MVV: familieclub, volksclub of combinatie?

29 okt 2012 14:53
glowwie
Expert Boarder
Expert Boarder
Berichten: 107
Meer
MVV: familieclub, volksclub of combinatie? #31
Dhr rinkens en alle mensen erom heen breken niks af ze zijn aan een opbouw bezig om van MVV een stabiele club te maken die weer door Maastricht in de armen gesloten wordt en als dit ten koste gaat van sommige figuren dan moet het maar,MVV is er voor iedereen ook voor de vader die met zijn zoon komt,per slot van rekening is dat de toekomst.Zie niet in wat er op tegen is om een volks club of familie club te zijn.
Kan wel weer zeggen dat ik al meer dan 45 jaar naar MVV ga en welke ellende hebben we niet allemaal door staan van degradatie tot bijna financieel einde en steeds had je het gevoel het kan niet goed gaan op den duur,en zie nu denk ik er anders over MVV,het gaat de goede kant op en MVV is al verder dan gedacht,boven aan staan,geen schulden,niet de angst dat morgen de Limburger weer een of ander ramp bericht heeft.
MVV zit in je bloed het zit in je hele denken en doen,daar zal de sfeer in het stadion niet veel aan veranderen,want als dat een reden was om MVV supporter te zijn hadden we er allang geen supporters meer.
Het is moeilijk uit telegen wat MVV betekend en als ik lees dat mensen zo maar weg kunnen blijven omdat de sfeer er niet meer is vraag ik me af of dat nu wel de supporters zijn waar we op zitten te wachten..
De volgende gebruiker (s) zei dank u Frank Salemans

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

29 okt 2012 14:59 29 okt 2012 15:22 door Breur.
Breur
Bezoeker
Bezoeker
MVV: familieclub, volksclub of combinatie? #32

Ali de witte schreef : Volksclub of familieclub. Leg mij het verschil dan eens uit.


Vergelijk MVV even met Maastricht zelf, je hebt de 'sjieke' buurten en de 'volksbuurten'. Vergelijk even; je hebt: bijv. Campagne, Belfort (familie) en Malberg, Heugem, De Heeg. (volks).

Een "familieclub" is een club a la AZ en Heerenveen, waar de mensen met klappertjes op de tribune zitten en het volleksleed mee klappen en bléren met hun foldertjes of klappertjes die ze net hebben gekregen voor aanvang van dit evenement, de aanstaande wedstrijd. Voorbeelden, AZ, VVV.

Een "volksclub" is een club a la MVV waar in het verleden (en nu nog!) het volk uit alle wijken en gelederen uit de samenleving en dus uit alle wijken van Maastricht e.o. welkom is en achter de de club staat met passie en die uit volle borst "VEER ZIEN MVV" zingen.

Geen klappertjes, geen onnodige SV's omdat je net wat anders denkt dan je clubs' bestuur, geen verplichte nummertjes of onnodige reclames moet maken naar de knvb.

Mestreech is Mestreech met al zijn buurten ... en MVV is en is nog steeds MVV en krijgt steun uit alle buurten... een volksclub met de daarbijbehorende passie!

MVV is een volksclub vanuit de passie van al wat Mestreech is en achter MVV staat ongeacht afkomst, volks of familie, nee VEER ZIEN MVV.

Traditie
MVV bestaat sinds 1902 als volksclub en speelt in een witte broek, witte kousen, een rood shirt met witte mouwen en op de borst prijkt de Maastrichtse ster. De thuishaven is Maastricht en het clublied is “Jao, dat is us MVV” geschreven door Mathieu Niël in 1943. MVV staat onveranderlijk voor betaald voetbal in stad en regio.


Stad en regio, dat beteikent; euveral en ongeach welke wiek! Dus MVV is 'n club vaan 't vollek en dus 'n VOLKSCLUB!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

29 okt 2012 15:07
MVV4life
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1601
Meer
MVV: familieclub, volksclub of combinatie? #33

glowwie schreef : Dhr rinkens en alle mensen erom heen breken niks af ze zijn aan een opbouw bezig om van MVV een stabiele club te maken die weer door Maastricht in de armen gesloten wordt en als dit ten koste gaat van sommige figuren dan moet het maar,MVV is er voor iedereen ook voor de vader die met zijn zoon komt,per slot van rekening is dat de toekomst.Zie niet in wat er op tegen is om een volks club of familie club te zijn.
Kan wel weer zeggen dat ik al meer dan 45 jaar naar MVV ga en welke ellende hebben we niet allemaal door staan van degradatie tot bijna financieel einde en steeds had je het gevoel het kan niet goed gaan op den duur,en zie nu denk ik er anders over MVV,het gaat de goede kant op en MVV is al verder dan gedacht,boven aan staan,geen schulden,niet de angst dat morgen de Limburger weer een of ander ramp bericht heeft.
MVV zit in je bloed het zit in je hele denken en doen,daar zal de sfeer in het stadion niet veel aan veranderen,want als dat een reden was om MVV supporter te zijn hadden we er allang geen supporters meer.
Het is moeilijk uit telegen wat MVV betekend en als ik lees dat mensen zo maar weg kunnen blijven omdat de sfeer er niet meer is vraag ik me af of dat nu wel de supporters zijn waar we op zitten te wachten..

Die hele SV affaire is wel degelijk van belang. Het kan namelijk iedereen gebeuren.
Maar goed de rest van de zaken zijn op orde, zo hebben we het nog nooit gehad, dat dan weer wel.

Iech bin lid vaan Veer Zien MVV! Diech toch ouch?
Neet? Meld diech daan noe aon: www.veerzienmvv.nl/
100% veur de eige club!
De volgende gebruiker (s) zei dank u Danny1983

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

29 okt 2012 15:08
MVV4life
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1601
Meer
MVV: familieclub, volksclub of combinatie? #34

Punker73 schreef : Volksclub ..... PUNT UIT.

letterlijke kopie van het 5 sterren / 5 punten plan dat door het nieuwe bestuur is opgesteld en ondertekend:

4.1 VISIE
MVV Maastricht is een volksclub met een voetbalhistorie van 108 jaar in de hoogste divisies. MVV Maastricht is onlosmakelijk verbonden aan de stad Maastricht en haar regio. MVV Maastricht is van iedereen en speelt het beste betaalde voetbal binnen de door haar leden vastgestelde mogelijkheden. MVV Maastricht heeft de vertrouwde uitstraling van een familiebedrijf.

4.2 MISSIE
Euregionaal wordt MVV Maastricht als mooie en traditierijke club beschouwd. MVV Maastricht neemt haar economische, competitieve en maatschappelijke verantwoordelijkheid binnen alle geledingen serieus en biedt een platform voor sportbeleving. In harmonie met belanghebbenden wordt deze dynamische, maar ook complexe oriëntatie, vorm en inhoud gegeven.

4.3 KERNWAARDEN


Traditie
MVV bestaat sinds 1902 als volksclub en speelt in een witte broek, witte kousen, een rood shirt met witte mouwen en op de borst prijkt de Maastrichtse ster. De thuishaven is Maastricht en het clublied is “Jao, dat is us MVV” geschreven door Mathieu Niël in 1943. MVV staat onveranderlijk voor betaald voetbal in stad en regio.

Ambiance
MVV Maastricht is gastvrij naar haar bezoekers en biedt vertier in een open en veilige omgeving.

Passie
MVV Maastricht wordt met passie gesteund door haar supporters in een authentieke stadionbeleving. Gepassioneerd gedrag en veiligheid gaan hand in hand. MVV Maastricht zoekt met hen verantwoord de grenzen op.


Misschien moet het bestuur hun eigen plan nog eens een keer goed nalezen ........

Dit hadden we op groot formaat moeten ophangen bij het laatste praotkaffee.

Iech bin lid vaan Veer Zien MVV! Diech toch ouch?
Neet? Meld diech daan noe aon: www.veerzienmvv.nl/
100% veur de eige club!
De volgende gebruiker (s) zei dank u Danny1983, Breur

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

29 okt 2012 15:16
αναρχος
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 539
Meer
MVV: familieclub, volksclub of combinatie? #35

glowwie schreef : en als dit ten koste gaat van sommige figuren dan moet het maar<---- ---->MVV is er voor iedereen.


Je spreekt jezelf tegen!
De volgende gebruiker (s) zei dank u Breur

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

29 okt 2012 16:08
glowwie
Expert Boarder
Expert Boarder
Berichten: 107
Meer
MVV: familieclub, volksclub of combinatie? #36
niet voor lieden die voetbal zien als een platform om zich eens lekker uit te leven in negatieve zin,maar denk dat je slim genoeg bent om te weten wie en wat ik bedoelde.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

29 okt 2012 16:14 29 okt 2012 16:18 door Breur.
Breur
Bezoeker
Bezoeker
MVV: familieclub, volksclub of combinatie? #37

glowwie schreef : niet voor lieden die voetbal zien als een platform om zich eens lekker uit te leven in negatieve zin,maar denk dat je slim genoeg bent om te weten wie en wat ik bedoelde.

Leg eens uit svp. Wie bedoel je met "lieden" ?
Neem aan dat je 'slim' genoeg bent dit te onderbouwen met feiten en je uitspraak uit te leggen?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

29 okt 2012 16:15
Sjotelsplak
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1156
Meer
MVV: familieclub, volksclub of combinatie? #38

glowwie schreef : niet voor lieden die voetbal zien als een platform om zich eens lekker uit te leven in negatieve zin,maar denk dat je slim genoeg bent om te weten wie en wat ik bedoelde.

Je bedoeld hiermee de mensen die nu een onterecht stadionverbod van MVV hebben gekregen zonder hoor en wederhoor , bij zelfverdediging?

Zeg miech wee, wint nog vaan M-V-V . Heejaa Heejaa Hoo.
Geine mie , gelukkig nondepie ,ver geve ut neet mie cadoo!
De volgende gebruiker (s) zei dank u αναρχος, Breur

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

29 okt 2012 16:34 29 okt 2012 16:35 door αναρχος.
αναρχος
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 539
Meer
MVV: familieclub, volksclub of combinatie? #39

glowwie schreef : niet voor lieden die voetbal zien als een platform om zich eens lekker uit te leven in negatieve zin.


Ten eerste is dit een subjectief gegeven. Wat jij misschien negatief vind, vindt een ander persoon niet negatief. Daarnaast: Ben jij zo alleswetend dat je alle gedragingen van alle individuele personen kan beoordelen? Volgens mij heb jij gewoon een hekel aan een bepaalde groep.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

29 okt 2012 21:54
Maosbrögk
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 899
Meer
MVV: familieclub, volksclub of combinatie? #40
Het mooie van de sport voetbal is dat het zo breed in de samenleving wordt gedragen. Elke laag van de bevolking voelt zich er welkom. Iedere persoon beleeft het voetbal op zijn eigen manier. De één ingetogen zittend op een stoeltje, de ander staand in een blote pens op de balustrade. Jong en oud, man en vrouw. Ze hebben allen twee dingen gemeen: ze zijn bezeten van voetbal en houden van MVV.
MVV is in mijn ogen een echte volksclub. Dat wil echter niet zeggen dat er geen ruimte is voor families. Iedereen is welkom en iedereen beleeft de wedstrijd op zijn eigen manier.
We hebben een prima familietribune in de Noordtribune. Twee echte volkse tribunes in de vorm van de Boschpoort en de Angel-Side. De "nette" tribune is de hoofdtribune. Uiteraard hebben we ook een gehandicaptentribune.
Ik kan me niet voorstellen dat er iemand is die niet zijn plekje kan vinden in De Geusselt. We hoeven dus ook niet een stempel op onze club te drukken.
Wel ben ik van mening dat we iedereen in zijn waarde moeten laten en de kans moeten geven de wedstrijd op zijn eigen manier te beleven (uiteraard rekening houdend met de huisregels). Ultras, harde kern, bejaarden, kinderen, "normale" fans: iedereen!
Helaas constateer ik dat het bestuur wél graag een etiket op onze club wil drukken. Een nette familieclub.
Vergeet daarbij niet dat je niet zonder het volkse gedeelte kunt. Het zijn vaak wel diegenen die bij -12 sneeuw gaan scheppen, om ervoor te zorgen dat 's avonds de wedstrijd doorgaat, het zijn wel vaak diegenen die 4u in de bus naar Leeuwarden zitten (ook als we 10 keer op rij hadden verloren).
Wij ALLEN maken de club op onze eigen manier. Vlak niemand uit. Want VEER ZIEN MVV!!
De volgende gebruiker (s) zei dank u MVV4life, Danny1983, opadiehard, Jean

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

29 okt 2012 22:23
sjoen-mestreech
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 301
Meer
MVV: familieclub, volksclub of combinatie? #41
mvv Was in de jaren 30-60 denk ik meer een cult club.
toen werd het een volksclub.
En nu proberen ze er een familieclub van te maken.
Althans zo bekijk ik het.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

29 okt 2012 22:41
vette sajs
Expert Boarder
Expert Boarder
Berichten: 93
Meer
MVV: familieclub, volksclub of combinatie? #42
Wat is een familie club??
Volgens mij heb je families in allerlei vormen en met allerlei normen en waarden, je hebt de Tokkies maar je hebt ook de koninklijke familie. Ik denk dat ze verschillend tegen sommige zaken aankijken en dat de een de Angel-side tribune te soft vindt en dat de ander de hoofdtribune volks vindt.

Mogen binnenkort alleen maar families komen die meer dan 60.000 euro verdienen en een koophuis hebben en door de keuring van Rinkens zijn gekomen, ze moeten wel met twee woorden spreken als ze op gesprek zijn.

Of is elke familie welkom???

Rinkens open je ogen en laat alles zoals het nu is. ik denk dat jij ongeveer de enige bent die zich aan een hoop zaken stoort, de rest van de mensen weten waar ze moeten gaan zitten of staan om zich op zijn gemak te voelen en op hun eigen manier van US!!! MVV te genieten.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

30 okt 2012 01:31 30 okt 2012 01:32 door Sjraveleer.
Sjraveleer
Bezoeker
Bezoeker
MVV: familieclub, volksclub of combinatie? #43
Iedereen moet zich "thuis" voelen in de geusselt, dat is een pré. De rest maakt mij eigenlijk niet veel uit. De bezetting is op dit moment 50%, maar ook bij hogere percentages zie ik geen verschil. Vond de wedstrijd tegen RKC , 2 jaar geleden, met de fameuze Olsen RUSH, "qua sfeer" 1 van de betere wedstrijden. De bezetting was toen +75%.(?) Mogelijk krijg je ook een gelijke bezetting en sfeer als we eredivisie voetballen. Ook het weghalen van de hekken op de hoofd en boschpoort, geeft een betere uitstraling voor families. Het aparte sfeertje, waar wij bekend voor staan, gaat nooit verloren , dat zit in ons.
"De Sjeng is 'n apaart Ras" B) :evil: B)

(Tegen RKC zat ook alles mee die avond,resultaat: De wave, meezingen op alle tribunes )

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

30 okt 2012 10:01
Danny1983
Gebruiker is geblokkeerd
Gebruiker is geblokkeerd
Berichten: 2100
Meer
MVV: familieclub, volksclub of combinatie? #44

sjoen-mestreech schreef : mvv Was in de jaren 30-60 denk ik meer een cult club.
toen werd het een volksclub.
En nu proberen ze er een familieclub van te maken.
Althans zo bekijk ik het.

Dat kun je niet proberen (Een family club er van maken) mensen lief toch, hoe een club is word bepaald door de supporters en de cultuur van de stad. En door de mensen die komen kijken naar MVV!!
En niet door Rinkens of het labeltje dat aan de club word geplakt :rolleye:

Ze drage kleure Roed en Wit.
En höbbe speul boe fut in zit.
Es G'er mèr ins droan wèlt goon,
Jeh! Daan zeet Geer neet te sloon.
Hup, Hup, Hup! MVV - es Geer wèlt MVV.
Komp G'r op de ierste plaots te stoon.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.369 seconden