Juich mee, bouw mee, controleer mee!

03 aug 2012 14:13
SC MVV Maastricht
Expert Boarder
Expert Boarder
Berichten: 130
Meer
Onderwerp Auteur
Juich mee, bouw mee, controleer mee! #1
Onderstaande flyer (zie bijlage)
gaat aanstaande zondag mee in de "goodybag" van de Open Dag van MVV.
Afgevaardigden van de 3 besturen van de Vereniging MVV, Veer zien MVV en de Supportersclub MVV Maastricht zijn afgelopen week bij elkaar gekomen te bekijken of er mogelijkheden zijn om samen te werken. Reden van dit overleg is dat er op moment sprake is van een, voor supporters en geïnteresseerden, vaak verwarrende en onduidelijke situatie over wie wat nou doet of wie waar voor verantwoordelijk is. Vaak ontbreekt coördinatie en afstemming tussen de 3 partijen.
De wil om samen te werken is aanwezig, de mogelijkheden liggen er en er is voor de drie partijen slechts één missie, één doel: MVV Maastricht. Doe mee met us MVV!
Afgesproken is om bij de Open Dag gezamenlijk op te trekken en in ieder geval de 3 stands van de vereniging, SC en Veer zien MVV direct naast elkaar te plaatsen. Daarnaast zal een gezamenlijke flyer worden aangeboden. In het vervolg van de open dag zal worden onderzocht op welke manier en op welke onderdelen inniger kan worden samengewerkt.
De voorzitters en / of bestuursleden zullen op de Open Dag aanwezig zijn om vragen te beantwoorden / informatie te verschaffen.

Veer blieve druime !!!
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

03 aug 2012 14:27
Saint Pierre
Senior Boarder
Senior Boarder
Berichten: 48
Meer
Juich mee, bouw mee, controleer mee! #2
Goede zaak! Meer samenwerking kan alleen maar leiden tot een groter draagvlak bij alle supporters en ook een sterkere partner voor MVV Maastricht.

Ik ben erg benieuwd wat hier concreet uit gaat komen.....
De volgende gebruiker (s) zei dank u Danny1983

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

03 aug 2012 17:23
Punker73
Administrator
Administrator
Berichten: 423
Meer
Juich mee, bouw mee, controleer mee! #3
Laat ik beginnen met te zeggen dat meer samenwerking altijd goed is en ik dit absoluut toe juich maar ik vind de flyer behoorlijk suggestief opgezet .... je kunt zelf ook een hoop onduidelijkheid creëren door een ingewikkelde flyer te maken waar je van alles opzet waardoor het allemaal heel moeilijk en onoverzichtelijk lijkt.

Zo moeilijk is het toch niet:

- De vereniging is er om MVV te "bewaken"
- De SC is er voor de fans en hun beleving
- Veer zien MVV is er om extra geld te genereren voor MVV Maastricht

Daarbij staan er ook nog groepen op die volgens mij niet eens met deze "samenwerking" mee doen:

- Deze site is een losse plek waar iedereen slap kan ouwehoeren over alles MVV
- De ultras zijn een losse en zelfstandige groep "hardcore supporters"

Klaar. Ik denk zelfs dat een hoop zaken bewust los van elkaar zijn omdat deze groepen een andere beleving hebben van MVV en alles er om heen.

Waarom dat dan tig verschillende zaken op de poster / flyer moet om het ingewikkeld te maken en op die manier aan te tonen dat "we" door de bomen het bos niet meer zien snap ik niet.

I'm fed up of being a customer...
I want to be a fan again!!!
De volgende gebruiker (s) zei dank u Danny1983, Equinox

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

03 aug 2012 17:45
Equinox
Geblokkeerd
Geblokkeerd
Berichten: 359
Meer
Juich mee, bouw mee, controleer mee! #4
Misschien snappen wij dat allemaal hier op het forum omdat we er dagelijks over spreken en je zet het prima neer Punker.

Voor de "externe" Mvv-fan is het allemaal wazig en onduidelijk, dat kan ik ook begrijpen en dan is dit initiatief misschien wel goed.

Al heb ik mijn twijfels over de 'professionaliteit' achter dit alles want de wazigheid omtrent VZM, SC en vereniging creëert men nog altijd zelf en is van 'binnen' uit ontstaan.

....

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

03 aug 2012 17:57
Punker73
Administrator
Administrator
Berichten: 423
Meer
Juich mee, bouw mee, controleer mee! #5
Klopt misschien wel dat het voor de externe fan wazig is echter als je gaat kijken naar de leden van deze 3 groepen zijn dit voor 90% of meer niet deze externe fans. M.a.w. de mensen waar het om gaat (je doelgroep) weten wel hoe het zit en voor de rest hoef je het niet nog (bewust) onduidelijker te maken door je flyer zo op te zetten .... dat was de strekking van mijn verhaal. Overigens zit ik meer te wachten op duidelijkheid van ze alle 3 los dan 1 nog grotere (en nog loggere club) te creeeren.

Op die manier kan ik bewust kiezen waar ik wel aan mee wil doen en wie voor mij wel toegevoegde waarde heeft (alhoewel ik daar nu bij geen van 3 overtuigd van ben maar dat is mijn persoonlijke mening).

I'm fed up of being a customer...
I want to be a fan again!!!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

03 aug 2012 18:21 03 aug 2012 18:23 door Sandro.
Sandro
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 861
Meer
Juich mee, bouw mee, controleer mee! #6
MVV verenigingen en stichtingen op diverse niveaus gaan meer samenwerken.
www.maastrichtaktueel.nl/mvv-vereniginge...an-meer-samenwerken/

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

03 aug 2012 18:24
Equinox
Geblokkeerd
Geblokkeerd
Berichten: 359
Meer
Juich mee, bouw mee, controleer mee! #7
Inderdaad. Met externe fan bedoel ik dan ook de fan die zijn keuze nog moet maken, wat is waar ik bij wil horen? Is het clubje a, b, of toch c? Waar steun ik en wat zijn de voordelen voor MVV en voor mezelf als fan?

Maar de wazigheid waar ik ook op doelde was ook het ontstaan van kruisverbanden, als je lid bent van a wordt je lid van c voor 1 jaar en als je deelneemt aan b ben je lid van a voor x-periode. ben je lid van b en c dan heb je een stem in.. etc etc. Wazig en onduidelijk.

Het is er allemaal niet duidelijker op geworden en er is niet echt één overkoepelend iets wat duidelijkheid schept, wellicht tracht men dat nu middels dit initiatief. Dat er een doel is en dat is MVV dat moge duidelijk zijn.

....

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.291 seconden