WHOA procedure

11 apr 2024 09:08 11 apr 2024 11:04 door Ben Salemans.
Sjappie
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 607
Meer
Onderwerp Auteur
WHOA procedure #1
Op 31 maart heeft MVV Maastricht een verzoek bij de rechtbank ingediend om een procedure te starten op basis van de Wet Homologatie Onderhands Akkoord (WHOA). MVV wil na de afhandeling van deze procedure en de bijbehorende betalingsregelingen schuldenvrij zijn en zo de eerste stap zetten naar een gezonde toekomst.

De WHOA (Wet Homologatie Onderhands Akkoord) maakt het bedrijven met een gezonde basis mogelijk om met schuldeisers tot een akkoord te komen. Dit voorkomt dat MVV Maastricht failliet gaat en haar schuldeisers met lege handen komen te staan. De WHOA-procedure voorziet erin dat er voor deze schulden een betalingsregeling wordt getroffen, waarbij een deel van de schulden direct moet worden afbetaald en het restant wordt gesaneerd. Voor deze schuldsanering doet MVV een beroep op de crediteuren. Directie, aandeelhouders en raad van commissarissen van MVV Maastricht zijn ervan overtuigd dat de continuïteit op lange termijn kan worden gewaarborgd als de schuldsanering slaagt.

Directeur Laura van Leeuwen: "Een WHOA-procedure is pijnlijk voor elke organisatie, al helemaal voor een voetbalclub die leeft van de goede band met leveranciers en partners uit de regio. Het gaat hier vaak om mensen die echt betrokken zijn bij onze club, met wie we al heel lang samenwerken en willen blijven samenwerken. We hebben veel relaties persoonlijk op de hoogte gesteld en betrokken bij het proces.”

"Ondanks dat het pijnlijk is, is deze stap wel nodig om een streep te zetten onder het verleden, na een lange periode waarin MVV haar financieel gezonde basis heeft verspeeld. Dit is de eerste stap richting een fundamenteel gezond en nieuw MVV. En het is ook een les: dit mag nooit meer gebeuren.”

"We werken keihard aan het oplossen van de acute nood bij MVV en zijn tegelijkertijd bezig met de toekomst. Want volgend jaar moet er een club staan die de zaken op orde heeft en de basis heeft gelegd om niet meer in dit soort situaties terecht te komen."

www.mvv.nl/nieuws/whoa-procedure-mvv-maastricht
De volgende gebruiker (s) zei dank u bokkesprongen

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

11 apr 2024 10:00
Mr Sjaan
Administrator
Administrator
Berichten: 470
Meer
WHOA procedure #2
Hoe pijnlijk ook, zeker voor de schuldeisers, maar dit is denk ik de enige oplossing voor het voortbestaan van onze club.

Petje af voor Laura van Leeuwen, zij moet zich door alle ellende heen worstelen.
De volgende gebruiker (s) zei dank u aait wief, opadiehard, jovkle, Brncic

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

11 apr 2024 12:04
Napoleon
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1873
Meer
WHOA procedure #3
MVV kiest nu noodgedwongen voor de WHOA procedure , ik schreef hier verleden jaar al over dat ik de WHOA misschien wel de beste oplossing zou zijn
Je hoefde niet direct voor een meerderheidsaandeel te gaan en je kunt de club schuldenvrij opnieuw in de markt zetten

Sommige reacties die ik hier toen kreeg betuigde van weinig kennis van de markt maar ook van inzicht in hoe MVV er eigenlijk voorstond, uiteindelijk had ik het wederom bij het juiste eind !
Nu kiest MVV noodgedwongen voor deze weg omdat er voor dit moment geen andere oplossing is.
Die procedure is echter niet afgerond voor 15-6-2024 daar gaat wel meer tijd overheen, ook is niet op voorhad gezegd dat deze actie gaat slagen
Maar het is de enige optie met een hele goede kans om de club schuldenvrij te krijgen en als MVV zijn werk goed doet dan heb ik daar vertrouwen in

Ook deze procedure houdt in dat MVV straks bij een algeheel akkoord veel cash ter beschikking moet hebben om in een keer de crediteuren te kunnen betalen
Bij een 20% akkoord moet MVV straks over de 400.000-500.000 aan contanten bezitten . Immers moet je straks bij een akkoord in een keer alles betalen ! Alles hangt af van de afspraak en de totale schuldenberg

Dus werk aan de winkel op alle fronten

voor diegene die meer wilt lezen over deze procedure :

www.kvk.nl/wetten-en-regels/veelgestelde-vragen-over-de-whoa/
De volgende gebruiker (s) zei dank u Sjotelsplak, Och jeh, bokkesprongen

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

11 apr 2024 12:15
Brncic
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 704
Meer
WHOA procedure #4
@Napoleon: het stoort mij dat je in elk topic je gelijk wil halen over Noor, Jöris en nu weer de whoa. Ja, je hebt op een aantal punten gelijk gehad, maar dat is achteraf altijd makkelijk te constateren. Het zou je sieren als je dat niet overal blijft herhalen maar ook meedenkt en -doet aan de redding van de club.

Wat de Whoa betreft: ik denk de enige oplossing om MVV financieel weer enigszins op de rit te krijgen, maar er moet inderdaad nog heel wat gebeuren…
De volgende gebruiker (s) zei dank u MVVke, aait wief, M-MVV

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

11 apr 2024 14:12
Jim Cemint
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 806
Meer
WHOA procedure #5
VVV heeft de WHOA-procedure gestart in augustus 2023 en de rechtbank heeft rond of op 1 februari 2024 uitspraak gedaan. Dus het gaat nog wel een tijdje duren voordat er duidelijkheid op dat gebied komt.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

12 apr 2024 10:24
Boschpoort
Administrator
Administrator
Berichten: 1915
Meer
WHOA procedure #6

Brncic schreef : @Napoleon: het stoort mij dat je in elk topic je gelijk wil halen over Noor, Jöris en nu weer de whoa. Ja, je hebt op een aantal punten gelijk gehad, maar dat is achteraf altijd makkelijk te constateren. Het zou je sieren als je dat niet overal blijft herhalen maar ook meedenkt en -doet aan de redding van de club.

Wat de Whoa betreft: ik denk de enige oplossing om MVV financieel weer enigszins op de rit te krijgen, maar er moet inderdaad nog heel wat gebeuren…

Hij had alleen gelijk mbt Noor. WHOA was destijds volstrekt niet aan de orde omdat er - terecht - de verwachting was dat de Amerikanen zouden instappen en dan waren de financiele problemen, althans de schulden, in een keer opgelost. Immers, zij hadden al een pakket aandelen overgenomen en waren alle afspraken nagekomen. Er was geen reden om aan hun integriteit of kredietwaardigheid te twijfelen.
De volgende gebruiker (s) zei dank u aait wief

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

12 apr 2024 10:38
Napoleon
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1873
Meer
WHOA procedure #7

Boschpoort schreef :

Brncic schreef : @Napoleon: het stoort mij dat je in elk topic je gelijk wil halen over Noor, Jöris en nu weer de whoa. Ja, je hebt op een aantal punten gelijk gehad, maar dat is achteraf altijd makkelijk te constateren. Het zou je sieren als je dat niet overal blijft herhalen maar ook meedenkt en -doet aan de redding van de club.

Wat de Whoa betreft: ik denk de enige oplossing om MVV financieel weer enigszins op de rit te krijgen, maar er moet inderdaad nog heel wat gebeuren…

Hij had alleen gelijk mbt Noor. WHOA was destijds volstrekt niet aan de orde omdat er - terecht - de verwachting was dat de Amerikanen zouden instappen en dan waren de financiele problemen, althans de schulden, in een keer opgelost. Immers, zij hadden al een pakket aandelen overgenomen en waren alle afspraken nagekomen. Er was geen reden om aan hun integriteit of kredietwaardigheid te twijfelen.


Tuurlijk had ik gelijk , ik heb vaker aangegeven om het 2de pakket aandelen niet te verkopen maar een WHAO procedure op te starten en de club daarmee uit de schulden te krijgen . Na de schuldsanering is MVV veel interessanter voor die overige aandelen aan te bieden aan de markt
Daarbij bleek nadien dat andere partijen het 2de aandelen pakket gingen overnemen , waarvan nu eentje zelfs is afgehakt en de hele deal niet doorgaat ! Wat heb je aan een getekend contract als er geen geld komt, nopes !
Boschpoort meent altijd met een corrigerende vingertje te moeten wijzen , maar veel te veel theorie en veel te weinig praktijk kennis en ervaring , dat blijkt wel weer ! en zeker als het gaat om runnen van een bedrijf ,daar heeft hij geen enkele kaas van gegeten !
De volgende gebruiker (s) zei dank u bokkesprongen

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

12 apr 2024 10:44
Boschpoort
Administrator
Administrator
Berichten: 1915
Meer
WHOA procedure #8
Ach, ik weet dat je altijd het laatste woord wil hebben. Zelfs als je volkomen onzin praat. Gelukkig weet ik wel beter.
Ga jij maar lekker door met je betweterige, rancuneuze en gefrustreerde gedrag. Daar wordt de club beter van.
De volgende gebruiker (s) zei dank u M-MVV

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

12 apr 2024 11:05
Mr Sjaan
Administrator
Administrator
Berichten: 470
Meer
WHOA procedure #9
Vriendelijk verzoek aan de heren Napoleon en Boschpoort om dit verder via een PB af te handelen.
De volgende gebruiker (s) zei dank u aait wief

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

12 apr 2024 11:13
Hartmans1973
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 232
Meer
WHOA procedure #10
Ik heb hier toch wel gemengde gevoelens over en als ik een bedrijf zou hebben ging ik hier niet mee akkoord tenzij de verantwoordelijke voor deze puinhoop zouden opstappen.

Laura die moet zich toch ook goed in de steek gelaten voelen zij zit er dankzij die amerikanenen die laten haar eigenlijk in de steek met deze puinhoop. Wat een ellende

Ze hebben gewoon geld uitgegeven waarvan ze dachten dat komt wel binnen straks wat een bedrijfsvoering pfffff

Hulde voor alle aktie’s die lopen maar als er niks veranderd op bestuurlijk niveau hier een goede tip die ik bij de vorige redding ook al heb gegeven blijf geld bij elkaar harken na deze redding en actie’s verzinnen dan hebben we genoeg geld in kas bij een volgende dreiging en kunnen we zelf de touwtjes in handen nemen .

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

12 apr 2024 11:15
bokkesprongen
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 818
Meer
WHOA procedure #11
Het is inderdaad een hele domme zet geweest om MVV te verkopen voor zo,n klein bedrag aan de amerikanen .......

Mvv verkopen voor 1 ,5 miljoen is en was misdadig ...........

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

12 apr 2024 11:29 12 apr 2024 11:32 door Roed en Wit 70.
Roed en Wit 70
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 742
Meer
WHOA procedure #12
Het is niet alleen in de rvc en bestuurlijk waar geruimd moet worden. Wat ook te denken van een mvv academy waar een Elsen de scepter zwaait met een vet contract, weinig in vooruitgang te zien is in het niveau van de teams en waar ze in verhouding straks een grote eigen begroting hebben. En maar eigen sponsoren binnenhalen (verstrengeling?) en loten verkopen ipv voor mvv. Ieder heeft z'n eigen belang en pleit voor z'n eigen job en toko. Benieuwd of Hypercube alles helder krijgt om objectief te kunnen snijden op alle vlakken. Ook benieuwd wie dit uiteindelijk gaat bepalen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.346 seconden