MVV - Dordrecht, vr 22 november 2024, 20.00
21 nov 2024 16:50
21 nov 2024 16:59 door Ben Salemans.
opadiehard
Platinum Boarder
Onderwerp Auteur
Dan zal ik deze topic maar plaatsen,ik weet niet wat we morgen te verwachten hebben?
Morgen komt Dord op bezoek met plaats 6 op de ranglijst na 14 wedstrijden hebben ze 7 keer gewonnen 4 keer gelijk en 3 keer verloren!
Altijd moeilijk tegen Dord maar ja tegen wie niet?
Gaat deze eindelijk een driepunter opleveren, laten we het hopen zeker nu het kouder gaat worden hoop ik toch dat genoeg mensen naar het stadion komen.
Na het enorm tegenvallende gelijkspel afgelopen zondag tegen Eindhoven ga ik toch eindelijk uit van een overwinning,zeker na het positieve nieuws dat er een nieuwe investeerder aan de deur staat te kloppen zou dat mede enorme opsteker zijn…..mvrgr Ampa.
....
De volgende gebruiker (s) zei dank u Ben Salemans, Sjonnie, jasonke7, Mosae
Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.
22 nov 2024 12:06
Aktas er niet bij vandaag. Hersenschudding.
Dus Francis in de basis. Ik heb er weinig vertrouwen in. Snelle jongens van Dordt voorin.
22 nov 2024 12:06
22 nov 2024 12:07 door ASR.
22 nov 2024 12:56
Het zou gek zijn om veel vertrouwen te hebben in een goed resultaat. Ze scoren vooral erg makkelijk, met name dankzij Feyenoord-huurlingen Haen, Slory en Osundina. Helaas zijn dit soort spelers niet haalbaar voor ons. Zonder Aktas wordt nog lastiger om de snelle mannen in bedwang te houden.
Ze verloren dit seizoen in de competitie alleen uit bij de Graafschap en Volendam en op een maandagavond in augustus uit bij Jong AZ.
Om toch een aantal aanknopingspunten te geven: Dordrecht verloor in de beker van Noordwijk. En wij verloren dit seizoen maar één keer met meer dan een goal verschil. Dit was ook de enige nederlaag waar we in de 70ste minuut al op achterstand stonden. Het schijnt dat we een paar keer punten hebben verspeeld in de slotfase van de wedstrijd.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Jacques
22 nov 2024 13:32
De volgende gebruiker (s) zei dank u jovkle
22 nov 2024 13:47
Laat ik dan maar een positieve insteek nemen, je moet toch iets.
Van de afgelopen 17 keer MVV - Dordrecht in Maastricht in de eerste divisie, wonnen we er 11, 4 keer gelijk, 2 keer verloren. Van de afgelopen 7 versies er 6 gewonnen. In het algemeen ligt Dordrecht ons wel.
Doorgaans is Dordrecht ook erg wisselvallig en laten we hopen dat ze er gezien het weer geen zin in hebben.
You're never as good as everyone tells you when you win, and you're never as bad as they say when you lose.
22 nov 2024 14:18
22 nov 2024 14:30 door Mosae.
MVV moet gewoon winnen vanavond. En zeker na het nieuws over de Japanners. Laat ze iets zien als je er op wil meeliften. En kun je het niet als speler, dan maar een stap terug naar lager bij de amateurs. Omhoog! Nao Veure!
De volgende gebruiker (s) zei dank u Obbins, Raadgek
22 nov 2024 22:28
Als MVV met deze inzet tegen Utrecht en Eindhoven had gespeeld hadden we 5 punten meer gehad . Genoten van MVV vanavond . Het doelpunt van Sven had alleen voor zijn schoonheid niet afgekeurd mogen worden .lol
22 nov 2024 23:08
RoedWitHart
Junior Boarder
Ik heb genoten van de vechtlust van MVV. De 1-0 viel veel te gemakkelijk en werd slecht verdedigd door Zeegers. Maar dat was eigenlijk de enige echt goede aanval van Dordt
Het centrum van de verdediging functioneerde goed. Francis deed het heel goed. Er was goede dynamiek met Coomans. Francis penetreerde ook een paar keer goed in het middenveld; hij deed Aktas even vergeten. Een prestatie op zich.
Het middenveld klopte ook: een sleurende Kleinen, een goede afwisseling tussen Smeets en Van Dessel, die er steeds beter in komt. Prima voetballer. Daar gaan we nog veel plezier van krijgen
Buifrahi ging met name de tweede helft acties maken. En dat gaf extra dynamiek. Ik vond ook Sven een van zijn betere wedstrijden spelen, al had die bal er wel in gemoeten. Silva Timas wisselt zwakke met sterke momenten af.
Dit was knokken. En winnen. Heerlijk. De thuisblijvers hadden ongelijk.
De volgende gebruiker (s) zei dank u opadiehard, peeke
22 nov 2024 23:28
Al in de 1e helft was mvv beter dan dordt. Uiteindelijk verdiende zege. Backs blijven ondermaats, de rest deed het prima. Francis deed inderdaad Aktas goed vervangen.
Toch gek, tegen de top teams geven we goed partij. Tegen de mindere zijn we zelf ook dramatisch.
Volgende wedstrijd uit naar jong Az…. We blijven hopen op een mooie reeks
22 nov 2024 23:37
Vorig seizoen na 16 wedstrijden 16 punten 4-4-8 , dit seizoen na 16 wedstrijden 16 punten 3-7-6 . Vorig seizoen haalden we uit de laatste 22 wedstrijden 40 punten . Hoop dat we op zijn minst een beetje in de buurt daar van komen .
De volgende gebruiker (s) zei dank u Tuor, jovkle, Mosae
22 nov 2024 23:55
23 nov 2024 00:01 door Tuor.
Kijk, zo kennen we MVV weer. Je geeft geen 5 cent voor ze op basis van de afgelopen weken, en om eerlijk te zijn leek het na een minuut of 20 een vrij kansloze pot. Dordrecht gleed er moeiteloos doorheen, dacht zo leek het zelfs de buit al binnen te hebben en schakelde een paar versnellingen terug, want wij kwamen er totaal niet aan te pas, maar MVV richtte zich zeer sterk op. Complimenten en uiteindelijk 3 dik verdiende punten. Kwalitatief komen we nog steeds tekort bij momenten, maar aan werklust geen gebrek.
Speciale vermelding voor Smeets, wat is hij toch ongelooflijk belangrijk. Mooi dat hij vandaag de winnende scoort. Ook Buifrahi vond ik sterk spelen. Niet alles lukt, maar er gaat constant dreiging van hem uit. Zelfde voor Timas. Braken had natuurlijk die bal op de lat erin moeten schieten. De (terecht) afgekeurde goal was een beauty. Vond hem in het begin weer compleet op een eiland staan en weinig tot niks doen met de overigens over het algemeen belabberde ballen die hij kreeg, maar hij groeide net als MVV in de wedstrijd. Van Dessel op het middenveld is een aanwinst en laat Smeets beter renderen, hopelijk blijft hij voorlopig fit. Kleinen complementeert de boel, hij ontwikkelt zich heel aardig en staat niet voor niks in de top 10 van spelers die de meeste duels winnen, dus dat geeft zijn belang wel aan. De achterhoede stond heel matig de eerste 20 minuten maar herpakte zich prima en heeft al met al weinig weggegeven.
Niemand heeft ook na vandaag denk ik de illusie dat het nog veel gaat worden dit seizoen, maar we staan te laag op de ranglijst. Het is opvallend hoe wisselvallig we zijn. Tegen de top 9 hebben we 4x gelijk gespeeld en 1x gewonnen. En van de 4 nederlagen hadden we tegen Roda en Excelsior gewoon moeten winnen en tegen Helmond en Cambuur niet hoeven verliezen. Daar staan bizar slechte wedstrijden tegen oa Oss en Jong Utrecht tegenover. Het is bijzonder jammer dat het tot nu toe zo wisselvallig is en we net dat beetje kwaliteit tekort lijken te komen. Hopelijk geeft deze overwinning vertrouwen en kunnen we voor de winterstop nog een serie neerzetten en aanhaken bij de middenmoot. Maar goed, de realiteit is ook weer, volgende wedstrijd is op maandagavond in een ongetwijfeld koud, winderig en compleet sfeerloos Wormerveer, en dat is precies het type wedstrijd dat MVV totaal niet ligt.
De volgende gebruiker (s) zei dank u MVVke, opadiehard, Lassie80, jovkle, Kay, bokkesprongen, CatenaccioMestreech, RoedWitHart
23 nov 2024 10:59
23 nov 2024 11:00 door RoedWitHart.
RoedWitHart
Junior Boarder
Ik snap niet veel van de spelers beoordelingen in De Limburger. Van Dessel maar een 6? Coomans en Francis ook maar een 6? Ik twijfel aan mijn eigen beoordeling, want ik vond hem goed spelen.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Ben Salemans, opadiehard
23 nov 2024 12:50
23 nov 2024 12:53 door Ben Salemans.
Ben Salemans
Administrator
Inderdaad heel eigenaardige cijfers van De Limburger voor de MVV-spelers, RoedWitHart! Misschien is het leuk om hier op mvvfans.nl na elke (thuis?)wedstrijd zelf cijfers te geven met een korte toelichting? Daar gaan we:
Cijfers MVV – Dordrecht, 22-11-2024, uitslag 2-1 (6. Osunda 0-1; 54. Coomans 1-1; 73. Smeets 2-1). Voor de pijl (--->) de cijfers van De Limburger, achter de pijl mijn cijfers:
- Matthys: 6 ---> 7,5 (speelde vrijwel foutloos)
- Schenk: 6 ---> 6 (echt een talent, maar af en toe slordig balverlies)
- Coomans: 6 ---> 7,5 (speelt al goed vanaf begin van het seizoen; is nog steeds groeiend; fraaie goal)
- Francis: 6 ---> 7,5 (heel goed basisdebuut; vrijwel foutloos; perfecte vervanger van topper Aktas)
- Zeegers 6,5 ---> 6,5 (zag zwak uit bij tegengoal; loopt vaak mee met tegenstander zonder een voet uit te steken om de bal te bemachtigen; wel goede aanvallende impulsen)
- Van Dessel: 6 ---> 7 (mede dankzij hem begint middenveld te lopen; groeidiamantje)
- Smeets: 7 ---> 7,5 (dé architect en dé leider van MVV vol energie; goede trap; uitstekende hoekschoppen; fraaie goal op zijn verjaardag)
- Buifrahi: 5,5 ---> 6,5 (vooral in tweede helft goede passeeracties vol dreiging; als dribbelaar die 1-op-1-acties maakt vind ik hem het waardevolst voor MVV; dat ging in de tweede helft veel beter dan in de eerste helft)
- Braken: 6,5 ---> 6 (speelt gedreven, jammer dat fraaie kopdoelpunt werd afgekeurd; zwerft naar mijn smaakt iets te veel over het veld; hoort vaker in de spits te staan)
- Silva Timas: 7 ---> 6,5 (goede acties, goede inzet, maar wel vaak slordig balverlies)
Mmaee (ingevallen voor Braken in 84) en Esajas (ingevallen voor Buifrahi in 90+3) speelden te kort voor een beoordeling.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Jacques, itsman, bokkesprongen, CatenaccioMestreech
23 nov 2024 16:52
23 nov 2024 16:54 door MVV_Mestreech.
MVV_Mestreech
Expert Boarder
Sjonnie schreef : Vorig seizoen na 16 wedstrijden 16 punten 4-4-8 , dit seizoen na 16 wedstrijden 16 punten 3-7-6 . Vorig seizoen haalden we uit de laatste 22 wedstrijden 40 punten . Hoop dat we op zijn minst een beetje in de buurt daar van komen .
En door goals in de laatste 5 minuten 7 punten verloren en 4 punten gewonnen….
Tijd voor maken pagina: 0.315 seconden