Avond voor seizoenkaarthouders

07 aug 2012 21:17 07 aug 2012 21:18 door jeoff.
jeoff
Administrator
Administrator
Berichten: 1922
Meer
Onderwerp Auteur
Avond voor seizoenkaarthouders #1
Ik zag dat hier nog geen topic over was gestart. Ben net terug van deze avond en ik vond het toch wel zeer geslaagd.
De opkomst was matig, een man of 60 zullen er zijn geweest. Van de 1700 'genodigden' toch een redelijk klein aantal. Wellicht wisten veel mensen het niet?

De avond was opgezet als een soort 'persconferentie' voor de supporters. Alle nieuwe spelers waren aanwezig. Na een korte inleiding mocht iedereen vragen stellen. Wellicht dat er nog een kort verslag wordt geschreven door iemand?

Uiteindelijk kwamen er ook veel vragen aan bod richting het bestuur (Paul Rinkens) over zaken als de rellen in Breda, de categorieindeling van MVV, of er een kunstgrasveld komt of niet, hoe het zit met het 2de elftal etc. etc.

Het nieuwe thuis shirt is gepresenteerd met een nieuwe sponsor onderop de rug (ben vergeten wie dit is) en de engel van Maastricht op een mouw! Dit shirt is enkel verkrijgbaar bij Do It.

Al met al vond ik het een zeer leuke avond en zeker voor herhaling vatbaar.
De volgende gebruiker (s) zei dank u De Paus

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

07 aug 2012 21:33 07 aug 2012 21:34 door Equinox.
Equinox
Geblokkeerd
Geblokkeerd
Berichten: 359
Meer
Avond voor seizoenkaarthouders #2
Merci Jeoff. Die shirtsponsor was dat niet Ubaghs?
www.mvv.nl/blocks/nieuws/mvv-maastricht-presenteert

....

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

08 aug 2012 01:52
Frank Salemans
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 764
Meer
Avond voor seizoenkaarthouders #3
VERSLAG VOORLICHTINGSAVOND SEIZOENSKAARTHOUDER MVV MAASTRICHT
7 augustus 2012-08-07 door Frank Salemans

Voorzitter Paul Rinkens opent de avond met de aankondiging van een nieuwe traditie: aan het begin van elk seizoen wil hij een voorlichtingsavond houden voor seizoenkaarthouders, als blijk van waardering voor de betoonde clubtrouw.

Aanwezig waren voorzitter Rinkens, persvoorlichter Hommes (die door Rinkens uitgebreid bedankt werd voor zijn verdiensten voor de club), trainer Trost, technisch manager Elsen en de voetballers met een nieuw contract (Labylle, Veldmate, Castro, Derix, De Winter, Moustafa, Rutjes, Gillis, Timmermans, Braken en Schreurs) gaven acte de presence. Alleen De la Rosa was afwezig.

Trost geeft aan dat er veel veranderd is de afgelopen twee jaar. “Waar we eerst zo ongeveer moesten smeken of spelers bij MVV kwamen voetballen, merkten we nu dat MVV in korte tijd een veel betere naam heeft opgebouwd. We hebben in goede samenspraak met technisch management en bestuur een lijst met namen opgesteld van spelers die we graag wilden hebben. En eigenlijk hebben we alle spelers die we op het oog hadden ook binnengehaald”. Manager Elsen voegt daar later nog aan toe dat de komst van Veldmate mede bewerkstelligd is door de aanwezigheid van Nathan Rutjes.

Op de vraag om de selectie van 2011-2012 met die van komend seizoen te vergelijken blijft trainer Trost in eerste instantie loyaal t.o.v. de vorige selectie. “Maar als ik eerlijk ben is deze selectie minstens zo sterk als vorig seizoen. Deze selectie is volwassener en heeft meer ervaring. De maturiteit is toegenomen. Dat merk in wedstrijden en op de trainingen. Wij mikken op het bereiken van de playoffs en ik denk dat we met deze kwaliteit een vijfde plaats moeten kunnen halen. Ik realiseer me dat ik daarmee enige druk op de ketel zet, maar zo zie ik het nu eenmaal. Met die druk van doorgroeien moeten we leren om te gaan”. Later op de avond bevestigt Veldmate nog een keer deze ambitie.

Trost: “ We hebben in de voorbereiding met name accent gelegd op het =verbeteren van de verdediging. In de voorbereiding hebben we met zware tegenstanders (o.a. AZ en NAC) bewust gekozen om de jongens te leren omgaan met weerstand. Wellicht dat het scorend vermogen daar wat minder aandacht bij heeft gekregen. Daar is de laatste weken ook wel iets in veranderd met de komst van Veldmate en Schreurs”.

Op de vraag hoe spelers persoonlijk begeleid worden, antwoord Moustafa dat met elke speler in een Persoonlijk Ontwikkelings Plan besproken worden waar valkuilen en uitdagingen liggen. Dat wordt dus ook individueel besproken, hoe elke speler dit zelf ervaart. Dan wordt vervolgens bekeken wat die speler daar zelf aan kan doen en hoe MVV hier verder qua trainingsaanbod op kan inspelen.

Op de vraag waarom Danny Schreurs uiteindelijk voor MVV Maastricht heeft gekozen, is Danny heel duidelijk: “Ik ben Maastrichtenaar en ik heb altijd dolgraag voor MVV willen spelen. Ik heb een paar jaar geleden een paar keer op de bank gezeten, een paar oefenwedstrijden gespeeld o.a. tegen Eijsden. Tegen Emmen, geloof ik, heb ik me warm mogen lopen, maar verder heb ik niet echt in De Geusselt mogen voetballen. Ik wil gewoon heel graag hier voetballen.”

Op de vraag van Paul Rinkens, hoe spelers zich voorbereiden het laatste uur voor de wedstrijd, blijken er overeenkomsten en verschillen tussen spelers. Voorafgaande aan de wedstrijd is het belangrijk een of twee uurtjes rust te nemen (Gillis). De toestand van het veld wordt bestudeerd (om te kunnen beslissen welk schoeisel het beste aangetrokken kan worden) en worden een of twee enkels ingetaped. Daarna reageren spelers nogal verschillend. Braken en Rutjes geven aan dan juist het groepsgevoel wat te zoeken en met elkaar te praten en geintjes te maken, terwijl anderen zich meer in zichzelf terugtrekken, zich concentreren en zich via o.a. muziek oppeppen om na de warming-up voluit te kunnen knallen.

Op de vraag hoe Rutjes zich als Noordelijke Maasstadbewoner (Rotterdam) zich heeft kunnen aanpassen als Zuidelijke Maasstadbewoner (Maastricht): “Dat gaat eigenlijk vrij eenvoudig. De voetbaltaal is hetzelfde. De manier waarop Trost en Elsen contact met me hadden, gaf me meteen een goed gevoel. Haha, ik ben een kleine “batteraof” op het veld (dat is het enige Maastrichtse woord dat ik nu ken), maar daarbuiten ben ik een heel sociale jongen. Dat de Maastrichtse mentaliteit overeenkomst met de Randstad bemerkte Nathan al snel toen zijn geleende elektrische fiets uit de garage waar hij hem gestald had gestolen werd……….

Ook Veldmate bevestigt de positieve indruk van de technische staf: “Ook in mijn gesprek met Elsen en Trost voelde het meteen goed. Ik heb het hier super naar mijn zin. Ik hoop hier snel een huis te vinden. Ik zie Danny Schreurs zeker niet als concurrent: we kunnen elkaar goed ondersteunen in de aanval”.

De blessure van Cor Gillis, opgelopen in de oefenwedstrijd tegen NAC Breda lijkt mee te vallen. “De knie is nog wel wat stijf, maar ik hoop vrijdag echt te kunnen spelen”.

René Trost over uitwedstrijden: “DE eerste 8 uitwedstrijden hebben we vorig seizoen te weinig punten gehaald. Daarna liep het beter en we hebben uiteindelijk 17 punten uit de uitwedstrijden gehaald vorig seizoen, tegenover 34 in thuiswedstrijden. Dat is niet echt slecht, maar we hebben afgesproken dat we dit seizoen in uitwedstrijden meer punten gaan pakken. Met deze selectie moet dat ook kunnen. En dan gaat het niet alleen om scorend vermogen maar ook om beter te verdedigen. Met een ervaren keeper als Castro, die ook meer leiding aan de verdediging wil gaan geven vanuit zijn ervaring, is de verdediging sterker dan vorig jaar”. Over de verdediging vult Elsen later aan: “Iedereen stelt vragen over de rechtsbackpositie. We hadden Laurent echt een mooi aanbod gedaan, maar daar is hij niet op ingegaan. We zijn uitgeshopt bij MVV, dus we moeten kijken hoe we dat gaan oplossen. We denken dat we voldoende groeimogelijkheden hebben voor spelers op die positie. Met de huidige selectie gaan we het doen. Er komt echt niemand meer bij als rechtsback”.

Tom van Hyfte is in 2012-2013 de nieuwe aanvoerder. Het is heel simpel voor Trost: Tom van Hyfte heeft prima bewezen een echte MVV’er te zijn.

Daarna neemt Paul Rinkens het woord en vertelt hij over scouting-video-analyse-monitoring n.a.v. een vraag van een supporter die het was opgevallen dat de hartslag van spelers tijdens trainingen zo veel aandacht kreeg. Trost valt hem bij: “Met het Polar-2-systeem willen we beter zicht krijgen op de fitheid van spelers. Met helder zicht op de hartslag van spelers
- kunnen we blessures voorkomen
- zien we of spelers hun ideale hartslag behalen tijdens traingen.
Rinkens valt aan dat er samenwerking is gezicht met de Universiteit Maastricht (twee Assistenten in Opleiding gaan hierop promoveren), Academisch Ziekenhuis Maastricht. Daarnaast krijgt voeding veel aandacht, neuropsychologie (concentratie). MVV wil meer kinderen bereiken in Maastricht e.o. en speelt in op een holistische benadering van topspelers. Daarmee hoopt MVV in 2018 een voorbeeldfunctie te hebben in voetballend Nederland (naar andere BVO’s, maar ook samenwerkende amateurclubs in de regio). “MVV wil niet alleen in de top 5 van de Jupilerleague, maar op alle gebieden. Dat lever meer kwaliteit en uiteindelijk meer succes op”.

Voorzitter Rinkens geeft n.a.v. van de incidenten rond NAC – MVV Maastricht aan dat hij in eerste instantie vanuit de emotie reageerde: “Nu is het genoeg geweest, verdorie”. Maar in tweede instantie was de reactie minder emotioneel. Navraag bij Veiligheidscoördinator Raymond van de Burgt, Officier van Justitie en Commissaris van politie in Breda leerde dat de NAC-supporters geprovoceerd hadden; meerdere malen. Het is niet alleen een voetbalprobleem, maar een maatschappelijk probleem. “De raddraaiers van MVV zijn in 80% van de gevallen bij politie bekend vanwege delicten buiten het voetbal. Dat zijn er bij MVV Maastricht zo’n 10-15. We gaan daar als MVV Maastricht ook eigen verantwoordelijkheid in nemen. We gaan duidelijker voorlichten en het cameratoezicht wordt verscherpt. Overigens zien we ook goede ontwikkelingen: de meeste supporters dragen positief bij aan de sfeer. Om dat te belonen hebben we de aluminiumafscheidingen op sommige plaatsen langs het veld weggehaald”. Op de opmerking van een supporter dat MVV nadrukkelijker de publiciteit had mogen zoeken, verschillen de meningen. Deze supporter gaf aan dat hij dit belangrijk vindt, omdat hij bang is dat MVV m.n. in uitwedstrijden een slechte naam opbouwt en dat dit vervelend is als dit niet terecht is, zoals nu uit deze informatie blijkt. Theo Claassen (Supporterscoòrdinator) zet zijn visie neer dat het in dergelijke gevallen juist verstandiger is de pers niet te benaderen.

Is MVV nog steeds categorie 3? Rinkens: “Dat is een technische kwestie waar accountants van gerenommeerde kantoren het niet over eens zijn. Het heeft vooral betrekking op het spelersfonds: is dat nu een schuld of niet? MVV heeft tot eind augustus de tijd om de contracten van spelers hierop aan te passen. Het is dus vooral een accountant-technisch verhaal.

Komt er nog kunstgras in De Geusselt? Rinkens: “In elk geval niet in 2012-2013. De gemeente Maastricht, stadioneigenaar, heeft daar op dit moment niet de financiële middelen voor. Overigens wordt de hele stadionfunctie onder de loep genomen: hoe kan De Geusselt de komende jaren beter benut worden voor andere zaken dan alleen voetbal. Denk daarbij aan bijv. zaken als Kinderopvang, begeleiden van leerlingen, sociaal-cultureel werk. Overigens heeft de gemeente wel aangeboden de huidige grasmat in De Geusselt te verbeteren t.o.v. van vorig seizoen.

Stand van Zaken seizoenkaarten: er zijn er op dit moment 1800 verkocht. Dat is te vergelijken met vorig seizoen, toen incl. halve seizoenkaarten na de winterstop uiteindelijk 2100 kaarten verkocht zijn. MVV is heel tevreden met dit aantal.

Met het aansnijden van een grote MVV-taart en het openen van de bar kregen supporters nog de gelegenheid zelf een woordje te wisselen met spelers, staf, voorzitter en MVV-medewerkers. Het was een zeer geslaagde avond waar de ongeveer 100 opgekomen supporters met volle teugen van genoten hebben.
De volgende gebruiker (s) zei dank u jeoff, MVV4life, De Paus, Ben Salemans, Aswin, Jacques, damske, Sjotelsplak, San Marco en6 andere mensen hebben ook bedankt..

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

08 aug 2012 02:05 08 aug 2012 02:06 door Ben Salemans.
Ben Salemans
Administrator
Administrator
Berichten: 809
Meer
Avond voor seizoenkaarthouders #4
Bedankt Frank.

@ Equinox: Nee, Ubaghs is rugsponsor (onder het spelersnummer staat de naam vermeld); Hartstichting staat op voorzijde shirt. Shirt werd vanavond gepresenteerd. Met de stadsengel op de mouw. Is alleen te koop in de Brusselsepoort (bij Do-It, als ik het mij goed herinner).


Ik ben lid/donateur van Veer Zien MVV (VZM)! Jij toch ook? Niet? Meld je dan nu aan: www.veerzienmvv.nl
Steun MVV in deze bange tijden (april 2024) met een gift: www.gofundme.com/f/noets-de-mood-verlore-heet-steun-us-mvvke

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

08 aug 2012 09:09
Equinox
Geblokkeerd
Geblokkeerd
Berichten: 359
Meer
Avond voor seizoenkaarthouders #5

Ben Salemans schreef : Bedankt Frank.

@ Equinox: Nee, Ubaghs is rugsponsor (onder het spelersnummer staat de naam vermeld); Hartstichting staat op voorzijde shirt. Shirt werd vanavond gepresenteerd. Met de stadsengel op de mouw. Is alleen te koop in de Brusselsepoort (bij Do-It, als ik het mij goed herinner).

Ben, dat de Hartstichting shirtsponsor is dat weet ik, ik reageerde op de vraag van Jeoff:

jeoff schreef : Het nieuwe thuis shirt is gepresenteerd met een nieuwe sponsor onderop de rug (ben vergeten wie dit is) en de engel van Maastricht op een mouw! Dit shirt is enkel verkrijgbaar bij Do It.

En volgens mij is dat wel Ubaghs dan ;)

....

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

08 aug 2012 09:16
Belgske
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 452
Meer
Avond voor seizoenkaarthouders #6
Hartelijk dank Frank!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

08 aug 2012 11:27
N1ckk
Fresh Boarder
Fresh Boarder
Berichten: 7
Meer
Avond voor seizoenkaarthouders #7
Mooie samenvatting Frank,

Ik ben ook aanwezig geweest bij deze avond. Mooi initiatief van MVV en ik hoop dat dit de komende tijd gaat groeien. De opkomst was inderdaad minder dan verwacht maar je zit ook met vakantieperiodes en zoals Paul Rinkens al aangaf is het misschien iets te laat gecommuniceerd.

Als ik er zo over nadenk was het eigenlijk een unieke setting, ik kan me geen andere club bedenken die dit zo doet. Het begin was een beetje stroef maar naarmate de avond vorderde waren en genoeg goede en leuke vragen.

Ook mooi om te horen dat MVV graag iets extra's wil gaan doen voor de seizoenskaarthouders, deze avond was hier uiteraard een mooi voorbeeld van.

De enige opmerking die ik heb is dat er geen pauze was. Het zou achteraf beter zijn geweest om een kleine pauze in te lassen om een drankje te doen. Je merkte dat de spelers op het laatste van de avond ook genoeg hadden van het stilzitten.

Ik hoop dit jaar op een mooi seizoen met name op sportief gebied, dan kunnen het hierna nog mooie jaren worden voor dit MVV!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

08 aug 2012 15:23
Roei baank
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 907
Meer
Avond voor seizoenkaarthouders #8
@Ben Salemans
Leuke, frisse, slimme vrouw, trouwens, die Suze, die bovendien ook nog eens perfec Mestreechs spreekt. Ook mooi meegenomen is dat ze er geweldig uitziet. Dat is natuurlijk volgens velen totaal onbelangrijk en vreselijk seksistisch van mij, ik weet het, maar zelf vind ik dat toch wel een stuk prettiger praten... )

Leuk die Suze maar mijn voorkeur ging toch uit naar Sophie met haar MVV taart. Wat een stuk… .. kreeg ik van haar. :schamen: Paul krijgt oog voor detail niet alleen op het veld maar ook naast het veld. Soit.
Erg geslaagde avond met een hoog maturiteits gehalte. De thuisblijvers hebben toch wel iets gemist. Verder valt nog te vermelden dat een van de Saleman brothers zijn kaart niet had meegenomen en de toegang tot de business ruimte werd ontzegd. Na topoverleg met Paul mocht hij alsnog zijn plaats innemen. :lachen:

Observateur foot Euregio

"Supporter MVV Maastricht est un acte de résistance"
De volgende gebruiker (s) zei dank u Ben Salemans

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.263 seconden