Bryan Smeets

30 juni 2023 17:26
Driver
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 373
Meer
Bryan Smeets #31
Welkom Bryan, een geweldige aanwinst voor Mvv!
De volgende gebruiker (s) zei dank u opadiehard

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

30 juni 2023 18:04
Frank Salemans
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 764
Meer
Bryan Smeets #32
Wat een geweldige aanwinst. Een ervaren rot, die de jeugd om zich heen kan coachen. Hij legt wat risico in zijn spel en dat wordt niet altijd gewaardeerd; maar het zijn dit soort spelers die vanuit niets een kans weten te creëren.

En wat een goede actie van Veer Zien MVV! Dat zijn de momenten dat ik trots ben op mijn donateurschap. Ik hoop dat meer mensen zich gaan aanmelden als donateur, want het geld wordt goed besteed! Super!
De volgende gebruiker (s) zei dank u opadiehard, CatenaccioMestreech

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

30 juni 2023 18:20
Komopdieroeie
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 267
Meer
Bryan Smeets #33
Nog even wat statistieken van Bryan Smeets voor de liefhebbers en wellicht ook voor de sceptici. Smeets heeft de laatste paar seizoenen echt wel zijn wedstrijden en minuten meegepakt. Op een rijtje:

Seizoen 20/21: 27 wedstrijden voor Sparta Rotterdam waarin hij in totaal 1.564 minuten heeft gespeeld (dat zijn ruim 17 wedstrijden van 90 minuten). Dat jaar speelde hij met Sparta zelfs nog play-offs om Europees voetbal.

Seizoen 21/22: 22 wedstrijden voor Sparta Rotterdam waarin hij 1.616 minuten heeft gespeeld in de eerste seizoenshelft. In januari van 2022 verkaste hij naar SK Lommel. Bij SK Lommel heeft hij vervolgens nog 10 wedstrijden gespeeld en 878 minuten gemaakt. Dat is in totaal dus een seizoen van 2.494 minuten, dat komt neer op bijna 28 volle wedstrijden. Toch niet verkeerd denk ik zo.

Seizoen 22/23: 15 wedstrijden, in totaal 938 minuten gemaakt voor RWD Molenbeek. Niet bijster veel, maar zeker nog wel zijn minuten meegepakt.

Eventuele vragen of discussies over zijn fitheid lijken me dus niet echt van toepassing, aangezien Smeets de laatste jaren genoeg heeft gespeeld en dat bij Sparta echt op niveau heeft gedaan. Wie had 2 jaar terug gedacht dat Smeets nu haalbaar zou zijn voor MVV? Juist, niemand. Dus als hij ook maar enigszins in de buurt kan komen van de vorm die hij bij Sparta heeft geëtaleerd, dan kunnen we gaan smullen van Smeets.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Frank Salemans, opadiehard, Gianni Bruno, Mestreech, CatenaccioMestreech

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

30 juni 2023 19:30
bokkesprongen
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 816
Meer
Bryan Smeets #34
Voor Smeets kom je toch naar De Geusselt .............

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

30 juni 2023 20:09
Huib
Expert Boarder
Expert Boarder
Berichten: 92
Meer
Bryan Smeets #35
Bryan welkom trök. Geweldig dat'ste veur us höbs gekoze. Iech wèt zeker heij bove 'n gezamelijke vrund hiel gruuts is dat'ste dees stap höbs gemaak.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

30 juni 2023 20:20
Sjonnie
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1159
Meer
Bryan Smeets #36
Nu moet Souren nog blijven . Als die Slegers half zo goed is als Steuckers op 10 , dan hebben we een zeer behoorlijke as staan .

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

30 juni 2023 21:48
Silverav
Senior Boarder
Senior Boarder
Berichten: 59
Meer
Bryan Smeets #37
Supet Bryan Smeets tyd geleden was je in onze csfe cafe t làmke even met je gesproken
Je bent gewoon een super gast ik ben blij dat je weer terug bent

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 juli 2023 02:34
Silverav
Senior Boarder
Senior Boarder
Berichten: 59
Meer
Bryan Smeets #38
Buiten dat we hebben de minste begroting we mogen blij zijn dat zo.n speler als smeets komt
Dankzij wzm super

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

02 juli 2023 08:54
mvv4ever
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1173
Meer
Bryan Smeets #39
Na zijn uitstapjes is hij gegroeid. Hopelijk is dat bij ons straks ook te merken. Want de Bryan van MVV toen vond ik toch minder.
Maar hij heeft nu ervaring heeft zich toch vaker laten zien bij Sparta en de andere ploegen. Dus ik denk zeker dat dit een hele grote welkom is.
Al moet het altijd nog wel blijken.
Maar voor nu welkom terug!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

02 juli 2023 12:58
FatyPapy1990
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 181
Meer
Bryan Smeets #40
Heel goed dat MVV technicus Brian Smeets heeft gehaald en dat Brian een MVV hart heeft.
Welcome Brian zie je graag voetballen!
Bijna reden genoeg voor weer een nieuwe seizoenskaart.
Maar ik weet niet of het geklungel (balletje breed of terug) van Schenk nog kan uithouden of erna wil komen kijken.... (zie MVV-Heracles)

Aub NOOIT (Never Ever) Schrooijen terughalen, veel te laag rendement.
W2 zou graag van hem af zijn, ook bij de Grieken kon hij het blijkbaar niet waarmaken.
Laat Schrooijen maar fijn in Tilburg blijven.

Hetzelfde geld voor Kuipers NOOIT meer terughalen, zeer matige verdediger (kon het niet waarmaken bij ADO) en heeft ons de promotie gekost 5 jaar geleden, door zijn vervelende streken.
Blijf maar fijn in Indonesie Kuipers!

Als we op dit soort spelers terugvallen weten we zeker dat we nooit meer promoveren.
Laat Ronny verGneugden maar fijn jonge nieuwe jongens zoeken in B, heb daar veel meer vertrouwen in (types Steuckers Peeters etc etc) daarmee kun je promoveren (evtl op leen basis).

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

02 juli 2023 17:37
Karakter
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 693
Meer
Bryan Smeets #41

FatyPapy1990 schreef : Als we op dit soort spelers terugvallen weten we zeker dat we nooit meer promoveren.
Laat Ronny verGneugden maar fijn jonge nieuwe jongens zoeken in B, heb daar veel meer vertrouwen in (types Steuckers Peeters etc etc) daarmee kun je promoveren (evtl op leen basis).


Tja, toen het om de knikkers ging in de PO, vond ik Steuckers totaal niet meer thuisgeven. Dan maar zeggen dat we nooit meer met zulke spelers in zee moeten omdat ze te jong zijn en te weinig ervaring hebben als het er echt om gaat?
Ik denk dat Kuipers zeker een meerwaarde zou kunnen zijn. Zal in die jaren na zijn vertrek ook wel het één en ander hebben bijgeleerd hoop ik voor hem. Overigens zal hij vast niet in de belangstelling staan, dus het is niet eens een item.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

02 juli 2023 18:42
Mestreech28
Senior Boarder
Senior Boarder
Berichten: 69
Meer
Bryan Smeets #42

Karakter schreef :

FatyPapy1990 schreef : Als we op dit soort spelers terugvallen weten we zeker dat we nooit meer promoveren.
Laat Ronny verGneugden maar fijn jonge nieuwe jongens zoeken in B, heb daar veel meer vertrouwen in (types Steuckers Peeters etc etc) daarmee kun je promoveren (evtl op leen basis).


Tja, toen het om de knikkers ging in de PO, vond ik Steuckers totaal niet meer thuisgeven. Dan maar zeggen dat we nooit meer met zulke spelers in zee moeten omdat ze te jong zijn en te weinig ervaring hebben als het er echt om gaat?
Ik denk dat Kuipers zeker een meerwaarde zou kunnen zijn. Zal in die jaren na zijn vertrek ook wel het één en ander hebben bijgeleerd hoop ik voor hem. Overigens zal hij vast niet in de belangstelling staan, dus het is niet eens een item.


Ik denk ook dat hij een meerwaarde zou zijn. Maar hij staat gewoon nog onder contract bij zijn huidige club, dus zal inderdaad geen item zijn. Als hij transfervrij kon komen net zoals Bryan, zou het een prima toevoeging zijn.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

18 juli 2023 13:03
opadiehard
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 2369
Meer
Bryan Smeets #43
Was er vanochtend niet bij op de training,ik zag dat hij tijdens de wedstrijd tegen RVU met zijn lies bezig was laten we het niet hopen.
Maar ergens logisch na zijn tijdje zonder voetbal en die ,,prachtige,,grasmat binnen de Geusselt…..
Vanmorgen was er weer groot onderhoud op het veld heel veel rubberen korrels het veld leek een zwart veld,de knvb heeft naar het schijnt al opmerkingen bij MVV neergelegd,het veld is te hard…..mvrgr Opa.

....

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

10 aug 2023 10:54
mvv925
Senior Boarder
Senior Boarder
Berichten: 48
Meer
Bryan Smeets #44
Interview met Smeets, morgen in DDL.

Bryan Smeets kent nu ook de donkere kant van het voetbal: ‘Ik werd door de club zwartgemaakt in de media’

Maastricht - Bryan Smeets is blij dat hij zich weer kan focussen op voetbal. Bij zijn oude liefde MVV wil de middenvelder een nare periode, waarin hij zelfs een rechtszaak aanspande, vergeten. „In de voetballerij zitten veel ratten.”

De kunstgrasmat in De Geusselt wordt in repen gesneden, opgerold en buiten het stadion gebracht. Een handjevol werklui is met trekkers druk in de weer om de afgekeurde mat weg te halen, zodat er een nieuw voetbaltapijt kan worden gelegd. Bryan Smeets kijkt toe en is niet rouwig de mat te zien gaan. „Deze was echt niet fijn. Na de eerste dagen dat ik hier trainde, had ik direct al last van pijntjes. Waar? Overal. Maar ik ben natuurlijk ook al lang écht gras gewend.”

Vijfde plek
Ondanks die mat is het thuiskomen voor Bryan Smeets. Vanuit de jeugd werkte hij zich op naar het eerste elftal. Het team met onder anderen Tom van Hyfte, Danny Schreurs en Nathan Rutjes reikte tot de vijfde plek in de eerste divisie. Laat dat nou toevallig ook de positie zijn waar MVV afgelopen seizoen is geëindigd. „Dat was ontzettend knap. MVV leeft. De sfeer, de ontwikkeling, de prestaties. Het heeft er allemaal aan bijgedragen dat ik geïnteresseerd raakte in een terugkeer.”

Met die terugkeer treft hij ook oude bekenden. Hoofdtrainer Maurice Verberne en assistent Edwin Hermans kent hij nog van zijn eerste periode bij MVV. De teammanagers Lei Bovens en John Sliepen liepen toen ook al rond. Leroy Labylle zat als jonkie ook in het team dat onder leiding van René Trost in de subtop eindigde.

Komt er dit jaar nog zo’n seizoen? Vorig jaar hebben we gezien dat niets onmogelijk is. Voor Smeets mag het zo snel mogelijk beginnen. „Zo’n voorbereiding duurt soms net even te lang voor mijn gevoel. Ik wil gewoon graag starten met het echte werk.” Lang hoeft hij niet meer te wachten. MVV begint het seizoen zondag in Venlo. De laatste oefenwedstrijd deed Smeets niet mee, uit voorzorg wegens een lichte blessure. Zorgen voor het duel tegen VVV zijn er niet. „Ik train volop mee. Ik kan niet wachten tot de derby. Een mooie wedstrijd om mee te beginnen.”

Ratten
Het is niet vreemd dat de middenvelder reikhalzend uitkijkt naar die eerste competitiewedstrijd. Hij kwam al een tijd niet aan spelen toe, door een frustrerende periode bij zijn vorige club. In december kreeg hij bij RWD Molenbeek te horen dat hij niet meer nodig was. Hij werd niet meer opgesteld en kreeg niet meer betaald. „En ik werd door de club zwartgemaakt in de media. Tegelijkertijd wilden ze in de transferperiode wel de hoofdprijs voor mij hebben, dus kon ik niet overstappen naar een andere club. Ik heb een rechtszaak aangespannen om mijn geld te krijgen. Die heb ik gewonnen, maar de club ging in hoger beroep. Dus het salaris waar ik recht op heb, heb ik nog steeds niet.”

Dat de hele technische staf vlak voor de start van de nieuwe competitie op straat werd gezet en dat de voorzitter het veld moest ruimen, is voor Smeets een bevestiging van wat hij al wist. „Het deugt daar allemaal niet.”

Van enkele medespelers kreeg hij berichtjes en telefoontjes om te vragen wat er aan de hand was. „Maar van sommige medespelers heb ik niets gehoord. Dat zegt veel over hen en over de voetbalwereld. Sommigen zijn heel blij dat het zo gegaan is. Er zijn altijd anderen die juist van zo’n situatie willen profiteren. Spelers die dan meer kansen voor zichzelf zien. Echt, in de voetballerij zitten veel ratten. Dat weet je niet als je als jonge gast begint, maar dat heb ik inmiddels wel geleerd. In de voetballerij bestaat vriendschap bijna niet.”

Wat hij ook leerde, is dat je niet bij iedereen geliefd kan zijn. In Maastricht werd hij al eens stevig uitgefloten. „Ik heb nooit gevoeld dat ik een haat-liefdeverhouding met de supporters heb, maar misschien dat het komt doordat ik hier met De Graafschap in de play-offs tegen MVV scoorde en vervolgens juichte. De keer dat ik daarna hier op bezoek kwam, hoorde ik gefluit uit het publiek komen als ik aan de bal was. Dat vond ik destijds wel erg jammer, maar ik heb er nooit een groot ding van gemaakt. Als iemand mij wil uitfluiten, dan mag dat. Bij voetbal komt ook veel emotie kijken, mensen mogen hun emotie tonen. Weet je wat het is? De ene helft van het stadion mag je, de andere helft is tegen je. Dat is overal in de voetbalwereld.”
De volgende gebruiker (s) zei dank u Jacques, jasonke7, bokkesprongen, Mosae

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

10 aug 2023 12:44
Mosae
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 463
Meer
Bryan Smeets #45
Nou Bryan, van mij heb je al eeuwige roem, met je doelpunt tegen de "voetbalratten" uit het oosten :thumbsup:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.406 seconden