Jarne Steuckers

18 mrt 2023 14:45 18 mrt 2023 14:53 door Ben Salemans.
Ben Salemans
Administrator
Administrator
Berichten: 782
Meer
Onderwerp Auteur
Jarne Steuckers #1
Aanvallende of centrale middenvelder Jarne Steuckers (Sint-Truiden, 4 februari 2002) is momenteel een van de beste MVV-spelers. Hoogste tijd voor een eigen topic op mvvfans.nl voor hem!
Jarne tekende in juli 2022 een nieuw contract bij STVV uit Sint-Truiden, maar werd vlak daarna voor het seizoen 2022-23 uitgeleend aan MVV Maastricht. Hopelijk speelt hij volgend seizoen ook voor ons!


Ik ben lid/donateur van Veer Zien MVV (VZM)! Jij toch ook? Niet? Meld je dan nu aan: www.veerzienmvv.nl
Steun MVV in deze bange tijden (april 2024) met een gift: www.gofundme.com/f/noets-de-mood-verlore-heet-steun-us-mvvke
De volgende gebruiker (s) zei dank u jovkle

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

18 mrt 2023 14:59
Frank Salemans
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 764
Meer
Jarne Steuckers #2
Zijn contract loopt in juni 2023 af. Ik hoop echt dat MVV hem een goede aanbieding doet. Ik vind hem veruit de beste voetballer bij MVV. Hij heeft corona gehad en was even een tijdje uit vorm. Maar wat hij de laatste wedstrijden laat zien, is weer als vanouds. Een speler waar je een team rond kunt opbouwen. Hopelijk speelt hij nog lange tijd bij MVV. Maar of hij te houden is?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

18 mrt 2023 16:22
CatenaccioMestreech
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 561
Meer
Jarne Steuckers #3
Kan je nu al vertellen dat die niet houdbaar is.
Vrij logisch ook want deze jongen heeft een geweldige techniek, en er zullen flink wat voetbalclubs hem in het vizier hebben en die meer geld kunnen bieden voor Jarne.
Denk zelfs misschien dat Sintruiden hem zelf wel willen verlengen.
De volgende gebruiker (s) zei dank u jovkle

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

05 aug 2023 11:17
Tommyd
Junior Boarder
Junior Boarder
Berichten: 24
Meer
Jarne Steuckers #4
INTERVIEW Jarne Steuckers: “Hij sleept iedereen mee”
De bal rolt terug in de Jupiler Pro League. Jarne Steuckers zou wel eens bij de revelaties kunnen behoren. De 21-jarige Truienaar presteerde sterk bij MVV en hoopt nu helemaal door te kunnen breken bij STVV.


Peter Maes liet Jarne Steuckers op zijn achttiende op 17 januari 2021 invallen tegen OHL. Hij kwam dat seizoen nog zes keer in actie. Een mooi begin. In de voorbereiding op het volgende seizoen liep het echter mis. Een aanslepende scheenbeenblessure.

“Daar hoorden vier tot vijf maanden revalidatie met mijn personal coach bij”, blikt Jarne Steuckers terug. “Een moeilijke periode voor mij, ook op emotioneel vlak. Daarna was het hard werken om terug fit te geraken. Er volgde vorige zomer een uitleenbeurt aan MVV. Een bijzonder positief avontuur. Ik kreeg er veel speelkansen en kon er ook stappen vooruit zetten.”

Sterkhouder
De creatieve middenvelder lukte negen doelpunten en elf assists in 39 wedstrijden. MVV zag Steuckers heel graag langer blijven. Daar hoorden superlatieven als de Kevin De Bruyne of de architect van MVV bij.

“Ik hoorde die bewoordingen niet graag. Anderzijds is dat wel een positief gegeven want het geeft aan dat ze tevreden over je prestaties zijn.”

“Wat ik het meest heb bijgeleerd in Nederland? Voor supporters spelen. Ik debuteerde op mijn achttiende bij STVV in de coronatijden. Zonder fans in de tribunes. Bij MVV liep het goed en zat het stadion altijd goed vol. De sfeer zat er goed in. Ik leerde er met die druk omgaan.”

Leerschool
Op jonge leeftijd maandenlang in de lappenmand liggen, kan een goede leerschool zijn. Dat het niet allemaal rozengeur en maneschijn is in het profvoetbal.

“Dat had ik niet echt nodig. Ik ben een persoon die goed met beide voeten op de grond blijft staan. Misschien zelfs te fel. Het was natuurlijk ook een leerschool. Een Een blessure vertraagt je ontwikkeling. Vrijwel elke voetballer maakt zo’n periode mee. Je mag niet opgeven. Na een verloren seizoen liep het heel goed bij MVV. Dat maakt veel goed. Ik hoop die lijn verder te kunnen trekken bij STVV.”

Thorsten Fink
De Eerste Divisie is de Jupiler Pro League niet. Een stap hogerop. Ook een ander soort voetbal.

“Ik ben klaar voor de start van het seizoen. We hebben een goede voorbereiding achter de rug. Ik voel me fitter dan vorige zomer. Ik hoop ook bij STVV belangrijk te kunnen zijn. Mijn eerste doel is echter speelminuten maken. Daarna zien we wel.”

“Ik heb alvast een heel goed gevoel bij deze coach. Thorsten Fink wil STVV aantrekkelijk laten voetballen: hoog druk zetten, over de grond spelen, voetballende keuzes maken. Dat past bij mijn speelstijl.”

Steuckers looft Fink
foto DC | www.voetbalbelgie.be
“Deze trainer tracht veel vertrouwen aan de spelers te geven. Een belangrijk gegeven want je kan pas je kwaliteiten goed benutten als je goed in je vel zit. Hij sleept iedereen mee in zijn verhaal. Fink besteed ook meer aandacht aan het tactische verhaal. Hij houdt zich bovendien veel bezig met de jonge spelers.”

“We staan ook fysiek op punt. De voorbereiding was zwaar, maar dat heb je in de Belgische competitie nodig.

Verwachtingen
“Ik speel het liefst als aanvallende middenvelder. In de voorbereiding speelde ik meer vanaf de rechterkant waarbij ik ook achter de spits mocht opduiken. Die vrijheid voelt goed. Dat we thuis tegen Standard starten, is een mooi gegeven. Elke STVV-fan kijkt naar die match uit. Dat er als jongen van de streek wat extra druk bij komt kijken, stoort mij niet. Ik kan dat goed plaatsen.”

“We moeten onszelf geen onnodige druk opleggen. Veel ploegen trokken meerdere nieuwe spelers aan en kozen voor een andere trainer. Pas na een wedstrijd of vier zal er wat meer duidelijkheid zijn over welke club welke verwachtingen na kan streven. Wij moeten nu alleen met die match tegen Standard bezig zijn.” (DC)
De volgende gebruiker (s) zei dank u bokkesprongen, Driver

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

06 aug 2023 20:38
Sjonnie
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1153
Meer
Jarne Steuckers #5
En terecht Jarne scoort net de 0-1 voor St Truiden

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.244 seconden