Waarom vol inzetten op een jeugdacademie?

20 jan 2024 23:39 20 jan 2024 23:45 door opadiehard.
opadiehard
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 2369
Meer
Onderwerp Auteur
Waarom vol inzetten op een jeugdacademie? #1
Al vaker had ik met mede Mvv supporters een gesprek wat voor Mvv de meerwaarde is omtrent een Jeugdacademie?
Ik wil graag vanuit deze topic de,,discussie,,openen en hoop via deze de meerwaarde daarvan in te zien?
Ik zie vele bedenkingen en geen win/win situatiatie,wie overtuigt mij van het tegendeel?
Of zijn dit de fundamenten waarop de Amerikanen denken,,vol,,op inzetten?…mvrgr Ampa

....

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

21 jan 2024 11:07
Mithrandir
Expert Boarder
Expert Boarder
Berichten: 114
Meer
Waarom vol inzetten op een jeugdacademie? #2
Nou, zonder jeugd ben je altijd afhankelijk van de TD , scouting ( is die er eigenlijk wel ?) met het halen van spelers.

Jeugdspelers zijn goedkoper dan spelers van buitenaf. Daarbij komen bij MVV jeugdspelers vooral uit de omgeving. Indien zulke spelers doorbreken heb je toch wat meer binding met het publiek.

Als je de lijn zonder jeugd doortrekt naar het amateur voetbal -> In de meeste gevallen gaat de club zonder jeugd ook weg, hetzij fusie of opgedoekt. Want je hebt geen aanwas meer naar de selectie. Je bent altijd afhankelijk van wat komt en gaat. Jeugdspelers zou je met de juiste begeleiding wel klaar kunnen stomen.

Als je ziet wie vanuit de jeugd is gekomen afgelopen jaren; Kostons, Bommeltje, Xavier , Kleinen, Penders , Basri , Zeegers, Schenk. Dat dit niet allemaal mega talenten zijn , dat klopt. Maar sommige zijn toch prima voor het niveau MVV? Basis of reserve. Ze zijn stuk goedkoper.


Waar MVV de plank misslaat is de begeleiding van de jeugd. Fatsoenlijke begeleidingsgesprekken , en beetje interesse in de jeugd, Niet de 0-21 volduwen met walen die het heen hol boeit, en kwalitatief van geen niveau zijn. Zo is menig lokaal talent al weggelopen.

En zo moet er ook een trainer zijn die de jeugd verder ontwikkeld. Als je nu al weer dat Souren weggaat, dan zou ik met het oog op volgend seizoen Basri/ Penders al meer minuten laten maken. Als Coomans niet presteert zou ik bijvoorbeeld die Hofland eens minuten geven. Maar dat moet een trainer wel durven.

Dus ik zou altijd de jeugd behouden, maar er moet wel serieus gekeken worden naar de opzet. Dus ook wie zet je voor de groep bij de jeugd.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

21 jan 2024 12:15
Mosae
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 464
Meer
Waarom vol inzetten op een jeugdacademie? #3

Mithrandir schreef :

Waar MVV de plank misslaat is de begeleiding van de jeugd. Fatsoenlijke begeleidingsgesprekken , en beetje interesse in de jeugd, Niet de 0-21 volduwen met walen die het heen hol boeit, en kwalitatief van geen niveau zijn. Zo is menig lokaal talent al weggelopen.

Je vergeet Chadli. Maar vooral dit, en het mislopen van harde valuta.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

22 jan 2024 08:48 22 jan 2024 08:49 door Frank Salemans.
Frank Salemans
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 764
Meer
Waarom vol inzetten op een jeugdacademie? #4
Ik denk dat het inzetten op de eigen jeugd een van de uitgangspunten is van MVV om te kunnen blijven bestaan. Het blijkt erg moeilijk voor MVV om draagkrachtige sponsoren te vinden en aan zich te laten blijven verbinden. Met uitbreiding van het personeel op sponsorvlak wordt hieraan gewerkt.

Daarnaast wil MVV zich profileren als opleidingsclub. Waar talenten uit de omgeving zich verder kunnen ontwikkelen. Die, als ze goed genoeg zijn, een contract kunnen verdienen. En van daaruit, als ze eenmaal gerijpt zijn, voor een fraai bedrag naar een andere club getransfereerd kunnen worden. Dat is ook een manier om geld te genereren. Dat daarbij fouten zijn gemaakt in het (recente) verleden, moge duidelijk zijn. Dat kan en moet beter.

Een ander voordeel van deze zienswijze is dat er jongens in het veld staan, die uit de regio rond Maastricht komen. Zo blijft het team "us" MVVke en geen vreemdelingenlegioen zoals bij Fortuna en Roda JC. Jongens die al van kinds af aan trots zijn het MVV-shirt te mogen dragen i.p.v. zakkenvullende profs van heinde en verre.

Kortom opa, ik zie wel wat financiële, sportieve en klantenbindende voordelen bij die Jeugdacademie, mits professioneel ondersteund vanuit MVV zelf.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

22 jan 2024 09:40 22 jan 2024 09:42 door Strucht.
Strucht
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 243
Meer
Waarom vol inzetten op een jeugdacademie? #5
Ik heb het al eerder vermeld als je het ziet als maatschappelijke betrokkenheid in Maastricht uit te breiden en hier wellicht sponsors mee aan te trekken lijkt mij dit zeker geen slecht idee. Alleen als ik zie wat voor duur betaalde krachten bv Elsen er aan de slag zijn en het benaderen van "eigen" sponsors lijkt het mij geen gezonde situatie voor MVV op dit moment. Dat je een Volendam model wil is prima, maar dan focus je op de afvallers van de grotere clubs (Genk, Luik, Keulen, PSV) en beman je daarmee een jong team waardoor je waarschijnlijk dan sneller spelers op 1 krijgt. Als er nu een 13 jarige 2x keer goed tegen een bal schopt worden ze direct weggehaald. En dan zie je spelers opneens terug bij de buren(RJC) in de selectie., dan vraag ik mij af of er dan zoveel geld (voor MVV begrippen) in een jeugdopleiding moet steken.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Sjotelsplak, opadiehard

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

22 jan 2024 18:05
Napoleon
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1872
Meer
Waarom vol inzetten op een jeugdacademie? #6
De MVV jeugdacademie kost jaarlijks een kleine 350.000 euro waarvan er ergens een 150.000 uit partners en sponsoren komt .
MVV zelf betaalt dus ergens een 200.000 euro jaarlijks .

Laat ik zeggen dat zoals MVV haar jeugdacademie optuigt , is het een kosten post meer dan het ooit iets gaat opleveren .
Wat zou ik doen/ veranderen , op de eerste plaatst zou ik afscheid nemen van Ron Elsen , een spreadsheet manager die zijn hele leven bij MVV rondloop en die ook de jeugdopleiding nimmer naar een hoger plan tilt. Omringt en beschermd door bevriende "collega" houdt Elsen zich al jaren staande. Op zich is dat knap maar MVV schiet er niks mee op , Elsen is uit de luwte en niemand is daar meer kritisch op maar er gaan meer euro's naar management dan naar opleiding en het resultaat van de opleiding ook voor de academie toen Elsen hier ook verantwoordelijk voor was is meestal het laagste niveau

Als we dan toch aan t opleiden zijn voor het laagste niveau dan moeten die 200.000 euro terug naar de BVO MVV Maastricht , die in spelersbudget en organisatie gestoken moeten gaan worden .

Met een budget van 350.000 euro doe je niet mee, dat moet omhoog maar wie gaat dat betalen ?
Met een budget van 500.000( minimaal /start) om de academie een impuls te geven ( +150.000 tov nu) komt 150.000 van de " sympathisanten " zeg maar de overige 350.000 wordt als volgt betaalt

MVV heeft met de meisjes erbij 8 teams met 16 spelers ( aanname die 16 ) totaal is dat 128 spelers

Wanneer een speler voor de MVV academie kiest dan betaalt hij/zijn er voor € 2750 ,- per voetbal jaar !
Dit levert aan inkomsten € 352.000 euro op + 150.000 is 502.000 euro

Het is ( vind ik) te belachelijk voor woorden dat de BVO MVV circa 200.000 betaalt voor het opleiden voor het laagste niveau / klasse waarin ze spelen
Wil je prof voetballer worden en wil je ook een goede opleiding ernaast dan kost dan minimaal 2750 euro per kind !

Tja geen sympathieke boodschap maar uiteindelijk heeft MVV hier veel meer aan , de kosten zijn gedekt , geld blijft over voor MVV1 en de BVO en we hebben nog steeds een jeugdopleiding die "opleid " Wat weer goed is voor t algehele niveau van de club

In de meeste topsporten die ik ken , betalen de ouders voor het opleiden van hun kind en 2750 euro lijkt veel geld maar dat moet je er maar voor over hebben !
Daarbij denk ik/weet ik , dat dit gaat leiden tot het aantrekken van spelers die nu op andere plekken niet meer aan de bak komen , uit geselecteerd zijn ergens .
Het biedt nieuwe kansen

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

22 jan 2024 18:45
MVVMestreech02
Fresh Boarder
Fresh Boarder
Berichten: 15
Meer
Waarom vol inzetten op een jeugdacademie? #7
Een in mijn ogen belangrijk argument om een jeugdopleiding te hebben is dat de mestreechse jeugd de mogelijkheid hebben om voor MVV te voetballen. Dat is toch een stimulans voor die mennekes.
De volgende gebruiker (s) zei dank u bokkesprongen

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

22 jan 2024 19:05
bokkesprongen
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 816
Meer
Waarom vol inzetten op een jeugdacademie? #8
Mvv moet verweven zitten in de stad Maastricht in alle kernen immers het is een volks club ,het moet een grote familie club zijn en men gaat eerst als klein kind voetballen bv bij Scharn of Maastricht West ben je daar goed kun je naar MVV .
En ja dat kost centen dat kun je niet uitdrukken in centen immers je houd de kinderen ook van straat af .

En wie betaalt dat o.a de Gemeente Maastricht de MVV supporters via een seizoenskaart en de sponsers .......

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

24 jan 2024 09:51
Zwegel
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 312
Meer
Waarom vol inzetten op een jeugdacademie? #9
Een goede jeugdacademy is zonder geld een onhaalbaar iets.
Er moet professionele begeleiding zijn, een goed complex en nog veel meer.
Alleen met vrijwilligers ga je er niet komen, met alle respect.
Er zijn mensen voor nodig die er 24/7 mee bezig zijn en weten wat ze doen.
Zowel scouts, trainers, begeleiding etc. etc.
Ik zie dit hier in Maastricht niet gebeuren.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

24 jan 2024 17:16
Jacques
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 3816
Meer
Waarom vol inzetten op een jeugdacademie? #10
Zoals Napoleon op een andere manier ook al benoemt, is het hele uitgangspunt van deze discussie al verkeerd. MVV zet helemaal niet vol in op de jeugdacademie, dat is praat voor de media, maar uit de praktijk blijkt heel iets anders.

Wil MVV de jeugdacademie serieus aanpakken, zal er meer geld naartoe moeten. Het plan van Napoleon gaat niet werken in de voetballerij, het is geen tennis waar ouders graag voor de profcarrière van hun kind willen, en kunnen (!), investeren. Gezien de problematiek rond MVV op dit moment zal dit op korte termijn niet opgelost worden, maar zou me niets verbazen als de Amerikanen dit als één van hun pijlers gaan zien op de langere termijn. Al blijft het een black box wat de Amerikanen precies gaan doen. Als ze ooit al iets gaan doen.

You're never as good as everyone tells you when you win, and you're never as bad as they say when you lose.
De volgende gebruiker (s) zei dank u M-MVV

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.288 seconden