Romain Matthys beste keeper seizoen 22-23? Stem!

10 okt 2022 15:04 15 mei 2023 05:14 door Ben Salemans.
Ben Salemans
Administrator
Administrator
Berichten: 778
Meer
Onderwerp Auteur
Romain Matthys beste keeper seizoen 22-23? Stem! #1
Iedereen die MVV Maastricht volgt, weet het natuurlijk al langer: Romain Matthys is onze rots in de branding. Niet voor niets riep Voetbal International hem uit tot beste doelman van de eerste divisie 2021-2022.

Nu is onze goalie in de race voor het Bronzen Schild als het gaat om beste doelman van de eerste periode. Stem op hem! Dat kan nog tot uiterlijk a.s. woensdag 12 oktober 17:00 uur.

Link naar de stempagina: keukenkampioendivisie.nl/stemmen-schilden/

Meer info over deze verkiezing: www.mvv.nl/nieuws/stem-op-beste-keeper-van-1e-periode


Ik ben lid/donateur van Veer Zien MVV (VZM)! Jij toch ook? Niet? Meld je dan nu aan: www.veerzienmvv.nl
Steun MVV in deze bange tijden (april 2024) met een gift: www.gofundme.com/f/noets-de-mood-verlore-heet-steun-us-mvvke

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

10 okt 2022 16:28 10 okt 2022 16:37 door Mosae.
Mosae
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 458
Meer
Romain Matthys beste keeper seizoen 22-23? Stem! #2
Geweldige keeper. Maar eerlijk is eerlijk, hij moest al 17x vissen. Daarmee komt MVV ook in de top 3. Natuurlijk niet allemaal zijn schuld! Maar 17 tegen, is iets waar nog aan gesleuteld moet worden, want dat is het enige minpuntje..

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

10 okt 2022 17:01
MF
Expert Boarder
Expert Boarder
Berichten: 112
Meer
Romain Matthys beste keeper seizoen 22-23? Stem! #3
Sterker nog, in de top 3 van de meeste tegendoelpunten tegen. Daarbij, ook in de top 3 meest gescoorde doelpunten. Zonder Romain hadden we heel wat meer doelpunten geïncasseerd. Ik denk dat dit meer te maken heeft met de geprovoceerde achterhoede. Niks ten nadelen van de jongens die de positie ingevuld hebben natuurlijk. Het is belangrijk dat er vastigheid is in de achterhoede. Hierdoor word de doelman en de achterhoede beter van.
De volgende gebruiker (s) zei dank u CatenaccioMestreech, Mosae

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

16 nov 2022 19:38
bokkesprongen
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 815
Meer
Romain Matthys beste keeper seizoen 22-23? Stem! #4
MVV heeft ook de meeste schoten op doel tegen ,dat verklaart ook zoveel tegen doelpunten ,dat wreekt zich wel eens

maar zolang je meer scoort dan de tegen stander is niets aan de hand .

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

05 jan 2023 09:03
jovkle
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 420
Meer
Romain Matthys beste keeper seizoen 22-23? Stem! #5
Laurens Eggen
Romain Matthys is ook dit seizoen weer een van de sterkhouders bij MVV. De keeper uit Herve (nabij Luik) is qua statistieken de beste doelman van de eerste divisie. „Je kan als keeper vijf goals tegen krijgen, maar toch een prima wedstrijd spelen.”

maastricht - Wat Romain Matthys van trainer Maurice Verberne vindt? De MVV-keeper loert snel even over zijn schouder om te zien wie daar loopt. „Weet je, Maurice is een shit-coach.” Hij zegt het nét hard genoeg zodat Verberne hoort wat hij tegen de verslaggever zegt. Direct komt er een vinnige opmerking terug van de hoofdcoach. Matthys, die natuurlijk al lang had gezien dat de trainer langsliep, barst in lachen uit.

„Kijk, zo goed gaan we hier met elkaar om”, zegt de goalie. „In het team zijn we allemaal vrienden. Denk maar niet dat je zoiets ongestraft tegen elke trainer kan zeggen. Maar hier zijn we allemaal goed met elkaar en kunnen we met elkaar lachen.” Al iets eerder in het gesprek wordt het bewijs daarvoor ook al geleverd. Assistent-trainer Mark Luijpers is achter Matthys gaan staan en geeft hem onverwacht een tik tegen de oren. Voetbalhumor in optima forma.

Bovenaan
Ook na de champagne en oliebollen is de stemming in De Geusselt dus nog opperbest. Niet in de laatste plaats bij Romain Matthys, die opnieuw aan een prima seizoen bezig is. Zijn cijfers zijn meer dan goed. Al houdt hij zelf zijn statistieken niet bij. „Daar ben ik niet zo mee bezig. Ik moet ballen tegenhouden. Hoeveel procent dat is, dat weet ik niet.”

Egoïstisch
Om toch even de getallen erbij te pakken: het reddingspercentage van Matthys is 75,8 procent. Daarmee staat hij bovenaan in de eerste divisie. Hij verrichtte in totaal 75 saves. Alleen zijn collega Wouter van der Steen van FC Den Bosch had drie reddingen meer. Voor de echte cijferliefhebbers: volgens de expected goals-berekeningen had Matthys 30 doelpunten moeten incasseren. In werkelijkheid kreeg hij 24 treffers tegen.

Kortom, Matthys is erg belangrijk voor de Maastrichtenaren. Misschien wel iets té belangrijk, want MVV kreeg in de eerste seizoenshelft bijna de meeste schoten op doel tegen van alle clubs in de eerste divisie. Desondanks staat MVV derde op de ranglijst. „Ik vind het niet erg om belangrijk te zijn”, zegt hij met een brede glimlach. „Ik sta graag in het middelpunt van de belangstelling.”

Dat lukt hem goed. Dieptepunten heeft hij nauwelijks gehad tijdens wedstrijden. Terwijl MVV toch met 5-0 van FC Eindhoven verloor en met 3-0 van Jong FC Utrecht. „Eigenlijk was ik die wedstrijden wel goed”, zegt hij. „Dat is het gekke van keeper zijn. Je kan vijf goals tegen krijgen en toch een prima wedstrijd spelen.”

Even kreeg hij de schrik van zijn leven. Voor de wedstrijd tegen Heracles kreeg hij na een onderzoek te horen dat hij een scheur van zes centimeter in zijn quadriceps (bovenbeen) had en drie maanden aan de kant zou staan. „Ik kon het me niet voorstellen. De dag voor dat nieuws trainde ik gewoon. Ja, het deed pijn, maar met een scheur van zes centimeter kan je echt niet trainen.” Twee dagen zat hij in onzekerheid. Een second opinion in het ziekenhuis van Beveren wees uit dat het een ‘simpele’ verrekking was. „En voor een verrekking blijf ik niet op de bank zitten. Dan speel ik gewoon. Ik wil mijn plek niet afstaan. Het klinkt egoïstisch, maar die plek tussen de palen is van mij, van niemand anders.”

Elftal van het jaar
De Waal is hard op weg om het kunststukje van vorig seizoen te herhalen. Toen kreeg hij na afloop van de competitie een plekje onder de lat in het elftal van het jaar van het eerste divisie. Tot zijn eigen verrassing. „Iemand stuurde me dat door en ik dacht: ‘Huh, hoe dan?’” Die uitverkiezing smaakt naar meer. „Na afloop van dit seizoen wil ik weer in dat elftal staan. En ik wil een keer tot beste keeper van de periode worden verkozen.”

Aan ambitie geen gebrek. Maar iemand die zo in het oog springt, staat natuurlijk in de belangstelling van andere clubs. „Mijn werk is om ballen tegen te houden, niet om bezig te zijn met andere clubs. Dat is het werk van mijn zaakwaarnemer”, houdt hij zich op de vlakte. „Het liefst maak ik het seizoen gewoon af in Maastricht. We staan nu derde en kunnen iets moois neerzetten. Maar eerlijk is eerlijk, als er een grote club langskomt die mijn salaris verviervoudigt en een goed plan met me heeft, zou ik gek zijn om nee te zeggen.”

Zover is het nog niet. Morgen staat de doelman gewoon onder de lat in De Geusselt, als De Graafschap op bezoek komt. Hij heeft er zin in om weer te beginnen. „Maar we weten dat het lastig zal worden om deze plek vast te houden. Alle ploegen houden nu rekening met ons. Iedereen weet inmiddels waar wij toe in staat zijn.”

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

09 mei 2023 18:36
CatenaccioMestreech
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 560
Meer
Romain Matthys beste keeper seizoen 22-23? Stem! #6
Even allemaal stemmen op Romain Matthys voor beste keeper van de 4e periode.
Het blijft van de gekken dat hij nog geen enkele keer die prijs heeft gepakt.

keukenkampioendivisie.nl/stemmen-schilden/
De volgende gebruiker (s) zei dank u Jacques

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

15 mei 2023 04:55 15 mei 2023 05:11 door Ben Salemans.
Ben Salemans
Administrator
Administrator
Berichten: 778
Meer
Onderwerp Auteur
Romain Matthys beste keeper seizoen 22-23? Stem! #7
Romain is uitgeroepen tot de beste keeper van de KKD in de vierde periode. Dat is mooi. Maar het kan nog beter ...

Nu moeten we er namelijk voor gaan zorgen dat hij ook wordt uitgeroepen tot de beste keeper van het hele KKD-seizoen 2022-2023. Dat kan door te stemmen via:

keukenkampioendivisie.nl/gouden-schilden/

Stemmen kan tot vrijdag 19 mei, 20:00 uur.

Stem op tijd! Stem nu meteen!


Ik ben lid/donateur van Veer Zien MVV (VZM)! Jij toch ook? Niet? Meld je dan nu aan: www.veerzienmvv.nl
Steun MVV in deze bange tijden (april 2024) met een gift: www.gofundme.com/f/noets-de-mood-verlore-heet-steun-us-mvvke
De volgende gebruiker (s) zei dank u Jacques

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

17 mei 2023 23:27 17 mei 2023 23:28 door Ben Salemans.
Ben Salemans
Administrator
Administrator
Berichten: 778
Meer
Onderwerp Auteur
Romain Matthys beste keeper seizoen 22-23? Stem! #8


Ik ben lid/donateur van Veer Zien MVV (VZM)! Jij toch ook? Niet? Meld je dan nu aan: www.veerzienmvv.nl
Steun MVV in deze bange tijden (april 2024) met een gift: www.gofundme.com/f/noets-de-mood-verlore-heet-steun-us-mvvke

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

18 mei 2023 17:55 18 mei 2023 17:55 door Silverav.
Silverav
Senior Boarder
Senior Boarder
Berichten: 54
Meer
Romain Matthys beste keeper seizoen 22-23? Stem! #9
1Q0 % een van de betere keper wat we gehad hebben
Hij heeft veel punt voor mvv gepakt een super keper

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.285 seconden