen aangesteld met iets meer voetbalkennis dan wij tweeën bij elkaar om daarover te oordelen en beslissen. Als Last Kalezic volgend jaar kan laten promoveren, dan laat hij hem echt niet gaan hoor.

Blijkbaar ziet hij Last op termijn niet naar een hoger niveau groeien, terwijl hij dat bij Kleinen, Van Bommel en Zeegers bijvoorbeeld wel ziet. Dat zijn toch ook spelers uit eigen jeugd? Dus waarom 'de jeugd krijgt geen kans?' En Mares (ook een beetje 'eigen' jeugd) heeft hij laten staan terwijl heel het forum hem hier de eerste 10 wedstrijden betaald voetbal onwaardig vond en van hem af wilde!

Ik wil alleen maar zeggen dat ik in de beoordeling van spelers naar de toekomst liever uitga van de kennis van een ervaren coach, die weet welk niveau nodig is voor top Jupiler League, dan de 'supporterkennis' van jou en mij.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Lassie80, Kletswief, Boschpoort, Hier menier

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

07 mrt 2021 15:06
Brncic
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 697
Meer
Raoul Last #13
Ik vermoed dat bij Last meespeelt dat achter hem Ermin Cavcic eraan komt. Een jongen die meer talent wordt toegedicht dan Last, en bovendien iemand die je nog op amateurbasis kunt laten spelen (is pas 18). Ik vond Last vorig jaar geen verkeerde indruk maken, maar ik vraag me af of hij niet koning eenoog was in het land der blinden dat seizoen 2019/2020 heette...
De volgende gebruiker (s) zei dank u Kletswief, M-MVV, Duin

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

08 mrt 2021 08:04
Hill28
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1348
Meer
Raoul Last #14
Duin, ik had ten onrechte in het achterhoofd dat jij ook het forumlid was die Kostons steeds liep af te zeiken, dus ik dacht ‘daar gaan we weer’. Ik ken verder geen enkele speler persoonlijk, maar in dit geval denk ik met mijn supporterskennis dat Kalezic ernaast zit.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

08 mrt 2021 09:40
Larsbak
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 279
Meer
Raoul Last #15
Vooropgesteld had Last van mij best mogen blijven. Zal niet veel verdienen, heeft een streepje voor Maastrichtse jongen en heeft het niet slecht gedaan. Opmerkingen dat je niet zo met eigen jeugd omgaat en we er een leuk bedrag aan kunnen verdienen gaan echt te ver. Voor spelers van MVV wordt bijna nooit een leuk bedrag betaald, laat staan voor een linksback. Überhaupt is de enige verdediger uit de KKD die me te binnen schiet Perr Schuurs.

Als de technische staf oordeelt dat hij tekort komt, en dat kan ik me best voorstellen, moeten we ook gewoon afscheid van hem nemen. Wordt dit seizoen ook 'alweer' bijna 21, en dat is voor een talent in de KKD al bijna oud. Als we met z'n allen vertrouwen stellen in de technische staf, dan moeten we vertrouwen op hen professioneel oordeel.
Dat de linksbackpositie nu bezet wordt door Salasiwa is niet bepaald een vooruitgang, dus ik hoop eigenlijk op een nieuwe speler.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Burgundian043

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.438 seconden