Merci mannen!
Yep, MVV4life. Soms is toeval iets vreemds. Ik kwam ze tegen aan het Atonium. Ze waren mee gereisd met de elf bussen van Riemst. Onze grootste supportersclub.
Eentje van hun is trouwens herkenbaar op dit verslag.
Ik denk wel dat het kan en mag (Ze zijn geen forumlid. Ik heb ze wel verteld dat ik de vraag hier gepost had. Ze zullen dus wel eens komen lezen.)
nieuws.vtm.be/sport/46417-genk-fans-stoet-naar-de-heizel
Later heb ik ze na de finale ook in Genk teruggezien.
Er komt veel volk oet Mèstreech, MVV4life. Al jaren. En af en toe kom ik in ons Themacafé ook wel enkelen tegen met een MVV-sjaal. Enkele rijen achter mij in de Cristal Arena zitten mensen van Berg en Terblijt. Er komt volk uit Beek. Op de staantribune staan er van Sittard. En de laatste tijd zien we ook vaker mensen van Kerkrade.
Maar ook omgekeerd. Er gaat ook wel wat volk van ons naar de Geusselt. Het is ook maar een kleine stap, hé MVV4life. Genk heeft enorm veel supporters in Maasmechelen, Lanaken, Smeermaas en Riemst. En vaak kom ik dan ook andere Genk-supporters van daar tegen bij jullie.
En ik ken mensen met een dubbelabonnement. Zowel bij MVV als bij Genk.
Wel! Ik heb ook niks met STVV. En blijkbaar heeft STVV meer problemen met ons dan wij met hun. De rivaliteit met Standard is bij ons enorm veel groter.
Maar persoonlijk vind ik dat rivaliteitgedoe altijd een beetje overroepen. Ik supporter veel liever voor mijn eigen club dan dat ik energie steek in andere clubs. Voor mij is het simpel. Mijn ziel kleurt blauw - wit en ik heb een 'enorme sympathie' voor MVV'ke. That's all! Maak niet uit wat anderen daarvan denken. Ik heb ook al mensen van STVV in jullie sfeervak gezien. So what. Moet kunnen. Er was donderdag buiten een delegatie uit Mönchengladbach en een groep uit Breda ook volk uit Sittard (met een enorm groot spandoek) in Brussel. Ik neem aan dat die mannen zich graag aan ons binden. Heb ik geen problemen mee. Iedereen is welkom bij ons. Zolang het plezierig blijft. Onnozelaars vliegen er onmiddellijk uit.
Dus bij deze, MVV4life!
Altijd van harte welkom!
Het was dus feest.
Het was niet gemakkelijk.
Maar het werd een schitterend feest!
www.tvl.be/nl/2013-05-10/verslag-bekerfinale/#content_top_l
Morgen wordt 'enorm' belangrijk, You Are!