MVV: familieclub, volksclub of combinatie?

27 okt 2012 19:06
Aswin
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 521
Meer
MVV: familieclub, volksclub of combinatie? #16
Een lastig vraag Ben, waar voor elke subvraag (familiclub, volksclub of combinatie) iets te zeggen is.
Voordat ik deze vraag kan beantwoorden is het belangrijk om te weten wat het doel van MVV is. Volgens mij is dat simpel, namelijk acteren op het hoogste niveau.

Familieclub
Als MVV als volledige familieclub (o.a. annimaties tijdens de rust, showgirls, voor elk wissewasje omroepen door wie wat is mogelijk gemaakt, een "veilig" gevoel geven aan de gezinnen) te boek wil staan. Zal dit een aantal gevolgen hebben (positief en negatief).

De club zal vermoedelijk meer sponsoren werven omdat zij geassocieerd willen worden met een "brave" club. En niet met een club die door supporters in diskrediet wordt gebracht.
Doordat er meer cash in de organisatie komt, zullen er meer/betere spelers kunnen worden aangekocht wat uiteindelijk zal leiden tot beter spel (promotie, titel, CL en wereldbeker).
Dat zal er weer toe leiden dat er meer sponsoren komen, omdat ze nu geassocieerd willen worden met een succesvolle club.
Tevens zal dit succes leiden tot grotere supportersaantallen (zeker tijdens de thuiswedstrijden). De aantallen tijdens uitwedstrijden zal teruglopen.
De sfeer zal zeker in het begin niet echt fatsoenlijk zijn. Doelpunt, juichen, zitten..... De huidige fanatieke supporters zullen wellicht wegblijven.
Zodra de succesen wegblijven verdwijnen de "nieuwe" supporters ook weer.

Volksclub

Het aantal sponsoren dat geassocieerd wil worden met een club van het volk zal (gevoelsmatig) beduidend minder zijn dan bij een familieclub.
Hierdoor zal er wellicht minder cash in de organisatie komen waardoor de groei minder zal zijn. Er kunnen minder goede spelers aangetrokken worden. Waardoor we het met eigen jeugd en mindere goden moeten doen.
Dat dit niet noodzakelijk een probleem zal zijn blijkt wel uit het huidige elftal :) Veer staon bovenaon!
De huidige supporters zullen blijven komen. De huidige aantallen qua uitsupporters zullen gelijk blijven. De huidige successen zullen voor een stijging van thuissupporters leiden en dus meer inkomsten genereren. Echter zodra het minder gaat, blijven de huidige supporters over.

Combinatie
Een combinatie van beide heeft m.i. de voordelen van beide werelden.
De fanatieke supporters aangevuld met de familiesupporters (tijdelijk?), passie en entertainment hand in hand. Veiligheid en handhaving is geen issue. De fanatieke supporters kunnen op de huidige tribune plaatsnemen (wellicht zul je dan niet meer spreken van een sfeervak, maar van een sfeer tribune).
Doordat het "veiliger" is, zullen de sponsoren van bij de familieclub komen, maar blijven de fanatieke supporters voor de sfeer zorgen.

Mijn gedachte gaan dan ook uit naar een combinatie van beide werelden. Waar passie/fanatisme hand in hand gaan met "veiligheid".

Iech bin lid vaan Veer Zien MVV! Diech toch ouch?
Neet? Meld diech daan noe aon: www.veerzienmvv.nl/
100% veur de eige club!

Geen donateur, maar toch willen bijdragen?
www.veerzienmvv.nl/doneer/

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

27 okt 2012 19:34
peter ruiver
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 427
Meer
MVV: familieclub, volksclub of combinatie? #17
Volksclub; familieclub;combinatie?
Waarom het in hokjes plaatsen van mensen?
Iedereen is welkom in de Geusselt.
Ben je een fanatieke supporter als je alle thuis/uitwedstrijden bezoekt?
Of ben je een fanatieke supporter als je thuis zenuwachtig elke seconde van de wedstrijd naar teletekst kijkt?
Nee; het in hokjes plaatsen van mensen is een slechte zaak!!
De Geusselt is van ons allen!!

Draan wie verkes Wullem !!
De volgende gebruiker (s) zei dank u Danny1983, Us Clubke

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

27 okt 2012 19:50
αναρχος
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 539
Meer
MVV: familieclub, volksclub of combinatie? #18
Blijkbaar denkt Rinkens daar anders over...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

27 okt 2012 20:08
Vluuzak
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 443
Meer
MVV: familieclub, volksclub of combinatie? #19
Wat interesseert het wat Rinkens denkt, op Noord zitten de families, op de hoofdtribune de sponsoren, de bospoort van alles en nog wat en op de angelsite tribune de sfeer groepen, dit lijkt mij toch de ideale mix.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Schapendonk

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

27 okt 2012 20:17
peter ruiver
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 427
Meer
MVV: familieclub, volksclub of combinatie? #20

Vluuzak schreef : Wat interesseert het wat Rinkens denkt, op Noord zitten de families, op de hoofdtribune de sponsoren, de bospoort van alles en nog wat en op de angelsite tribune de sfeer groepen, dit lijkt mij toch de ideale mix.[/quote
:huh:


Draan wie verkes Wullem !!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

27 okt 2012 20:24
Danny1983
Gebruiker is geblokkeerd
Gebruiker is geblokkeerd
Berichten: 2100
Meer
MVV: familieclub, volksclub of combinatie? #21

Vluuzak schreef : Wat interesseert het wat Rinkens denkt, op Noord zitten de families, op de hoofdtribune de sponsoren, de bospoort van alles en nog wat en op de angelsite tribune de sfeer groepen, dit lijkt mij toch de ideale mix.

Ja dit hebben de supporters zelf zo ingevuld of mee akkoord gegaan daar gaat rinkens echt geen verandering in brengen iedereen gaat zitten of staan waar hij of zei dat wil.
En dit zal altijd zo blijven.
Dat hij zich maar lekker bezig houdt met het financiele gedeelte en de rest aan mensen over laten. die er al langer zitten die weten hoe de supporters erover denken.
Hij veranderd toch nooit waar iedereen wil zitten

Ze drage kleure Roed en Wit.
En höbbe speul boe fut in zit.
Es G'er mèr ins droan wèlt goon,
Jeh! Daan zeet Geer neet te sloon.
Hup, Hup, Hup! MVV - es Geer wèlt MVV.
Komp G'r op de ierste plaots te stoon.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

27 okt 2012 20:27
peter ruiver
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 427
Meer
MVV: familieclub, volksclub of combinatie? #22

Vluuzak schreef : Wat interesseert het wat Rinkens denkt, op Noord zitten de families, op de hoofdtribune de sponsoren, de bospoort van alles en nog wat en op de angelsite tribune de sfeer groepen, dit lijkt mij toch de ideale mix.

Ich ga toch zeker zitten waar ik dat wil!! :daag:

Draan wie verkes Wullem !!
De volgende gebruiker (s) zei dank u Danny1983

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

28 okt 2012 00:03
Sjotelsplak
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1156
Meer
MVV: familieclub, volksclub of combinatie? #23

Vluuzak schreef : Wat interesseert het wat Rinkens denkt

Heel veel. Aangezien door Rinkens zijn wil er een hoop supporters gedupeerd zijn. Over de algemene sfeer maar niet te praten.

Zeg miech wee, wint nog vaan M-V-V . Heejaa Heejaa Hoo.
Geine mie , gelukkig nondepie ,ver geve ut neet mie cadoo!
De volgende gebruiker (s) zei dank u Danny1983

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

28 okt 2012 17:03
Anita
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 183
Meer
MVV: familieclub, volksclub of combinatie? #24
MVV ONS LEVEN zegt toch alles.
Bij MVV voel ik mijn familie en wil ik me thuis voelen. Heel mijn leven is MVV bij me en ik hoop dat dit nog lang mag zijn. Ik kom er graag, juist omdat ik allerlei kleurrijke supporters ontmoet. Ik kom om te supporteren. Lekker in de Gouden Ster. Niet op sjiek maar lekker gewoon. Mij zul na een wedstrijd nooit met een glas wijn in de hand tussen de sponsors zien staan. Heerlijk uit mijn dak kunnen gaan, maar dat gebeurt door de strijd op het veld en op de tribune en niet omdat de sfeer geregisseerd wordt. Ook niet omdat ik een alternatief carnavalsfeest zoek (de meeste fans van het Nederlands elftal). Juist de kleurrijke supporters in de Geusselt zorgen voor speciale sfeer. En die sfeer (en natuurlijk goed voetbal) moeten andere toeschouwers en families naar het stadion lokken. Er is dus wel degelijk een belangrijke link tussen MVV de familieclub en MVV de volksclub.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

28 okt 2012 18:42
Ali de witte
Senior Boarder
Senior Boarder
Berichten: 46
Meer
MVV: familieclub, volksclub of combinatie? #25
Om te beginnen, ik reageer hier op persoonlijke titel en niet als bestuurslid van de supportersclub MVV Maastricht.

De laatste tijd lees ik het forum, maar neem niet meer actief deel in discussies. Waarom?

Zaken kunnen en worden, zoals altijd verkeerd geïnterpreteerd die in een gesprek genuanceerd kunnen worden door beide partijen. Maar goed, daar gaat het hier nu niet om.

Het hele verhaal van de stadionverboden is jammer. Tuurlijk zijn er fouten gemaakt. Door MVV, door de vz CSM, maar ook door supporters. Ik ga niet inhoudelijk in op de fouten van welke partij dan ook, in ieder geval niet op het forum.
Ik wil wel een aantal gedachtes kwijt.

De afgelopen jaren hebben wij als supporters gedroomd van de positie van waarin MVV zich op dit moment bevind. Op sportief gebied, op financieel gebied en ook op supportersgebied zijn er behoorlijke stappen gemaakt om MVV een gezonde club te maken en op structurele basis te houden. En waar gewerkt wordt, worden fouten gemaakt. In mijn achterhoofd zal ik altijd houden, dat alles wat ik doe voor MVV, voor MVV is. Ook wij als supporters zijn passanten, want ook wij zijn over een aantal jaren niet meer op deze aarde. Begrip tonen voor mekaar, is hierin cruciaal. Door alle partijen.

Als we dit in ons achterhoofd houden, en altijd begrip en respect voor elkaar, maar vooral voor de positie van MVV, blijven houden, zal MVV blijven bestaan. In de vorm die wij met z'n alle willen. En NATUURLIJK is dit een combinatie van een volksclub en een familieclub. Want ook ik ben door mijn opa meegenomen naar de Geusselt, en ook ik neem mijn zoon snel mee naar de Geusselt als hij groot genoeg is.
Dit is een natuurlijk proces, waarin zoals altijd al is geweest, voor rotte appels(in welke geleding van de club ook, of dit nou supporters of bestuurders of sponsoren zijn), geen plaats is.

Voor de rest ga ik dit seizoen genieten, net zoals veel supporters, van dit tot nu toe, heerlijke seizoen. En blijf ik hopen op, en werken voor, een gedegen Eredivisie club!

KOM OP DIE ROEIE!

Veur de club oet Mestreech
die al ging 't 'ns neet,
NOETS de mood verloore heet!
De volgende gebruiker (s) zei dank u jeoff, houtengerard, Danny1983, Lummel, Sandro, aait wief, de bok, opadiehard, Boer458 en2 andere mensen hebben ook bedankt..

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

29 okt 2012 10:14 29 okt 2012 10:16 door Punker73.
Punker73
Administrator
Administrator
Berichten: 423
Meer
MVV: familieclub, volksclub of combinatie? #26
Volksclub ..... PUNT UIT.

letterlijke kopie van het 5 sterren / 5 punten plan dat door het nieuwe bestuur is opgesteld en ondertekend:

4.1 VISIE
MVV Maastricht is een volksclub met een voetbalhistorie van 108 jaar in de hoogste divisies. MVV Maastricht is onlosmakelijk verbonden aan de stad Maastricht en haar regio. MVV Maastricht is van iedereen en speelt het beste betaalde voetbal binnen de door haar leden vastgestelde mogelijkheden. MVV Maastricht heeft de vertrouwde uitstraling van een familiebedrijf.

4.2 MISSIE
Euregionaal wordt MVV Maastricht als mooie en traditierijke club beschouwd. MVV Maastricht neemt haar economische, competitieve en maatschappelijke verantwoordelijkheid binnen alle geledingen serieus en biedt een platform voor sportbeleving. In harmonie met belanghebbenden wordt deze dynamische, maar ook complexe oriëntatie, vorm en inhoud gegeven.

4.3 KERNWAARDEN


Traditie
MVV bestaat sinds 1902 als volksclub en speelt in een witte broek, witte kousen, een rood shirt met witte mouwen en op de borst prijkt de Maastrichtse ster. De thuishaven is Maastricht en het clublied is “Jao, dat is us MVV” geschreven door Mathieu Niël in 1943. MVV staat onveranderlijk voor betaald voetbal in stad en regio.

Ambiance
MVV Maastricht is gastvrij naar haar bezoekers en biedt vertier in een open en veilige omgeving.

Passie
MVV Maastricht wordt met passie gesteund door haar supporters in een authentieke stadionbeleving. Gepassioneerd gedrag en veiligheid gaan hand in hand. MVV Maastricht zoekt met hen verantwoord de grenzen op.


Misschien moet het bestuur hun eigen plan nog eens een keer goed nalezen ........

I'm fed up of being a customer...
I want to be a fan again!!!
De volgende gebruiker (s) zei dank u jeoff, MVV4life, Danny1983, Lummel, Sjotelsplak, Dixi

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

29 okt 2012 13:13
De_Lange
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 504
Meer
MVV: familieclub, volksclub of combinatie? #27

Punker73 schreef : Volksclub ..... PUNT UIT.


Misschien moet het bestuur hun eigen plan nog eens een keer goed nalezen ........


Misschien heeft Paul dit ook niet gelezen en gewoon ondertekent ;)
De volgende gebruiker (s) zei dank u Danny1983

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

29 okt 2012 13:40 29 okt 2012 13:40 door Lummel.
Lummel
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 491
Meer
MVV: familieclub, volksclub of combinatie? #28

Punker73 schreef :
Ambiance
MVV Maastricht is gastvrij naar haar bezoekers en biedt vertier in een open en veilige omgeving.

Passie
MVV Maastricht wordt met passie gesteund door haar supporters in een authentieke stadionbeleving. Gepassioneerd gedrag en veiligheid gaan hand in hand. MVV Maastricht zoekt met hen verantwoord de grenzen op.

En juist dit wordt op het moment door onze Paul afgebroken, hopelijk stopt hij eens met idiote beslissingen te maken. De passie en ambiance moet terugkeren op de tribunes. Ik mis het ontzettend erg!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

29 okt 2012 13:54
αναρχος
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 539
Meer
MVV: familieclub, volksclub of combinatie? #29
Met alleen maar klanten op de tribune gaat dat niet lukken.. :puke:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

29 okt 2012 14:13
Ali de witte
Senior Boarder
Senior Boarder
Berichten: 46
Meer
MVV: familieclub, volksclub of combinatie? #30
Volksclub of familieclub. Leg mij het verschil dan eens uit.

Veur de club oet Mestreech
die al ging 't 'ns neet,
NOETS de mood verloore heet!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.370 seconden