Verberne gaat dode spelmomenten aanpakken

10 okt 2023 13:47 10 okt 2023 13:47 door Ben Salemans.
Ben Salemans
Administrator
Administrator
Berichten: 796
Meer
Onderwerp Auteur
Verberne gaat dode spelmomenten aanpakken #1
MVV-TRAINER VERBERNE GAAT DODE SPELMOMENTEN AANPAKKEN

Bron: www.1limburg.nl/sport/2302926/mvv-traine...elmomenten-aanpakken
Door: Joost Schreurs
Datum: 9 oktober 2023, 20:58

MVV-trainer Maurice Verberne gaat dinsdag met zijn spelers samenzitten om het verdedigen bij dode spelmomenten aan te pakken.

Dat zegt de MVV-trainer in het L1-programma Tafel Voetbal (= l1.nl/l1-sport-tafel-voetbal-9-oktober-2023-178639/ ). Daarin blikte Verberne ook terug op de eerste maanden van het seizoen.

Hoekschoppen
Het was verdedigend dé achilleshiel van MVV in de eerste periode van het seizoen: dode spelmomenten. Vijf van de 17 tegendoelpunten van MVV vielen uit hoekschoppen en dat terwijl doelpunten uit corners tegenwoordig bijna een zeldzaamheid zijn in het voetbal. Afgelopen vrijdag kreeg MVV ook twee tegentreffers uit corners. Het is voor Verberne het signaal om met zijn spelers te gaan kijken wat er beter moet.

In Tafel Voetbal analyseerde hij de tegentreffers tegen Jong PSV: www.1limburg.nl/sport/2302926/mvv-traine...elmomenten-aanpakken .

Angst
Verberne zag zijn selectie afgelopen zomer flink veranderen. "We zijn opnieuw moeten beginnen. Je hebt zes nieuwe spelers moeten inpassen. Maar dat wisten we", zegt hij daarover. Hij vond het spel van zijn ploeg wel aardig in de eerste wedstrijden. "Maar het was steeds maar 45 minuten en daarna vielen we terug, terwijl we fit waren. Ik denk dat er een bepaalde angst insloop. De afgelopen tijd hebben we er veel over gesproken en beelden teruggekeken. Voor de wedstrijd tegen FC Eindhoven ben ik tot de conclusie gekomen dat ik wat moest veranderen en dat ik moest kijken wat bij elkaar zou passen als team." Het resulteerde in wijzigingen in zijn elftal. Onder meer Rayan Buifrahi en Mart Remans kregen de kans in de basis.

Stijgende lijn
Verberne wil de stijgende lijn nu doorzetten. "We moeten nu van wedstrijd tot wedstrijd kijken, want we hebben al heel wat punten laten liggen. Het is belangrijk om een aantal duels achter elkaar te winnen." De overwinning bij Jong PSV heeft er in ieder geval voor gezorgd dat MVV nog maar op vier punten achterstand staat van de zesde positie. "We benaderen het optimistisch, maar we moeten het nu wel gaan doortrekken." Te beginnen komende zaterdag met een uitwedstrijd bij Telstar.


Ik ben lid/donateur van Veer Zien MVV (VZM)! Jij toch ook? Niet? Meld je dan nu aan: www.veerzienmvv.nl
Steun MVV in deze bange tijden (april 2024) met een gift: www.gofundme.com/f/noets-de-mood-verlore-heet-steun-us-mvvke
De volgende gebruiker (s) zei dank u De Zwarte Vogel

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

10 okt 2023 15:23
Buurke76
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 171
Meer
Verberne gaat dode spelmomenten aanpakken #2
met alle respect Ben, maar er hoeft toch geen apart topic te worden aangemaakt hiervoor ?

wat is het nut hiervan ? dat iedereen gaat reageren dat het eindelijk tijd is dat ze hier iets aan gaan doen aan al die tegendoelpunten ?
Lijkt me overbodig.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Anna D., jovkle, ASR

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

10 okt 2023 17:36 10 okt 2023 17:37 door Ben Salemans.
Ben Salemans
Administrator
Administrator
Berichten: 796
Meer
Onderwerp Auteur
Verberne gaat dode spelmomenten aanpakken #3
Sorry, ik had het bericht fout geplaatst. Het is gewoon een nieuwsberichtje. Toch leuk om te lezen?


Ik ben lid/donateur van Veer Zien MVV (VZM)! Jij toch ook? Niet? Meld je dan nu aan: www.veerzienmvv.nl
Steun MVV in deze bange tijden (april 2024) met een gift: www.gofundme.com/f/noets-de-mood-verlore-heet-steun-us-mvvke
De volgende gebruiker (s) zei dank u daan4suz

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

11 okt 2023 09:22
Buurke76
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 171
Meer
Verberne gaat dode spelmomenten aanpakken #4
tja, vind het overbodig. Had liever gehoord dat Maurice zou zeggen dat Tasci en Buifrahi de komende weken in de basis beginnen :)

Ben Salemans schreef : Sorry, ik had het bericht fout geplaatst. Het is gewoon een nieuwsberichtje. Toch leuk om te lezen?

De volgende gebruiker (s) zei dank u jovkle

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

11 okt 2023 14:37
Duin
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 314
Meer
Verberne gaat dode spelmomenten aanpakken #5

Buurke76 schreef : tja, vind het overbodig. Had liever gehoord dat Maurice zou zeggen dat Tasci en Buifrahi de komende weken in de basis beginnen :)

Ben Salemans schreef : Sorry, ik had het bericht fout geplaatst. Het is gewoon een nieuwsberichtje. Toch leuk om te lezen?


Als je goed had geluisterd dan wist je dat dat niet gaat gebeuren :-)
Maurice zegt dat hij zaken heeft omgegooid (lees: Tasci en Slegers eruit en Buifrahi en Remans erin)
door meer naar het team en de teamspirit te kijken ipv sec naar de kwaliteiten...
Hieruit maak ik op dat Tasci en ook Slegers dus niet brengen wat ze moeten brengen qua teameffort. Bij Tasci kan me dat voorstellen (doet te veel alleen), bij Slegers overigens iets minder.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

17 okt 2023 11:29
De Zwarte Vogel
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 923
Meer
Verberne gaat dode spelmomenten aanpakken #6
Het wordt tijd dat hij ook het "dood" spel van MVV gaat aanpakken!!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.248 seconden