Unne goeie daag oet Genk!

01 mei 2013 22:56
Genkie
Fresh Boarder
Fresh Boarder
Berichten: 9
Meer
Onderwerp Auteur
Unne goeie daag oet Genk! #1
Beste supporters van MVV'ke!

Ik ben op zoek naar een vijftal MVV-supporters die ik ontmoet heb tijdens de wedstrijd Stuttgart - Racing Genk. Zij waren in Duitsland aanwezig samen met een aantal Genk-supporters uit Beek. Nu ben ik zelf ook wel een MVV-supporter en heb tijdens mijn bezoeken aan de Geusselt eens rond gevraagd. Maar niks, ik kan ze niet terugvinden.

Misschien lezen ze dit bericht wel?
Ik zou graag terug met ze in contact komen.
Ik ben onder andere benieuwd of ze mee naar Brussel gaan.

Brussel zal op 9 mei blauw gekleurd zijn en het Limburgs zal door 30.000 kelen klinken!

De bekerfinale is voor mij altijd iets speciaal. In onze competitie verwacht ik ook nog wel iets en dan is er nog de eindronde van jullie! Deze Genkie is een tevreden mens. Het worden boeiende tijden!

Forza Racing!
Komaan MVV'ke!

(ps. Een goed herstel, Koen en veel succes!)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

02 mei 2013 13:58
Malpertoni
Expert Boarder
Expert Boarder
Berichten: 157
Meer
Unne goeie daag oet Genk! #2
Hoi Genkie, heb je geen foto's van deze 5 mensen gemaakt in Stuttgart. Neem aan dat jullie toch ergens in de kroeg enkele duitse pinten hebben gedronken.

Succes in de bekerfinale en het kampioenschap gaat deze keer niet lukken. Helaas, ik heb het jullie wel gegund.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

02 mei 2013 23:53
Genkie
Fresh Boarder
Fresh Boarder
Berichten: 9
Meer
Onderwerp Auteur
Unne goeie daag oet Genk! #3
Merci, Malpertoni!

Over het kampioenschap weten we morgen meer. Jammer genoeg gelijktijdig met de derby. Maar ik volg ook bij jullie het verloop. Het gaat nu wel enorm snel. Veel wedstrijden kort op elkaar. (Waarschijnlijk ons grootste probleem. We spelen binnenkort onze zestigste wedstrijd van het seizoen.)

Yep! Er zijn foto's. Zelfs filmkes. Maar ik wacht nog eventjes met foto's op het net. Ik probeer het eerst zo.

Wij staan trouwens onderaan op de tweede rij. ;)

www.sporza.be/cm/sporza/videozone/sporte..._STU_GNK_Buffel_reax

Ich weinsch uch mörge alle chance!
De volgende gebruiker (s) zei dank u MVVke, Boer458

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

04 mei 2013 11:53
Genkie
Fresh Boarder
Fresh Boarder
Berichten: 9
Meer
Onderwerp Auteur
Unne goeie daag oet Genk! #4
Ver doen nog mèt.
Tes nog neet veurbeej!


Prima post trouwens, Mie leef Mestreech (post 210)!
Trots, terecht en nu nog het toetje!

Prima, Petrus Secundus!
Proficiat!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

09 mei 2013 00:22
Genkie
Fresh Boarder
Fresh Boarder
Berichten: 9
Meer
Onderwerp Auteur
Unne goeie daag oet Genk! #5
Weet je nog, Koen?






Ik ben klaar voor straks.
www.tvl.be/nl/2013-05-08/31-000-supporte...oor-volksverhuizing/


Uiteraard blijft voetbal relatief.
Ik zal zo snel mogelijk een bijdrage doen voor Ricky!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

09 mei 2013 15:54
MVV4life
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1601
Meer
Unne goeie daag oet Genk! #6
Heb je de MVV supporters al gevonden? Overigens wist ik niet dat er MVV supporters naar Genk gingen kijken, gezien de rivalitiet met St. Truiden...

Verder heel veel succes vanavond! Op papier zou Genk de beker moeten winnen.

Iech bin lid vaan Veer Zien MVV! Diech toch ouch?
Neet? Meld diech daan noe aon: www.veerzienmvv.nl/
100% veur de eige club!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

09 mei 2013 17:58
You Are
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 166
Meer
Unne goeie daag oet Genk! #7
Van mij mag Genk kampioen worden in Belgie, heb persoonlijk 0,0 met Sint Truiden.
En blijkbaar denken er nog meer mensen zo over haha!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

11 mei 2013 23:25 11 mei 2013 23:29 door Genkie.
Genkie
Fresh Boarder
Fresh Boarder
Berichten: 9
Meer
Onderwerp Auteur
Unne goeie daag oet Genk! #8
Merci mannen!


Yep, MVV4life. Soms is toeval iets vreemds. Ik kwam ze tegen aan het Atonium. Ze waren mee gereisd met de elf bussen van Riemst. Onze grootste supportersclub.

Eentje van hun is trouwens herkenbaar op dit verslag. :applaus: Ik denk wel dat het kan en mag (Ze zijn geen forumlid. Ik heb ze wel verteld dat ik de vraag hier gepost had. Ze zullen dus wel eens komen lezen.)

nieuws.vtm.be/sport/46417-genk-fans-stoet-naar-de-heizel

Later heb ik ze na de finale ook in Genk teruggezien.

Er komt veel volk oet Mèstreech, MVV4life. Al jaren. En af en toe kom ik in ons Themacafé ook wel enkelen tegen met een MVV-sjaal. Enkele rijen achter mij in de Cristal Arena zitten mensen van Berg en Terblijt. Er komt volk uit Beek. Op de staantribune staan er van Sittard. En de laatste tijd zien we ook vaker mensen van Kerkrade.

Maar ook omgekeerd. Er gaat ook wel wat volk van ons naar de Geusselt. Het is ook maar een kleine stap, hé MVV4life. Genk heeft enorm veel supporters in Maasmechelen, Lanaken, Smeermaas en Riemst. En vaak kom ik dan ook andere Genk-supporters van daar tegen bij jullie.

En ik ken mensen met een dubbelabonnement. Zowel bij MVV als bij Genk.

Wel! Ik heb ook niks met STVV. En blijkbaar heeft STVV meer problemen met ons dan wij met hun. De rivaliteit met Standard is bij ons enorm veel groter.

Maar persoonlijk vind ik dat rivaliteitgedoe altijd een beetje overroepen. Ik supporter veel liever voor mijn eigen club dan dat ik energie steek in andere clubs. Voor mij is het simpel. Mijn ziel kleurt blauw - wit en ik heb een 'enorme sympathie' voor MVV'ke. That's all! Maak niet uit wat anderen daarvan denken. Ik heb ook al mensen van STVV in jullie sfeervak gezien. So what. Moet kunnen. Er was donderdag buiten een delegatie uit Mönchengladbach en een groep uit Breda ook volk uit Sittard (met een enorm groot spandoek) in Brussel. Ik neem aan dat die mannen zich graag aan ons binden. Heb ik geen problemen mee. Iedereen is welkom bij ons. Zolang het plezierig blijft. Onnozelaars vliegen er onmiddellijk uit.

Dus bij deze, MVV4life!
Altijd van harte welkom!

Het was dus feest.
Het was niet gemakkelijk.
Maar het werd een schitterend feest!




www.tvl.be/nl/2013-05-10/verslag-bekerfinale/#content_top_l

Morgen wordt 'enorm' belangrijk, You Are!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

12 mei 2013 00:21
MVV4life
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1601
Meer
Unne goeie daag oet Genk! #9
Genkie,
Ik weet van het grote feest, ik woon in een blauw dorp.... Ik heb alle verhalen al meerdere keren gehoord :)
Dan zaten die MVV supporters in dezelfde bussen van een van de andere voetbalouders, die me vanmorgen uitgebreid hebben bijgepraat over de wedstrijd en alles er omheen.
Ik ben al vaker in het stadion geweest, mijn zonen hebben ook in Belgie gevoetbald en zijn vaker uitgenodigd om in de rust te spelen. Leuk stadion en leuke sfeer. Maar een club draag je in je hart en daar is geen plaats voor een tweede club, wel sympathie natuurlijk, maar geen echte liefde en voor mij is dat MVV.
In ieder geval jullie hebben het spannend gehouden tot het eind.
Nog een opmerking, ik had nooit iets met Mario Been, maar als ik zie hoe hij met de hele club en supporters omgaat, heel mooi!

Succes vanavond tegen Anderlecht!

Iech bin lid vaan Veer Zien MVV! Diech toch ouch?
Neet? Meld diech daan noe aon: www.veerzienmvv.nl/
100% veur de eige club!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

12 mei 2013 11:33
Roei baank
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 907
Meer
Unne goeie daag oet Genk! #10
Er was ook nog een "mestreechs" tintje bij de bekerfinale in Brussel.






PS Gamins, vandaag is het moederdag.

Observateur foot Euregio

"Supporter MVV Maastricht est un acte de résistance"
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

12 mei 2013 12:13 12 mei 2013 12:16 door Genkie.
Genkie
Fresh Boarder
Fresh Boarder
Berichten: 9
Meer
Onderwerp Auteur
Unne goeie daag oet Genk! #11
:lachen:

Aha!

Het was een testje, MVV4life!

:lachen:

Mooie post, MVV4life! Zo is het! Ook bij mij. Racing Genk is mijn club. Eerst was dat via de paplepel (door mijn ouders en grootouders) Waterschei. Later werd dat Genk. Dat zit in de genen en in het bloed. Dat vergroeit met je ziel. Maar! Ik mag wel zeggen dat MVV er ook kort bij ligt! Kan niet anders.

Over Mario. Inderdaad. Het gaat goed. Maar! Hij heeft zich aan ons moeten aanpassen. In het begin wou hij zijn Rotterdamse visie in Genk doordrukken. En dat lukte niet. Wij supporters, zijn dan naar hem toe gestapt en gezegd. 'Kijk Mario! Je bent hier in Limburg en niet bij Feyenoord. Het zal voor jou hard nodig zijn om zowel letterlijk als figuurlijk een andere taal te spreken. Jij zal je aan ons moeten aanpassen en niet andersom. En dat heeft hij goed begrepen. Pas toen ook, zagen we de eerste resultaten. En dan donderdag zijn eerste prijs. Prima! Uiteraard, legt hij de lat nu ook voor zichzelf (zeker volgend seizoen) hoger.

Merci, MVV4life.
Ik hoop dat het straks niet regent.
Het zou inderdaad iets zijn.


Dezjuu, Roei baank!
Ich dach het al.
Volgens mich heb ich ze al eens gezeen in de café langs de Struys. Dé noeuwe café. Op dé hook.

Leg oet!
Ich veng ze enorm knap.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

12 mei 2013 12:30 12 mei 2013 12:31 door MVVke.
MVVke
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1345
Meer
Unne goeie daag oet Genk! #12
Genkie noe mooste m'ch toch 'ns get oetlègke ezzebleef.
Wie is 't meugelek tot zoeväöl lui fan zien vaan Genk, terwijl ze niks aanders zien es 'n fusieclub.
Geine inkele vörrem vaan awwe historie (aofgezeen van Waterschei en Winterslag daan), en dat is toch normaal ech wel get boe die-hard fans gek op zien.
Es M.V.V. oets zal fusere -wat neet e hope is- daan brik de hèl los hei en blieve de tribunes vaan de nui fusieclub leeg.
Iech höb niks tege Genk op ziech, meh iech höb 'ne gigantische aofkier tege fusieclubs, dat is m'ch väöl te kunsmatig en d'r zit veur mien geveul gein kloppend hart in.
Wie kin 't toch tot dat in Genk wel kint mèt zoe'n jong club? Veur zoewied iech weit zeet g'r d'n einegste...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

12 mei 2013 12:59 12 mei 2013 13:02 door Nao Väöre.
Nao Väöre
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 986
Meer
Unne goeie daag oet Genk! #13

MVVke schreef : Es M.V.V. oets zal fusere -wat neet e hope is- daan brik de hèl los hei en blieve de tribunes vaan de nui fusieclub leeg.
Iech höb niks tege Genk op ziech, meh iech höb 'ne gigantische aofkier tege fusieclubs, dat is m'ch väöl te kunsmatig en d'r zit veur mien geveul gein kloppend hart in.
Wie kin 't toch tot dat in Genk wel kint mèt zoe'n jong club? Veur zoewied iech weit zeet g'r d'n einegste...


MVVke kins diech diech nog rappelere dat oets 't veld gedreijd woord en op de huijdige Noordtrebuun steulkes geplaots woare (kleur: geel en aofkomstig vaan K..k...e).
Naodat de umroper gemeld had boe de stulkes vandaon kaome, woord met de sloop vaan de geimproviserde zittrebuun begonne.
Iech dink dat veer noets tollereere dat veer fusere mèt 045 en 046.
Kort gezag: zoeget es in Genk is heij op dit momint neet meugelik.

Aon de géng
De volgende gebruiker (s) zei dank u MVVke

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

12 mei 2013 13:14
Genkie
Fresh Boarder
Fresh Boarder
Berichten: 9
Meer
Onderwerp Auteur
Unne goeie daag oet Genk! #14
Toeval en pure sjans, MVVke!
Alles zoat mèt!

De tied. De jaore tachtig. De sluiting van de mijnen. De reconversie. De ingesteldheid van de mense waor anders. Ver leefde toen in eine tied, dat vér dachte dat ze de bom gingen goeie. (Remember Doe Maar) Er was inderdaad Waterschei en Winterslag op good 15 km van ein aaf. Maar! Waterschei had een gemiddelde van 10000 man en dat had Winterslag ook.

In het begin was het ook niet gemakkelijk. En dan kwam de volgende konijnepoot. Met enorm veel toeval een trainer met visie die met een aantal spelers (volgens velen tweederangsfiguren) aankwam en bij ons enorm goed werden. Een Branko Strupar bracht (volgens mij) de complete verandering. Het type voorbeeld van de mijnwerker op een voetbalveld. De voormalige mijnwerkers wouden dat zien. Mensen kwamen kijken om hem te zien werken. Fenomenale inzet. Scoorde aan de lopende band. Alle puzzelstukken vielen samen. Al snel onze eerste bekerfinale. Daaran het kampioenschap. De Sef! Sef Vergoosen had een enorm aandeel, waardoor ook plots volk van over de Maas (jullie dus) kwamen kijken. En zo ging dat maar verder. Tot dat we ergens midden jaren tweeduizend 'de ivoren toren' in ons stadion moesten binnenvallen een aantal zwevende bestuursleden terug van het plafond moesten halen. Dat was een crisismoment. Daarna ging het verhaal verder. Buiten de beker van donderdag ben ik enorm blij dat we op 15 jaar tijd, zeven prijzen pakken in België. Enkel Anderlecht doet met ééntje beter. We doen het dus met minder geld, beter dan Brugge en Standard. Het Europees overwinteren dit jaar was enorm belangrijk. We spelen gelijk in het zoveel meer gebudgetteerde Stuttgart en ik blijf erbij dat we ook thuis hadden en moeten winnen. Maar oké, dan was het verhaal misschien nu ook anders geweest. Het is zo als het is.

Het zou nu niet meer lukken, MVVke! Deze tijd zou niet geschikt zijn voor een fusie. We hebben enorm geluk gehad. Andere pogingen in België zijn niet gelukt. Clubs die het proberen verdwijnen uiteindelijk. Maar ik denk dat het buiten België nu ook niet ergens anders zou lukken. Dus please, geen fusie bij MVV, hé mannen!

En dan! Het allerbelangrijkste! Wij zijn Limburgers, hé mannen! Dat kan je in geen enkele Belgische- of Nederlandse andere provincie uitleggen!

Toch, MVVke. De historie van Waterschei en Winterslag dragen ver mèt! Er zijn regelmatig tifo's met de logo's van Waterschei en Winterslag in het stadion. Met enorm veul respect. Vergeet wel auch neet dat Waterschei en Winterslag oet dezelfde stad kwamen. Dat is toch bijveurbeeld iets anders dan gér met Roda. Beware het mich.

Ich denk dat veer de eingste in jeel Europa zien, MVVke.
Wiejer weit ich neet.
De volgende gebruiker (s) zei dank u MVVke

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

12 mei 2013 13:17 12 mei 2013 13:20 door Genkie.
Genkie
Fresh Boarder
Fresh Boarder
Berichten: 9
Meer
Onderwerp Auteur
Unne goeie daag oet Genk! #15
De term 'fusieclub' besteit bij us neet. Zeker neet de bij letste twee, drie generaties Genk-supporters.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.408 seconden