>
Ontvangen bedankjes 1256
Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.
Frank Salemans schreef : In een recent interview liet directeur Laura van Leeuwen zich ontvallen dat de kosten van beveiliging afgelopen seizoen flink zijn gestegen. Dat drukt flink op de begroting. Deels door de successen van MVV; meer toeschouwers vraagt om meer beveiliging. Maar ook door de teruggang van ongeveer 100 vrijwillige stewards naar nog maar zeven (!). Dat vraagt om een grotere inzet (en dus hogere kosten) van professionele beveiligers.
Waar komt deze gigantische teruggang van het aantal vrijwillige stewards vandaan? En wat zou daaraan te doen zijn?
Frank Salemans schreef : Waar komt deze gigantische teruggang van het aantal vrijwillige stewards vandaan? En wat zou daaraan te doen zijn?
ASR schreef : Misschien iets te naief gedacht, maar als we ons met zijn allen gedragen hebben we minder beveiligers nodig...
pinobel schreef : Misschien de stewards toch maar gaan betalen. Ik noem maar iets: 1 steward krijgt bijv de helft van wat 1 beveiliger kost. Heb je toch de helft uitgespaard. Wellicht dat het dan voor hun interessanter wordt. Hoe meer beveiligers je kunt vervangen door stewards hoe meer je verdient.
webmastersfm schreef : Vergoedingen voor vrijwilligers is in de hele maatschappij een probleem door belasting en uwv regels. Tot 190€ per maand mag je onbelastbaar vrijwilligerswerk voor doen met een uitkering. Maar het werk wat je doet, moet met vrijwilligers zijn gedaan. En dat gaat bij MVV niet op. Er wordt gewoon goedkoop werk verricht. Dus je wordt gewoon gekort op je uitkering. Misschien een beetje bevooroordeeld. Excuseer me als ik mensen beledig. Maar laten we eerlijk zijn, een steward werd altijd uit die kringen gehaald.
Lijnsje@tappunt schreef : Het niet meer hebben van stewards heeft denk ik meerdere factoren en heeft meerdere oplossingen.
Allereerst begrijp ik dat men zich niet vrijwillig laat uitkafferen of wegduwen voor een broodje kaas en een kop koffie. Daar mag best een vergoeding tegenover staan. Niet zo zeer in de vorm van een seizoenskaart, want de stewards zijn toch al in het stadion. Ik weet dat stewars bij andere BVO's in Limburg een vergoeding krijgen per keer die per maand wordt uitbetaald. Men mag zich vrijwillig aanmelden en de tekorten worden dan aangevuld door een extern bedrijf. Daarbij denk ik dan ook (met alle respect); laat de vrijwillige stewards bij de Gamin en Hoofdtribune staan. Minder excessen (voor zover die er al zijn) waardoor de kans groter is dat zij ook blijven komen. Zet de betaalde krachten dan maar waar het vaker kan rommelen; die moeten toch terugkomen.
Ik vind alleen Laura kort door de bocht door te zeggen dat de hogere aantal toeschouwers ervoor zorgt dat deze kosten zijn gestegen. Nergens wordt gekeken of gesproken over het eigen handelen van de club. Iemand mag ook gezien en gewaardeerd worden. Een vrijwilliger is altijd goedkoper dan een externe. Verhoog die beloning. Want met alle respect ; het gaat er niet om wie er staat, als er maar iemand staat.
Daarbij kan MVV ook kijken of er vanuit de gemeente is mogelijk is. We hebben zo veel bijstandsgerechtigde met integratieverplichting binnen Maastricht, maak daar gebruik van. Bel de gemeente om ''vacatures'' kenbaar te maken die de gemeente vervolgens aan hun cliënten kan koppelen. Gemeente geholpen, MVV geholpen en het kost geen drol. Weet iemand of dit ooit is geprobeerd?