Weten jullie antwoord op deze MVV-vragen?

28 apr 2014 18:09 28 apr 2014 18:09 door Anita.
Anita
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 183
Meer
Onderwerp Auteur
Weten jullie antwoord op deze MVV-vragen? #1
1. Wanneer is de gouden metalen ster opgehangen op de Maastribune?
2.Wanneer is de Angelside opgericht?
3. Wanneer is het hoesorkest begonnen?
4.Sinds wanneer traint MVV op de Kleine Geusselt?
5.Wanneer is MVV gestart met het zingen van het Volkslied voorafgaand aan een wedstrijd?
6.Sinds wanneer heeft MVV een jeugdafdeling?

Weet iemand antwoord?
Graag nummer vraag bij je antwoord zetten

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

28 apr 2014 18:44
izzo
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 177
Meer
Weten jullie antwoord op deze MVV-vragen? #2
ik weet het niet precies maar wellicht zal mijn info/ervaring helpen....

1. in ieder geval pas na het kampioenschap... ik dacht rond 1999?
2. dat was voor mijn tijd
3.je ne sais pas
4. sinds applebees gebouwd werd.. (zo kan ik mij nog herinneren dat franske Körver mij en wat vrienden achterna heeft gezeten omdat wij daar voetbalde en wat doelen hadden verplaatst; uiteraard geen schade aangericht haha.)
5. Ergens richting 2000/2001 denk ik...in tijden van eredivisie niet.
6. iig langer dan 16 jaar aangezien er toendertijd al zaaltoernooitjes waren in sporthal geusselt waar oa. mvv ajax etc meededen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

28 apr 2014 20:49
Lambik
Senior Boarder
Senior Boarder
Berichten: 51
Meer
Weten jullie antwoord op deze MVV-vragen? #3
Vraag 2 : in 1977 hebben wij de naam Angel Side bedacht.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

28 apr 2014 21:15
pinobel
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 962
Meer
Weten jullie antwoord op deze MVV-vragen? #4

Lambik schreef : Vraag 2 : in 1977 hebben wij de naam Angel Side bedacht.


Je zegt; "wij". Dan moet ik je 100% zeker kennen want ik was ook een van de medeoprichters. Weet je ook nog wie het Angelside-embleem toen heeft ontworpen?
De volgende gebruiker (s) zei dank u les rouges blancs

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

28 apr 2014 22:25 28 apr 2014 22:34 door les rouges blancs.
les rouges blancs
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 2739
Meer
Weten jullie antwoord op deze MVV-vragen? #5

pinobel schreef :

Lambik schreef : Vraag 2 : in 1977 hebben wij de naam Angel Side bedacht.


Je zegt; "wij". Dan moet ik je 100% zeker kennen want ik was ook een van de medeoprichters. Weet je ook nog wie het Angelside-embleem toen heeft ontworpen?


de naom kin wel oet 77 zien, mer ....es iech miech good rappeleer ...veer waore al in 74 -75 met zien alle aon de geng....
en inderdaad Pinobel-Kowalikske waor toen ein vaan uzze veurmanne :thumbsup:
Waor dat embleem neet vaan of door Connie bedach ?
Dee had toch es ierste altied zoe'n "colors" spijkerzjielleke met us embleem zo wie motorclubs hun "colors" höbbe. gevolg door aandere vaan us toen die dat aoch ginge draage.


De naom Angel Side koum aoch met door uzze maan oet Liverpool John Webb ! :applaus:
( wie veer es ein vaan de ierste YNWA zonge, laank veurtot die oet R'dam dat deeje, laot stoon die Tukkers ;) )

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

28 apr 2014 22:47
Lambik
Senior Boarder
Senior Boarder
Berichten: 51
Meer
Weten jullie antwoord op deze MVV-vragen? #6
Geen idee meer wie dat embleem heeft ontworpen. Heb ook zo'n spijkerjack gehad.

Naam is uit 77. Uiteraard was de groep er eerder.

Voorman in die jaren was Raymond Diederen. Later is dat overgenomen door Allard.

John Webb heeft nix met de naam Angel Side te maken. Angel is van Het stadswapen de engel.
De volgende gebruiker (s) zei dank u opadiehard

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

28 apr 2014 22:48
pinobel
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 962
Meer
Weten jullie antwoord op deze MVV-vragen? #7

les rouges blancs schreef :

pinobel schreef :

Lambik schreef : Vraag 2 : in 1977 hebben wij de naam Angel Side bedacht.


Je zegt; "wij". Dan moet ik je 100% zeker kennen want ik was ook een van de medeoprichters. Weet je ook nog wie het Angelside-embleem toen heeft ontworpen?


de naom kin wel oet 77 zien, mer ....es iech miech good rappeleer ...veer waore al in 74 -75 met zien alle aon de geng....
en inderdaad Pinobel-Kowalikske waor toen ein vaan uzze veurmanne :thumbsup:
Waor dat embleem neet vaan of door Connie bedach ?
Dee had toch es ierste altied zoe'n "colors" spijkerzjielleke met us embleem zo wie motorclubs hun "colors" höbbe. gevolg door aandere vaan us toen die dat aoch ginge draage.


De naom Angel Side koum aoch met door uzze maan oet Liverpool John Webb ! :applaus:
( wie veer es ein vaan de ierste YNWA zonge, laank veurtot die oet R'dam dat deeje, laot stoon die Tukkers ;) )


We waren inderdaad al eerder als groep actief, maar als mijn slechte geheugen me niet in de steek laat, kwam de naam Angelside pas iets later, zo rond 1977. Overigens was de ontwerper van het embleem Bert Smeets, die toen boven t Peurtsje woonde.
De volgende gebruiker (s) zei dank u les rouges blancs

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

28 apr 2014 22:53 28 apr 2014 23:00 door Janepie.
Janepie
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 691
Meer
Weten jullie antwoord op deze MVV-vragen? #8

les rouges blancs schreef :

pinobel schreef :

Lambik schreef : Vraag 2 : in 1977 hebben wij de naam Angel Side bedacht.


Je zegt; "wij". Dan moet ik je 100% zeker kennen want ik was ook een van de medeoprichters. Weet je ook nog wie het Angelside-embleem toen heeft ontworpen?


de naom kin wel oet 77 zien, mer ....es iech miech good rappeleer ...veer waore al in 74 -75 met zien alle aon de geng....
en inderdaad Pinobel-Kowalikske waor toen ein vaan uzze veurmanne :thumbsup:
Waor dat embleem neet vaan of door Connie bedach ?
Dee had toch es ierste altied zoe'n "colors" spijkerzjielleke met us embleem zo wie motorclubs hun "colors" höbbe. gevolg door aandere vaan us toen die dat aoch ginge draage.


De naom Angel Side koum aoch met door uzze maan oet Liverpool John Webb ! :applaus:

( wie veer es ein vaan de ierste YNWA zonge, laank veurtot die oet R'dam dat deeje, laot stoon die Tukkers ;) )



bron, graag.

YNWA is niet losmakend verbonden met Liverpool en in NL met Feyenoord, dat die uit Enschede dat nadoen wilt niks zeggen, maar YNWA is in NL van Feyenoord. Vind het ergens wel sneu dat Twente dat nadoet, ze willen iets bewijzen of zo?


Facta Non Verba

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

29 apr 2014 18:22 29 apr 2014 18:43 door les rouges blancs.
les rouges blancs
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 2739
Meer
Weten jullie antwoord op deze MVV-vragen? #9

Janepie schreef : De naom Angel Side koum aoch met door uzze maan oet Liverpool John Webb ! :applaus:

( wie veer es ein vaan de ierste YNWA zonge, laank veurtot die oet R'dam dat deeje, laot stoon die Tukkers ;) )



bron, graag.

YNWA is niet losmakend verbonden met Liverpool en in NL met Feyenoord, dat die uit Enschede dat nadoen wilt niks zeggen, maar YNWA is in NL van Feyenoord. Vind het ergens wel sneu dat Twente dat nadoet, ze willen iets bewijzen of zo?


YNW is idd HET lied van Liverpool FC en trouwens ook Celtic. In NL kan en mag Feyenoord dit claimen als hun lied, al waren wij de eersten:

wij op de Angelside begonnen het in 76 al te zingen toen John Webb voor us MVV-ke kwam spelen. Supertrots als we waren op zijn achtergrond en daarmee de mentaliteit van de Scousers. Liverpool...waar namen als Ray Clémence, Emlyn Hughes, Steve Heighway, Ray Kennedy, Terry McDermott, Kevin Keegan tot onze verbeelding spraken.

Dus als welkom kreeg hij ( en de ploeg dus ook) in 1976 YNWA te horen, waarbij wij ( zo'n 300 man met onze roodwitte en door moeders gebreide sjaaltjes ) de spelers een prachtige aanblik gaven: onze matodoren kwamen de catacomben uit en liepen recht op ons de Angelside af ( het veld was toen n og niet gedraaid), waar een roodwitte muur vol gezang de spelere tegemoet trad.
Naast YNWA zongen we trouwens ook andere Engelstalige liederen, zoals bijvoorbeeld "we all live in the Geusselt stadion" op de tune van de Beatles "Yelllow Submarine". YNWA zwakte wat af toen Webb in 80 vertrok en er plaats kwam voor andere liederen en een nieuwe generatie Angelsiders ( zoals MVV4Life en Zwijntje bijvoorbeeld) ...de Bad Manners generatie noem ik ze ( niet omdat ze slecht manieren hadden maar vanwege hun voorliefde voor Ska muziek e.d. zoals Bad Manners dit zong, wij waren meer rock georienteerd; Stones, Who, TYA, Purple e.d.) ).

YNWA werd pas rond of na 1978 in het Rotterdamse bekend (ik denk zelfs pas in 79 - begin 80) toen het Legioen het liedje opgenomen door Lee Towers begon te waarderen..en ze het eerder van ons vaker gehoord hadden ;) .
Dat ze het vast in hun repertoire hebben opgenomen klopt, maar wij waren de eersten die het zo massaal zongen !

De naam Angelside komt idd van de Stadsengel, en mede omdat Engels zo populair werd als taal en ieder zich zelf respecterende club een "side" had ( meestal achter de goal, maar wij stonden altijd in het midden van de lange kant) kwam dit Anglicisme in het NL voetbal terecht. Een ander voorbeeld was uit Utreg... de BunnikSide.

Toen heette het "side" nu heet het "Ultra's" ( met als uitzondering weer Liverpool FC waar de Spionkop nog altijd zo heet).
Uitzonderingen waren er vroeger ook wel... enkele clubs die een bepaald vak hadden ( Vak Z bij Groningen bijvoorbeeld).

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 mei 2014 23:36
Anita
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 183
Meer
Onderwerp Auteur
Weten jullie antwoord op deze MVV-vragen? #10
Antwoorden zijn op facebook sneller verzameld op deze site.
Van Paultje Mestreech op facebook:

Veur de M.V.V.-ers:
Iech höb uuch lestig gevalle met alderleij vraoge euver M.V.V. , daan kreijg geer noe ouch alle antwoorde:
1. Sins wienie heet M.V.V. ’n jäögaofdeiling?
Dat is sins 1927. Zjus nao ’t kampioensjap.
De athletiekvereiniging die M.V.V. heet gehad waos dus al ieder.
2. Sins wienie hingk de gouwe staar in de geusselt en wiezoe?
Die is dao koume te haange wie Dhr Benoit Wesley veurzitter vaan M.V.V. waos.
Heer had ouch hotel Derlon op ’t Selvròwweplein en had veur ’t hotel twie gouwe staare laote make. Vaan die twie is mèh eine aon de gievel gehaange aongezeen twie tog teväöl vaan ’t gooje bleek.
Umtot speulers vaan M.V.V. ouch “staaredregers” weure genump voond heer ’t leuk de euvergebleve staar aon de moer te haange agterin ’t vak vaan de aw Maostribune. Allewijl de Angel-Side tribune.
De staar is neet lang denao oet onvreij door iemes geklajd ès protès tege de meugeligke kòms vaan fc limburg. (’n zier onzaoleg idee euveregens). Naoderhand is wie duudelék waos tot fc limburg vaan de baon waos de staar door “onbekinde” trök gebrach nao ’t stadion en s’nachs op de middestip gelag mèt ’n breefke debeij tot de staar trök waos op de plaots boe zie thoeshuurde en weer kòs goon straole euver ’t stadion.
3. Wienie is de Angel-Side opgeriech?
Dat is gebäörd in 1977. Al gòng de gròp al langer nao M.V.V.
4. Wienie is ’T Hoesorkes vaan M.V.V. opgeriech?
Mèt dizze vraog bin iech oeteindelék terech gekoume bei jein vaan de opriechters vaan ’T Hoesorkes. Dhr Rob Dresens, ouch aajd M.V.V.-er is dao eine vaan gewees.
Heer waos werrekzaam beij de gemeintebedriever en zaot dao in de “Energiekapel”, ’n orkes veurnaomelék gevörremp oet sjeffäörs. Zie oefende aon de Maogdedrees.
Vaanoet de energiekapel vaan de gemeintebedriever zien ’n aontal leije same mèt luij vaan boete die kapel ’T Hoesorkes vaan M.V.V. begòs. Dat is haaverwege de jaore 70 gebäörd. In 1977 höbbe zie hun l.p. “Nao Väöre”oetgebrach, um mèt de opbrings pèkskes veur hun orkes te kinne beköstige. Later is in ’79 nog ’n pleetsje oetgebrach. De bekindste vaan ’T Hoesorkes vaan M.V.V. waos Dhr Devens, de dikke sjiem slèger. Vaan häöm is ouch ’t beeldsje ’T Hoesorkes oetgegeve. Dit is gemaak gewoorde door Matt Wanders.
’T Orkes woord geleid voor veurzitter Schmidt.
5. Wienie is klein geusselt in gebruuk genome?
Dat is gewees wie M.V.V. door de geusseltverbowwing hun treiningsveld moos verlaote en applebees dao zòw koume. Zie höbbe klein geusselt op 8 septèmber ’94 in gebruuk genome.
Vergoossen waos toen treiner.
6. Sins wienie zingk Beppie ’t voksleed in de Geusselt?
Dat is sinds inkele jaore, mèh de alderierste kier waos in sezoen 91/92 tot zie eus volksleed live ten gehuure heet gebrach.
7. Sins wienie heet M.V.V. ’n logo?
Al vaan veur tot ‘t M.V.V. heidde! Ze höbbe de naom pas offisjeel in 1908 aongenoome, en op de truijkes vaan 1903, ’n jaor nao opriechting, is al ’n logo te zien. Op de foto’s vaan ’t elleftal oet 1902 stoon ze in eige kleijage.
Noe moot iech zègke tot iech wel dekser zeuk nao alderleij informasie euver eus Mestreech en al wat dao mèt vaan doen heet. Mèh tot ’t relatief biezoonder lèsteg is gewees um ein twie dreij aon antwoorde te koume op dis vraoge.
Gelökkeg is ‘t zoe tot de aonhawwer wint!
Noe huur iech uuch vraoge? Jehmèh Paultje, wiezoe mooste obins al die deenger vaan eus M.V.V.-ke weite?
DAT antwoord keump snel…..
Paultje, De Sjovenis
Met daank veur 't mèt prakezeer:
Eric Weijenberg Breur Henket Angelo Maastricht Marco Tummers Debbie Mordant Maurice Mordant Sjeng Bleize Anita Limpens Wilfried Bongers Patrick Leenders Robert Schelling Shaunie Erkens J Frans Jacobs Sonja Menten en eederein die iech in de gawwegheid vergeet

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

06 juli 2014 16:43
Punker73
Administrator
Administrator
Berichten: 423
Meer
Weten jullie antwoord op deze MVV-vragen? #11
Ik wist niet waar ik het moest posten dus maar even hier .......

Wie weet in welk jaar MVV speelde met een rood shirt met daarop een blauwe en een gele streep? Foei lelijk shirt maar ik heb 2 oude sleutelhangers van MVV waar de spelers dit shirt aanhebben.

Daanke!!

I'm fed up of being a customer...
I want to be a fan again!!!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

06 juli 2014 18:05
De Zwarte Vogel
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 923
Meer
Weten jullie antwoord op deze MVV-vragen? #12
1969-1970

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

06 juli 2014 19:21
Mr Sjaan
Administrator
Administrator
Berichten: 470
Meer
Weten jullie antwoord op deze MVV-vragen? #13
Samen met de roodwitte clubkleuren waren (zijn) dit de kleuren van de Limburgse vlag.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

06 juli 2014 22:40
Punker73
Administrator
Administrator
Berichten: 423
Meer
Weten jullie antwoord op deze MVV-vragen? #14
Dank je!!! Iemand daar nog een foto van?

I'm fed up of being a customer...
I want to be a fan again!!!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

06 juli 2014 23:25
Roei baank
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 907
Meer
Weten jullie antwoord op deze MVV-vragen? #15

Observateur foot Euregio

"Supporter MVV Maastricht est un acte de résistance"
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.421 seconden