Unne goeie daag oet Genk!

12 mei 2013 13:22
MVVke
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1345
Meer
Unne goeie daag oet Genk! #16
Dudelek verhaol, al snap 'ch nog neet gans. Es ''mien'' Waterschei, of ''mien'' Winterslag kepot zouw goon, zouw 'ch 't toch neet kinne verkroppe tot ze same zouwe goon. In 't ammetäör voetbal is dat anno 2013 gans normaal (wvv mèt rapid is noe Geusselt Sport, RKVVL/Polaris, Caberg en Standaard vaanaof volgend sezoen...)
Meh 'n profclub....Iech snap d'n verhaol, meh toch, iech kin d'r neet bij mèt m`n verstand tot dat in feite toch zoonder al te väöl protes vaan de waterschei/winterslag fans is gegaange.
Meh enfin, succes mèt Genk, mesjiens späölt g'r dit sezoen nog kampioen!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

12 mei 2013 13:41
Genkie
Fresh Boarder
Fresh Boarder
Berichten: 9
Meer
Onderwerp Auteur
Unne goeie daag oet Genk! #17
Ojao!

Maar dat klopt, MVVke. Er was aanvankelijk enorm veel kritiek. En enorm veel van die toenmalige oudere voormalige supporters zijn nooit meer naar het voetbal gegaan. Er zijn er waarschijnlijk enorm veel gestorven met een waarschijnlijk grote frustatie.

Ook het aantal supporters moest veranderen en opnieuw groeien. Het eerste jaar was het stadion praktisch leeg.

Wij moesten eerst een aantal keren degraderen en zo geleidelijk aan groeien. Het was zeker aanvankelijk geen succesverhaal.

En professioneel was het zeker niet. Integendeel. Maar zoals ik al schreef. We hebben enorm veel geluk gehad toen er plots een generatie voetballers kwam (ook jongens van bij ons, onze eigen buurjongens) waarmee we ons konden identificeren en toch maar eens gingen kijken.

Maar inderdaad, MVVke. Ik kan het mij voorstellen dat ons verhaal zo ongelooflijk onduidelijk klinkt. Ik moet zelf soms eens in mijn armen knijpen en dan automatisch denken aan degene die er ondertussen niet meer zijn. Degene die mij vroeger als klein menneke meenamen naar het voetbal. Ze moesten het eens weten.

Merci MVVke.
Ich gaon mich aandoen. Het wurd tied.

Maak er nog een fijn weekend van, jongens!
De volgende gebruiker (s) zei dank u MVVke

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.184 seconden