Einde Bryan Smeets bij MVV?
- Maosbrögk
-
- Platinum Member
-
Re: Geen transfer voor Smeets: “enige wat ik wil is voetballen”
09 Sep 2025 16:32Hill wrote: Het is kapitaalvernietiging als je je beste speler niet opstelt, het is een soap, alleen maar negativiteit. Deze hele kwestie is door bepaalde mensen persoonlijk gemaakt.”
Zie hier het probleem. Meneer Smeets heeft grootheidswaan. Niemand is groter dan de club, ook dhr. Smeets niet.
Wie is met deze soap begonnen? Wie riep na iedere wedstrijd dat ie weg wil omdat ie toch zoveel beter is als zijn collega's om hem heen?
En zie nu: 0 interesse. Blijkbaar ben je dan toch niet zo goed als je zelf doet geloven...
Veel succes met trainen!
Please Log in or Create an account to join the conversation.
- Sjonnie
-
- Platinum Member
-
Re: Einde Bryan Smeets bij MVV?
09 Sep 2025 19:12Weet echt niet wat ik hier van moet denken. Wil MVV geld voor het ontbinden van het contract ? Of verlangt Smeets geld van MVV ?? Waarom geeft MVV geen duidelijkheid ?? Sorry maar ik erger me hier groen en geel aan . Hoe moet veer zien MVV zich niet voelen ??
- Karakter
-
- Platinum Member
-
09 Sep 2025 20:50Please Log in or Create an account to join the conversation.
- CatenaccioMestreech
-
- Platinum Member
-
09 Sep 2025 20:55Hij hoopt dat ze dus gaab muiten en niet komen opdagen waardoor je ze zonder geld de laan kan uitsturen.
Eigenlijk iets wat Ronny zelf wel een beetje heeft gecreeerd bij Librici en Kassimi.
Bij Smeets is het een ander verhaal, die dacht zelf dat de top nog wel zou aankloppen bij deze grootse speler.
- Sjonnie
-
- Platinum Member
-
09 Sep 2025 21:25Please Log in or Create an account to join the conversation.
- M-MVV
-
- Elite Member
-
10 Sep 2025 06:48Sjonnie wrote: Hoe meer ik hier over na denk hoe meer ik het gevoel krijg dat dit MVV geld gaat kosten . MVV en Smeets komen er niet over uit om het contract te ontbinden . Dat betekend dat MVV of Smeets geld wil zien bij het ontbinden . In mijn ogen kan MVV dit niet meer winnen . MVV moet Smeets gewoon door betalen tot op zijn minst de winterstop , en ik kan me niet voorstellen dat er nog een club geld wil betalen voor een speler die al een half jaar niet meer heeft gespeeld .
Er gaat ook niemand meer geld betalen voor Smeets. Het gaat er meer om dat MVV hem het liefst ook geen salaris meer gaat meegeven bij een vertrek. Als hij nog betaald voetbal wil spelen, zal hij zo snel mogelijk transfervrij moeten zijn, maar dan moet hij akkoord gaan dat hij niks meer mee krijgt. Voor hem is het dan wel een groot risico of er nog een club is die hem een contract gaat aanbieden, met in zijn ogen een redelijk salaris.
- bokkesprongen
-
- Platinum Member
-
10 Sep 2025 10:25Please Log in or Create an account to join the conversation.
- Punker73
-
- Administrator
-
13 Sep 2025 19:00Hill wrote: Ik hoor niet thuis in de Onder 21. Dit is in niemands belang. Het is kapitaalvernietiging als je je beste speler niet opstelt, het is een soap, alleen maar negativiteit.
Dat is dus het probleem ...... het is een goede speler ook voor MVV maar de waanzin van "ik ben de beste" .......kom op Brian.
I want to be a fan again!!!
- Hill
-
Topic Author
- Senior Member
-
03 Oct 2025 04:51 - 03 Oct 2025 05:27[color=var(--semantic-foreground-base-adaptive-soft-fill)]02-10-2025, 06:50
[color=var(--location-color,var(--semantic-foreground-brand-adaptive-default-fill))]Maastricht[/color][/color]
Bryan Smeets en MVV zijn nog altijd verwikkeld in een ongemakkelijke patstelling. Meerdere keren per week moet de voormalig aanvoerder van de Maastrichtenaren op komen draven bij de Onder-21. Kan de komst van een nieuwe trainer voor een doorbraak zorgen en een terugkeer in het eerste elftal?
Nog altijd zitten speler en club met elkaar in de maag. Bryan Smeets heeft dusdanig vaak en expliciet kenbaar gemaakt dat hij wil vertrekken bij MVV, dat een weg terug naar de hoofdmacht onmogelijk lijkt. De weg ernaartoe ligt in ieder geval bezaaid met bomen en brokstukken. Een voetballer met de kwaliteiten en het voor MVV-begrippen vorstelijke salaris van Smeets bij de Onder-21 laten voetballen is in ieder geval tamelijk ongebruikelijk.
----
Edit Moderator: aub geen hele artikelen uit de Limburger hier plaatsen. We hebben hier eerder een waarschuwing voor gekregen van De Limburger. Hier is de link naar het originele artikel: De soap Bryan Smeets: cijfers liegen niet, zo groot is het gemis voor MVV | De Limburger
- ErikOranje
-
- Premium Member
-
03 Oct 2025 08:21Stel je voor je zou moeten zeggen dat MVV er goed aan gedaan heeft het contract van Hermans te beëindigen en te kiezen voor een andere route. Dat je in deze 2 wedstrijden gezien hebt dat er toch meer in het elftal zit dan in de 7 wedstrijden daarvoor. Dat zou toch niet spraakmakend zijn.... nee, dan maar weer stoken en onrust veroorzaken.
Ik denk dat over deze soap genoeg gezegd en geschreven is. Als MVV verliest hebben we Smeets dringend nodig en als MVV wint heeft niemand het meer over hem. Zo simpel werkt het in het voetbal.
Het vraagt van beide partijen een knieval en ze zijn daar beide, door alles wat gebeurd is en ongetwijfeld met hun eigen redenen, niet toe bereid. Dan is het helaas zo. Spijtig.
Ik vind de positieve vibe rondom MVV de afgelopen 10 dagen heel prettig. Daar kan zelfs die sensatiekrant niks aan veranderen met die opruiende artikelen.
- Jacques
-
- Platinum Member
-
03 Oct 2025 11:38Er zit in dat artikel ook gewoon een logische denkfout. De hele onderbouwing is niets meer dan
"in doelpunten + assists, doelpogingen, en kansen gecreëerd stond Smeets vorig jaar (bijna) bovenaan bij MVV, dus MVV mist Smeets!"
Tsja. Dat kun je alleen stellen, als je dit seizoen een dalende trend ziet. Als de vervanger van Smeets minder kansen creëert et cetera. Nu denk ik wel dat dat het geval is, maar De Limburger benoemt dat niet. Qua logica slaat het dus nergens op. Het is alsof ik zeg "tsjongejonge wat ben ik dit jaar toch dik geworden! Vorig jaar woog ik nog maar 80 kilo!". En dan niet benoemen hoeveel ik nu weeg. Terwijl ik bijvoorbeeld nog altijd 80 kilo weeg. Of misschien zelfs ben afgevallen.
Vorig seizoen hadden we Smeets en pakten we maar 40 punten in 38 wedstrijden, met een vijftiende plaats en al vanaf februari of zo geen uitzicht op play-offs.
Ik denk dat een fitte en door de spelersgroep en technische staf geaccepteerde Smeets zeker een toegevoegde waarde zou kunnen zijn. Maar het is niet de messias, vorig jaar was het met Smeets ook prut.
- Hill
-
Topic Author
- Senior Member
-
03 Oct 2025 15:41Ik zal de artikelen niet meer een op een overnemen. Was meer om forummers ook in de gelegenheid te stellen. Hoewel ik voorstander ben van een terugkeer van Smeets op het veld, was de timing van het artikel inderdaad een beetje vreemd. Ze hadden ook iets actuelers kunnen schrijven, bv over de verschillen in benadering en resultaten van Hermans en Heymans.
Ben benieuwd vanavond.
- Mithrandir
-
- Premium Member
-
04 Oct 2025 10:27Dat Smeets zich onhandig heeft uitgelaten klopt zeker. Eigenlijk gewoon dom. Neemt niet weg dat hij in de kern gewoon gelijk heeft. Een club als MVV hoort gewoon ambities te hebben, wij zijn notabene het meest trotse volk van heel Limburg. Het moet ieder jaar beter. En je kon uit de woorden van Smeets uitmaken dat hij er nog echt voor wilt gaan, maar MVV zelf redelijk tam blijft.
Dit had je gewoon intern binnen 2/3 gesprekjes kunnen oplossen. Zij het niet dat er mensen binnen MVV rondlopen die met iedereen ruzie lopen te maken. Persoonlijke vetes op deze manier uitvechten, en geen verantwoordelijkheid pakken.
- daan4suz
-
- Away
- Junior Member
-
04 Oct 2025 10:42Kritiek mag, ook openlijk, alleen op de manier zoals Brian het meermaals gedaan heeft niet. Daarnaast is het niet slechts 1x per ongeluk gebeurt, maar blijft De Limburger hem een platform geven, en Brian blijft het gebruiken, om dit te continueren.
Ik heb het gevoel dat het een beetje gelijk verdeeld is met mensen die hem terug willen zien en mensen die hem niet meer terug willen zien. Ik hoor tot de laatste groep. Van mij mag hij tot het einde van het seizoen uitzitten bij de U21. Ik denk dat hij zichzelf ruim overschat heeft, en daar (voor hem) helaas nu de zuure vruchten van moet plukken.
Dit los je ook niet meer op met 2/3 gesprekjes. Voor mij is het prima zo.
- Hill
-
Topic Author
- Senior Member
-
04 Oct 2025 10:48Ik vind het eigenlijk wel goed zo met Heymans😅 Kan die zn papiertje niet halen en even dispensatie aanvragen?