Mick Beckers, commercieel manager MVV

20 juni 2024 17:13 20 juni 2024 17:14 door Roed en Wit 70.
Roed en Wit 70
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 812
Meer
Onderwerp Auteur
Mick Beckers, commercieel manager MVV #1
Een mooi stukje op Linkedin van Mick Beckers, commercieel manager MVV.

Toen ik in februari startte bij MVV Maastricht, had ik nooit gedacht dat ik als 22-jarige Commercieel Manager van een Nederlands Betaald Voetbal Organisatie na 4 weken met dreigend faillissement te maken zou krijgen. Op dat moment had ik ook nooit gedacht dat we 4 maanden later met een nieuw MVV Maastricht zouden staan. Een MVV waar we samen met het Maastricht Collectief, een groep van fantastische Maastrichtse ondernemers met een onvoorwaardelijk hart voor de club, ontzettend hard voor hebben gewerkt.

Dinsdag 4 juni organiseerden we namens MVV en het Maastricht Collectief ons eerste Sponsor Event. Een event waarbij bijna 300 ondernemers aanwezig waren. Tijdens dit event was het mijn taak om onze bestaande en potentiële nieuwe partners mee te nemen in het vernieuwde commerciële plan. Een presentatie waarin ik de partners op transparante wijze heb betrokken in onze ambities en targets. Dit om enthousiasme, betrokkenheid en commitment te creëren bij de ondernemers in (regio) Maastricht om een steentje bij te dragen en gezamenlijk aan een succesvolle toekomst van onze club te werken. De positiviteit en energie wat we na afloop van deze avond hebben ontvangen is dan ook onbeschrijfelijk, daarvoor UN GRAND MERCI.

Op basis van de analyse van bureau Hypercube werd heel snel duidelijk op welke gebieden MVV zich moet gaan ontwikkelen om naar de optimale balans tussen prestaties op het veld en een gezonde begroting te komen. Naar aanleiding van het realiseren van deze ambitie is de doelstelling om dit seizoen 1,5 miljoen aan totale sponsoring binnen te halen. Het Maastricht Collectief heeft zich daarom opgedeeld in ‘werkgroepen’ en ik heb de taak gekregen om samen met Toussaint Rosier en Angelo van Hooren deze doelstelling te behalen.

Ik ben me ervan bewust dat dit een kans is die niet veel mensen op mijn leeftijd krijgen. Danny Hoho, kartrekker van Skybox Business Club Lanaken (BCL), beschreef het heel goed: ‘een spoedcursus van onschatbare waarde in de kern van het Maastrichtse ondernemen’. De verantwoordelijkheid die ik krijg, de bedrijven die ik mag bezoeken, de personen met wie ik in contact kom en de positiviteit die ik van hen en Maastricht ontvang: WAUW. Daar ben ik iedereen oprecht enorm dankbaar voor. Ik heb vanuit het Maastricht Collectief en onze partners de bijnaam ‘Micky’ gekregen, een bijnaam waar ik eigenlijk wel heel erg trots op ben ;).

1,5 Miljoen is een stevige, maar realistische, ambitie. Met het implementeren van een vernieuwde sales-strategie, een vernieuwd sponsorhuis aan sponsorassets en onze nieuwe Maastricht Collectief Business Club, hebben we meer dan 1 miljoen kunnen realiseren in de afgelopen 4 weken. Een prestatie waar we heel trots op zijn. De ondernemers melden zich in grote getallen aan, waardoor al veel van onze meest waardevolle assets (denk aan de vaste reclameborden en tenue-sponsoring) verkocht zijn. Het inzetten van onze vernieuwde Memberships, middels ons laagdrempelige instapniveau van Flexkaarten in combinatie met het in eigen beheer nemen van de horeca, blijkt een gouden zet te zijn. Dit laagdrempelige instapniveau van Flexkaarten zorgt er namelijk voor dat je als ondernemer flexibel bent om jouw aantal afgenomen kaarten gedurende het seizoen in te zetten met een maximum aantal per wedstrijd. Dit betekent ook dat het voor onze partners weer heel aantrekkelijk wordt om relaties mee te nemen naar onze thuiswedstrijden, aangezien een Flexkaart komt met een volledig verzorgd all-inclusieve arrangement. Met deze ontwikkeling zijn we onderweg om gezamenlijk het sterkste netwerk van Maastricht te bouwen.

Ik had van tevoren niet gedacht dat een voetbalclub zo’n bijzondere organisatie zou zijn. Er zijn namelijk zo veel diverse stakeholders betrokken met allen hun eigen emotie voor de club en de stad. Van de supporters, de partners, de gemeente tot aan ons eigen team. Om dit in perspectief te brengen; het voelt soms alsof ik toestemming moet krijgen om de ‘dochter van’ op date te vragen. Daarom is het écht onze doelstelling om vol te investeren in de relatie met al onze stakeholders. We vinden het belangrijk om weer gezonde langetermijnrelaties op te bouwen, waarin we op een natuurlijke wijze samenwerken om onze positie in de regio te versterken en een positieve bijdrage te leveren aan onze omgeving.

Samen met Laura van Leeuwen, mijn toekomstige collega Max Severijns en de rest van het team kijk ik vol ambitie naar de toekomst van MVV Maastricht. De ontwikkeling die ik in mijn korte periode bij de club heb mogen maken, smaakt naar zo veel meer. Daarom ben ik zo dankbaar dat Laura mij een kans heeft gegeven waarbij ze mijn motivatie zwaarder heeft laten wegen dan mijn ervaring.

Laten we nu samen werken aan de toekomst van MVV Maastricht. Een club waar heel Maastricht achter staat en trots op is.

MVV Maastricht leeft.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Sjonnie, jovkle, Jim Cemint, bokkesprongen

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

20 juni 2024 21:24
Jim Cemint
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 842
Meer
Mick Beckers, commercieel manager MVV #2
Prachtig stukje. Maar een apart topic? Stond toch prima onder MVV Algemeen?

Verstuurd vanaf mijn SM-A528B met Tapatalk
De volgende gebruiker (s) zei dank u opadiehard

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.175 seconden