Rayan Buifrahi

03 juni 2023 12:04
CatenaccioMestreech
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 550
Meer
Onderwerp Auteur
Rayan Buifrahi #1
MVV heeft de 18-jarige Rayan Buifrahi weten vast te leggen. Hij tekende vandaag in Maastricht een contract voor twee seizoenen, plus nog eens een optie voor nog een extra jaar. De bij topclubs felbegeerde Buifrahi speelde afgelopen seizoen bij de Beloften van KV Oostende en is er topscorer met 25 doelpunten en 17 assists.


Veel topclubs uit de Belgische eredivisie zaten achter Buifrahi aan. Uiteindelijk koos hij voor MVV. “Hij kon inderdaad naar Belgische topclubs maar komt naar De Geusselt vanwege het feit dat we hier een echte ontwikkelclub zijn. Dat hebben we afgelopen seizoen ook duidelijk laten zien”, zegt technisch manager Ronny van Geneugden.

Buifrahi bezocht al enkele thuiswedstrijden van MVV. “Ik was direct onder de indruk van de sfeer op de club en in het stadion”, zegt Rayan die op de posities 10 en 11 het beste uit de voeten kan. “Ook de speelwijze van MVV, het combinatievoetbal, spreekt mij enorm aan”, verklaart de 1.70 meter metende Buifrahi.

Bij RSC Anderlecht werd Buifrahi weggeplukt door Club Brugge dat hem vervolgens naar KV Oostende zag vertrekken. Nu komt de op 13 maart 2005 geboren Buifrahi naar Maastricht. “Het is een jong veelbelovend talent dat zich hier verder kan ontwikkelen. Buifrahi heeft onder meer een prima voetbalinzicht en een goede traptechniek”, aldus Ronny van Geneugden.

Veer Zien MVV droeg financieel bij aan de komst van de Belg. “Een van onze donateursdoelen is versterking van de selectie. We hebben al eerder bijgedragen aan de contractverlenging van Marko Kleinen, we zijn blij dat we nu bij de komst van Buifrahi opnieuw financieel kunnen ondersteunen”, zegt Guido Vanderbroeck namens VZM.
De volgende gebruiker (s) zei dank u InDoDoNnY

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

06 juni 2023 23:37
Loyaal
Senior Boarder
Senior Boarder
Berichten: 74
Meer
Rayan Buifrahi #2
Welkom Rayan!

Leuk interview op www.mvv.nl
Ik kan het wel waarderen wanneer een speler meteen het woord Eredivisie in de mond durft te nemen. Laat het maar zien, zou ik zeggen!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

07 juni 2023 09:54
jasonke7
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 322
Meer
Rayan Buifrahi #3
En de supporters vaak benoemt!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

07 juni 2023 10:44
Lijnsje@tappunt
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1002
Meer
Rayan Buifrahi #4

Loyaal schreef : Welkom Rayan!

Leuk interview op www.mvv.nl
Ik kan het wel waarderen wanneer een speler meteen het woord Eredivisie in de mond durft te nemen. Laat het maar zien, zou ik zeggen!


Ik zal wel weer een zeiker zijn, maar wil het toch zeggen.

Ik vind het prima wanneer een speler enthousiast is over zijn nieuwe werkgever en natuurlijk wilt scoren bij de fans, maar om nu te zeggen dat MVV een grote club is en zo vaak Eredivisie te zeggen, denk ik dat hij toch wel iets kan minderen. Qua support zijn wij t.o.v. andere ploegen wel groter, maar alle andere facetten t.o.v. andere clubs staan we toch onderaan. Het feit dat we dit jaar een geweldig seizoen hebben gehad, betekent nog niet dat we dit jaarlijks kunnen gaan verwachten.

Ik krijg een beetje een ''Dean Koolhof gevoel''. Deze werd daags na de uitschakeling in de finale gepresenteerd als grote man en iedereen had verwacht dat we vanaf toen stappen gingen zetten. We weten helaas allemaal het verval erna...

Toch afsluiten met iets positiefs; hij heeft er in ieder geval zin in en hopelijk maakt hij de verwachten waar!

Mèt pèls langs de lijn zoonder chagrijn !
De volgende gebruiker (s) zei dank u jasonke7

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

07 juni 2023 11:54 07 juni 2023 11:56 door Mosae.
Mosae
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 432
Meer
Rayan Buifrahi #5
Ik vind het juist sjiek, dat hij zegt dat hij MVV naar de eredivisie wilt helpen! Dat kan hij voor mij niet vaak genoeg zeggen. En ja, MVV is een grote club in de mooiste stad van Nederland! Welkom Rayan!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

20 juli 2023 00:54 20 juli 2023 16:52 door Ben Salemans.
Ben Salemans
Administrator
Administrator
Berichten: 748
Meer
Rayan Buifrahi #6
De reacties op de optredens van Rayan Buifrahi in de oefenwedstrijden tegen Scharn (door M.V.V. 1902) en tegen Meerssen (door resp. Pinobel, Frank Salemans en Buurke76) zijn in elk geval veelbelovend. Lees maar:
 

M.V.V. 1902 schreef : (...) Buifrahi. Heel behendige voetballer die vooral over de grond sterk is.

pinobel schreef : Buifrahi wordt er volgens mij een van de buitencategorie. Snel, technisch en een neusje voor de goal en de combinatie. Veel toeschouwers waren zeer onder de indruk van hem.

Frank Salemans schreef : 11 Buifrahi: de smaakmaker als linksbuiten. Voor dit soort spelers kom je naar het stadion. Uitstekende passeertechniek. Zelfs dubbele dekking van Meerssen mocht niet baten. Daar gaan we heel veel plezier aan beleven.

Buurke76 schreef : Ik wil toch echt Buifrahi benoemen, 18 jaar pas. Heerlijke voetballer met acties in huis. Na stroef begin lukte steeds meer en zag je hem groeien. Hier gaat Hansie Hansie erg enthousiast over worden bij ESPN :)

Heeft Ronny van Geneugden weer een pareltje voor MVV gevonden? Het lijkt er wel op. Fijn dat Rayan Buifrahi een contract heeft van twee jaar plus nog een optie op een derde jaar.
Ik begin echt zin te krijgen in het nieuwe seizoen.


Ik ben lid/donateur van Veer Zien MVV (VZM)! Jij toch ook? Niet? Meld je dan nu aan: www.veerzienmvv.nl
De volgende gebruiker (s) zei dank u jovkle, Clermonts, Buurke76

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.153 seconden