Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV)

20 juli 2017 19:06
Brncic
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 704
Meer
Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV) #5056
Jaloers??? MVV zit al zes seizoenen in categorie 2. Zonder buitenlands geld...
De volgende gebruiker (s) zei dank u Tuor

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

20 juli 2017 19:35
krampioen
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 476
Meer
Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV) #5057

Brncic schreef : Jaloers??? MVV zit al zes seizoenen in categorie 2. Zonder buitenlands geld...

Tja, het is knap dat een club die vorig jaar nog op sterven na dood was nu financieel gezond is en zelfs in staat om zodanig in te kopen dat sportieve resultaten mogelijk zijn. Wij hebben al jaren overgangsjaren en, we moeten nog schulden afbetalen verhalen, en het budget kan niet hoger. FSC doet in 1 jaar waar wij vele jaren over gedaan hebben. Hoe ze het voor mekaar krijgen weet ik ook niet, maar, ze doen het wel. En ja, daar kan ik wel een beetje jaloers op zijn.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

20 juli 2017 19:44
Gohf
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 676
Meer
Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV) #5058

krampioen schreef :

Brncic schreef : Jaloers??? MVV zit al zes seizoenen in categorie 2. Zonder buitenlands geld...

Tja, het is knap dat een club die vorig jaar nog op sterven na dood was nu financieel gezond is en zelfs in staat om zodanig in te kopen dat sportieve resultaten mogelijk zijn. Wij hebben al jaren overgangsjaren en, we moeten nog schulden afbetalen verhalen, en het budget kan niet hoger. FSC doet in 1 jaar waar wij vele jaren over gedaan hebben. Hoe ze het voor mekaar krijgen weet ik ook niet, maar, ze doen het wel. En ja, daar kan ik wel een beetje jaloers op zijn.


Of die sportieve resultaten behaald gaan worden valt nog te bezien hoor, wat dat betreft heeft MVV zeker nog wel een voorsprong mbt Fortuna. Maar de verschillen in deze competitie zijn sowieso klein. Verder uitstekend nieuws dat we nu in categorie 2 zitten maar daar in blijven of naar categorie 3 gaan moet natuurlijk ook nog gebeuren.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

20 juli 2017 20:00
Boredass
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1240
Meer
Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV) #5059
Het is makkelijk om te raden hoe Fortuna uit de gevarenzone komt.Dat hebben ze aan 1 persoon te danken.
Tot nu lijkt Gun het anders aan te pakken dan de meeste geldschieters. Er zit een idee achter,al heb ik een vermoeden dat ook om hem een vaag netwerk hangt van makelaars die hun spelers willen onderbrengen bij Fortuna om te kunnen cashen.

Daarnaast ben ik eens benieuwd wanneer het publiek terug komt kijken want 1500 -2000 gemiddeld is betaald voetbal onwaardig terwijl ze toch een goede 2e seizoenshelft hebben gehad.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Tuor, Strucht

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

21 juli 2017 07:44
Meerssen
Expert Boarder
Expert Boarder
Berichten: 120
Meer
Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV) #5060
Niet zo bijzonder, dit nieuws over Fortuna.
Want precies 2 jaar geleden, juli 2015:

"Fortuna verlaat Categorie 1 van de KNVB en gaat naar de veilige Categorie 2. Een dolblije Martin Masset maakt bekend dat de schulden nagenoeg zijn gesaneerd en er nu gewerkt wordt met een sluitende begroting. Zaak is nu de harten van de mensen in de regio terug te winnen en sportief de weg naar boven in te slaan."

Feit blijft dat er zo weinig animo is voor betaald voetbal in die regio (toeschouwers, sponsoren), dat er altijd van buitenaf geld bij moet.

Nu is het dan Turks geld waarmee de hobby van de laatste 1000 A 1500 fans betaald wordt.

Eens afwachten hoelang dat goed gaat.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

21 juli 2017 08:17 21 juli 2017 08:20 door Gohf.
Gohf
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 676
Meer
Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV) #5061

Boredass schreef : al heb ik een vermoeden dat ook om hem een vaag netwerk hangt van makelaars die hun spelers willen onderbrengen bij Fortuna om te cashen.


Heb je de samenstelling van de raad van commissarissen afgerond?

Nog niet, maar we zijn bijna klaar met het formaliseren van de raad van commissarissen. Er zullen vijf leden deel uitmaken van de raad. De supporters verkozen één van hen: Eric de Jong. Ik zal voorzitter worden van de raad van commissarissen en in die zin ook voorzitter van de club blijven. De andere drie posities moeten we nog formaliseren.

Wellicht belangrijker dan de raad van commissarissen is de invoering van een bedrijfsgedragscode binnen de club, waaraan elk personeelslid zich moeten houden. Bijvoorbeeld, we hebben de manier waarop we contracten opstellen geformaliseerd en iedereen in de organisatie weet wat hij/zij moet doen in welke omstandigheid. We hebben deze gedragscode afgelopen seizoen geschreven en wij zullen ervoor zorgen dat ze dit seizoen wordt ingevoerd. Deze gedragscode vormt het fundament van de club, we hebben gedefinieerd hoe Fortuna een contract opstelt, hoe we een begroting opstellen, hoe een speler wordt verkocht/aangekocht, hoe we personeel aantrekken, hoe bedrijfsuitgaven worden vastgelegd, hoe ticketprijzen worden bepaald, alles staat op schrift. Hetzelfde geldt voor taakomschrijvingen; elke medewerker van de club weet precies zijn/haar verantwoordelijkheden, taken, prestatiecriteria, en wie aan wie rapporteert.
Hiermee voorkom je dat één persoon in de organisatie beslissingen neemt, die ons misschien succesvol maken in één seizoen, maar tot financiële rampspoed leiden in de daaropvolgende seizoenen. Hoe een organisatie beslissingen neemt en zich gedraagt, mag niet afhangen van individuen. Daarin slagen is veel belangrijker voor succes op de lange termijn dan andere zaken.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

24 juli 2017 16:24
peeke
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 458
Meer
Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV) #5062
In het café Irish Times Pub in het centrum van Hasselt hebben enkele voetbalhooligans amok gemaakt, waardoor het café zondag noodgedwongen dicht moest blijven. De politie van de zone Limburg Regio Hoofdstad kon na de schermutselingen in de horecazaak acht relschoppers oppakken. Het ging om zeven supporters van KRC Genk en eentje van het Nederlands-Limburgse Fortuna Sittard.
Mogelijk hebben rivaliserende hooligans met elkaar afgesproken om met elkaar op de vuist te gaan. Het ging om een twintigtal personen. De acht amokmakers zijn bestuurlijk aangehouden en werden zondagochtend na verhoor weer vrijgelaten. Er is een proces-verbaal opgesteld. Supporters van Everton zouden aanwezig zijn geweest in het café in Hasselt naar aanleiding van de fandag eerder op de middag in KRC Genk.

Er vielen geen gewonden. Onder meer de toegangsdeur en vensters van het café raakten beschadigd. De relschoppers gooiden met stenen en terrasmeubilair. Het café zal maandagmiddag de deuren weer openen.

Groeten oet Bierum : Delfzijl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

24 juli 2017 21:22
krampioen
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 476
Meer
Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV) #5063
Op het Oda prikbord zijn ze redelijk in de war. Ze vragen zich af of het russisch/zwitsers geld van Korotaev nu wel of niet beschikbaar was. Ze zijn het er wel over eens dat het al is uitgegeven. Langzaam beginnen ze kennelijk te begrijpen dat het volgend jaar geen champions league wordt.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

26 juli 2017 14:16
Charmeur
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 389
Meer
Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV) #5064
Robert Maaskant gaat waarschijnlijk aan de slag als trainer van RJC.
Hij wil voorlopig niks meer van doen hebben in de voetbalwereld, dus is dit de meest logische keuze, aldus de oefenmeester....
De volgende gebruiker (s) zei dank u Ben Salemans, Jacques, Karakter

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

27 juli 2017 04:37 28 juli 2017 02:22 door Ben Salemans.
Ben Salemans
Administrator
Administrator
Berichten: 794
Meer
Onderwerp Auteur
Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV) #5065

Charmeur schreef : Robert Maaskant gaat waarschijnlijk aan de slag als trainer van RJC.
Hij wil voorlopig niks meer van doen hebben in de voetbalwereld, dus is dit de meest logische keuze, aldus de oefenmeester....


Leuk. Dat is een variant op een gouwe ouwe grap. Namelijk de grap dat Cruijff trainer zou worden van MVV, omdat hij niks meer te maken wilde hebben met voetbal. Dat doet me denken aan een andere gouwe ouwe Cruijff-MVV-grap. Ik zal hem vertellen, en ik verweef er enige kritiek op huidige lastige Maastrichtse verkeerssituaties op de A2 in, nee ik bedoel de N2, of is het toch de A2, maar dan richting de wereldberoemde steden Berg en Terblijt of Cadier en Keer die iedere Nederlander of buitenlander zou moeten kennen...

Hier is het begin van de Cruijff-MVV-grap. Johan Cruijff voelde er in de zeventiger jaren soms niet voor - dat klopt volgens mij niet echt, maar het gaat om de grap - om in de spelersbus naar Ajax-uitwedstrijden te gaan. Soms ging hij in zijn snelle sportwagen, samen met zijn vriendin/vrouw Danny, naar uitwedstrijden. Zo ging hij ook een keer in zijn sportwagen samen met Danny naar Maastricht om een wedstrijd te spelen tegen MVV. Maar in Maastricht aangekomen verdwaalde hij op de A2.

Nu even een grap of trieste waarheid binnen deze Cruijff-grap. Je denkt misschien dat ook Johan, de Wijze, niet uit de aanwijzingen op de verkeersborden kwam en niet het verschil kende tussen A2 en N2 en dat hij daarom helemaal fout reed. Och, een voetballetje op de borden had wonderen gedaan; dat zou zelfs voor de alwetende Johan duidelijker zijn geweest dan de uiterst heldere aanduiding 'Berg en Terblijt' of 'Cadier en Keer'. Welke geflipte verkeerspsycholoog heeft trouwens de routeaanwijzingen bij de nieuwe tunnel van Maastricht bedacht? Ik durf te beweren dat momenteel vrijwel iedere autorijdende Maastrichtenaar komend vanuit het noorden, dus vanuit Sittard of Heerlen, wel minstens een keer een foute tunnel of route heeft gekozen op weg naar De Geusselt, naar het centrum van Maastricht, of wat voor gedeelte van Maastricht dan ook. Wat zijn dat toch allemaal voor debiele, zichtige, voor menige automobilist nietszeggende, route-aanduidingen? Ik woon in/op Sint Pieter. Dat is Maastricht-Zuid, zou je denken. Hoppa, vanuit Heerlen komend denk ik er goed aan te doen om die Maastricht-Zuid-tunnelbuis te kiezen om thuis te komen, in Sint Pieter, Maastricht-Zuid. Toch? Shit, als ik die Maastricht-Zuid-tunnelbuis kies, kom ik achter het MECC en het Academisch Ziekenhuis uit. Dan blijkt dat ik om in Sint Pieter te komen toch beter de richting N2 van Cadier en Keer, Berg en Terblijt of de N270 of zo had kunnen nemen. Zeer onduidelijk. Wie kent die A- en N-wegen precies? Als ik als Maastrichtenaar al niet weet wat Maastricht-Zuid (of ook zoiets: de tegenwoordig in Maastricht aangeduide route naar de Limburglaan???) is, hoe moeten niet-Maastrichtenaren dat dan weten? De keuze tussen A2, N2 en Berg en Terblijt / Cadier en Keer blijft een gok en dat bevordert de verkeersveiligheid zeker niet.

Josje Godwin, hopelijk meelezend gemeenteraadslid, maak hier werk van, dring aan op aanpassingen in de route-aanduidingen bij de tunnel(s). Zo red je, Josje, echt, levens, toekomstige verkeerslachtoffers vanwege al die vage, raadselachtige route-aanduidingen bij de tunnels op de A2, N2, noem maar op. Dat meen ik echt serieus! Ha, Josje, misschien is niet de gemeente voor die idiote route-aanduidingen verantwoordelijk, maar Rijkswaterstaat of de ANWB? Dan nog, Josje, moet je op een of andere manier hier ingrijpen. Die onduidelijke route-aanduidingen gaan echt tot verkeersongelukken leiden. Dus misschien is de gemeente Maastricht niet verantwoordelijk voor die vage route-aanduidingen, maar het moet jou als gemeenteraadslid toch aan het hart gaan dat hier slachtoffers gaan vallen?! Dat moet de gemeente(raad) gewoon niet pikken! De partijen (gemeente? Rijkswaterstaat? ANWB?) die verantwoordelijk zijn voor die idiote route-aanduidingen moeten worden gedwongen die aanduidingen te verbeteren. Ik vind het werkelijk ongelofelijk dat een miljardenproject als de Willem Alexander-tunnel min of meer wordt afgesloten met route-aanduidingen waar haast niemand wijs uit wordt. Waarom ik dit schrijf? Ik had gisteren haast een aanrijding met een Belg die op het laatste moment een andere afslag/tunnelbuis koos...

Maar terug naar of door met de Cruijff-grap, want die A2- of N2-tunnels waren er toen niet. Cruijff is dus verdwaald. Hij stopt zijn wagen. Danny ziet op de stoep een Maastrichtenaar lopen en zegt tegen Johan dat hij hem de weg naar De Geusselt moet vragen. Dat doet Johan. Hij vraagt de Maastrichtenaar: "Kunt u mij vertellen hoe ik bij MVV kom?" Antwoordt de Maastrichtenaar: "Väöl traine, jong!"


Ik ben lid/donateur van Veer Zien MVV (VZM)! Jij toch ook? Niet? Meld je dan nu aan: www.veerzienmvv.nl
Steun MVV in deze bange tijden (april 2024) met een gift: www.gofundme.com/f/noets-de-mood-verlore-heet-steun-us-mvvke
De volgende gebruiker (s) zei dank u Jacques, jovkle

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

27 juli 2017 09:58
Jacques
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 3815
Meer
Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV) #5066
Totaal off-topic, maar ik rijd vrijwel iedere middag/avond van het noorden Maastricht in omdat ik buiten Maastricht werk. Ik rijd redelijk assertief maar bij de splitsingpunten om al of niet tunnels in te gaan rijd ik altijd voorzichtig omdat er inderdaad erg vaak iemand op het laatste moment besluit nog een andere keuze te maken. Nu zal een gedeelte gewoon onwennigheid zijn, maar de bebording is dramatisch. In het begin ben ik zelf ook verkeerd gereden.

You're never as good as everyone tells you when you win, and you're never as bad as they say when you lose.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Ben Salemans

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

31 juli 2017 15:10
Larsbak
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 280
Meer
Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV) #5067
Vanmiddag is mij het treurige nieuws ter ore gekomen dat Aken-Noord breekt met messias Ton Caanen. Misschien een idee om hem namens Maastricht een presentje te sturen als dank voor het goede werk dat hij heeft verricht bij onze Oosterburen?
De volgende gebruiker (s) zei dank u jovkle

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

31 juli 2017 15:31
jeoff
Administrator
Administrator
Berichten: 1922
Meer
Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV) #5068

Larsbak schreef : Vanmiddag is mij het treurige nieuws ter ore gekomen dat Aken-Noord breekt met messias Ton Caanen. Misschien een idee om hem namens Maastricht een presentje te sturen als dank voor het goede werk dat hij heeft verricht bij onze Oosterburen?


Een bloemetje lijkt me op zijn minst wel op zijn plaats! :thumbsup:
De volgende gebruiker (s) zei dank u jovkle

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

31 juli 2017 16:59
Boschpoort
Administrator
Administrator
Berichten: 1915
Meer
Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV) #5069
Deze vijfde Kolonne achter de wawa-linie heeft het toch een stuk langer volgehouden dan we hadden durven hopen.
Gelukkig is de opvolger al weer benoemd, al is het dan niet als technisch directeur.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

03 aug 2017 12:09
Schapendonk
Geblokkeerd
Geblokkeerd
Berichten: 3090
Meer
Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV) #5070
De calimero's onderuit tegen EVV (4-3).

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.393 seconden