Egid Kiesouw nieuwe performance trainer van MVV

28 aug 2024 08:12
RoedWitHart
Fresh Boarder
Fresh Boarder
Berichten: 15
Meer
Onderwerp Auteur
Egid Kiesouw nieuwe performance trainer van MVV #1
Uit: De Nieuwe Ster: 28-8-2024

Na Boudewijn Zenden maakt ook Egid Kiesouw de overstap naar de staf van MVV Maastricht. Kiesouw (62) gaat aan de slag als performance-coach.

“Ik ben zeer blij dat Egid net als Boudewijn Zenden onze staf komt versterken”, zegt Bert van Marwijk, lid van de raad van commissarissen van MVV Maastricht. Kiesouw heeft een flinke staat van dienst. Zo was hij onder meer actief bij Borussia Dortmund, Feyenoord, het Nederlands Elftal, PSV en FC Antwerp

In het seizoen 2007/2008 was Kiesouw de assistent van Bert van Marwijk bij Feijenoord. Daarvoor werkten ze samen bij het Duitse Borussia Dortmund. In 2020 nam hij na tien jaar afscheid als fysiek trainer bij PSV. Daar werkte hij met de hoofdtrainers Fred Rutten, Phillip Cocu, Dick Advocaat, Mark van Bommel en Ernest Faber.

Technisch manager Ronny van Geneugden is van mening dat Kiesouw met zijn expertise een waardevolle toevoeging is voor MVV. “Zijn komst past prima in de filosofie van de club om te groeien als ontwikkelclub.”

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

28 aug 2024 09:11
Zwegel
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 334
Meer
Egid Kiesouw nieuwe performance trainer van MVV #2
Ik wil niet te negatief over komen, maar ik neem aan dat dit allemaal geld kost ?
Prima overigens in het kader van de profesionalisering,maar omdat er al niet teveel geld is, zie ik persoonlijk liever een speler komen voor dat geld.

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

28 aug 2024 09:38
Duin
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 325
Meer
Egid Kiesouw nieuwe performance trainer van MVV #3
Ik denk dat deze toevoeging erop gericht is om de huidige spelers beter te maken en beter te ontwikkelen.
Dat zal ongetwijfeld geld kosten maar levert als het goed is ook geld op in transferwaarde als je spelers beter worden.
Wat mij betreft een prima toevoeging dus, met als Boudewijn Zenden.
De volgende gebruiker (s) zei dank u jovkle

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

28 aug 2024 10:44
Buurke76
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 228
Meer
Egid Kiesouw nieuwe performance trainer van MVV #4
Hij was jarenlang de persoonlijke begeleider van oa Hofland en van Bommel bij PSV. Hij werd ook meegenomen naar het WK. Ik neem aan dus een prima persoon met een absolute meerwaarde in de staf.

Als de basis (staf) op orde is kun je vandaaruit verder bouwen, lijkt erop dat dit nu wel gaat gebeuren.

@Zwegel, ik neem aan dat er verschillende budgetten zijn. Spelersbudget, Personeel en andere zaken ?

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

28 aug 2024 12:50
ErikOranje
Senior Boarder
Senior Boarder
Berichten: 69
Meer
Egid Kiesouw nieuwe performance trainer van MVV #5
Toevoeging van veel expertise. Zeker in een jonge en onervaren staf lijkt me dit heel waardevol.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik nog nooit van Egid Kiesouw gehoord had, maar met zijn staat van dienst zeker een aanwinst.

Gezien de persoonlijke banden met Van Marwijk en het duidelijke financiële plaatje (beperkte mogelijkheden) roept bij mij in ieder geval het beeld op dat deze personen hier geen hoofdprijzen verwachten te verdienen. Dat sluit niet uit dat er toch enige vergoeding is afgesproken, maar als ik op social media zie dat mensen meteen roepen dat ze 200.000 euro per jaar hier komen binnen harken, dan slaat dat natuurlijk nergens op.
De volgende gebruiker (s) zei dank u opadiehard

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

28 aug 2024 12:57
CatenaccioMestreech
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 684
Meer
Egid Kiesouw nieuwe performance trainer van MVV #6

Zwegel schreef : Ik wil niet te negatief over komen, maar ik neem aan dat dit allemaal geld kost ?
Prima overigens in het kader van de profesionalisering,maar omdat er al niet teveel geld is, zie ik persoonlijk liever een speler komen voor dat geld.


Vorig jaar hadden we met Dave Veldraeds ook al een performance coach.
Dus is gewoon de een voor de ander.
Dus het lijkt me niet dat er extra geld voor is uitgetrokken

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

28 aug 2024 13:45
Maosbrögk
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 923
Meer
Egid Kiesouw nieuwe performance trainer van MVV #7
Iemand die met dit soort staat van dienst bij ons komt werken, daar mag je alleen maar heel dankbaar voor zijn!
Net als Boudewijn Zenden.
Beiden geprikkeld door Bert van Marwijk. Sjiek dat hij zich zo sterk maakt voor MVV. Dat is misschien vaak niet zo zichtbaar, maar daarom absoluut het benoemen waard.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Lassie80, Tommyd, bokkesprongen

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.196 seconden