Multifunctioneel Stadion De Geusselt

19 sept 2012 14:32
Snuf
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 206
Meer
Onderwerp Auteur
Multifunctioneel Stadion De Geusselt #1
Leef luij,

Net zoals iedere andere voetballiefhebber gruwel ik van kunstgras. Helaas heeft men bij de overname van Stadion De Geusselt door de gemeente Maastricht afgesproken dat er een kunstgrasveld zou worden aangelegd. Het doel hiervan is om meerdere sportevenementen in het stadion te kunnen organiseren. Daarbij zou MVV ook trainingen kunnen gaan houden in het stadion.

We mogen blij zijn dat de gemeente tot dusver geen middelen beschikbaar had voor de aanleg van een kunstgrasveld in ons stadion. NU wordt er een motie ingediend om geld te reserveren voor de aanleg hiervan.

Ik heb dit topic geopend om ideeën te verzamelen over manieren waarop wij het stadion toch multifunctioneel kunnen maken, maar ons gras kunnenn behouden. Zonder gras is voetbal geen voetbal meer. Ik hoop dat we met zijn allen goede alternatieven kunnen aandragen, die hopelijk beter en minder duurzaam zijn dan een kunstgrasveld. Probeer wel met realistische ideeën aan te komen. Het zou mooi zijn als we de gemeente kunnen overtuigen om ons de schoonheid van onze sport te gunnen en op een andere manier de multifunctionaliteit van De Geusselt te benutten.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

19 sept 2012 14:39
Saint Pierre
Senior Boarder
Senior Boarder
Berichten: 48
Meer
Multifunctioneel Stadion De Geusselt #2
In Arnhem hebben ze hier een oplossing voor gevonden, een verschuifbaar veld (schuift onder het stadion door). Dit zal wel niet uitvoerbaar zijn in de huidige Geusselt.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

19 sept 2012 14:40
MVV4life
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1601
Meer
Multifunctioneel Stadion De Geusselt #3
Snuf, iech bin ut met diech eins. Wsly heet in 'n aander topic 'n idee geopperd:

wsly schreef : Er was toch eerst een idee / discussie om kunstgrasveld in de geusselt te plaatsen zodat het veld voor meerdere doeleinden gebruikt kon worden? Ten eerste ben ik zelf tegen het gebruik van kunstgras in een voetbalstadion en ten tweede is er een manier om het grasveld toch voor meerdere doeleinden te gebruiken door een simpele oplossing die in meerdere stadions wordt gebruikt, waaronder de Arena.
Deze 'oplossing' is Terraplas . Terraplas zorgt ervoor dat het gras niet beschadigt raakt en toch gewoon lucht krijgt als het op het gras ligt.

Ik zou zeggen.. kijk hier eens naar ipv naar kunstgras.


Iech bin lid vaan Veer Zien MVV! Diech toch ouch?
Neet? Meld diech daan noe aon: www.veerzienmvv.nl/
100% veur de eige club!
De volgende gebruiker (s) zei dank u Danny1983

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

19 sept 2012 16:17
DJ-MARCO
Expert Boarder
Expert Boarder
Berichten: 120
Meer
Multifunctioneel Stadion De Geusselt #4
Good nuits !!!!

Raad: geen kunstgras in stadion De Geusselt

De gemeente Maastricht hoeft geen kunstgras te leggen in het Geusselt-stadion.

De Liberale Partij Maastricht en de CVP hadden hiervoor een motie ingediend.

Maastricht kocht het MVV-stadion 2 jaar geleden voor 1,85 miljoen euro. Bij de aankoop van de Geusselt werd afgesproken dat het een multifunctionele bestemming zou krijgen.

bron: L1

FORZA MVV MESTREECH !!!!!!!!!!!!!
De volgende gebruiker (s) zei dank u Danny1983, Sjotelsplak

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

07 feb 2013 15:24 07 feb 2013 15:31 door MVVFR08.
MVVFR08
Bezoeker
Bezoeker
Multifunctioneel Stadion De Geusselt #5
Zoals jullie -misschien- weten speelt er in Rotterdam-Zuid de discussie voor een nieuwe Kuip of renovatie van de bestaande Kuip, in Kuip 3.0. Even weer voortbordurend op bestuur vs fans is dit een voorbeeld waar wij mee zitten in Zuid.

Nou ben ikzelf van mening dat je nooit een nieuwe Kuip kunt maken maar wat zouden jullie ervan vinden als jullie de Geusselt zouden moeten verlaten over x aantal jaar?? Spelen er dan dezelfde emoties of hebben jullie zoiets van ja, nieuw is beter dus gaan?

Een sfeer impressie van Kuip 3.0:


Ik zou wel eens willen weten wat jullie zouden doen als het huidige MVV-stadion werd "afgepakt"? En jullie een nieuwe "Geusselt" kregen?

Ik ben iig voorstander voor een voetbalstadion -dus geen concerthal waar evt gevoetbalt "kan worden" - en heb niks op met dat multifunctionele (het lijkt wel een modeterm?).

Ben benieuwd naar jullie meningen. Bedankt FR08

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

07 feb 2013 15:34
Jacques
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 3812
Meer
Multifunctioneel Stadion De Geusselt #6
Ik ben niet zo gehecht aan De Geusselt als de gemiddelde Feyenoord-fan aan de Kuip. Ik heb eigenlijk geen idee hoe de andere MVV-fans daarover denken.

Ik vind dat vrij veel moderne stadions een stukje identiteit missen en zou dus zeker kritisch zijn bij een eventuele verhuizing. Zaken als akoestiek en voetbalsfeer (in tegenstelling tot evenementenhal/theatergevoel) zijn essentieel. Maar zeker qua akoestiek is er in de Geusselt ook nog genoeg te verbeteren. Dus als er een mooier stadion zou komen dat op deze punten goed scoort, ben ik daar niet tegen.

De Kuip is in essentie nauwelijks gewijzigd in al die jaren. De Geusselt lijkt daarentegen echt totaal niet meer op het stadion dat in 1961 geopend werd. Om de tien jaar verandert het stadion totaal van uiterlijk (inclusief kwartslag draaien speelveld!), wellicht dat ik me er daarom niet zo aan hecht.

You're never as good as everyone tells you when you win, and you're never as bad as they say when you lose.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Danny1983, MVVFR08

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

07 feb 2013 18:17 07 feb 2013 18:18 door Danny1983.
Danny1983
Gebruiker is geblokkeerd
Gebruiker is geblokkeerd
Berichten: 2100
Meer
Multifunctioneel Stadion De Geusselt #7

Jacques schreef : Ik ben niet zo gehecht aan De Geusselt als de gemiddelde Feyenoord-fan aan de Kuip. Ik heb eigenlijk geen idee hoe de andere MVV-fans daarover denken.

Ik vind dat vrij veel moderne stadions een stukje identiteit missen en zou dus zeker kritisch zijn bij een eventuele verhuizing. Zaken als akoestiek en voetbalsfeer (in tegenstelling tot evenementenhal/theatergevoel) zijn essentieel. Maar zeker qua akoestiek is er in de Geusselt ook nog genoeg te verbeteren. Dus als er een mooier stadion zou komen dat op deze punten goed scoort, ben ik daar niet tegen.

De Kuip is in essentie nauwelijks gewijzigd in al die jaren. De Geusselt lijkt daarentegen echt totaal niet meer op het stadion dat in 1961 geopend werd. Om de tien jaar verandert het stadion totaal van uiterlijk (inclusief kwartslag draaien speelveld!), wellicht dat ik me er daarom niet zo aan hecht.


Kwa sfeer zou een nieuw stadion niet verkeerd zijn,( al zijn wij het die de sfeer moeten maken ik heb nog steeds geen stem zo heb ik vrijdag de longen uit men lijf geschreeuwd) al vind ik de geusselt toch iets speciaals hebben alleen niet meer van deze tijd :thinking: Naast de brandweer kazerne is wel erg veel plek weet niet of daar al plannen zijn om iets neer te zetten naast de brug bij limmel?

Ze drage kleure Roed en Wit.
En höbbe speul boe fut in zit.
Es G'er mèr ins droan wèlt goon,
Jeh! Daan zeet Geer neet te sloon.
Hup, Hup, Hup! MVV - es Geer wèlt MVV.
Komp G'r op de ierste plaots te stoon.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

07 feb 2013 20:18
wsly
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 191
Meer
Multifunctioneel Stadion De Geusselt #8
De Geusselt kan nog wel een tijdje mee. Mbt akoestiek kan er het e.e.a. verbeterd worden, probleem is voornamelijk dat het achter de Angel-Side open is en het geluid zo goed als niet weerkaatst wordt.

Met betrekking tot zit / staanplaatsen kun je altijd nog de tribune doortrekken tot aan het veld. Het echte probleem is de parkeergelegenheid rondom de Geusselt.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Danny1983

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.310 seconden