Oud-MVV'er Ruben van Bommel
- Sjappie
- Platinum Member
Please Log in or Create an account to join the conversation.
- Lummel
- Platinum Member
Re: Oud-MVV'er Ruben van Bommel
17 Aug 2023 22:13Please Log in or Create an account to join the conversation.
- Yannick
- Premium Member
17 Aug 2023 23:15Verstuurd vanaf mijn SM-S901B met Tapatalk
- CatenaccioMestreech
- Away
- Platinum Member
17 Aug 2023 23:38Yannick wrote: Hebben wij een doorverkoop-% op die jongen? Zo nee, dan is dat een van de domste zetten ooit gemaakt.
Verstuurd vanaf mijn SM-S901B met Tapatalk
Geen doorverkoop lijkt me aangezien die geen contract had. Maar wel de vergoeding die je krijgt omdat hij bij ons in de jeugd heeft gespeeld.
En dat is ook volgens mij altijd een paar procent van de transfersom.
- Jacques
- Platinum Member
18 Aug 2023 07:53Dat gezegd hebbende, Van Leeuwen zei in een interview dat we voor Waem een doorverkooppercentage kregen en dat de transferopbrengst “ongeveer zoals Ruben” was. Dat zou kunnen betekenen dat we een klein percentage hebben, bij zowel Waem als Van Bommel.
Kan ook dat ze het puur over het bedrag had en dat het percentage enkel voor Waem gold.
- Vriethof18
- Premium Member
18 Aug 2023 07:53CatenaccioMestreech wrote:Yannick wrote: Hebben wij een doorverkoop-% op die jongen? Zo nee, dan is dat een van de domste zetten ooit gemaakt.
Verstuurd vanaf mijn SM-S901B met Tapatalk
Geen doorverkoop lijkt me aangezien die geen contract had. Maar wel de vergoeding die je krijgt omdat hij bij ons in de jeugd heeft gespeeld.
En dat is ook volgens mij altijd een paar procent van de transfersom.
Heeft hij bij ons dan in de jeugd gespeeld? Of was hij jeugdspeuler omdat hij geen contract had?
- Mestreech28
- Senior Member
18 Aug 2023 07:59 - 18 Aug 2023 08:01Van seizoen 2013/2014 tot seizoen 2020/2021 heeft hij bij de jeugd van PSV gespeeld. Neem aan dat wij hier dan geen doorverkooppercentage voor krijgen.
- Lummel
- Platinum Member
18 Aug 2023 09:01Aldus:
''FIFA solidariteitsbijdrage
Bij internationale transfers gelden dus de FIFA reglementen. Deze FIFA reglementen schrijven voor dat de nieuwe club van een speler die een transfer maakt, waarvoor een vergoeding wordt betaald aan de oude club, een deel van deze vergoeding betaalt aan de opleidende club(s) van deze speler. De leeftijd van de speler is niet van belang, het gaat er slechts om dat er een vergoeding wordt betaald aan de oude club, voor de transfer van de speler. Deze transfervergoeding aan de oude club is eigenlijk een vergoeding voor het vroegtijdig ontbinden van de arbeidsovereenkomst met de oude club door de speler. 5% van deze vergoeding komt vervolgens ten goede aan de opleidende clubs.
Voor de jaren dat de opleidende club de speler heeft opgeleid tussen zijn 12e en 15e jaar krijgt de oude club 0,25% van de vergoeding per jaar. Voor de jaren dat de opleidende club de speler heeft opgeleid tussen zijn 16e en 23e jaar, krijgt de opleidende club 0,5% van de vergoeding per jaar.
In totaal moet er dus altijd 5% van de transfervergoeding worden betaald aan de opleidende clubs. Als de speler tussentijds door een andere club (verder) wordt opgeleid, krijgen beide clubs hun aandeel op basis van de hierboven genoemde bedragen.''
- Ben Salemans
- Administrator
18 Aug 2023 16:59Ik ben lid/donateur van Veer Zien MVV (VZM)! Jij toch ook? Niet? Meld je dan nu aan: www.veerzienmvv.nl
Artikel over MVV en de gemeente Maastricht: bit.ly/salemans-over-mvv-en-gemeente-9-april-2024
- Sander70
- Platinum Member
- Sander70
- Platinum Member
- FatyPapy1990
- Elite Member
Re: Ruben van Bommel
25 Feb 2024 20:29Ondertussen ben ik fan van Beljsh met Kevin de Bruyne (die is trouwens veel beter als Frenkie de Jong).
- Boredass
- Platinum Member
26 Feb 2024 10:05 - 26 Feb 2024 10:05FatyPapy1990 wrote: Misschien is Ruben (samen met Luuk de Jong) wel een van de meest gemakkelijk scorende voorhoede spelers die NL heeft. Koeman sr. zal hem mee moeten nemen naar Duitsland? In 1974 lieten ze Brokamp thuis (die had toen het verschil kunnen maken....maar ja Hollanders).
Ondertussen ben ik fan van Beljsh met Kevin de Bruyne (die is trouwens veel beter als Frenkie de Jong).
Zo vaak heeft ie dit seizoen nog niet gescoord.
Hij ontwikkelt zich goed, maar het nederlands elftal is nog veels te vroeg
- Sjonnie
- Platinum Member
10 May 2024 23:01Please Log in or Create an account to join the conversation.