Maurice Verberne

07 mrt 2024 14:22
kyleman333
Senior Boarder
Senior Boarder
Berichten: 51
Meer
Maurice Verberne #91

Mosae schreef : Overdrijven is ook een kunst. Natuurlijk heeft Verberne het uitermate goed gedaan. Als trainer ben je wel erg afhankelijk van je spelers. Van Helden weg, Steuckers weg, van Bommel weg, en de eerste scheurtjes gaan zich vertonen. Wie zijn verdienste is het dan, vraag je je een beetje af. Een trainer wordt afgerekend op de resultaten, en die waren inderdaad niet slecht. Eerlijk is eerlijk, maar ook door ook andere spelers. Niet dat een andere trainer de spelers van dit moment beter gaan maken. Maar meningen verschillen, wat betreft persoonlijkheid en aansturing. Waar ik me soms over verbaas (en bijvoorbeeld Trost had dit ook), is de gelatenheid. "We hebben verloren, ach ja, kan gebeuren heh, we hebben het laagste budget". Enz enz. Natuurlijk niet letterlijk, maar voor mij soms zo gelaten. Dus ja, dan verlang je naar wat meer pit zoals Körver had.


Maar dit is precies wat ik niet begrijp. Hij heeft het goed gedaan maar we willen iemand anders. Waarom dan? Ik lees geen enkel steekhoudend argument in deze hele thread waarom hij plaats zou moeten maken. Ik lees wel een hoop aannames en gevoelens maar dat vind ik geen redenen. Resultaten niet slecht is bovendien een ongelofelijk understatement, een 5de plek hebben we het over. Doe mij maar een gelaten overkomende trainer (zo'n aanname waar ik het over had) die 5de wordt dan een schreeuwerd langs de lijn die onderaan bungelt. En het argument, dat ik hier niet voor het eerst voorbij zie komen, dat de spelers het gedaan hebben slaat natuurlijk nergens op. Goed presteren, het zijn de goede spelers, slecht presteren en het is de schuld van de trainer. Het zal altijd een combinatie zijn denk ik van goede voetballers met een trainer die er een groep van maakt. Ik begin in herhaling te vallen maar wat zijn de verwachtingen dan? Hoger worden dan 5de lijkt me met dit budget een utopie. Gaat het dan alleen om iemand voor de groep te hebben die meer uitstraalt? Ik snap het oprecht niet.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

07 mrt 2024 14:52
Kloeteklaos
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 206
Meer
Maurice Verberne #92
Met de laagste begroting in het betaalde voetbal en een selectie die voor het overgrote deel marginaal is heeft Verberne het gepresteerd 5de te worden. Dat is een wonder. Dit komt mede doordat een jeugdspeler zich razendsnel ontwikkelde maar die is inmiddels ook weg. Opmerkingen over geen uitstraling en wel of geen pit, beroepsdemagoog Körver en al die andere zaken doen er niet toe. Het gaat om kwaliteit.
Dat Verberne weggaat heeft te maken met het feit dat die Amerikaantjes en de grappenmakers van het bestuur er een ander willen neerzetten. Daarbij komt dat MVV zoals Jacques terecht aangeeft veel grotere problemen heeft dan de vraag wie er hoofdtrainer wordt. Ik heb er een paar weken geleden in een ander topic al op gewezen, maar MVV komt binnen afzienbare tijd in acute licentieproblemen. Zie ik op dit forum vreemd genoeg vrijwel niets van terug, ook niet van de mensen met hun connecties met interne bronnen. Op een enkele uitzondering na slapen de meesten verder en is er nog altijd de klassieke 'Ut kuump good'-mentaliteit.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Jacques, jovkle, InDoDoNnY, kyleman333, Mosae

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

07 mrt 2024 15:03 07 mrt 2024 15:09 door Mosae.
Mosae
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 463
Meer
Maurice Verberne #93
Precies dat laatste: "ut kump wel good", de gelatenheid zit in de vezels van de club. En b.t.w. @ kyleman als je 5e wordt met "spelers" en vervolgens 12e staat met andere "spelers", waar ligt het dan anders aan, dan aan de "spelers"? Het is toch dezelfde trainer? Want als het aan hem ligt, of als hij dan écht zo goed is, dan stond je nu toch ook 5e?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

07 mrt 2024 15:08
Mithrandir
Expert Boarder
Expert Boarder
Berichten: 114
Meer
Maurice Verberne #94
Er is een punt wat iedereen vergeet.. draagvlak vanuit de spelersgroep.

Maanden geleden schreef ik al dat er dingen borrelde. Zeker met de status van bepaalde spelers binnen de groep zijn er dingen verandert. Men staart zich hier blind op de resultaten.

Er zijn veel dingen achter de schermen die gewoon lachwekkend zijn. Vertrek van Luipers is een echte aderlating, die was tactisch nog van een goed niveau.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

07 mrt 2024 16:22
kyleman333
Senior Boarder
Senior Boarder
Berichten: 51
Meer
Maurice Verberne #95

Mosae schreef : Precies dat laatste: "ut kump wel good", de gelatenheid zit in de vezels van de club. En b.t.w. @ kyleman als je 5e wordt met "spelers" en vervolgens 12e staat met andere "spelers", waar ligt het dan anders aan, dan aan de "spelers"? Het is toch dezelfde trainer? Want als het aan hem ligt, of als hij dan écht zo goed is, dan stond je nu toch ook 5e?


Tsja, als we zo gaan beredeneren.... Bij Ajax willen ze een trainer die ze weer mee laat doen om het kampioenschap, niemand verwacht dat ze jaarlijks met één been in de champions league finale staan. Met MVV 5de worden is een soortgelijke prestatie in mijn ogen. Dat je dat niet kan evenaren lijkt me nogal wiedes. Met een 12de plek presteert Verberne met deze middelen naar behoren. We zien over een jaar wel wie er gelijk had. Ik denk ook dat de Amerikanen er iemand willen neerzetten, en ik denk dat diegene beduidend minder gaat presteren dan Verberne doet en gedaan heeft.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

07 mrt 2024 19:26 07 mrt 2024 19:32 door Mosae.
Mosae
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 463
Meer
Maurice Verberne #96
Neem maar van mij aan, dat de supporters van Ajax, van Ajax verlangen dat ze ieder jaar CL spelen. En als ze dit niet spelen is het seizoen mislukt. En ja, MVV is in 24 jaar zover weg gezakt dat 5e in de eerste divisie (met dit materiaal, alhoewel Steuckers, van Bommel etc pure klasse waren), een mega prestatie is geworden. Dat klopt. Maar dat was vorig seizoen één maal. Om een claim te pakken, een hele goede trainer te zijn, is méér nodig (vind ik). Niets ten nadele of zo over Verberne, symphatieke vent verder.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

08 mrt 2024 12:31
bokkesprongen
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 816
Meer
Maurice Verberne #97
Wat et met Maurice Verbenne gebeurt lijkt meer op een slechte klucht en afrekening .........

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

11 mrt 2024 18:27
opadiehard
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 2369
Meer
Maurice Verberne #98

bokkesprongen schreef : Wat et met Maurice Verbenne gebeurt lijkt meer op een slechte klucht en afrekening .........


Björn thimister van DDL plaatste een artikel dat Hofman weleens de nieuwe trainer van MVV zou kunnen worden!
Maar het blijft maar een suggestie het is een artikel van een journalist!
Wel had ik het idee toen ik las dat Maurice aan het eind van het seizoen gaat vertrekken en hofman aangaf bij Meerssen niet te verlengen en na dit seizoen en aan de slag wil gaan bij een profclub dat het zo maar MVV zou kunnen zijn.
Het viel wel ongeveer in dezelfde periode die twee berichten,toeval of?…mvrgr Ampa.

....

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

11 mrt 2024 22:21
ouwe rot
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 905
Meer
Maurice Verberne #99
Verberne naar vvv?
Hermans Mvv ?
Bron L1

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

17 mrt 2024 20:16
Mithrandir
Expert Boarder
Expert Boarder
Berichten: 114
Meer
Maurice Verberne #100
Bob Peeters wordt in de wandelgangen genoemd.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

17 mrt 2024 21:05
Sander70
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 285
Meer
Maurice Verberne #101
Belgische trainer zou me niets verbazen.
Als het maar niet Hofland gaat worden. Dat is een waardeloze trainer.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.365 seconden